Daar is over nagedacht na 9/11, en toen is besloten dat dat juist NIET moet kunnen zonder toestemming van de cockpitbemanning.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:53 schreef Onnoman het volgende:
snap trouwens niet dat daar nooit goed over nagedacht is.. een deur van de cockpit moet altijd vanuit de andere kant te openen zijn door al het personeel
Juist niet, aangezien alles nu kaping-proof moet zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:53 schreef Onnoman het volgende:
snap trouwens niet dat daar nooit goed over nagedacht is.. een deur van de cockpit moet altijd vanuit de andere kant te openen zijn door al het personeel
Nee, andersom, anders kan de steward nog steeds niet naar binnen als de piloten bewusteloos zijn oid.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
Klinkt logisch. Dus even een steward een mes op de keel zetten en je bent de cockpit binnen.
Ik denk het niet he. Code intoetsen, cockpit krijgt signaal, kan dan deur openen.
Ik ben blij dat jij het allemaal goed door hebt. Ohnee, niet.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:53 schreef Onnoman het volgende:
snap trouwens niet dat daar nooit goed over nagedacht is.. een deur van de cockpit moet altijd vanuit de andere kant te openen zijn door al het personeel
Uit dat artikel van de telegraaf lijkt het dus moedwillig te zijn geblokkeerd of het slot moet toevallig ook kapot zijn geweest (en piloot dan onwel).quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:58 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
'Buitengesloten piloot kan cockpit weer in'
Je hebt gelijk, excuus.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:00 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Nee, andersom, anders kan de steward nog steeds niet naar binnen als de piloten bewusteloos zijn oid.
Als de code is ingetoetst krijgen de piloten 30 seconden de tijd om de deur alsnog te locken.
daar heb ik werklozen als jij voor die dat voor mij willen uitzoekenquote:Op donderdag 26 maart 2015 11:00 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik ben blij dat jij het allemaal goed door hebt. Ohnee, niet.
Waarom?quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:00 schreef WhateverWhatever het volgende:
Ik ben echt zo benieuwd naar de namen van de piloten
En het vliegtuig uit zichzelf gaan dalen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:01 schreef nils7 het volgende:
[..]
Uit dat artikel van de telegraaf lijkt het dus moedwillig te zijn geblokkeerd of het slot moet toevallig ook kapot zijn geweest (en piloot dan onwel).
Piloot is onwel geworden en zijn hand viel op het knopje.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:01 schreef nils7 het volgende:
[..]
Uit dat artikel van de telegraaf lijkt het dus moedwillig te zijn geblokkeerd of het slot moet toevallig ook kapot zijn geweest (en piloot dan onwel).
kijken of er een naam eindigt op mohammedquote:
Wat een onaardige post.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:01 schreef Onnoman het volgende:
[..]
daar heb ik werklozen als jij voor die dat voor mij willen uitzoeken
Ik doe het met liefde.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:01 schreef Onnoman het volgende:
[..]
daar heb ik werklozen als jij voor die dat voor mij willen uitzoeken
quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:02 schreef Onnoman het volgende:
[..]
kijken of er een naam eindigt op mohammed
Te veel "toevalligheden" mijn gedacht maar goed uitsluiten zou ik het niet durven.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:01 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
En het vliegtuig uit zichzelf gaan dalen.
Kijken of een van de piloten niet Heinrich Muller maar Mohammed Boom Salad heet.quote:
wat nou trollen.. het is gewoon zoeken naar bevestigingquote:
Ja, maar dan moet de piloot dat alsnog goedvinden en de deur unlocken. Als 'ie dat niet doet kom je er gewoon niet meer in.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:58 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
'Buitengesloten piloot kan cockpit weer in'
Dat knopje wordt na 5 minuten weer op de neutrale stand gezet, toch? Dan zou je na 5 minuten wachten dus alsnog de deur kunnen openen, tenzij hij dan wéér z'n hand per ongeluk op het knopje laat vallen, maar dan wordt het wel erg veel toeval.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:02 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Piloot is onwel geworden en zijn hand viel op het knopje.
Nee, want dan zou bij een piloot die onwel is geworden het vliegtuig per definitie neerstorten. De piloot kan de ingevoerde code overrulen door binnen 30 seconden te locken.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:03 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Ja, maar dan moet de piloot dat alsnog goedvinden en de deur unlocken. Als 'ie dat niet doet kom je er gewoon niet meer in.
Lijkt me een heel waarschijnlijk scenario.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:02 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Piloot is onwel geworden en zijn hand viel op het knopje.
Je hebt geen bereik in een vliegtuig.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:04 schreef Loveless85 het volgende:
Zou op zich wel verklaren waarom die Fransen een Mirage hebben gescrambled... Wellicht heeft cabin crew / buitengesloten piloot de autoriteiten gecontact? Wat ik niet snap is dat er geen verhalen zijn over mensen die familie hebben gesmst/belt. Als je zo lang in een daling zit en op een gegeven moment probeert een van de piloten met geweld de cockpit in te komen moet je toch wel vermoeden dat er iets mis is...
Ik denk eerlijk gezegd dat als het een Islamitische naam was geweest dat dit al naar buiten zou zijn gekomen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:03 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Kijken of een van de piloten niet Heinrich Muller maar Mohammed Boom Salad heet.
Kan best hoor, zeker als je boven land zo laag vliegt.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:05 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Je hebt geen bereik in een vliegtuig.
Ja, hoor, die deuren zijn JUIST niet te openen om te voorkomen dat iemand van buiten de cockpit het vliegtuig kan overnemen/kapen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:53 schreef Onnoman het volgende:
snap trouwens niet dat daar nooit goed over nagedacht is.. een deur van de cockpit moet altijd vanuit de andere kant te openen zijn door al het personeel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |