Alsof paniek iets zou veranderen in de uitkomst.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:35 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Als het vliegtuig door bewust menselijk handelen is neergestort dan zou door een geleidelijke daling worden voorkomen dat passagiers er veel van merken en in paniek raken
Misschien had de piloot nog enig menselijk gevoel door de passagiers de paniek en doodsangst te besparen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:36 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Alsof paniek iets zou veranderen in de uitkomst.
Paniek verandert nooit iets in de uitkomst, niet in positieve zin althans.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:36 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Alsof paniek iets zou veranderen in de uitkomst.
Dat verklaart dan alleen weer de radiostilte niet.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:39 schreef starla het volgende:
Ik denk dat die reparatie van de neus er wel los van staat. Dan maak je niet zo'n geleidelijke descent, want door de weerstand desintegreert de boel met die snelheid (is in het verleden helaas eens voorgekomen dat de neus niet goed was dichtgemaakt).
Ik heb nog een soort scenario in m'n hoofd waarbij de elevators in een neerwaartse positie vaststonden; dat kan het geleidelijke dalen verklaren. En hebben ze tot het laatste moment geprobeerd dit probleem op te lossen. Het enige wat je kunt doen is snelheid maken (zoals in die graphs te zien zijn neemt de snelheid niet af) zodat door extra lift toch nog de neus wat omhoog komt.
Of dit met elevators in het verleden is gebeurd weet ik niet, maar bij een aantal 'mid-air' ongelukken was de rudder het probleem.
Als je een beetje gezond verstand hebt is dit het laatste waar je aan denkt als je net je dierbare hebt verloren..quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:43 schreef GertjanUnchained het volgende:
Hoeveel gaan de nabestaande cashen? Tussen de 500.000 en 2 miljoen euro?
Vraag mij af hoe snel zoiets door je hoofd gaat als je kind/echtgenoot bij zo'n crash overlijd, ik denk sneller dan je zou willen,... money money money, life is funny....
Zou ook interessant zijn om te kijken hoe dat geld dan gespendeerd wordt zoals bij loterijen.
Daar denken ze sneller aan dan je denkt.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:44 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Als je een beetje gezond verstand hebt is dit het laatste waar je aan denkt als je net je dierbare hebt verloren..
http://www.demorgen.be/buitenland/onschuldig-defect-lijkt-schuldige-a2264068/quote:Het lijkt er steeds meer op dat technische problemen de oorzaak zijn van de crash van een Duits vliegtuig in de Franse Alpen. Twee scenario's zijn mogelijk: decompressie van de cabine of een defect van de sensoren die de vlieghoek van het toestel meten.
Om met het laatste scenario te beginnen: in november had een toestel van Lufthansa een probleem dat sterk lijkt op de laatste vliegminuten van de 4U9525. Ook hier ging het om een Airbus die van Spanje naar Duitsland vloog. Het toestel kreeg problemen met de angle of attack-meters. Dit zijn kleine, metalen windvaantjes onder de cockpit, aan de buitenkant van de romp. Ze meten de hoek waaronder het toestel vliegt. Als de neus van het toestel omhoog of omlaag gaat, kantelen de meters, zodat het vliegtuig precies weet onder welke hoek het in de lucht hangt.
Nadat het vliegtuig opsteeg van het vliegveld van Bilbao, vroren deze meters echter vast. De piloten waren zich hier niet van bewust.
De meters bleven daardoor aangeven dat de neus van het vliegtuig omhoog stond, ook toen het toestel horizontaal ging vliegen. De boordcomputer raakte hierdoor gealarmeerd. Als een vliegtuig de neus te ver optrekt, stroomt de lucht niet meer goed langs de vleugels en valt het toestel als een baksteen uit de lucht - een klassiek gevaar in de luchtvaart.
De boordcomputer reageerde volgens het boekje; hij duwde de neus van het vliegtuig naar beneden. De Airbus begon daardoor met 1.200 meter per minuut te dalen. De piloten schrokken en probeerden uit alle macht het toestel recht te trekken, maar het toestel reageerde niet op hun geruk aan de stuurknuppel. Zelfs niet toen ze deze sidesticks helemaal naar achteren trokken.
Het probleem: het beveiligingssysteem van de Airbus kan niet zomaar worden weggedrukt. De computer heeft in principe het laatste woord.
Pas na een minuut zette de piloot een paardenmiddel in. Hij schakelde het hele beveiligingssysteem uit. Dit is iets wat Airbus-piloten niet graag doen, omdat het grote risico's met zich meebrengt. Maar door zijn actie kon de piloot het vliegtuig alsnog rechttrekken. De piloten landden twee uur later 'gewoon' in München.
Volgens de Europese luchtvaartautoriteit EASA zou het vliegtuig zijn neergestort als de piloten dit niet hadden gedaan. In een op 9 december 2014 gepubliceerde noodverordening waarschuwde de EASA voor de 'abnormale' reactie van het vliegtuig op een eigenlijk onschuldig probleem. Er werd een noodprocedure ontwikkeld die onder alle Airbus-bemanningen moest worden verspreid.
Het was niet de eerste keer dat de EASA alarm sloeg. Ook in 2012 waarschuwde de organisatie al voor blokkerende sensoren bij de Airbus. Daarna zouden ze zijn vervangen, maar kennelijk zonder afdoende resultaat.
Is dit een plausibel scenario voor wat er gisteren gebeurde in Frankrijk? De EASA wil er niet over speculeren, maar volgens geraadpleegde piloten zijn de overeenkomsten opmerkelijk.
Je moest eens weten.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:44 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Als je een beetje gezond verstand hebt is dit het laatste waar je aan denkt als je net je dierbare hebt verloren..
Nee, maar in een fly-by-wire systeem houdt een elevator er niet zomaar mee op. Misschien was er echt iets verdonde mis waardoor radiocontact ook niet meer mogelijk was. Je kunt je zelfs voorstellen dat de ailerons en rudder gejammed waren, waardoor dat toestel ook niet kon uitwijken.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:40 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat verklaart dan alleen weer de radiostilte niet.
Is ook logisch, want je maakt ook kosten ed, maar ik heb het meer over dit moment, dan zal je niet gelijk aan geld denken lijkt mij.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:52 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Je moest eens weten.
http://www.eenvandaag.nl/(...)ng_mh17_loopt_stroef
Waarschijnlijk meer dan je denkt of wilt weten, nee komt zeker niet achteraf in de media.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:11 schreef Blue_note het volgende:
Wat ik me eigenlijk afvraag is hoe vaak iets mis gaat, maar kan worden opgelost tijdens de vlucht, zodat de passagiers er niets van hebben gemerkt?
Komt dit achteraf ook in de media?
Nou nee. Als je met drie koters achterblijft en je echtgenoot was bijvoorbeeld alleenverdiener dan zul je wel moeten.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:44 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Als je een beetje gezond verstand hebt is dit het laatste waar je aan denkt als je net je dierbare hebt verloren..
sick fuckquote:Op woensdag 25 maart 2015 11:43 schreef GertjanUnchained het volgende:
Hoeveel gaan de nabestaande cashen? Tussen de 500.000 en 2 miljoen euro?
Vraag mij af hoe snel zoiets door je hoofd gaat als je kind/echtgenoot bij zo'n crash overlijd, ik denk sneller dan je zou willen,... money money money, life is funny....
Zou ook interessant zijn om te kijken hoe dat geld dan gespendeerd wordt zoals bij loterijen.
quote:"According to Finnish CAA in Finnish newpaper Helsingin Sanomat, the CVR has revealed crew was unconscious in the start of descent".
Ik had al zo'n vermoeden aangezien er geen communicatie is geweest.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:25 schreef alpeko het volgende:
Geen idee hoe die nu al aan deze info komen en of het betrouwbaar is:
[..]
Dat zegt wel wat over Gertjan huhquote:
Ben benieuwd waardoor de daling dan kwam, auto pilot gaat niet uit zichzelf dalen tenzij je dat instelt. Daling met handmatige besturing was geen geleidelijke daling geweest.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:25 schreef alpeko het volgende:
Geen idee hoe die nu al aan deze info komen en of het betrouwbaar is:
[..]
Bron is Luchtvaart directeur Pekka Henttu.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:25 schreef alpeko het volgende:
Geen idee hoe die nu al aan deze info komen en of het betrouwbaar is:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |