abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151014003
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:35 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Als het vliegtuig door bewust menselijk handelen is neergestort dan zou door een geleidelijke daling worden voorkomen dat passagiers er veel van merken en in paniek raken
Alsof paniek iets zou veranderen in de uitkomst.
pi_151014057
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:36 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Misschien had de piloot nog enig menselijk gevoel door de passagiers de paniek en doodsangst te besparen.
Maar dit wordt wel heel erg veel speculatie dus ik hou er maar over op. :P
pi_151014072
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:36 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Paniek verandert nooit iets in de uitkomst, niet in positieve zin althans.
pi_151014074
Ik denk dat die reparatie van de neus er wel los van staat. Dan maak je niet zo'n geleidelijke descent, want door de weerstand desintegreert de boel met die snelheid (is in het verleden helaas eens voorgekomen dat de neus niet goed was dichtgemaakt).

Ik heb nog een soort scenario in m'n hoofd waarbij de elevators in een neerwaartse positie vaststonden; dat kan het geleidelijke dalen verklaren. En hebben ze tot het laatste moment geprobeerd dit probleem op te lossen. Het enige wat je kunt doen is snelheid maken (zoals in die graphs te zien zijn neemt de snelheid niet af) zodat door extra lift toch nog de neus wat omhoog komt.

Of dit met elevators in het verleden is gebeurd weet ik niet, maar bij een aantal 'mid-air' ongelukken was de rudder het probleem.
I feel kinda Locrian today
  woensdag 25 maart 2015 @ 11:40:05 #105
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_151014099
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:39 schreef starla het volgende:
Ik denk dat die reparatie van de neus er wel los van staat. Dan maak je niet zo'n geleidelijke descent, want door de weerstand desintegreert de boel met die snelheid (is in het verleden helaas eens voorgekomen dat de neus niet goed was dichtgemaakt).

Ik heb nog een soort scenario in m'n hoofd waarbij de elevators in een neerwaartse positie vaststonden; dat kan het geleidelijke dalen verklaren. En hebben ze tot het laatste moment geprobeerd dit probleem op te lossen. Het enige wat je kunt doen is snelheid maken (zoals in die graphs te zien zijn neemt de snelheid niet af) zodat door extra lift toch nog de neus wat omhoog komt.

Of dit met elevators in het verleden is gebeurd weet ik niet, maar bij een aantal 'mid-air' ongelukken was de rudder het probleem.
Dat verklaart dan alleen weer de radiostilte niet.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 25 maart 2015 @ 11:43:05 #106
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_151014170
Miss iets met De-icing?
  woensdag 25 maart 2015 @ 11:43:23 #107
442236 GertjanUnchained
Lintworm in spe.
pi_151014180
Hoeveel gaan de nabestaande cashen? Tussen de 500.000 en 2 miljoen euro?
Vraag mij af hoe snel zoiets door je hoofd gaat als je kind/echtgenoot bij zo'n crash overlijd, ik denk sneller dan je zou willen,... money money money, life is funny....
Zou ook interessant zijn om te kijken hoe dat geld dan gespendeerd wordt zoals bij loterijen.
participeren parasiteren
  woensdag 25 maart 2015 @ 11:44:52 #108
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_151014219
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:43 schreef GertjanUnchained het volgende:
Vraag mij af hoe snel zoiets door je hoofd gaat als je kind/echtgenoot bij zo'n crash overlijd, ik denk sneller dan je zou willen,... money money money, life is funny....
Zou ook interessant zijn om te kijken hoe dat geld dan gespendeerd wordt zoals bij loterijen.
Als je een beetje gezond verstand hebt is dit het laatste waar je aan denkt als je net je dierbare hebt verloren..
  woensdag 25 maart 2015 @ 11:46:00 #109
442236 GertjanUnchained
Lintworm in spe.
pi_151014255
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:44 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Als je een beetje gezond verstand hebt is dit het laatste waar je aan denkt als je net je dierbare hebt verloren..
Daar denken ze sneller aan dan je denkt.
participeren parasiteren
  woensdag 25 maart 2015 @ 11:49:15 #110
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_151014362
quote:
Het lijkt er steeds meer op dat technische problemen de oorzaak zijn van de crash van een Duits vliegtuig in de Franse Alpen. Twee scenario's zijn mogelijk: decompressie van de cabine of een defect van de sensoren die de vlieghoek van het toestel meten.

Om met het laatste scenario te beginnen: in november had een toestel van Lufthansa een probleem dat sterk lijkt op de laatste vliegminuten van de 4U9525. Ook hier ging het om een Airbus die van Spanje naar Duitsland vloog. Het toestel kreeg problemen met de angle of attack-meters. Dit zijn kleine, metalen windvaantjes onder de cockpit, aan de buitenkant van de romp. Ze meten de hoek waaronder het toestel vliegt. Als de neus van het toestel omhoog of omlaag gaat, kantelen de meters, zodat het vliegtuig precies weet onder welke hoek het in de lucht hangt.

Nadat het vliegtuig opsteeg van het vliegveld van Bilbao, vroren deze meters echter vast. De piloten waren zich hier niet van bewust.

De meters bleven daardoor aangeven dat de neus van het vliegtuig omhoog stond, ook toen het toestel horizontaal ging vliegen. De boordcomputer raakte hierdoor gealarmeerd. Als een vliegtuig de neus te ver optrekt, stroomt de lucht niet meer goed langs de vleugels en valt het toestel als een baksteen uit de lucht - een klassiek gevaar in de luchtvaart.

De boordcomputer reageerde volgens het boekje; hij duwde de neus van het vliegtuig naar beneden. De Airbus begon daardoor met 1.200 meter per minuut te dalen. De piloten schrokken en probeerden uit alle macht het toestel recht te trekken, maar het toestel reageerde niet op hun geruk aan de stuurknuppel. Zelfs niet toen ze deze sidesticks helemaal naar achteren trokken.

Het probleem: het beveiligingssysteem van de Airbus kan niet zomaar worden weggedrukt. De computer heeft in principe het laatste woord.

Pas na een minuut zette de piloot een paardenmiddel in. Hij schakelde het hele beveiligingssysteem uit. Dit is iets wat Airbus-piloten niet graag doen, omdat het grote risico's met zich meebrengt. