abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_151030997
registreer om deze reclame te verbergen
CA27t6JUIAAQZTO.png
CA25ICiUkAAAuxb.jpg
CA3GoJeWYAEWy0P.jpg:large

quote:
In het zuiden van Frankrijk is een passagiersvliegtuig neergestort. Het is een Airbus A320 van de Duitse prijsvechter Germanwings. De Franse president Hollande en premier Valls hebben gezegd dat er waarschijnlijk geen overlevenden zijn.

Het toestel was onderweg van Barcelona naar Dsseldorf, met 142 passagiers aan boord en zes bemanningsleden. Het verdween rond 11.00 van de radar. Volgens het Franse persbureau AFP is het wrak inmiddels vanuit helikopters gezien.

Het vliegtuig is volgens diverse berichten neergestort in de regio Digne, ten noorden van Marseille.

Het is niet bekend welke nationaliteit de inzittenden hebben. Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag onderzoekt of er Nederlanders aan boord waren.

http://nos.nl/artikel/202(...)crash-frankrijk.html
quote:
Vrouw (20) uit Deurne overleden bij vliegramp met toestel Germanwings in Frankrijk'

DEURNE - Bij de vliegtuigcrash met het toestel van Germanwings in de Franse Alpen zou dinsdag ook een 20-jarige vrouw uit Deurne om het leven zijn gekomen. Een vriendin van het slachtoffer heeft bevestigd dat zij is ingecheckt op de vlucht naar Dsseldorf.

De vrouw zou voor een stedentrip in Barcelona zijn geweest. Op een recente foto van de vrouw op Facebook is al gereageerd met ‘Hopen op een wonder’.

Een woordvoerder van burgemeester Hilko Mak van Deurne heeft de geruchten ook gehoord, maar kan op dit moment nog niks bevestigen. Pas nadat de officile instanties de gemeente hebben ingelicht, komt de woordvoerder met een officieel bericht.

School
Woordvoerder Jos Smits van ROC Ter AA in Helmond zegt tegen Omroep Brabant dat hij het verhaal ook heeft vernomen. “Het is voor ons nog een onbevestigd bericht dat via een collega tot ons is gekomen. Als het gaat om de bewuste vrouw uit Deurne is het een oud-leerling van ons.”
Crash
Aan boord van het toestel waren 144 passagiers en zes bemanningsleden. Het vliegtuig stortte neer bij de plaats Prads-Haute-Blone, ten noorden van Digne-les-Bains in de Franse Alpen.
germanwings twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 13:27:57 UPDATE: Wir mssen leider besttigen, dass Flug 4U9525 auf dem Flug von BCN nach DUS ber den franzsischen Alpen verunglckt ist ... reageer retweet
germanwings twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 13:28:29 Es handelt sich um ein Flugzeug vom Typ A320. An Bord waren 144 Passagiere und 6 Crew-Mitglieder. Lufthansa und Germanwings ... reageer retweet

Crisisnummers GermanWings: 0049 30 5000 3000 (Buitenland) & 0800 11 33 55 77 (Duitsland)
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  woensdag 25 maart 2015 @ 19:52:46 #2
152519 opgebaarde
met de handen gevouwen
pi_151031350
@Loekie wat denk jij dat er gebeurd is en wil je hier asjeblieft over uitweiden?
pi_151031495
Heeft het nog wel zin om lichamen te gaan bergen en identificeren? Het is vrij duidelijk dat iedereen dood is. Moeten we meer levens gaan riskeren om lichaamsdelen op te rapen of kunnen we beter die zone als hun grafplaats beschouwen? Zodra tweede zwarte doos gevonden is, is er mss geen verder onderzoek naar brokstukken nodig ook.

Vrijwel onmogelijk karwei om in zo'n gebied elke vierkante meter af te gaan
pi_151031499
registreer om deze reclame te verbergen
Hoorde op radio een interview met een oud boertje, wat in dat dal woont. Hij hoorde de motoren bulderen en op een gegeven moment leek het of ze gas terugnamen. Dat zou lijken op de autothrottle die nog in werking was.

Ik vraag mij af of een A320 ten alle tijde nog reageert op commando's van de side sticks, dus ook tijdens autopilot. Dan denk ik namelijk aan een scenario waarbij de piloten het bewustzijn verloren hebben (geen luchtdruk, giftige dampen, rookontwikkeling oid) en daarbij 1 piloot (of zijn lichaam) de stick naar voren blijft duwen.

Er trouwens ook een geval, waarbij 1 co-piloot de hele tijd de onbewust de stick naar achteren trekt, waarbij het vliegtuig telkens met de neus omhoog wil en de andere piloot geen idee heeft hoe het komt.
.
  Admin woensdag 25 maart 2015 @ 19:56:03 #5
2589 crew  yvonne
Mitochondriale Eva
pi_151031509
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:52 schreef opgebaarde het volgende:
@Loekie wat denk jij dat er gebeurd is en wil je hier asjeblieft over uitweiden?
:'(
It ain't over till the fat lady sings
  Admin woensdag 25 maart 2015 @ 19:58:06 #6
2589 crew  yvonne
Mitochondriale Eva
pi_151031611
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:55 schreef Fer het volgende:
Hoorde op radio een interview met een oud boertje, wat in dat dal woont. Hij hoorde de motoren bulderen en op een gegeven moment leek het of ze gas terugnamen. Dat zou lijken op de autothrottle die nog in werking was.

Ik vraag mij af of een A320 ten alle tijde nog reageert op commando's van de side sticks, dus ook tijdens autopilot. Dan denk ik namelijk aan een scenario waarbij de piloten het bewustzijn verloren hebben (geen luchtdruk, giftige dampen, rookontwikkeling oid) en daarbij 1 piloot (of zijn lichaam) de stick naar voren blijft duwen.

Er trouwens ook een geval, waarbij 1 co-piloot de hele tijd de onbewust de stick naar achteren trekt, waarbij het vliegtuig telkens met de neus omhoog wil en de andere piloot geen idee heeft hoe het komt.
hoe goed denk jij dat een oud boertje dat allemaal hoort?
It ain't over till the fat lady sings
pi_151031636
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:55 schreef Fer het volgende:
Hoorde op radio een interview met een oud boertje, wat in dat dal woont. Hij hoorde de motoren bulderen en op een gegeven moment leek het of ze gas terugnamen. Dat zou lijken op de autothrottle die nog in werking was.

Ik vraag mij af of een A320 ten alle tijde nog reageert op commando's van de side sticks, dus ook tijdens autopilot. Dan denk ik namelijk aan een scenario waarbij de piloten het bewustzijn verloren hebben (geen luchtdruk, giftige dampen, rookontwikkeling oid) en daarbij 1 piloot (of zijn lichaam) de stick naar voren blijft duwen.

Er trouwens ook een geval, waarbij 1 co-piloot de hele tijd de onbewust de stick naar achteren trekt, waarbij het vliegtuig telkens met de neus omhoog wil en de andere piloot geen idee heeft hoe het komt.
Heeft ie die straaljager niet gewoon gehoord?
pi_151031698
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:58 schreef vuvuzela het volgende:

[..]

Heeft ie die straaljager niet gewoon gehoord?
Is een heel ander geluid
  Admin woensdag 25 maart 2015 @ 20:00:05 #9
2589 crew  yvonne
Mitochondriale Eva
pi_151031709
Misschien groeit er in dat dal wel maretak en kan een oude boer perfect horen.
It ain't over till the fat lady sings
  woensdag 25 maart 2015 @ 20:03:34 #10
152519 opgebaarde
met de handen gevouwen
pi_151031864
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:55 schreef Fer het volgende:
Hoorde op radio een interview met een oud boertje, wat in dat dal woont. Hij hoorde de motoren bulderen en op een gegeven moment leek het of ze gas terugnamen. Dat zou lijken op de autothrottle die nog in werking was.

