Surely you must be joking!quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:32 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Roger, Roger!
What's your vector, Victor?
Do you have clearence, Clarence?
Te snel dalen voor een zweefvlucht lijkt me dus niet, dat komt redelijk goed overeen. Wel interessant dat de motoren nog werkten. Heb je hier een linkje van?quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:32 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Hier werd gisteren al over gezegd dat dit vliegtuig te snel daalde voor een zweefvlucht.
Het idee van een zweefvlucht komt ook niet overeen met ooggetuigen die gemeld hebben dat de motoren duidelijk hoorbaar waren.
Ready for takeoff, cabin crew slides armed and cross check *POENG*quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:32 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Roger, Roger!
What's your vector, Victor?
Do you have clearence, Clarence?
Qua afstand wel, niet qua tijd en snelheid. Ik zal niet weer in al teveel vakjargon vervallen, maar die optimale ratio is gebaseerd op de optimale glij-snelheid. Die hangt voor dat soort vliegtuigen rond de 200 a 250 kts. En dan zak je met ongeveer 1000 a 2000 ft/m.quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:31 schreef Renderclippur het volgende:
Niet om even de analyst te gaan zitten spelen, maar iets is me wel opgevallen.
Als de motoren van een vliegtuig uitvallen, kan deze nog in een zweefvlucht door blijven vliegen. De officiele naam hiervan is Deadstick landing.
Voor passasiergsvliegtuigen komt dit ong. neer op een ratio van 15:1. Dit betekent dus dat het vliegtuig nog ong. 135km zou kunnen doorzweven vanaf een hoogte van 9km
Laat dit de afstand zijn van het begin van de daling tot de crash:
[ afbeelding ]
Komt best goed overeen. Ik vermoed dan ook dat de motoren plotseling waren uitgevallen en dat de vliegtuig in zweefvlucht is doorgegegaan, tot het de berg raakte.
Bron: What happened to Germanwings flight 4U 9525?quote:David Gleave, an air accident investigator and aviation expert at Loughborough University, said that, based on the unverified data from plane-tracking websites, the descent appeared to be about 3,000ft a minute, which was not fast enough to be an explosive decompression. “But it’s too fast if you were gliding. It appears to be a controlled descent,” he said.
Dat was ook de grapquote:Op woensdag 25 maart 2015 15:30 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ik dacht dat heel Fok! autistisch was
Ah, ik snap hetquote:Op woensdag 25 maart 2015 15:41 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Qua afstand wel, niet qua tijd en snelheid. Ik zal niet weer in al teveel vakjargon vervallen, maar die optimale ratio is gebaseerd op de optimale glij-snelheid. Die hangt voor dat soort vliegtuigen rond de 200 a 250 kts. En dan zak je met ongeveer 1000 a 2000 ft/m.
Nee, nee, nee. De correcte quote is:quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:34 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Shirley? My name is not Shirley.
Nog niet vrijgegevenquote:Op woensdag 25 maart 2015 15:56 schreef DustPuppy het volgende:
Heeft er iemand een passagiers lijst ergens al gevonden toevallig?
Ik zag de nationaliteiten en besef me ineens dat ik misschien iemand ken aan boord van dat ding.
Iemand?
Wil daarmee niet zeggen dat het onmogelijk is overigens. Een en ander is ook afhankelijk van gewicht etc. Mocht de werkelijke optimale ratio hoger liggen, 20:1 ofzo, dan zou het zomaar kunnen dat je met een daling zoals hier toch nog 15:1 haalt. Maar de exacte cijfers heb ik niet.quote:
twitter:airlivenet twitterde op woensdag 25-03-2015 om 16:00:42UPDATE #4U9525 Investigators haven't been able to retrieve data from voice recorder yet http://t.co/txViDdOt9h http://t.co/xzzvFBJ9IJ reageer retweet
hmm, ik las juist precies het tegenovergestelde:quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:03 schreef Houtenbeen het volgende:
Weer slecht nieuwstwitter:airlivenet twitterde op woensdag 25-03-2015 om 16:00:42UPDATE #4U9525 Investigators haven't been able to retrieve data from voice recorder yet http://t.co/txViDdOt9h http://t.co/xzzvFBJ9IJ reageer retweet
bron: http://www.n-tv.de/panora(...)article14770441.htmlquote:Stimmenrekorder von 4U9525 ist ausgewertet
Womöglich wird noch an diesem Nachmittag klar, warum Flug 4U9525 abgestürzt ist: Den Experten ist es offenbar gelungen, den gefundenen Stimmenrekorder auszuwerten. In Kürze werden die Ergebnisse veröffentlicht.
vooral veel kleine stukjesquote:
Is er bekend wie de piloot was?quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:04 schreef Downwards het volgende:
Mijn eerste ingeving lijkt dan toch wel erg waarschijlijk: pilot suicide.
Het zijn er twee hequote:Op woensdag 25 maart 2015 16:25 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Is er bekend wie de piloot was?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |