abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151050437
Wat bellen betreft, er is geen bereik, maar zelfs als dat er is geloof je gewoon tot het laatste moment dat het wel goedkomt. Dat heb ik zelf meegemaakt. (Dat kwam dus duidelijk goed :+ )

Bij de 9/11 toestanden met bellers heb je het over zichtbare kapers en dan weet je dat er iets gaat gebeuren, dat je in elk geval niet op de afgesproken tijd op de afgesproken plek aankomt, dat is anders. Dat waren niet eens 911 calls, maar berichten van liefde/afscheid aan familie.Geen blinde paniek ofzo. Je wordt nl eerst overvallen door ongeloof.
pi_151050440
Apart verhaal met die deur. :X
pi_151050452
quote:
99s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:13 schreef Amplifier het volgende:
Wat mij tegenzit is: Waarom moet de piloot naar de wc op een vlucht van 2 uur? Je kan toch wel van te voren gaan of niet?
Waarom niet? Een piloot zit wel langer dan die twee uur vluchttijd in het vliegtuig en hij kan probleemloos naar de wc in de periode dat het vliegtuig op autopiloot vliegt. Waarom zou je het dan niet doen :P
  donderdag 26 maart 2015 @ 11:25:18 #104
242879 Onnoman
The On And Only
pi_151050478
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:18 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Jij bent duidelijk bevooroordeeld. Dat heeft niets met speculeren van doen.
haha.. ik denk dat jij je juist schuldig maakt aan veroordeling, je moet jezelf niet zo mantelen in blinde moraal. Ik speculeer, niet meer :)
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_151050490
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:23 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Nee, want dan ''lock'' je de deur niet
En je zit met z'n tweeën in de cockpit, júist in het geval iemand onwel wordt.
I feel kinda Locrian today
pi_151050514
Was deze Q&A al voorbijgekomen?

quote:
Cockpitdeur op slot: kan niemand hem openen?

Een hoge militaire functionaris die betrokken is bij de onderzoek naar de vliegramp in Frankrijk, zegt dat één van de piloten niet meer in de cockpit kon komen. Hoe is dat mogelijk?

1. Waarom zit er een slot op de deur van de cockpit?
Die maatregel is wereldwijd ingevoerd na de aanslagen van 11 september 2001. Terroristen drongen de cockpit binnen en overmeesterden de piloten. Vervolgens konden ze hun terreurdaad uitvoeren.

De deuren zijn zodanig ontworpen, dat ze zelfs met fors geweld niet open te krijgen zijn. Ook de constructie waar de deur aan hangt, is niet te forceren. De bepantserde deuren kunnen tegen een stootje: ze kunnen brand weerstaan, en zelfs een inslag van een granaat.

2. En als de purser, het hoofd van de crew, om wat voor reden dan ook naar binnen wil, kan dat dan?
Niet direct. Er is beveiliging die ervoor zorgt dat niet iedereen naar binnen kan. In een door vliegtuigbouwer Airbus gemaakt fimpje wordt uitgelegd hoe de cockpitdeur werkt. Er zijn voor de purser drie manieren om de piloten te benaderen.

Er kan via de intercom om toestemming gevraagd worden om binnen te komen. De piloot kan de deur dan met een knop ontgrendelen.
Via het codetablet kan de purser een zoemer laten klinken in de cockpit, om de aandacht van de piloten te vragen.
Als er dan nog geen reactie komt, dan kan de purser de geheime noodcode invoeren op het codetablet. Als na een bepaalde tijd niemand reageert op de signalen in de cockpit, gaat de cockpitdeur alsnog open.
Maar uiteindelijk houdt de piloot in de cockpit de regie: als hij niet wil dat er iemand binnenkomt kan hij alsnog het slot van binnenuit vergrendelen. "Als een piloot om wat voor reden dan ook niet wil dat er iemand binnenkomt, omdat er bijvoorbeeld een kaper is, dan kan hij zo toch voorkomen dat er iemand binnenkomt", zegt luchtvaartdeskundige Benno Baksteen.

Het filmpje met uitleg:

3. Maar als een piloot even van zijn plaats is, bijvoorbeeld vanwege toiletbezoek, kan hij dan niet zomaar terug?
Nee, ook hij heeft geen sleutel en is afhankelijk van de andere piloot in de cockpit. Ook hij moet bijvoorbeeld via de intercom contact zoeken met zijn collega. Mocht er geen reactie zijn, dan moet hij het via de code proberen.

4. Volgens de bron dichtbij het onderzoek staat vast dat het vliegtuig is neergestort terwijl één piloot in de cockpit was. De ander was buiten. Wat kan er gebeurd zijn?
Het is nog niet te zeggen wat er precies is gebeurd. Als het verhaal van de bron klopt, zijn er volgens Benno Baksteen twee mogelijke verklaringen. De piloot ín de cockpit is onwel geworden. Dat kan niet komen door het wegvallen van de druk, want dan had dat overal in het toestel zo geweest moeten zijn. De andere verklaring kan zijn dat de piloot de deur niet wílde opendoen.

Ook luchtvaartdeskundige Joris Melkert heeft het over deze scenario's. "Onwelwording zou kunnen, maar dan zou de andere vlieger de deur open hebben moeten krijgen. Dan is er nog het scenario dat de andere vlieger iets slechts in de zin had. Zelfmoord of iets anders. Maar we moeten echt wachten op meer informatie."

5. Hebben de passagiers gemerkt wat er gaande was?
Benno Baksteen vermoedt dat mensen in het vliegtuig wel gemerkt moeten hebben dat er iets aan de hand was. "Dat bonzen op de deur; mensen voorin het vliegtuig zullen dat ongetwijfeld gemerkt hebben. Maar of er het besef is geweest dat er zich een drama voltrok, dat is speculeren."
pi_151050523
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:23 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Najah, als ze al op autopiloot vlogen (is dat bekend?) zou er dan dus niks gebeuren, zeker geen daling. Dus waarschijnlijk zou hij wel echt manueel de controle moeten overnemen en hem dan naar beneden sturen?
Misschien is hij gevallen en heeft zo iets geraakt?
pi_151050524
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:25 schreef starla het volgende:

[..]

En je zit met z'n tweeën in de cockpit, júist in het geval iemand onwel wordt.
Klopt, maar als de andere even naar de wc gaat...
pi_151050554
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:27 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Klopt, maar als de andere even naar de wc gaat...
Iemand ff naar WC en juist dan raakt de piloot onwel? Kan, maar damn wat een pech dan ;(
I feel kinda Locrian today
pi_151050563
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:23 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Najah, als ze al op autopiloot vlogen (is dat bekend?) zou er dan dus niks gebeuren, zeker geen daling. Dus waarschijnlijk zou hij wel echt manueel de controle moeten overnemen en hem dan naar beneden sturen?
Of de autopilot gewoon naar een lagere hoogte draaien. Er is in ieder geval input voor nodig.
pi_151050572
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:23 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Nee, want dan ''lock'' je de deur niet
Voor zover ik weet zitten die deuren altijd op slot. Het zou dus prima kunnen dat de andere piloot onwel is geworden terwijl de eerste op het toilet zat.

Alleen de daling heb je daar nog niet mee verklaard. Een onbestuurbaar toestel blijft meestal gewoon netjes op koers door de autopiloot.
pi_151050573
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:28 schreef starla het volgende:

[..]

Iemand ff naar WC en juist dan raakt de piloot onwel? Kan, maar damn wat een pech dan ;(
En toevallig viel ie met zn neus op de 'lock' schakelaar?
pi_151050583
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:29 schreef muzas het volgende:

[..]

