abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:04:22 #154
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_151051564
Wat werd ik toch verketterd toen ik maandag direct mijn vraagtekens zette bij iedereen die zei dat het wel eens een aanslag kon zijn.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_151051581
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:00 schreef aloa het volgende:

[..]

Dan zou je hierbij dus geen aanslag verwachten. Niet door een bepaalde groep dan. Dan zou het eerder zelfmoord of hartstilstand of iets dergelijks zijn.
Hartstilstand of iets dergelijks is uitgesloten omdat er actief dingen zijn gedaan nadat de piloot is buitengesloten. (Deur op slot, daling ingezet, dat doet het vliegtuig nl niet zelf.)
pi_151051609
Luchtvaartexperts sluiten een zelfmoordactie van een van de piloten van de Airbus van Germanwings die dinsdag crashte in Zuid-Frankrijk niet uit. Dat meldt de Franse tv-zender BFMTV na berichtgeving van The New York Times dat een van de piloten de cockpit niet meer in kon komen.

Het zelfmoordscenario komt niet veel voor, maar is ook niet zeldzaam in de luchtvaartgeschiedenis. In diverse vliegdatabases, zoals de Federal Aviation Administration en de Aviation Safety Network, zijn diverse gevallen opgenomen waarbij een piloot zelfmoord pleegt. Meestal nam de suïcidale copiloot enkele tientallen slachtoffers mee in zijn daad. Op 31 oktober 1999 op een vlucht van Egypt Air kwamen 217 inzittenden om het leven. Ongeveer een half uur na vertrek uit New York verliet de gezagvoerder de cockpit. De vermoedelijke oorzaak was zelfmoord, maar hard bewijs is er nooit gevonden. De copiloot zou elf keer hebben gezegd: 'Ik vertrouw op God'. Egyptische autoriteiten betwistten een opzettelijke daad en houden vol dat er iets mis was met het vliegtuig. Ook dit is nooit bewezen. Het laatste geval van een piloot die zelfmoord pleegde was in 2013 op de vlucht van Mozambique Airlines( LAM), daarbij kwamen 33 mensen om het leven.

De Franse krant Le Monde meldde dat het de gezagvoerder was die nog in de cockpit was en dat de co-piloot was buitengesloten. Daarvoor spraken zij Duits met elkaar, schrijft de krant.

Ervaring
De gezagvoerder op de vlucht was een zeer ervaren piloot met 6000 vlieguren op dit type toestel. Hij had meer dan tien jaar ervaring. De copiloot kwam in 2013 bij Germanwings in dienst en zou 630 vlieguren achter zijn naam hebben staan.

Onder welk contract de piloten in dienst waren, is onduidelijk. Maar volgens de Amsterdamse luchtvaarteconoom Rogier Lieshout is dat wél een punt van zorg. ,,Onder andere Ryanair en Norwegian laten hun piloten werken op nulurencontracten of als zzp'ers. Als ze niet vliegen omdat ze ziek zijn, verdienen ze niets," zegt Lieshout. Luchtvaartdeskundige en ex-verkeersvlieger Benno Baksteen: ,,Als je in dienst bent, trek je aan de bel als er iets is of je vindt dat iets te ver gaat. Maar als zzp'er ben je kwetsbaar."

Volgens oud-directeur Jean-Paul Troadec van de Franse onderzoeksraad voor luchtvaartveiligheid BEA moet voorzichtig worden omgegaan met de onthulling dat een van de piloten buiten zou zijn gesloten. Die informatie moet worden afgezet tegen andere gegevens uit bijvoorbeeld de flight data recorder om tot een afgewogen oordeel te kunnen komen, zei hij tegen BFMTV. Alleen de cockpit voice recorder, met daarop de gesprekken van de piloten in de cockpit, is tot nog toe gevonden.

Onwel
Naast zelfmoord is er volgens Baksteen nog een scenario. De piloot kon volgens hem ook onwel zijn geworden. De deur van de cockpit kan namelijk alleen van binnenuit geopend worden. Als de piloot die buiten staat een code intoetst gaat er een geluidssignaal af in de cockpit. Of hij heeft dit signaal dus bewust genegeerd of was buiten bewustzijn waardoor hij niet meer kon reageren.

http://www.ad.nl/ad/nl/34(...)uit-te-sluiten.dhtml

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2015 12:06:24 ]
pi_151051626
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:04 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Hartstilstand of iets dergelijks is uitgesloten omdat er actief dingen zijn gedaan nadat de piloot is buitengesloten. (Deur op slot, daling ingezet, dat doet het vliegtuig nl niet zelf.)
Hij zette een lichte daling in, kreeg een hartstilstand en viel met zijn neus op de deurknop.

