abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151013823
Ik heb eind vorig jaar laminaat laten leggen door een kleine laminaatzaak. Hier zijn toen dingen misgegaan waardoor het laminaat goed gelegd moest worden. Toen is er een door het bedrijf ingehuurde klusser bij mij geweest en hij heeft het laminaat goed gelegd. Twee deuren konden echter niet meer goed dicht doordat het laminaat plus ondervloer te hoog was. De klusser heeft toen gezegd dat dit er ook bij hoorde en heeft één deur van onder afgezaagd. De deur is van onder echter helemaal scheef afgezaagd. De klusser dacht dat het een massieve deur was maar het bleek een holle deur van binnen te zijn. Hij zou steeds langs komen om het in orde te maken maar hij had diverse malen smoesjes dat hij niet kon komen. Nu is hij afgelopen maandag toch geweest en heeft hij twee latjes op de deur geplakt. Deze blijven echter niet zitten en hij zegt nu dat hij verder niks meer wil doen.

De laminaatzaak zegt dat dit niet hun verantwoordelijkheid is omdat de klusser en ik een aparte afspraak hebben gemaakt over de deur. Hij geeft aan dat deuren de verantwoordelijkheid van de klant is en dat hij als laminaatzaak alleen vloeren legt en geen deuren doet. Echter is de klusser wel door hem ingezet en hij zei dat hij de deuren wel even goed zou maken zodat ze dicht kunnen.

Kan ik hier juridisch iets mee? Sta ik in mijn gelijk als ik vraag of hij de deur in de oude staat moet terugbrengen? Wie is hier aansprakelijk, de klusser of de laminaatzaak?
Alvast bedankt!
pi_151014113
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:31 schreef kimmmmie het volgende:
De klusser heeft toen gezegd dat dit er ook bij hoorde en heeft één deur van onder afgezaagd.
Dat is zijn fout, de klusser zegt dat het erbij hoort. Hiermee is het een zaak van de klusser geworden. "Epic fail" van hem, behulpzaam zijn in dit geval. Ik kan me voorstellen dat je als laminaatzaak niet aan de slag gaat met de deuren van klanten.

Maar omdat de klusser in opdracht van de laminaatzaak is gekomen, heeft de laminaatzaak schade aangericht aan jouw deur. Deze moeten ze vergoeden of herstellen.

ps. ik doe niets met rechten, alleen logisch gedacht. dus eigen risico
  woensdag 25 maart 2015 @ 11:52:18 #3
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_151014468
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:40 schreef noutie het volgende:

[..]

Dat is zijn fout, de klusser zegt dat het erbij hoort. Hiermee is het een zaak van de klusser geworden. "Epic fail" van hem, behulpzaam zijn in dit geval. Ik kan me voorstellen dat je als laminaatzaak niet aan de slag gaat met de deuren van klanten.

Maar omdat de klusser in opdracht van de laminaatzaak is gekomen, heeft de laminaatzaak schade aangericht aan jouw deur. Deze moeten ze vergoeden of herstellen.

ps. ik doe niets met rechten, alleen logisch gedacht. dus eigen risico
lekker logisch :D :D
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_151014526
Als de klusser in opdracht werkte van die laminaatzaak.. lijkt me duidelijk dan.
pi_151014890
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Als de klusser in opdracht werkte van die laminaatzaak.. lijkt me duidelijk dan.
Het ligt eraan wat ts precies heeft afgesproken met de laminaatzaak.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_151014924
Wie heeft die klusser betaald? Jij of de laminaatzaak?
pi_151014926
Lekker afschuiven weer.
Conclusie je kunt ouwehoeren tot je een ons weegt, maar niemand die dit op gaat lossen.
pi_151015121
Als ik eerlijk ben lijkt mij idd de klusser verantwoordelijk. Het is idd niet de taak van de vloerenleggers om alle deuren aan te passen. Dat is een taak van de klant.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 25 maart 2015 @ 12:18:37 #9
210150 Hiddendoe
https://www.youtube.com/watch?
pi_151015415
Misschien iets voor een onafhankelijke geschillencommissie?

http://www.degeschillencommissie.nl/home

Dus die ingehuurde klusser kwam in de eerste instantie om het laminaat te verbeteren.
En daarna verknalde klusjesman jouw deuren?
Logisch gedacht zou die klutser verantwoordelijk zijn voor jouw schade maar juridisch is niet altijd logisch.

Ik hoop dat de geschillencommisie je verder kan helpen.
pi_151016020
Meestal heeft een bedrijf een AVB (Aansprakelijkheids Verzekering Bedrijven) in het geval dat er dingen mis gaan. Als het laminaat bedrijf aansprakelijk is (lijkt mij in dit geval van wel), dan kunnen ze hun AVB aanspreken om je deur gerepareerd te krijgen (door een vakman).
Kijk of ze een AVB hebben en dan zullen we waarschijnlijk niet zo moeilijk meer gaan doen met afschuiven verantwoordelijkheid (weet niet of er een eigen risico aan vastzit).
  PR/Manusje van alles woensdag 25 maart 2015 @ 13:24:45 #11
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_151017555
Foto's ?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_151020945
Heb helaas geen foto's nu. De laminaatzaak heeft de klusser betaald. Heb gekeken bij de geschillencommissie maar daar is de laminaatzaak niet bij aangesloten helaas...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')