En toevallig viel ie met zn neus op de 'lock' schakelaar?
Dan moet je wel heel raar vallen :D
pi_151050606
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:29 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Dan moet je wel heel raar vallen :D
Het zijn ook rare lui, die pilootjes :P
pi_151050621
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:29 schreef muzas het volgende:

[..]

En toevallig viel ie met zn neus op de 'lock' schakelaar?
Mensen willen dat graag geloven want stel je voor dat het niet zo is, dan kan het morgen weer gebeuren als je zelf in het toestel zit.
pi_151050624
quote:
@Ugo_Dv: According to German tabloid Bild both pilots Germans: Andreas & Patrick are their names. #germanwings http://www.bild.de/news/a(...)s-40308982.bild.html ..."
Klopt. Andreas Al Jihad-Jihad en Patrick Bin Laden.
  donderdag 26 maart 2015 @ 11:31:21 #117
165633 eriksd
The grand facade...
pi_151050634
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:29 schreef Tchock het volgende:

[..]

Voor zover ik weet zitten die deuren altijd op slot. Het zou dus prima kunnen dat de andere piloot onwel is geworden terwijl de eerste op het toilet zat.

Alleen de daling heb je daar nog niet mee verklaard. Een onbestuurbaar toestel blijft meestal gewoon netjes op koers door de autopiloot.
Nee Tchock, dan zou niemand meer de cockpit binnenkomen als de piloot onwel is. Als iemand de toegangscode intoetst heeft de piloot 30 seconden de tijd dit te blokkeren, anders gaat de deur open.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_151050646
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:28 schreef starla het volgende:

[..]

Iemand ff naar WC en juist dan raakt de piloot onwel? Kan, maar damn wat een pech dan ;(
Das nog speculeren, lijkt mij als je onwel raakt niet nog even een lock knopje omzet :)
pi_151050663
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:29 schreef muzas het volgende:

[..]

En toevallig viel ie met zn neus op de 'lock' schakelaar?
Ik hoorde een expert op tv zeggen dat als er sterke rookontwikkeling is in de cockpit, ze misschien de koers per ongeluk gewijzigd kunnen hebben. Nu hoeft dat van die rook niet waar te zijn maar in elk geval is het dus niet extreem complex om een koers te wijzigen.
pi_151050678
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:29 schreef muzas het volgende:

[..]

En toevallig viel ie met zn neus op de 'lock' schakelaar?
Zijn bratwurst viel uit zijn mond op de schakelaar.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  donderdag 26 maart 2015 @ 11:34:00 #121
441317 FrauMilena
Slightly Salty
pi_151050691
Deur op lock zetten door er tegen aan te vallen/stoten, is dat uberhaupt mogelijk? Vanuitgaande wat er in dit filmpje te zien is (2:22), moet de schakelaar eerst omhoog getrokken worden.

  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 11:34:34 #122
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151050701
quote:
9s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:31 schreef Sjongejonge11 het volgende:

[..]

Klopt. Andreas Al Jihad-Jihad en Patrick Bin Laden.
Bild :r



Echt een schande inderdaad, dat nabestaanden niet even, hup, in een helikopter naar de plaats van het ongeval mogen :')

Daaronder overigens een zeer boeiend verhaal over een aantal vrouwen die, net als Angelina Jolie nu, zonder eierstokken door het leven gaan.

;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_151050708
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:31 schreef eriksd het volgende:

[..]

Nee Tchock, dan zou niemand meer de cockpit binnenkomen als de piloot onwel is. Als iemand de toegangscode intoetst heeft de piloot 30 seconden de tijd dit te blokkeren, anders gaat de deur open.
Ja kak. :')

In dat geval: http://news.aviation-safe(...)ed-by-pilot-suicide/
pi_151050747
Als het menselijke opzet was dan is in ieder geval de fabrikant van dat vliegtuig opgelucht. Lag het niet aan hun toestel.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_151050755
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:33 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Zijn bratwurst viel uit zijn mond op de schakelaar.
Hij stootte de schakelaar per ongeluk om tijdens het bidden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')