Huppakee. Niks uitgesloten.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_151051648
AD moet wat beter luisteren naar wat Benno zegt :')
pi_151051649
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:04 schreef RingBewoner het volgende:
Wat werd ik toch verketterd toen ik maandag direct mijn vraagtekens zette bij iedereen die zei dat het wel eens een aanslag kon zijn.
Nee, jij was juist iedereen aan het uitkafferen omdat mensen aan het speculeren waren.
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:07:32 #160
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_151051675
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:06 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Hij zette een lichte daling in, kreeg een hartstilstand en viel met zijn neus op de deurknop.

Huppakee. Niks uitgesloten.
Inderdaad. Vind zelfs dat meer een verklaring dan zelfmoord.
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:08:09 #161
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_151051701
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:06 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Nee, jij was juist iedereen aan het uitkafferen omdat mensen aan het speculeren waren.
En naar nu blijkt, geheel terecht.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_151051724
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:04 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Hartstilstand of iets dergelijks is uitgesloten omdat er actief dingen zijn gedaan nadat de piloot is buitengesloten. (Deur op slot, daling ingezet, dat doet het vliegtuig nl niet zelf.)
"Uitgesloten" is alleen dat het vliegtuig stiekem ergens anders geland is. Voor de rest staan alle opties open.
pi_151051725
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:07 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Inderdaad. Vind zelfs dat meer een verklaring dan zelfmoord.
:') Serieus ja? Een of ander scenario waarbij er wel heeeeeel veeeeel toevalligheden moeten zijn is reëler dan iets wat al meerdere malen voorgekomen is?
pi_151051749
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:49 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Is wel gek. De deur valt achter de gezagvoerder dicht en BAM! acute ... ja wat eigenlijk?
Acuut herseninfarct leidend tot een dysfasie en alexie (niet vrij ongebruikelijk in de linker hemisfeer) waardoor de piloot niet meer kon lezen en/of het te lezen woord niet meer kon begrijpen.

Onwaarschijnlijk? Ja
Onmogelijk? Nee
I feel kinda Locrian today
pi_151051788
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:08 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

En naar nu blijkt, geheel terecht.
Wat ben jij een naar menneke
pi_151051793
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:09 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

:') Serieus ja? Een of ander scenario waarbij er wel heeeeeel veeeeel toevalligheden moeten zijn is reëler dan iets wat al meerdere malen voorgekomen is?
Vrijwel elk vliegtuigongeluk is een opeenstapeling van onwaarschijnlijkheden. Dat is ook de reden dat er ondanks vele duizenden vluchten niet elke dag een passagierskist uit de lucht mietert.
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:11:11 #167
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_151051803
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:10 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Wat ben jij een naar menneke
Dat klopt als een zwerende vinger.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_151051806
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:08 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

En naar nu blijkt, geheel terecht.
Ik ben blij dat er ook nog winnaars zijn in deze trieste gebeurtenis.
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:11:41 #169
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_151051825
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:11 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ik ben blij dat er ook nog winnaars zijn in deze trieste gebeurtenis.
Altijd alles van de positieve kant bekijken.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_151051828
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Vrijwel elk vliegtuigongeluk is een opeenstapeling van onwaarschijnlijkheden. Dat is ook de reden dat er ondanks vele duizenden vluchten niet elke dag een passagierskist uit de lucht mietert.
Klopt, maar er is hier toch ook een ander scenario wat een tikkie minder toevalligheden bevat en naar mijn idee daardoor wat geloofwaardiger is.
pi_151051839
Co-pilot met 630 uur overigens.
pi_151051866
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:11 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Altijd alles van de positieve kant bekijken.
Misschien was er onder de passagiers wel een nieuwe Hitler en heeft de piloot met deze actie wellicht miljoenen mensen hun levens gered. :P
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:13:21 #173
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_151051868
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:12 schreef NewHorizon het volgende:
Co-pilot met 630 uur overigens.
Nog maar net begonnen dus.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_151051873
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Vrijwel elk vliegtuigongeluk is een opeenstapeling van onwaarschijnlijkheden. Dat is ook de reden dat er ondanks vele duizenden vluchten niet elke dag een passagierskist uit de lucht mietert.
Juist niet. De oorzaak is altijd simpel en eenduidig, geen complexe ketens van onmogelijke toevalligheden met kleinere winkansen dan de 100 miljoen in de staatsloterij.
pi_151051906
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:11 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Klopt, maar er is hier toch ook een ander scenario wat een tikkie minder toevalligheden bevat en naar mijn idee daardoor wat geloofwaardiger is.
Prima, maar het is onzin daarom andere opties uit te sluiten. Stranger things have happened.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 12:14:44 #176
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151051917
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:11 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Klopt, maar er is hier toch ook een ander scenario wat een tikkie minder toevalligheden bevat en naar mijn idee daardoor wat geloofwaardiger is.
Als het ene scenario 1 factor nodig heeft met een kans van 0,00001% dat het gebeurt vind ik dat inderdaad ook wel een stukkie geloofwaardiger dan het andere scenario waar 3-4-5 factoren nodig zijn met diezelfde kans.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:14:44 #177
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_151051918
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:09 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

