abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151051464
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Een aanslag niet opeisen heeft alleen als je een specifiek persoon wilt vermoorden. Bijvoorbeeld een afrekening door criminelen.

Een terreuraanslag op willekeurige mensen is om angst te zaaien voor een bepaalde terreurgroep. Dan moeten mensen dus wel weten wie er voor verantwoordelijk is.
Dan zou je hierbij dus geen aanslag verwachten. Niet door een bepaalde groep dan. Dan zou het eerder zelfmoord of hartstilstand of iets dergelijks zijn.
pi_151051478
Herken de omroepen.

Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_151051539
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:58 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Is dit nou een mobile krachtwijk?

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:00 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Herken de omroepen.

[ afbeelding ]
Hou is op met die vage linken
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:04:22 #154
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_151051564
Wat werd ik toch verketterd toen ik maandag direct mijn vraagtekens zette bij iedereen die zei dat het wel eens een aanslag kon zijn.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_151051581
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:00 schreef aloa het volgende:

[..]

Dan zou je hierbij dus geen aanslag verwachten. Niet door een bepaalde groep dan. Dan zou het eerder zelfmoord of hartstilstand of iets dergelijks zijn.
Hartstilstand of iets dergelijks is uitgesloten omdat er actief dingen zijn gedaan nadat de piloot is buitengesloten. (Deur op slot, daling ingezet, dat doet het vliegtuig nl niet zelf.)
pi_151051609
Luchtvaartexperts sluiten een zelfmoordactie van een van de piloten van de Airbus van Germanwings die dinsdag crashte in Zuid-Frankrijk niet uit. Dat meldt de Franse tv-zender BFMTV na berichtgeving van The New York Times dat een van de piloten de cockpit niet meer in kon komen.

Het zelfmoordscenario komt niet veel voor, maar is ook niet zeldzaam in de luchtvaartgeschiedenis. In diverse vliegdatabases, zoals de Federal Aviation Administration en de Aviation Safety Network, zijn diverse gevallen opgenomen waarbij een piloot zelfmoord pleegt. Meestal nam de suïcidale copiloot enkele tientallen slachtoffers mee in zijn daad. Op 31 oktober 1999 op een vlucht van Egypt Air kwamen 217 inzittenden om het leven. Ongeveer een half uur na vertrek uit New York verliet de gezagvoerder de cockpit. De vermoedelijke oorzaak was zelfmoord, maar hard bewijs is er nooit gevonden. De copiloot zou elf keer hebben gezegd: 'Ik vertrouw op God'. Egyptische autoriteiten betwistten een opzettelijke daad en houden vol dat er iets mis was met het vliegtuig. Ook dit is nooit bewezen. Het laatste geval van een piloot die zelfmoord pleegde was in 2013 op de vlucht van Mozambique Airlines( LAM), daarbij kwamen 33 mensen om het leven.

De Franse krant Le Monde meldde dat het de gezagvoerder was die nog in de cockpit was en dat de co-piloot was buitengesloten. Daarvoor spraken zij Duits met elkaar, schrijft de krant.

Ervaring
De gezagvoerder op de vlucht was een zeer ervaren piloot met 6000 vlieguren op dit type toestel. Hij had meer dan tien jaar ervaring. De copiloot kwam in 2013 bij Germanwings in dienst en zou 630 vlieguren achter zijn naam hebben staan.

Onder welk contract de piloten in dienst waren, is onduidelijk. Maar volgens de Amsterdamse luchtvaarteconoom Rogier Lieshout is dat wél een punt van zorg. ,,Onder andere Ryanair en Norwegian laten hun piloten werken op nulurencontracten of als zzp'ers. Als ze niet vliegen omdat ze ziek zijn, verdienen ze niets," zegt Lieshout. Luchtvaartdeskundige en ex-verkeersvlieger Benno Baksteen: ,,Als je in dienst bent, trek je aan de bel als er iets is of je vindt dat iets te ver gaat. Maar als zzp'er ben je kwetsbaar."

Volgens oud-directeur Jean-Paul Troadec van de Franse onderzoeksraad voor luchtvaartveiligheid BEA moet voorzichtig worden omgegaan met de onthulling dat een van de piloten buiten zou zijn gesloten. Die informatie moet worden afgezet tegen andere gegevens uit bijvoorbeeld de flight data recorder om tot een afgewogen oordeel te kunnen komen, zei hij tegen BFMTV. Alleen de cockpit voice recorder, met daarop de gesprekken van de piloten in de cockpit, is tot nog toe gevonden.

Onwel
Naast zelfmoord is er volgens Baksteen nog een scenario. De piloot kon volgens hem ook onwel zijn geworden. De deur van de cockpit kan namelijk alleen van binnenuit geopend worden. Als de piloot die buiten staat een code intoetst gaat er een geluidssignaal af in de cockpit. Of hij heeft dit signaal dus bewust genegeerd of was buiten bewustzijn waardoor hij niet meer kon reageren.

http://www.ad.nl/ad/nl/34(...)uit-te-sluiten.dhtml

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2015 12:06:24 ]
pi_151051626
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:04 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Hartstilstand of iets dergelijks is uitgesloten omdat er actief dingen zijn gedaan nadat de piloot is buitengesloten. (Deur op slot, daling ingezet, dat doet het vliegtuig nl niet zelf.)
Hij zette een lichte daling in, kreeg een hartstilstand en viel met zijn neus op de deurknop.

Huppakee. Niks uitgesloten.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_151051648
AD moet wat beter luisteren naar wat Benno zegt :')
pi_151051649
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:04 schreef RingBewoner het volgende:
Wat werd ik toch verketterd toen ik maandag direct mijn vraagtekens zette bij iedereen die zei dat het wel eens een aanslag kon zijn.
Nee, jij was juist iedereen aan het uitkafferen omdat mensen aan het speculeren waren.
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:07:32 #160
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_151051675
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:06 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Hij zette een lichte daling in, kreeg een hartstilstand en viel met zijn neus op de deurknop.

Huppakee. Niks uitgesloten.
Inderdaad. Vind zelfs dat meer een verklaring dan zelfmoord.
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:08:09 #161
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_151051701
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:06 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Nee, jij was juist iedereen aan het uitkafferen omdat mensen aan het speculeren waren.
En naar nu blijkt, geheel terecht.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_151051724
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:04 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Hartstilstand of iets dergelijks is uitgesloten omdat er actief dingen zijn gedaan nadat de piloot is buitengesloten. (Deur op slot, daling ingezet, dat doet het vliegtuig nl niet zelf.)
"Uitgesloten" is alleen dat het vliegtuig stiekem ergens anders geland is. Voor de rest staan alle opties open.
pi_151051725
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:07 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Inderdaad. Vind zelfs dat meer een verklaring dan zelfmoord.
:') Serieus ja? Een of ander scenario waarbij er wel heeeeeel veeeeel toevalligheden moeten zijn is reëler dan iets wat al meerdere malen voorgekomen is?
pi_151051749
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:49 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Is wel gek. De deur valt achter de gezagvoerder dicht en BAM! acute ... ja wat eigenlijk?
Acuut herseninfarct leidend tot een dysfasie en alexie (niet vrij ongebruikelijk in de linker hemisfeer) waardoor de piloot niet meer kon lezen en/of het te lezen woord niet meer kon begrijpen.

Onwaarschijnlijk? Ja
Onmogelijk? Nee
I feel kinda Locrian today
pi_151051788
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:08 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

En naar nu blijkt, geheel terecht.
Wat ben jij een naar menneke
pi_151051793
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:09 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

:') Serieus ja? Een of ander scenario waarbij er wel heeeeeel veeeeel toevalligheden moeten zijn is reëler dan iets wat al meerdere malen voorgekomen is?
Vrijwel elk vliegtuigongeluk is een opeenstapeling van onwaarschijnlijkheden. Dat is ook de reden dat er ondanks vele duizenden vluchten niet elke dag een passagierskist uit de lucht mietert.
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:11:11 #167
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_151051803
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:10 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Wat ben jij een naar menneke
Dat klopt als een zwerende vinger.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_151051806
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:08 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

En naar nu blijkt, geheel terecht.
Ik ben blij dat er ook nog winnaars zijn in deze trieste gebeurtenis.
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:11:41 #169
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_151051825
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:11 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ik ben blij dat er ook nog winnaars zijn in deze trieste gebeurtenis.
Altijd alles van de positieve kant bekijken.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_151051828
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Vrijwel elk vliegtuigongeluk is een opeenstapeling van onwaarschijnlijkheden. Dat is ook de reden dat er ondanks vele duizenden vluchten niet elke dag een passagierskist uit de lucht mietert.
Klopt, maar er is hier toch ook een ander scenario wat een tikkie minder toevalligheden bevat en naar mijn idee daardoor wat geloofwaardiger is.
pi_151051839
Co-pilot met 630 uur overigens.
pi_151051866
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:11 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Altijd alles van de positieve kant bekijken.
Misschien was er onder de passagiers wel een nieuwe Hitler en heeft de piloot met deze actie wellicht miljoenen mensen hun levens gered. :P
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:13:21 #173
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_151051868
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:12 schreef NewHorizon het volgende:
Co-pilot met 630 uur overigens.
Nog maar net begonnen dus.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_151051873
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Vrijwel elk vliegtuigongeluk is een opeenstapeling van onwaarschijnlijkheden. Dat is ook de reden dat er ondanks vele duizenden vluchten niet elke dag een passagierskist uit de lucht mietert.
Juist niet. De oorzaak is altijd simpel en eenduidig, geen complexe ketens van onmogelijke toevalligheden met kleinere winkansen dan de 100 miljoen in de staatsloterij.
pi_151051906
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:11 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Klopt, maar er is hier toch ook een ander scenario wat een tikkie minder toevalligheden bevat en naar mijn idee daardoor wat geloofwaardiger is.
Prima, maar het is onzin daarom andere opties uit te sluiten. Stranger things have happened.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')