Moet die piloot die in de cockpit is dat wel willen of kunnen doen natuurlijk.quote:Op donderdag 26 maart 2015 00:49 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Een piloot heeft een knopje om de deur te ontgrendelen. Vanuit zijn stoel.
True that, ze zullen ook wel een legitieme bron hebben. Toch wacht ik liever even op een officiële bekendmakingquote:Op donderdag 26 maart 2015 00:46 schreef remlof het volgende:
[..]
De New York Times is natuurlijk niet zomaar een onzinblogje: http://nyti.ms/1GWxwLy
Dan nog, heeft de andere een sleutel toch.quote:Op donderdag 26 maart 2015 00:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Moet die piloot die in de cockpit is dat wel willen of kunnen doen natuurlijk.
Als hij niet wil heb je een probleem. Als hij niet kan niet, er is een noodprocedure om de deur te openen van buitenaf. Daar zit echter een tijdsvertraging op, waarin iemand in de cockpit een melding krijgt en alsnog de procedure af kan breken. Logisch ook, anders zou de deur nutteloos zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2015 00:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Moet die piloot die in de cockpit is dat wel willen of kunnen doen natuurlijk.
Maar als die daar niet zit, valt er weinig te drukken. En als de ander geen zin heeft om de ene die moest pissen binnen te laten, wat gebeurt er dan? Ik kan me niet voorstellen dat dat kan, want dat zou een single point of failure zijn die er met opzet inge-engineerd is na 9/11. Dan weet je zeker dat je bij zoveel toestellen in de lucht geen jaren hoeft te wachten tot een piloot zelfmoord pleegt.quote:Op donderdag 26 maart 2015 00:49 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Een piloot heeft een knopje om de deur te ontgrendelen. Vanuit zijn stoel.
Nope.quote:Op donderdag 26 maart 2015 00:52 schreef Fer het volgende:
[..]
Dan nog, heeft de andere een sleutel toch.
Ja, en de een kan ook de ander zijn hoofd inslaan. Als iemand in de cockpit kwaad wil kun je dat niet voorkomen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 00:52 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Maar als die daar niet zit, valt er weinig te drukken. En als de ander geen zin heeft om de ene die moest pissen binnen te laten, wat gebeurt er dan? Ik kan me niet voorstellen dat dat kan, want dat zou een single point of failure zijn die er met opzet inge-engineerd is na 9/11. Dan weet je zeker dat je bij zoveel toestellen in de lucht geen jaren hoeft te wachten tot een piloot zelfmoord pleegt.
Er ligt een mooie hakbijl, om te beginnenquote:Op donderdag 26 maart 2015 01:01 schreef en_door_slecht het volgende:
Wellicht niet volledig, maar om te beginnen zou je dan wat moeten hebben om mee te slaan. Anders wordt het knokken, niet iets wat je zomaar wint, in een paar seconden. Daarvoor is zo'n cockpit veel te krap.
Exact dit inderdaad, thanks. Ik had zelf even moeten zoeken, had me wat tikken bespaardquote:
Haha, die deur wordt dan ook niet open gedaan als er passagiers in de galley staanquote:Op donderdag 26 maart 2015 01:16 schreef en_door_slecht het volgende:
Is dat echt zo? Want ik moest ook heel hard lachen om dat filmpje van Fer. Als ik een vliegtuig wil kapen, wacht ik gewoon even tot de knappe dame vraagt om de deur op te doen en stap dan naar binnen...
Hoe langer er wordt geschreven, hoe plausibeler ik het vind: opzet vanuit de crew. Al zijn daar ook wel serieuze vraagtekens bij te zetten.
En hoe weet die piloot dat dan? Stel: piloot heeft dorst en vraag een bouteille d'eaux aan madame. Madame vraagt toegang. Piloten denken: Lekker! en geven toegang. Op dat moment duik ik over de dame heen en mep die 2 piloten, die lekker ingesnoerd zitten, naar de eeuwige jachtvelden. Dan lijkt dat hele deur-verhaal me maar een poppenkast...quote:Op donderdag 26 maart 2015 01:17 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Haha, die deur wordt dan ook niet open gedaan als er passagiers in de galley staan
Ja, of iemand had iets in z'n koffie gedaan die ie dronk voordat ie opsteegquote:Op donderdag 26 maart 2015 01:18 schreef Downwards het volgende:
Ja, het wordt steeds weer wat waarschijnlijker: pilot suicide.
En toen stuurde hij eerst de ander weg omdat ie een giga wind op voelde komen, die vervolgens zichzelf bewusteloos vergaste en nog even het lock knopje in kon drukken.quote:Op donderdag 26 maart 2015 01:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, of iemand had iets in z'n koffie gedaan die ie dronk voordat ie opsteeg
Normaal wordt er niet eens gebeld, maar geklopt. En dan kijk je op de camera's in de voorste galley of er inderdaad alleen een stewardess is. En dan doe je open, en zij doet de deur direct weer achter haar dicht.quote:Op donderdag 26 maart 2015 01:24 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
En hoe weet die piloot dat dan? Stel: piloot heeft dorst en vraag een bouteille d'eaux aan madame. Madame vraagt toegang. Piloten denken: Lekker! en geven toegang. Op dat moment duik ik over de dame heen en mep die 2 piloten, die lekker ingesnoerd zitten, naar de eeuwige jachtvelden. Dan lijkt dat hele deur-verhaal me maar een poppenkast...
Het wil er bij mij gewoon niet in dat als je levensmoe bent je dan op zo'n manier een einde aan je leven maakt dat je ook nog even 150 anderen meeneemt. Maar ja, het is vaker gebeurdquote:Op donderdag 26 maart 2015 01:26 schreef Fer het volgende:
[..]
En toen stuurde hij eerst de ander weg omdat ie een giga wind op voelde komen, die vervolgens zichzelf bewusteloos vergaste en nog even het lock knopje in kon drukken.
Ik eigenlijk ook niet. Vlieg hem dan gelijk het hoofdkantoor van Germanwings binnen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 01:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Het wil er bij mij gewoon niet in dat als je levensmoe bent je dan op zo'n manier een einde aan je leven maakt dat je ook nog even 150 anderen meeneemt. Maar ja, het is vaker gebeurd
Ja, dat soort verhalen zijn onbegrijpelijk. Maar zo heb je ook mensen die hun eigen kinderen meenemen de dood in. Zulke dingen moet je niet eens willen begrijpen denk ik...quote:Op donderdag 26 maart 2015 01:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Het wil er bij mij gewoon niet in dat als je levensmoe bent je dan op zo'n manier een einde aan je leven maakt dat je ook nog even 150 anderen meeneemt. Maar ja, het is vaker gebeurd
even voor mezelf om het goed te begrijpen,quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |