abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 maart 2015 @ 00:50:52 #76
104871 remlof
Europees federalist
pi_151043497
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:49 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Een piloot heeft een knopje om de deur te ontgrendelen. Vanuit zijn stoel.
Moet die piloot die in de cockpit is dat wel willen of kunnen doen natuurlijk.
pi_151043509
quote:
11s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:46 schreef remlof het volgende:

[..]

De New York Times is natuurlijk niet zomaar een onzinblogje: http://nyti.ms/1GWxwLy
True that, ze zullen ook wel een legitieme bron hebben. Toch wacht ik liever even op een officiële bekendmaking ;)
pi_151043545
quote:
15s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:50 schreef remlof het volgende:

[..]

Moet die piloot die in de cockpit is dat wel willen of kunnen doen natuurlijk.
Dan nog, heeft de andere een sleutel toch.
.
pi_151043573
quote:
15s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:50 schreef remlof het volgende:

[..]

Moet die piloot die in de cockpit is dat wel willen of kunnen doen natuurlijk.
Als hij niet wil heb je een probleem. Als hij niet kan niet, er is een noodprocedure om de deur te openen van buitenaf. Daar zit echter een tijdsvertraging op, waarin iemand in de cockpit een melding krijgt en alsnog de procedure af kan breken. Logisch ook, anders zou de deur nutteloos zijn.
pi_151043574
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:49 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Een piloot heeft een knopje om de deur te ontgrendelen. Vanuit zijn stoel.
Maar als die daar niet zit, valt er weinig te drukken. En als de ander geen zin heeft om de ene die moest pissen binnen te laten, wat gebeurt er dan? Ik kan me niet voorstellen dat dat kan, want dat zou een single point of failure zijn die er met opzet inge-engineerd is na 9/11. Dan weet je zeker dat je bij zoveel toestellen in de lucht geen jaren hoeft te wachten tot een piloot zelfmoord pleegt.
pi_151043585
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:52 schreef Fer het volgende:

[..]

Dan nog, heeft de andere een sleutel toch.
Nope.
pi_151043639
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:52 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Maar als die daar niet zit, valt er weinig te drukken. En als de ander geen zin heeft om de ene die moest pissen binnen te laten, wat gebeurt er dan? Ik kan me niet voorstellen dat dat kan, want dat zou een single point of failure zijn die er met opzet inge-engineerd is na 9/11. Dan weet je zeker dat je bij zoveel toestellen in de lucht geen jaren hoeft te wachten tot een piloot zelfmoord pleegt.
Ja, en de een kan ook de ander zijn hoofd inslaan. Als iemand in de cockpit kwaad wil kun je dat niet voorkomen.
pi_151043835
Wellicht niet volledig, maar om te beginnen zou je dan wat moeten hebben om mee te slaan. Anders wordt het knokken, niet iets wat je zomaar wint, in een paar seconden. Daarvoor is zo'n cockpit veel te krap.
pi_151044050
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 01:01 schreef en_door_slecht het volgende:
Wellicht niet volledig, maar om te beginnen zou je dan wat moeten hebben om mee te slaan. Anders wordt het knokken, niet iets wat je zomaar wint, in een paar seconden. Daarvoor is zo'n cockpit veel te krap.
Er ligt een mooie hakbijl, om te beginnen ;)
pi_151044167
quote:
Exact dit inderdaad, thanks. Ik had zelf even moeten zoeken, had me wat tikken bespaard :D
pi_151044266
Is dat echt zo? Want ik moest ook heel hard lachen om dat filmpje van Fer. Als ik een vliegtuig wil kapen, wacht ik gewoon even tot de knappe dame vraagt om de deur op te doen en stap dan naar binnen...

Hoe langer er wordt geschreven, hoe plausibeler ik het vind: opzet vanuit de crew. Al zijn daar ook wel serieuze vraagtekens bij te zetten.
pi_151044303
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 01:16 schreef en_door_slecht het volgende:
Is dat echt zo? Want ik moest ook heel hard lachen om dat filmpje van Fer. Als ik een vliegtuig wil kapen, wacht ik gewoon even tot de knappe dame vraagt om de deur op te doen en stap dan naar binnen...