:') Serieus ja? Een of ander scenario waarbij er wel heeeeeel veeeeel toevalligheden moeten zijn is reëler dan iets wat al meerdere malen voorgekomen is?
Zo te lezen is een zelfmoord helemaal niet vaak voorgekomen.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_151051924
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:09 schreef starla het volgende:

[..]

Acuut herseninfarct leidend tot een dysfasie en alexie (niet vrij ongebruikelijk in de linker hemisfeer) waardoor de piloot niet meer kon lezen en/of het te lezen woord niet meer kon begrijpen.

Onwaarschijnlijk? Ja
Onmogelijk? Nee
Autopiloot had er dan normaal gesproken (ik zal eens voorzichtig zijn)voor gezorgd dat het vliegtuig naar plaats van bestemming vloog. (En daar na rondcirckelen door brandstof gebrek neer zou storten)
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:15:21 #179
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_151051939
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:13 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Misschien was er onder de passagiers wel een nieuwe Hitler en heeft de piloot met deze actie wellicht miljoenen mensen hun levens gered. :P
Zover wilde ik nog net niet gaan maar dat is theoretisch gezien mogelijk ja.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_151051957
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:13 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Juist niet. De oorzaak is altijd simpel en eenduidig, geen complexe ketens van onmogelijke toevalligheden met kleinere winkansen dan de 100 miljoen in de staatsloterij.
"A Yakovlev 40 4K-87504 was returning from a training flight and was on its approach to Ganja Airport. A stray bullet struck the Yak-40 and hit an oxygen cylinder. A fire broke out and control was lost."

Volgens mij win je nog eerder de loterij.

Alles kan.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_151051960
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:14 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Zo te lezen is een zelfmoord helemaal niet vaak voorgekomen.
Maar dat iemand flauwvalt en in die val op minstens 2 knoppen drukt wel?
pi_151051969
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:14 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Als het ene scenario 1 factor nodig heeft met een kans van 0,00001% dat het gebeurt vind ik dat inderdaad ook wel een stukkie geloofwaardiger dan het andere scenario waar 3-4-5 factoren nodig zijn met diezelfde kans.
Ah, we hebben statistiekenexperts in ons midden :')
pi_151051998
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:14 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Autopiloot had er dan normaal gesproken (ik zal eens voorzichtig zijn)voor gezorgd dat het vliegtuig naar plaats van bestemming vloog. (En daar na rondcirckelen door brandstof gebrek neer zou storten)
Wat is er moeilijk te begrijpen aan NIET MEER KUNNEN LEZEN. Misschien deed hij per ongeluk wel de autopiloot uit omdat hij dacht dat het 'unlock' was, of 'alarm' weet ik veel.
I feel kinda Locrian today
pi_151052009
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:16 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Maar dat iemand flauwvalt en in die val op minstens 2 knoppen drukt wel?
Zitten nogal wat knopjes om je heen.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_151052023
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:14 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Zo te lezen is een zelfmoord helemaal niet vaak voorgekomen.
Geen enkele oorzaak bij een vliegramp komy vaak voor bij mijn weten..ieder geval heeft weer zijn eigen unieke omstandigheden
pi_151052039
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:17 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Zitten nogal wat knopjes om je heen.
Ja maar dan PRECIES deze 2 knoppen hé, niet de intercom aan, of de airco uit. Deur op slot, autopiloot off, en daling ingezet. Tjah. Zoals ik lees moet je dus ook echt bewust de boel nog geblokkeerd houden als iemand met z'n noodcode naar binnen wil, dus daar gaat het ook al enigszins mank.
pi_151052047
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:16 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Maar dat iemand flauwvalt en in die val op minstens 2 knoppen drukt wel?
Daarbij moet de lock volgens de video naar je toe gehaald worden en niet van je af geduwd (wat bij een val zou gebeuren) of zit die zelfs in het bovenpaneel.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 12:18:57 #188
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151052049
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:16 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ah, we hebben statistiekenexperts in ons midden :')
Helemaal niet. Maar kom op, iets wat relatief vrij simpel is is toch een stuk geloofwaardiger dan dat iemand een hartstilstand krijgt en dan ook nog eens op precies zo'n manier valt dat ie daarbij op precies de juiste knop(pen) druk waarmee precies op dat moment de deur niet meer open kan, en dat allemaal exact in die paar minuten dat de andere piloot even is gaan pissen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_151052058
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:14 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Autopiloot had er dan normaal gesproken (ik zal eens voorzichtig zijn)voor gezorgd dat het vliegtuig naar plaats van bestemming vloog. (En daar na rondcirckelen door brandstof gebrek neer zou storten)
Vorig jaar kwam een ander toestel van hetzelfde model in de problemen omdat de autopiloot ineens uit zichzelf ging dalen. Dat konden de piloten opvangen.

Natuurlijk is de kans klein. Maar de kans dat dit toestel gewoon in Dusseldorf zou landen was vrijwel 1.
pi_151052068
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:18 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ja maar dan PRECIES deze 2 knoppen hé, niet de intercom aan, of de airco uit. Deur op slot, autopiloot off, en daling ingezet. Tjah. Zoals ik lees moet je dus ook echt bewust de boel nog geblokkeerd houden als iemand met z'n noodcode naar binnen wil, dus daar gaat het ook al enigszins mank.
Als je het knopje naar lock schuift werkt de deurcode voor 5-20min niet meer, hoeft dus maar 1 keer.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_151052070
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:18 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Helemaal niet. Maar kom op, iets wat relatief vrij simpel is is toch een stuk geloofwaardiger dan dat iemand een hartstilstand krijgt en dan ook nog eens op precies zo'n manier valt dat ie daarbij op precies de juiste knop(pen) druk waarmee precies op dat moment de deur niet meer open kan, en dat allemaal exact in die paar minuten dat de andere piloot even is gaan pissen.
Eensch, tijd zal het leren :)
I feel kinda Locrian today
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:19:51 #192
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_151052083
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:12 schreef NewHorizon het volgende:
Co-pilot met 630 uur overigens.
ik kijk meestal wel even of ik de piloot zie, als ik ga vliegen. Om een wat zekerder gevoel te krijgen :') Kon de laatste keer niet de piloot zien. Wel de co, zag er amper meerderjarig uit. Dan denk ik toch oejee, als we t daar van moeten hebben...

Is het al duidelijk of het de piloot of de co was die uit de cabine ging?
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:19:52 #193
441317 FrauMilena
Slightly Salty
pi_151052084
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:14 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Autopiloot had er dan normaal gesproken (ik zal eens voorzichtig zijn)voor gezorgd dat het vliegtuig naar plaats van bestemming vloog. (En daar na rondcirckelen door brandstof gebrek neer zou storten)
:Y
Helios 522 is daar een ''mooi'' voorbeeld van. :{
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 12:19:58 #194
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151052086
Dat we hier serieus op ingaan eigenlijk...het is toch gewoon volstrekt belachelijk om het "hartstilstand-en-op-de-juiste-knopjes-gevallen-scenario" waarschijnlijker te achten dat het zelfmoordscenario? -O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_151052096
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:19 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Als je het knopje naar lock schuift werkt de deurcode voor 5-20min niet meer, hoeft dus maar 1 keer.
Ook de noodcode? Want ik lees dus dat je die in kan voeren en JUIST de persoon in de piloot hem echt moet 'overriden', anders gaat na een korte periode de deur alsnog open?
pi_151052104
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:17 schreef starla het volgende:

[..]

Wat is er moeilijk te begrijpen aan NIET MEER KUNNEN LEZEN. Misschien deed hij per ongeluk wel de autopiloot uit omdat hij dacht dat het 'unlock' was, of 'alarm' weet ik veel.
Nouja, die knop gebruik je zo vaak, daarvoor hoef je niet te lezen hoor ;) zelfde geldt voor de autopilot disconnect.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 12:21:01 #197
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151052129
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:19 schreef Marrije het volgende:

[..]

ik kijk meestal wel even of ik de piloot zie, als ik ga vliegen. Om een wat zekerder gevoel te krijgen :') Kon de laatste keer niet de piloot zien. Wel de co, zag er amper meerderjarig uit. Dan denk ik toch oejee, als we t daar van moeten hebben...