Ik vraag mij af of een A320 ten alle tijde nog reageert op commando's van de side sticks, dus ook tijdens autopilot. Dan denk ik namelijk aan een scenario waarbij de piloten het bewustzijn verloren hebben (geen luchtdruk, giftige dampen, rookontwikkeling oid) en daarbij 1 piloot (of zijn lichaam) de stick naar voren blijft duwen.

Er trouwens ook een geval, waarbij 1 co-piloot de hele tijd de onbewust de stick naar achteren trekt, waarbij het vliegtuig telkens met de neus omhoog wil en de andere piloot geen idee heeft hoe het komt.
Die boer sloeg er geen acht op en pas toen het nieuws naar buiten kwam van de ramp, hij de link heeft gelegd naar zijn ervaring die hij eerder terloops had gehoord, toch?
pi_151031886
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:58 schreef yvonne het volgende:

[..]

hoe goed denk jij dat een oud boertje dat allemaal hoort?
Hij hoorde ieder geval in verandering in het motorgeluid. Dat is toch wel duidelijk een verschil met een motor die op 1 stand blijft denderen. Ik woon bij Schiphol ik hoor eigen die autothrottle vrij regelmatig in werking.
.
pi_151032007
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:55 schreef Fer het volgende:
Hoorde op radio een interview met een oud boertje, wat in dat dal woont. Hij hoorde de motoren bulderen en op een gegeven moment leek het of ze gas terugnamen. Dat zou lijken op de autothrottle die nog in werking was.
Dan moet dat boertje even overleggen met deze fietser, want die had het juist over extra gas...
pi_151032034
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:55 schreef Fer het volgende:

Er trouwens ook een geval, waarbij 1 co-piloot de hele tijd de onbewust de stick naar achteren trekt, waarbij het vliegtuig telkens met de neus omhoog wil en de andere piloot geen idee heeft hoe het komt.
Was dat niet bij de Airbus van Air France die in 2009 in de Atlantische Oceaan dook?
It ain't over t-t-till it's over
pi_151032103
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:06 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Dan moet dat boertje even overleggen met deze fietser, want die had het juist over extra gas...
Waar het ieder geval op lijkt dat de aansturing van de motoren nog in werking was. De electronica/computers waren nog in werking. Maar dat was misschien ook al duidelijk, omdat het toestel koers bleef houden en een vaste dalingshoek maakte.
.
  woensdag 25 maart 2015 @ 20:09:02 #15
147511 Cyanide-
Extreem irriterend
pi_151032109
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:52 schreef opgebaarde het volgende:
@Loekie wat denk jij dat er gebeurd is en wil je hier asjeblieft over uitweiden?
Ben je niet goed?
  woensdag 25 maart 2015 @ 20:09:17 #16
152519 opgebaarde
met de handen gevouwen
pi_151032118
Weet iemand waarom de nabestaanden van een vliegtuigramp bedragen tot bijna 120.000 uitgekeerd krijgen?
pi_151032163
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:55 schreef Fer het volgende:
Hoorde op radio een interview met een oud boertje, wat in dat dal woont. Hij hoorde de motoren bulderen en op een gegeven moment leek het of ze gas terugnamen. Dat zou lijken op de autothrottle die nog in werking was.

Ik vraag mij af of een A320 ten alle tijde nog reageert op commando's van de side sticks, dus ook tijdens autopilot. Dan denk ik namelijk aan een scenario waarbij de piloten het bewustzijn verloren hebben (geen luchtdruk, giftige dampen, rookontwikkeling oid) en daarbij 1 piloot (of zijn lichaam) de stick naar voren blijft duwen.

Er trouwens ook een geval, waarbij 1 co-piloot de hele tijd de onbewust de stick naar achteren trekt, waarbij het vliegtuig telkens met de neus omhoog wil en de andere piloot geen idee heeft hoe het komt.
Je kan de autopilot overriden met de sidestick. Alleen in sommige gevallen luistert het vliegtuig niet, zoals bij een stall. Maar dat staat los van de autopilot.
  woensdag 25 maart 2015 @ 20:14:34 #18
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_151032315
Als ze bij bewustzijn waren hadden ze denk ik de Alpen wel vermeden. dan Probeer je op Nice of zo te landen lijkt mij.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_151032434
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:08 schreef Fer het volgende:
Waar het ieder geval op lijkt dat de aansturing van de motoren nog in werking was. De electronica/computers waren nog in werking. Maar dat was misschien ook al duidelijk, omdat het toestel koers bleef houden en een vaste dalingshoek maakte.
Dat klopt, maar er is 1 ding die ik maar niet terug zie komen. Naar verluidt geef je als 1e stap in een noodsituatie niet op dat je wilt dalen, maar naar welke hoogte je wilt dalen. Daarna geef je op hoe je naar die hoogte wilt (langzaam of snel). Die mooie lijn van vliegen tot de crash doet vermoeden dat het de autopilot was, maar hoe kan dat ding dan doorvliegen tot in de berg?

[ Bericht 0% gewijzigd door en_door_slecht op 25-03-2015 22:59:56 ]
pi_151032524
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:17 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Dat klopt, maar er is 1 ding die ik maar niet terug zie komen. Naar verluid geef je als 1e stap in een noodsituatie niet op dat je wilt dalen, maar naar welke hoogte je wilt dalen. Daarna geef je op hoe je naar die hoogte wilt (langzaam of snel). Die mooie lijn van vliegen tot de crash doet vermoeden dat het de autopilot was, maar hoe kan dat ding dan doorvliegen tot in de berg?
Nou, dat vraag ik mij dus af. Wat als de autopilot de opdracht heeft een bepaalde hoogte aanhouden, maar de stick zegt neus omlaag.
.
pi_151032687
Volgens het journaal kon het weleens een softwarefoutje zijn maar dan vraag ik me nog steeds af waarom de verkeersleiding nooit meer contact heeft gekregen met de bemanning.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_151032956
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:19 schreef Fer het volgende:

[..]

Nou, dat vraag ik mij dus af. Wat als de autopilot de opdracht heeft een bepaalde hoogte aanhouden, maar de stick zegt neus omlaag.
Wat ik er van begreep, is dat die Airbus-autopilots nogal dominant zijn en input van piloten negeren als naar de smaak van de autopilot de piloot onveilige input geeft. (Misschien dat ik dat ook wel op Fok heb gelezen, mix de fora de laatste dagen een beetje...)
  woensdag 25 maart 2015 @ 20:35:41 #23
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151033166
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:04 schreef Fer het volgende:

[..]

Hij hoorde ieder geval in verandering in het motorgeluid. Dat is toch wel duidelijk een verschil met een motor die op 1 stand blijft denderen. Ik woon bij Schiphol ik hoor eigen die autothrottle vrij regelmatig in werking.
doppler
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_151033217
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:30 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Wat ik er van begreep, is dat die Airbus-autopilots nogal dominant zijn en input van piloten negeren als naar de smaak van de autopilot de piloot onveilige input geeft. (Misschien dat ik dat ook wel op Fok heb gelezen, mix de fora de laatste dagen een beetje...)
Klopt in feite besturen de 3 computers de Airbus, ten allen tijden. De input van de piloten wordt in feite meegenomen in de keuzes van de computers. Maar de zijn wel zo geprogrammeerd dat in principe de piloten dat ding moeten kunnen besturen, maar niet altijd 100% controle hebben.
.
  woensdag 25 maart 2015 @ 20:39:08 #25
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_151033324
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:17 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Dat klopt, maar er is 1 ding die ik maar niet terug zie komen. Naar verluid geef je als 1e stap in een noodsituatie niet op dat je wilt dalen, maar naar welke hoogte je wilt dalen. Daarna geef je op hoe je naar die hoogte wilt (langzaam of snel). Die mooie lijn van vliegen tot de crash doet vermoeden dat het de autopilot was, maar hoe kan dat ding dan doorvliegen tot in de berg?
Dan moet de autopiloot wel weten dat hij bij een berg is.
So we just called him Fred
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')