abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151052285
Scenario 1: co-piloot is code vergeten en kan deze niet achterhalen via cabin crew
- Scenario 1a: piloot is bij bewustzijn en wil co-piloot er bewust niet inlaten
- Scenario 1b: piloot is niet bij bewustzijn en kan co-piloot er niet inlaten

Scenario 2: co-piloot is code niet vergeten
- Scenario 2a: piloot wil co-piloot er bewust niet inlaten

Ik ga voor scenario 2a, puur op basis dat de andere twee scenario's (1a en 1b) nog onwaarschijnlijker zijn.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2015 12:30:01 ]
pi_151052311
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:21 schreef starla het volgende:

[..]

Klopt, een cockpit is zo'n makkelijke omgeving met al die knoppen en lampjes als je niet meer kunt lezen, mogelijk de helft van je gezichtsvermogen kwijt bent, taal niet meer begrijpt en je waarschijnlijk ook nog eens halfzijdig verlamd bent.
Piloten krijgen wel medische onderzoeken maar er worden geen psychologische testen gedaan mbt religieuze of andere verwarring.
pi_151052320
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:25 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Tjah sorry, ik vind het redelijk belachelijk dat er mensen vanuit gaan dat zo'n domino-effect van precies op een paar juiste knoppen 'vallen' aannemelijker is dan een bewuste actie. Het is namelijk nogal een sequence, en het lijkt me niet dat het gros van die handelingen met één onbedoelde aanraking in gang te zetten is.
Ik heb het ook niet over vallen, maar over een verwarde piloot. Daardoor zijn in het verleden eerder ongelukken gebeurd, en dan niet eens door een aandoening, maar door bijvoorbeeld hevige turbulentie waardoor ze de schermpjes niet meer goed konden aflezen (alles trilde gigantisch) en de verkeerde motor hebben uitgezet (lees: de motor die NIET in brand stond).
I feel kinda Locrian today
pi_151052323
FRANCE24 twitterde op donderdag 26-03-2015 om 12:23:33 #BREAKING : #4U9525 : German prosecutors confirm only 1 pilot was in cockpit http://t.co/LdSF5PnOUj #A320Crash reageer retweet
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:28:43 #209
215628 woid
let's get Friendly
pi_151052358
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:25 schreef Nielsch het volgende:
Scenario 1: co-piloot is code vergeten
- Scenario 1a: piloot is bij bewustzijn en wil co-piloot er bewust niet inlaten
- Scenario 1b: piloot is niet bij bewustzijn en kan co-piloot er niet inlaten

Scenario 2: co-piloot is code niet vergeten
- Scenario 2a: piloot wil co-piloot er bewust niet inlaten

Ik ga voor scenario 2a, puur op basis dat de andere twee scenario's (1a en 1b) nog onwaarschijnlijker zijn.
scenario 1c: the cabincrew weet de code ook niet meer....
pi_151052374
Dat die piloot nog op die deur heeft staan bonzen toont volgens mij ook wel aan dat de druk niet is weggevallen. Iedereen heeft alles dan bewust meegekregen. Das ook kut.
pi_151052394
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:28 schreef woid het volgende:

[..]

scenario 1c: the cabincrew weet de code ook niet meer....
Ja, dat valt voor mij onder Scenario 1 in z'n geheel; hij weet de code niet meer en hij kan hem niet via iemand achterhalen...
pi_151052395
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:29 schreef Nielsch het volgende:
Dat die piloot nog op die deur heeft staan bonzen toont volgens mij ook wel aan dat de druk niet is weggevallen. Iedereen heeft alles dan bewust meegekregen. Das ook kut.
Of iedereen was bewusteloos behalve de co-piloot omdat hij op de wc zat?
pi_151052411
quote:
4s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:27 schreef Houtenbeen het volgende:
FRANCE24 twitterde op donderdag 26-03-2015 om 12:23:33 #BREAKING : #4U9525 : German prosecutors confirm only 1 pilot was in cockpit http://t.co/LdSF5PnOUj #A320Crash reageer retweet
Interessant als dit klopt. Wellicht dat het onderzoek aan justitie gaat worden overgedragen, geen idee hoe de OvJ anders aan die informatie komt.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 12:30:08 #214
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151052416
quote:
99s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:29 schreef Amplifier het volgende:

[..]

Of iedereen was bewusteloos behalve de co-piloot omdat hij op de wc zat?
In een film zou dat misschien kunnen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:30:28 #215
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_151052424
Maar dan nog; één piloot kan toch gewoon een vliegtuig landen?
pi_151052434
quote:
99s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:29 schreef Amplifier het volgende:

[..]

Of iedereen was bewusteloos behalve de co-piloot omdat hij op de wc zat?
valt daar de druk dan niet weg?
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:30:51 #217
215628 woid
let's get Friendly
pi_151052439
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:30 schreef xzaz het volgende:
Maar dan nog; één piloot kan toch gewoon een vliegtuig landen?
de autopilot kan dat ding landen...
pi_151052440
quote:
99s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:29 schreef Amplifier het volgende:

[..]

Of iedereen was bewusteloos behalve de co-piloot omdat hij op de wc zat?
Iedereen krijgt volgens mij dezelfde lucht binnen.
pi_151052446
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:30 schreef xzaz het volgende:
Maar dan nog; één piloot kan toch gewoon een vliegtuig landen?
Ja. Moet hij wel in de cockpit zijn ;)
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:31:20 #220
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_151052452
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:21 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ach, dat komt misschien door eigen angsten :+

Zelf heb ik er genoeg vertrouwen in dat een piloot/co-piloot weet wat hij doet, als dat niet zo was zou ie de opleiding niet doorgekomen zijn.
ik heb geen idee, zoiets als een bevroren onderdeel en dat het systeem dan bepaalde dingen wil die juist niet moeten, dan komt het ook op ervaring aan? Misschien ook niet.
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:31:24 #221
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_151052456
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:31 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ja. Moet hij wel in de cockpit zijn ;)
(co)piloot
pi_151052466
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:23 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

MAAR DAN WEL PRECIES DE JUISTE (LEES: VERKEERDE) KNOPPEN OMGOOIEN HE, DEUR OP SLOT, AUTOPILOOT UIT, DEUR BLOKKEREN, DALING INZETTEN _O-

Nee, echt heel plausibel inderdaad. Veel plausibeler dan dat een geestesziek persoon zoiets bewust heeft gedaan.
Nou vind ik persoonlijk een zelfmoord op deze wijze ook weer minder plausibel dan een (zelfmoord)aanslag.

Hopelijk is er tijdens de ontkenningsfase al wel een onderzoek naar zijn achtergrond gaande.
pi_151052469
Graag naam van de piloot publiceren. Indien Islamitisch zal dat al een hoop verklaren...
pi_151052475
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:19 schreef heywoodu het volgende:
Dat we hier serieus op ingaan eigenlijk...het is toch gewoon volstrekt belachelijk om het "hartstilstand-en-op-de-juiste-knopjes-gevallen-scenario" waarschijnlijker te achten dat het zelfmoordscenario? -O-
Ik reageer ook niet op die "volgorde", maar op mensen die beweren dat een ongeluk absoluut uitgesloten is omdat het onwaarschijnlijk lijkt.
pi_151052482
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:29 schreef Nielsch het volgende:
Dat die piloot nog op die deur heeft staan bonzen toont volgens mij ook wel aan dat de druk niet is weggevallen. Iedereen heeft alles dan bewust meegekregen. Das ook kut.
De passagiers hebben dat bonzen waarschijnlijk gewoon gezien en zagen het vliegtuig langzaam zakken richting de bergen. Pff, lekker dan.
  Moderator donderdag 26 maart 2015 @ 12:32:23 #226
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_151052486
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:31 schreef Nielsch het volgende:
Graag naam van de piloot publiceren. Indien Islamitisch zal dat al een hoop verklaren...
:')
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_151052500
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:31 schreef xzaz het volgende:

[..]

(co)piloot
Ja, die kunnen en doen alletwee hetzelfde werk, dat weet ik.
Maar het gaat er nu om dat een van de piloten wellicht bewust het vliegtuig heeft neergestort.
pi_151052503
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:31 schreef Marrije het volgende:

[..]

ik heb geen idee, zoiets als een bevroren onderdeel en dat het systeem dan bepaalde dingen wil die juist niet moeten, dan komt het ook op ervaring aan? Misschien ook niet.
Voor een mayday of aanvraag noodlanding is niet zo veel ervaring nodig denk ik.
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:33:08 #229
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_151052508
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:31 schreef Nielsch het volgende:
Graag naam van de piloot publiceren. Indien Islamitisch zal dat al een hoop verklaren...
Dat is denk ik precies de reden waarom ze het niet doen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_151052512
quote:
13s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:32 schreef onlogisch het volgende:

[..]

:')
ja ontken het maar eens :)
pi_151052516
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:31 schreef Nielsch het volgende:
Graag naam van de piloot publiceren. Indien Islamitisch zal dat al een hoop verklaren...
Andreas L.
★★★
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:33:26 #232
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151052518
De gezagvoerder zou zijn buitengesloten (NOS).
The love you take is equal to the love you make.
pi_151052529
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:33 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Voor een mayday of aanvraag noodlanding is niet zo veel ervaring nodig denk ik.
Iedereen die in die cockpit zit kan als het nodig is veilig een toestel landen. Anders zit je er niet.
pi_151052548
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:31 schreef Nielsch het volgende:
Graag naam van de piloot publiceren. Indien Islamitisch zal dat al een hoop verklaren...
Simpele.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 12:35:49 #235
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151052580
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:31 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ja. Moet hij wel in de cockpit zijn ;)
En dan moet hij dat wel willen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_151052595
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:35 schreef heywoodu het volgende:

[..]

En dan moet hij dat wel willen.
Dat is opzich wel een voorwaarde ja.
pi_151052618
quote:
Members of the Swedish football team Dalkurd FF were booked to be on the flight but changed at the last moment.
Wat weten zij wat de rest niet wist? Suspicious. Of moet ik dan naar BNW?

Maar wacht eens:

quote:
Dalkurd FF is a Swedish football club, located in Borlänge, Sweden. The club was formed in 2004 by Kurdish immigrants.
Hmmm....

quote:
Chairman Ramazan Kizil
Klinkt nogal exotisch...

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2015 12:37:39 ]
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 12:37:35 #238
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151052630
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:37 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wat weten zij wat de rest niet wist? Suspicious. Of moet ik dan naar BNW?

Maar wacht eens:

[..]

Hmmm....

[..]

Aliens!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:37:47 #239
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_151052639
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:33 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Voor een mayday of aanvraag noodlanding is niet zo veel ervaring nodig denk ik.
daarvoor misschien niet, maar juist de situaties waarin dat niet afdoende is
pi_151052671
Wat zou jij nu doen als je gezagvoerder was en je staat ingeroosterd met Mo al Vaag met 400 vlieguren?
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 12:39:30 #241
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151052679
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:37 schreef Marrije het volgende:

[..]

daarvoor misschien niet, maar juist de situaties waarin dat niet afdoende is
Ik denk dat je onnoemelijk veel mogelijke scenario's geoefend hebt tijdens je opleiding. NewHorizon?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_151052681
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:39 schreef 11en30 het volgende:
Wat zou jij nu doen als je gezagvoerder was en je staat ingeroosterd met Mo al Vaag met 400 vlieguren?
Mijn collega gewoon vertrouwen?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_151052686
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:37 schreef Marrije het volgende:

[..]

daarvoor misschien niet, maar juist de situaties waarin dat niet afdoende is
Bij complexe failures die buiten de procedures gaan speelt ervaring wel een rol. Die zijn echter heel erg zeldzaam. Voor de meeste failures liggen kant en klare procedures klaar die je ook vertellen hoe je vanaf daar verder moet. Daar kan iedereen met een typerating voor dat toestel mee overweg.
pi_151052693
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:31 schreef Nielsch het volgende:
Graag naam van de piloot publiceren. Indien Islamitisch zal dat al een hoop verklaren...
Gewoon Duits dus. Een goede reden om niet te publiceren, want niet relevant voor publiek maar wel voor de nabestaanden (captain had 2 kinderen).
pi_151052700
quote:
Bild has named the captain as Patrick S. He was the father of two children. He flew for over ten years for Lufthansa and Germanwings and had completed more than 6,000 flight hours on the Airbus 320.

The paper names the First Officer as Andreas L. He was "young". He was from Montabaur, in Rhineland-Palatinate. He had 630 flight hours. He joined Germanwings in September 2013 straight from the Lufthansa Flight Training School in Bremen.
★★★
pi_151052714
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mijn collega gewoon vertrouwen?
Deed de captain met 10 jaar ervaring ook. Hij ligt nu wel in 1000 stukjes tegen een bergwand geplakt samen met 6 collega's en 140 klanten. :')
pi_151052729
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:39 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik denk dat je onnoemelijk veel mogelijke scenario's geoefend hebt tijdens je opleiding. NewHorizon?
Uiteraard, en nu nog steeds meerdere keren per jaar hoor ;)
Maar je kunt niet alles trainen uiteraard. Er kunnen zich altijd onvoorziene situaties voordoen waarin je moet improviseren. Die zijn gelukkig heel erg zeldzaam.
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:41:58 #248
242879 Onnoman
The On And Only
pi_151052750
vraag me soms af of de bombarie rondom een ramp niet bijdraagt aan de bewustzijn van de impact van een potentiele persoon die kwaad in zijn zin heeft
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:42:53 #249
440943 Jibberwism
Hekel aan alles.
pi_151052774
FOK! op zn best :')
Walk the streets for moestuin, you don't care if it's wrong or if it's right.
pi_151052776
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:41 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Deed de captain met 10 jaar ervaring ook. Hij ligt nu wel in 1000 stukjes tegen een bergwand geplakt samen met 6 collega's en 140 klanten. :')
En je alternatief is? Als je niemand vertrouwt heb je ook geen leven.
pi_151052777
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:33 schreef Lienekien het volgende:
De gezagvoerder zou zijn buitengesloten (NOS).
Die houdt zich dan ook lekker aan de voorschriften, er vanuitgaande dat hij vrijwillig de cockpit heeft verlaten.
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:43:13 #252
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_151052785
bewust vliegtuig laten dalen dus :o
pi_151052819
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:42 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Die houdt zich dan ook lekker aan de voorschriften, er vanuitgaande dat hij vrijwillig de cockpit heeft verlaten.
In de cockpit gaan zitten schijten is ook weer zoiets he.
pi_151052822
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:43 schreef vuvuzela het volgende:
bewust vliegtuig laten dalen dus :o
ja
pi_151052826
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:42 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Die houdt zich dan ook lekker aan de voorschriften, er vanuitgaande dat hij vrijwillig de cockpit heeft verlaten.
Welke voorschriften? :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')