Is het al duidelijk of het de piloot of de co was die uit de cabine ging?
Ach, dat komt misschien door eigen angsten :+

Zelf heb ik er genoeg vertrouwen in dat een piloot/co-piloot weet wat hij doet, als dat niet zo was zou ie de opleiding niet doorgekomen zijn.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_151052151
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:19 schreef Marrije het volgende:

[..]

ik kijk meestal wel even of ik de piloot zie, als ik ga vliegen. Om een wat zekerder gevoel te krijgen :') Kon de laatste keer niet de piloot zien. Wel de co, zag er amper meerderjarig uit. Dan denk ik toch oejee, als we t daar van moeten hebben...

Is het al duidelijk of het de piloot of de co was die uit de cabine ging?
Zijn conflicterende berichten over. Het is trouwens niet eens zeker dat dit hele verhaal überhaupt waar is.
pi_151052167
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:20 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Nouja, die knop gebruik je zo vaak, daarvoor hoef je niet te lezen hoor ;) zelfde geldt voor de autopilot disconnect.
Klopt, een cockpit is zo'n makkelijke omgeving met al die knoppen en lampjes als je niet meer kunt lezen, mogelijk de helft van je gezichtsvermogen kwijt bent, taal niet meer begrijpt en je waarschijnlijk ook nog eens halfzijdig verlamd bent.
I feel kinda Locrian today
pi_151052186
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:17 schreef starla het volgende:

[..]

Wat is er moeilijk te begrijpen aan NIET MEER KUNNEN LEZEN. Misschien deed hij per ongeluk wel de autopiloot uit omdat hij dacht dat het 'unlock' was, of 'alarm' weet ik veel.
Er zijn veiligheidsdingen die de piloot overrulen als er onlogische handelingen gebeuren.
pi_151052212
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:21 schreef starla het volgende:

[..]

Klopt, een cockpit is zo'n makkelijke omgeving met al die knoppen en lampjes als je niet meer kunt lezen, mogelijk de helft van gezichtsvermogen kwijt bent, taal niet meer begrijpt en je waarschijnlijk ook nog eens halfzijdig verlamd bent.
MAAR DAN WEL PRECIES DE JUISTE (LEES: VERKEERDE) KNOPPEN OMGOOIEN HE, DEUR OP SLOT, AUTOPILOOT UIT, DEUR BLOKKEREN, DALING INZETTEN _O-

Nee, echt heel plausibel inderdaad. Veel plausibeler dan dat een geestesziek persoon zoiets bewust heeft gedaan.
pi_151052247
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:23 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

MAAR DAN WEL PRECIES DE JUISTE (LEES: VERKEERDE) KNOPPEN OMGOOIEN HE, DEUR OP SLOT, AUTOPILOOT UIT, DEUR BLOKKEREN, DALING INZETTEN _O-

Nee, echt heel plausibel inderdaad. Veel plausibeler dan dat een geestesziek persoon zoiets bewust heeft gedaan.
Lees mijn eerdere posts even. Ik citeer mijzelf: 'een bewuste actie lijkt me nochtans waarschijnlijker'.
Paar posts eerder. Dus eerst lezen en dan pas zeiken. Dank!

PS: post #131
I feel kinda Locrian today
pi_151052257
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:21 schreef starla het volgende:

[..]

Klopt, een cockpit is zo'n makkelijke omgeving met al die knoppen en lampjes als je niet meer kunt lezen, mogelijk de helft van gezichtsvermogen kwijt bent, taal niet meer begrijpt en je waarschijnlijk ook nog eens halfzijdig verlamd bent.
Alle knopjes die vaak gebruikt worden doe je bijna zonder te kijken. Daar weet je namelijk de plek van.
Als je verlamd bent wordt alles wat lastiger ja.
pi_151052283
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:24 schreef starla het volgende:

[..]

Lees mijn eerdere posts even. Ik citeer mijzelf: 'een bewuste actie lijkt me nochtans waarschijnlijker'.
Paar posts eerder. Dus eerst lezen en dan pas zeiken. Dank!
Tjah sorry, ik vind het redelijk belachelijk dat er mensen vanuit gaan dat zo'n domino-effect van precies op een paar juiste knoppen 'vallen' aannemelijker is dan een bewuste actie. Het is namelijk nogal een sequence, en het lijkt me niet dat het gros van die handelingen met één onbedoelde aanraking in gang te zetten is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')