abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151050437
Wat bellen betreft, er is geen bereik, maar zelfs als dat er is geloof je gewoon tot het laatste moment dat het wel goedkomt. Dat heb ik zelf meegemaakt. (Dat kwam dus duidelijk goed :+ )

Bij de 9/11 toestanden met bellers heb je het over zichtbare kapers en dan weet je dat er iets gaat gebeuren, dat je in elk geval niet op de afgesproken tijd op de afgesproken plek aankomt, dat is anders. Dat waren niet eens 911 calls, maar berichten van liefde/afscheid aan familie.Geen blinde paniek ofzo. Je wordt nl eerst overvallen door ongeloof.
pi_151050440
Apart verhaal met die deur. :X
pi_151050452
quote:
99s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:13 schreef Amplifier het volgende:
Wat mij tegenzit is: Waarom moet de piloot naar de wc op een vlucht van 2 uur? Je kan toch wel van te voren gaan of niet?
Waarom niet? Een piloot zit wel langer dan die twee uur vluchttijd in het vliegtuig en hij kan probleemloos naar de wc in de periode dat het vliegtuig op autopiloot vliegt. Waarom zou je het dan niet doen :P
  donderdag 26 maart 2015 @ 11:25:18 #104
242879 Onnoman
The On And Only
pi_151050478
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:18 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Jij bent duidelijk bevooroordeeld. Dat heeft niets met speculeren van doen.
haha.. ik denk dat jij je juist schuldig maakt aan veroordeling, je moet jezelf niet zo mantelen in blinde moraal. Ik speculeer, niet meer :)
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_151050490
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:23 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Nee, want dan ''lock'' je de deur niet
En je zit met z'n tweeën in de cockpit, júist in het geval iemand onwel wordt.
I feel kinda Locrian today
pi_151050514
Was deze Q&A al voorbijgekomen?

quote:
Cockpitdeur op slot: kan niemand hem openen?

Een hoge militaire functionaris die betrokken is bij de onderzoek naar de vliegramp in Frankrijk, zegt dat één van de piloten niet meer in de cockpit kon komen. Hoe is dat mogelijk?

1. Waarom zit er een slot op de deur van de cockpit?
Die maatregel is wereldwijd ingevoerd na de aanslagen van 11 september 2001. Terroristen drongen de cockpit binnen en overmeesterden de piloten. Vervolgens konden ze hun terreurdaad uitvoeren.

De deuren zijn zodanig ontworpen, dat ze zelfs met fors geweld niet open te krijgen zijn. Ook de constructie waar de deur aan hangt, is niet te forceren. De bepantserde deuren kunnen tegen een stootje: ze kunnen brand weerstaan, en zelfs een inslag van een granaat.

2. En als de purser, het hoofd van de crew, om wat voor reden dan ook naar binnen wil, kan dat dan?
Niet direct. Er is beveiliging die ervoor zorgt dat niet iedereen naar binnen kan. In een door vliegtuigbouwer Airbus gemaakt fimpje wordt uitgelegd hoe de cockpitdeur werkt. Er zijn voor de purser drie manieren om de piloten te benaderen.

Er kan via de intercom om toestemming gevraagd worden om binnen te komen. De piloot kan de deur dan met een knop ontgrendelen.
Via het codetablet kan de purser een zoemer laten klinken in de cockpit, om de aandacht van de piloten te vragen.
Als er dan nog geen reactie komt, dan kan de purser de geheime noodcode invoeren op het codetablet. Als na een bepaalde tijd niemand reageert op de signalen in de cockpit, gaat de cockpitdeur alsnog open.
Maar uiteindelijk houdt de piloot in de cockpit de regie: als hij niet wil dat er iemand binnenkomt kan hij alsnog het slot van binnenuit vergrendelen. "Als een piloot om wat voor reden dan ook niet wil dat er iemand binnenkomt, omdat er bijvoorbeeld een kaper is, dan kan hij zo toch voorkomen dat er iemand binnenkomt", zegt luchtvaartdeskundige Benno Baksteen.

Het filmpje met uitleg:

3. Maar als een piloot even van zijn plaats is, bijvoorbeeld vanwege toiletbezoek, kan hij dan niet zomaar terug?
Nee, ook hij heeft geen sleutel en is afhankelijk van de andere piloot in de cockpit. Ook hij moet bijvoorbeeld via de intercom contact zoeken met zijn collega. Mocht er geen reactie zijn, dan moet hij het via de code proberen.

4. Volgens de bron dichtbij het onderzoek staat vast dat het vliegtuig is neergestort terwijl één piloot in de cockpit was. De ander was buiten. Wat kan er gebeurd zijn?
Het is nog niet te zeggen wat er precies is gebeurd. Als het verhaal van de bron klopt, zijn er volgens Benno Baksteen twee mogelijke verklaringen. De piloot ín de cockpit is onwel geworden. Dat kan niet komen door het wegvallen van de druk, want dan had dat overal in het toestel zo geweest moeten zijn. De andere verklaring kan zijn dat de piloot de deur niet wílde opendoen.

Ook luchtvaartdeskundige Joris Melkert heeft het over deze scenario's. "Onwelwording zou kunnen, maar dan zou de andere vlieger de deur open hebben moeten krijgen. Dan is er nog het scenario dat de andere vlieger iets slechts in de zin had. Zelfmoord of iets anders. Maar we moeten echt wachten op meer informatie."

5. Hebben de passagiers gemerkt wat er gaande was?
Benno Baksteen vermoedt dat mensen in het vliegtuig wel gemerkt moeten hebben dat er iets aan de hand was. "Dat bonzen op de deur; mensen voorin het vliegtuig zullen dat ongetwijfeld gemerkt hebben. Maar of er het besef is geweest dat er zich een drama voltrok, dat is speculeren."
pi_151050523
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:23 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Najah, als ze al op autopiloot vlogen (is dat bekend?) zou er dan dus niks gebeuren, zeker geen daling. Dus waarschijnlijk zou hij wel echt manueel de controle moeten overnemen en hem dan naar beneden sturen?
Misschien is hij gevallen en heeft zo iets geraakt?
pi_151050524
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:25 schreef starla het volgende:

[..]

En je zit met z'n tweeën in de cockpit, júist in het geval iemand onwel wordt.
Klopt, maar als de andere even naar de wc gaat...
pi_151050554
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:27 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Klopt, maar als de andere even naar de wc gaat...
Iemand ff naar WC en juist dan raakt de piloot onwel? Kan, maar damn wat een pech dan ;(
I feel kinda Locrian today
pi_151050563
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:23 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Najah, als ze al op autopiloot vlogen (is dat bekend?) zou er dan dus niks gebeuren, zeker geen daling. Dus waarschijnlijk zou hij wel echt manueel de controle moeten overnemen en hem dan naar beneden sturen?
Of de autopilot gewoon naar een lagere hoogte draaien. Er is in ieder geval input voor nodig.
pi_151050572
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:23 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Nee, want dan ''lock'' je de deur niet
Voor zover ik weet zitten die deuren altijd op slot. Het zou dus prima kunnen dat de andere piloot onwel is geworden terwijl de eerste op het toilet zat.

Alleen de daling heb je daar nog niet mee verklaard. Een onbestuurbaar toestel blijft meestal gewoon netjes op koers door de autopiloot.
pi_151050573
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:28 schreef starla het volgende:

[..]

Iemand ff naar WC en juist dan raakt de piloot onwel? Kan, maar damn wat een pech dan ;(
En toevallig viel ie met zn neus op de 'lock' schakelaar?
pi_151050583
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:29 schreef muzas het volgende:

[..]

En toevallig viel ie met zn neus op de 'lock' schakelaar?
Dan moet je wel heel raar vallen :D
pi_151050606
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:29 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Dan moet je wel heel raar vallen :D
Het zijn ook rare lui, die pilootjes :P
pi_151050621
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:29 schreef muzas het volgende:

[..]

En toevallig viel ie met zn neus op de 'lock' schakelaar?
Mensen willen dat graag geloven want stel je voor dat het niet zo is, dan kan het morgen weer gebeuren als je zelf in het toestel zit.
pi_151050624
quote:
@Ugo_Dv: According to German tabloid Bild both pilots Germans: Andreas & Patrick are their names. #germanwings http://www.bild.de/news/a(...)s-40308982.bild.html ..."
Klopt. Andreas Al Jihad-Jihad en Patrick Bin Laden.
  donderdag 26 maart 2015 @ 11:31:21 #117
165633 eriksd
The grand facade...
pi_151050634
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:29 schreef Tchock het volgende:

[..]

Voor zover ik weet zitten die deuren altijd op slot. Het zou dus prima kunnen dat de andere piloot onwel is geworden terwijl de eerste op het toilet zat.

Alleen de daling heb je daar nog niet mee verklaard. Een onbestuurbaar toestel blijft meestal gewoon netjes op koers door de autopiloot.
Nee Tchock, dan zou niemand meer de cockpit binnenkomen als de piloot onwel is. Als iemand de toegangscode intoetst heeft de piloot 30 seconden de tijd dit te blokkeren, anders gaat de deur open.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_151050646
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:28 schreef starla het volgende:

[..]

Iemand ff naar WC en juist dan raakt de piloot onwel? Kan, maar damn wat een pech dan ;(
Das nog speculeren, lijkt mij als je onwel raakt niet nog even een lock knopje omzet :)
pi_151050663
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:29 schreef muzas het volgende:

[..]

En toevallig viel ie met zn neus op de 'lock' schakelaar?
Ik hoorde een expert op tv zeggen dat als er sterke rookontwikkeling is in de cockpit, ze misschien de koers per ongeluk gewijzigd kunnen hebben. Nu hoeft dat van die rook niet waar te zijn maar in elk geval is het dus niet extreem complex om een koers te wijzigen.
pi_151050678
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:29 schreef muzas het volgende:

[..]

En toevallig viel ie met zn neus op de 'lock' schakelaar?
Zijn bratwurst viel uit zijn mond op de schakelaar.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  donderdag 26 maart 2015 @ 11:34:00 #121
441317 FrauMilena
Slightly Salty
pi_151050691
Deur op lock zetten door er tegen aan te vallen/stoten, is dat uberhaupt mogelijk? Vanuitgaande wat er in dit filmpje te zien is (2:22), moet de schakelaar eerst omhoog getrokken worden.

  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 11:34:34 #122
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151050701
quote:
9s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:31 schreef Sjongejonge11 het volgende:

[..]

Klopt. Andreas Al Jihad-Jihad en Patrick Bin Laden.
Bild :r



Echt een schande inderdaad, dat nabestaanden niet even, hup, in een helikopter naar de plaats van het ongeval mogen :')

Daaronder overigens een zeer boeiend verhaal over een aantal vrouwen die, net als Angelina Jolie nu, zonder eierstokken door het leven gaan.

;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_151050708
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:31 schreef eriksd het volgende:

[..]

Nee Tchock, dan zou niemand meer de cockpit binnenkomen als de piloot onwel is. Als iemand de toegangscode intoetst heeft de piloot 30 seconden de tijd dit te blokkeren, anders gaat de deur open.
Ja kak. :')

In dat geval: http://news.aviation-safe(...)ed-by-pilot-suicide/
pi_151050747
Als het menselijke opzet was dan is in ieder geval de fabrikant van dat vliegtuig opgelucht. Lag het niet aan hun toestel.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_151050755
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:33 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Zijn bratwurst viel uit zijn mond op de schakelaar.
Hij stootte de schakelaar per ongeluk om tijdens het bidden.
pi_151050776
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:36 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Hij stootte de schakelaar per ongeluk om tijdens het bidden.
Wat zit jij nou de hele tijd over moslims te zeuren?
pi_151050814
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:37 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat zit jij nou de hele tijd over moslims te zeuren?
Christenen bidden ook, hoor.
Ja, die met de ballen in de bek.
  Redactie Frontpage donderdag 26 maart 2015 @ 11:39:22 #128
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_151050850
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:25 schreef Onnoman het volgende:

[..]

haha.. ik denk dat jij je juist schuldig maakt aan veroordeling, je moet jezelf niet zo mantelen in blinde moraal. Ik speculeer, niet meer :)
Goed, de namen zijn inmiddels bekend, je hoeft hierover dus niet meer te speculeren.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_151050871
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:34 schreef FrauMilena het volgende:
Deur op lock zetten door er tegen aan te vallen/stoten, is dat uberhaupt mogelijk? Vanuitgaande wat er in dit filmpje te zien is (2:22), moet de schakelaar eerst omhoog getrokken worden.

Ik mag toch hopen dat ze dit soort dingen (net als bv. autopiloot uitschakelen) redelijk tweestaps maken? Dat je dus niet even per ongeluk door stoten of iets laten vallen zo'n functie kan in- of uitschakelen.
pi_151050882
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:38 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Christenen bidden ook, hoor.
Bedankt, nooit geweten. Maar die bedoelt 11en30 natuurlijk helemaal niet.
pi_151051019
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:31 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Das nog speculeren, lijkt mij als je onwel raakt niet nog even een lock knopje omzet :)
Ach ja, je wordt niet voor niets ONWEL. Dat je dan niet meer goed kan nadenken en lock doet ipv unlock is zo gek nog niet.

Bewuste actie lijkt me nochtans logischer.
I feel kinda Locrian today
pi_151051096
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:38 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Christenen bidden ook, hoor.
maar moslims knikken voorover.
wellicht boog die, klapt zijn hoofd op de deurslot pen. piloot dood, zakt naar onderen en trekt slot in de lock stand.
pi_151051100
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:36 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Bij de grote aanslagen op zeg maar sterke landen waarbij de aanslag werd opgeeist konden de terroristen van een ding zeker zijn. Dat ze compleet plat gebombardeerd werden.
Inmiddels zijn er zoveel groeperingen die tegen het westen zijn dat bij een aanslag heel veel groepen ervoor verantwoordelijk kunnen zijn.

En wat is nu enger en moeilijker, een vijand die je niet kent of een vijand die je wel kent en actie kunt ondernemen.
Vanuit terroristisch punt gezien zijn anonieme aanslagen veel beter.
Lijkt mij ook ja. Ik heb het altijd raar gevonden dat bepaalde groepen aanslagen van tevoren al aankondigde.
Ik vraag me alleen af wat de groep eraan heeft om de aanslag niet op te eisen.
pi_151051147
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:45 schreef starla het volgende:

[..]

Ach ja, je wordt niet voor niets ONWEL. Dat je dan niet meer goed kan nadenken en lock doet ipv unlock is zo gek nog niet.
Is wel gek. De deur valt achter de gezagvoerder dicht en BAM! acute ... ja wat eigenlijk?
pi_151051160
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:47 schreef aloa het volgende:

[..]

Lijkt mij ook ja. Ik heb het altijd raar gevonden dat bepaalde groepen aanslagen van tevoren al aankondigde.
Ik vraag me alleen af wat de groep eraan heeft om de aanslag niet op te eisen.
De zaal die ze hadden gehuurd voor de persconferentie was dubbel geboekt, Hassan's verjaardagsfeestje was al eerder geplande dus ze wachten nu op een vervangende ruimte.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_151051183
Niet officiële bronnen beweren dat de co-piloot stond te kloppen.
pi_151051187
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:49 schreef 11en30 het volgende:

Is wel gek. De deur valt achter de gezagvoerder dicht en BAM! acute ... ja wat eigenlijk?
Goed, je zit op cruisehoogte. Er is tijd voor een plaspauze want vliegtuig toch op auto-piloot.
* Je achterblijvende collega wordt onwel. Kan.
* Hij valt zo dat hij op het 'lock' knopje terecht komt. Wordt al wat onwaarschijnlijker huh.
* Terwijl het vliegtuig op automatische piloot staat zet hij vanzelf een daling in. Zoveel toeval in 1x?!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_151051197
Ondertussen op GeenStijl:
http://www.geenstijl.nl/m(...)itdeur.html#comments

Even de comments gecheckt op een aantal steekwoorden:

16x islam
15x moslim
5x mohammed
3x achmed

We wachten af...
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_151051217
Binnenkort zullen de media wel gaan wroeten in het leven van die piloot.
pi_151051218
Is wel hip:

quote:
Flight 470 was an international passenger Embraer 190 flying from Maputo International Airport.

During the flight, Captain Herminio dos Santos Fernandes manually changed its autopilot settings three times from 38,000 feet to 592 feet -- which was below ground level -- as well as adjusting the speed.

The cockpit voice recorder captured several alarms going off during the descent, as well as repeated loud bangs on the door from the co-pilot, who was locked out of the cockpit. An investigation concluded that Captain Fernandes had a "clear intention" to crash the jet, and had kept his co-pilot out of the cabin so he could do so.

The plane crashed into the Bwabwata National Park in Namibia, about half way between its departure and scheduled arrival airport. All 27 passengers and six crew members were killed.
quote:
Flight 702, an Ethiopian Airlines Boeing 767-300ER, was flying from Addis Ababa to Milan via Rome on 17 February 2014 when its own co-pilot hijacked it.

He waited until the pilot went to the toilet, then locked the cockpit door to keep him out, while continuing to fly the aircraft. He bypassed Rome and Milan and flew instead to Geneva, where he circled several times while communicating with air traffic control, trying to broker political asylum for himself and an assurance that he would not be extradited to Ethiopia.

With only 10 minutes of fuel left, and with one engine stalling from lack of fuel, he landed the plane safely, then climbed out the window on a rope and handed himself over to police. All 202 passengers and crew aboard were unharmed.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_151051220
De volledige namen zijn bekend en de facebookpagina's van de piloten zijn verwijderd, volgens Duitse fora.
  donderdag 26 maart 2015 @ 11:53:21 #142
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_151051263
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:27 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Klopt, maar als de andere even naar de wc gaat...
Ik weet niet wat de procedure is bij GermanWings, maar bij veel airlines is het gebruikelijk dat de plaats van de piloot of co-piloot wordt ingenomen door één van de flight attendants (tijdens een wc bezoek bijv.).
Júist om te voorkomen dat er maar één persoon achterblijft in de cockpit.

Maar dat was wellicht in een eerder deel van deze reeks al vemeld.
pi_151051265
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:52 schreef poemojn het volgende:
De volledige namen zijn bekend en de facebookpagina's van de piloten zijn verwijderd, volgens Duitse fora.
Kom maar door met de namen?
pi_151051277
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:51 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ondertussen op GeenStijl:
http://www.geenstijl.nl/m(...)itdeur.html#comments

Even de comments gecheckt op een aantal steekwoorden:

16x islam
15x moslim
5x mohammed
3x achmed

We wachten af...
Het is logisch dat mensen dat denken, immers, moslims staan bekend om hun zelfmoordaanslagen. Als enige groep ook.

Onderzoek moet echter uitwijzen hoe deze ramp heeft kunnen gebeuren.
pi_151051285
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:51 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Is wel hip:

[..]


[..]

Jaar of 10 terug ook nog Silk Air bij Indonesie
  donderdag 26 maart 2015 @ 11:55:21 #146
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_151051324
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:47 schreef aloa het volgende:

[..]

Lijkt mij ook ja. Ik heb het altijd raar gevonden dat bepaalde groepen aanslagen van tevoren al aankondigde.
Ik vraag me alleen af wat de groep eraan heeft om de aanslag niet op te eisen.
Een aanslag niet opeisen heeft alleen als je een specifiek persoon wilt vermoorden. Bijvoorbeeld een afrekening door criminelen.

Een terreuraanslag op willekeurige mensen is om angst te zaaien voor een bepaalde terreurgroep. Dan moeten mensen dus wel weten wie er voor verantwoordelijk is.
  donderdag 26 maart 2015 @ 11:55:21 #147
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_151051325
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:52 schreef poemojn het volgende:
De volledige namen zijn bekend en de facebookpagina's van de piloten zijn verwijderd, volgens Duitse fora.
Dan waren die namen allang uitgelekt naar de media.
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 26 maart 2015 @ 11:55:59 #148
215628 woid
let's get Friendly
pi_151051351
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:53 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Ik weet niet wat de procedure is bij GermanWings, maar bij veel airlines is het gebruikelijk dat de plaats van de piloot of co-piloot wordt ingenomen door één van de flight attendants (tijdens een wc bezoek bijv.).
Júist om te voorkomen dat er maar één persoon achterblijft in de cockpit.
voor de complementary BJ

Maar dat was wellicht in een eerder deel van deze reeks al vemeld.
pi_151051420
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:55 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Dan waren die namen allang uitgelekt naar de media.
Dat zal niet lang meer duren nu, journalisten gebruiken ook twitter.
Het zijn gewoon Duitse namen.
pi_151051429
Is dit nou een mobile krachtwijk?

Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')