Hoe langer er wordt geschreven, hoe plausibeler ik het vind: opzet vanuit de crew. Al zijn daar ook wel serieuze vraagtekens bij te zetten.
Haha, die deur wordt dan ook niet open gedaan als er passagiers in de galley staan ;)
pi_151044330
Ja, het wordt steeds weer wat waarschijnlijker: pilot suicide.
pi_151044462
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 01:17 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Haha, die deur wordt dan ook niet open gedaan als er passagiers in de galley staan ;)
En hoe weet die piloot dat dan? Stel: piloot heeft dorst en vraag een bouteille d'eaux aan madame. Madame vraagt toegang. Piloten denken: Lekker! en geven toegang. Op dat moment duik ik over de dame heen en mep die 2 piloten, die lekker ingesnoerd zitten, naar de eeuwige jachtvelden. Dan lijkt dat hele deur-verhaal me maar een poppenkast...
pi_151044463
Wie weet. Contract gaat niet verlengd worden. Vaste baan bij grote maatschappij toen opgezegd. Nog een giga opleidingschuld...
.
  donderdag 26 maart 2015 @ 01:24:52 #92
104871 remlof
Europees federalist
pi_151044476
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 01:18 schreef Downwards het volgende:
Ja, het wordt steeds weer wat waarschijnlijker: pilot suicide.
Ja, of iemand had iets in z'n koffie gedaan die ie dronk voordat ie opsteeg :P
pi_151044513
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2015 01:24 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja, of iemand had iets in z'n koffie gedaan die ie dronk voordat ie opsteeg :P
En toen stuurde hij eerst de ander weg omdat ie een giga wind op voelde komen, die vervolgens zichzelf bewusteloos vergaste en nog even het lock knopje in kon drukken.
.
pi_151044531
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 01:24 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

En hoe weet die piloot dat dan? Stel: piloot heeft dorst en vraag een bouteille d'eaux aan madame. Madame vraagt toegang. Piloten denken: Lekker! en geven toegang. Op dat moment duik ik over de dame heen en mep die 2 piloten, die lekker ingesnoerd zitten, naar de eeuwige jachtvelden. Dan lijkt dat hele deur-verhaal me maar een poppenkast...
Normaal wordt er niet eens gebeld, maar geklopt. En dan kijk je op de camera's in de voorste galley of er inderdaad alleen een stewardess is. En dan doe je open, en zij doet de deur direct weer achter haar dicht.
  donderdag 26 maart 2015 @ 01:39:04 #95
104871 remlof
Europees federalist
pi_151044738
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 01:26 schreef Fer het volgende:

[..]

En toen stuurde hij eerst de ander weg omdat ie een giga wind op voelde komen, die vervolgens zichzelf bewusteloos vergaste en nog even het lock knopje in kon drukken.
Het wil er bij mij gewoon niet in dat als je levensmoe bent je dan op zo'n manier een einde aan je leven maakt dat je ook nog even 150 anderen meeneemt. Maar ja, het is vaker gebeurd :{
pi_151044754
quote:
15s.gif Op donderdag 26 maart 2015 01:39 schreef remlof het volgende:

[..]

Het wil er bij mij gewoon niet in dat als je levensmoe bent je dan op zo'n manier een einde aan je leven maakt dat je ook nog even 150 anderen meeneemt. Maar ja, het is vaker gebeurd :{
Ik eigenlijk ook niet. Vlieg hem dan gelijk het hoofdkantoor van Germanwings binnen.
.
  donderdag 26 maart 2015 @ 01:40:31 #97
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_151044755
't Is dus uiteindelijk een vlucht van Barcelona naar Barcelonette geworden...
http://graphics8.nytimes.(...)or-sat-image-495.jpg
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_151044761
quote:
15s.gif Op donderdag 26 maart 2015 01:39 schreef remlof het volgende:

[..]

Het wil er bij mij gewoon niet in dat als je levensmoe bent je dan op zo'n manier een einde aan je leven maakt dat je ook nog even 150 anderen meeneemt. Maar ja, het is vaker gebeurd :{
Ja, dat soort verhalen zijn onbegrijpelijk. Maar zo heb je ook mensen die hun eigen kinderen meenemen de dood in. Zulke dingen moet je niet eens willen begrijpen denk ik...
pi_151044853
quote:
even voor mezelf om het goed te begrijpen,

Die buiten gesloten piloot had dus met die code zowiezo de cockpit in moeten kunnen, ook al was de andere piloot onwel geworden. Maar blijkbaar heeft degene in de cockpit dat knopje op "lock" gezet zodat niemand naar binnen kon? Mits het waar is uiteraard.
pi_151044901
Dat artikel op ny times bevestigde mijn vermoedens die ik al snel genoeg had. Een vliegtuig ~10 min "opeens onmiddelijk" in de problemen en geen contact/signaal, niks. Tja hoef je geen deskundige voor te zijn om hier een conclusie uit te trekken :')
Why stay small, if you can grow big..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')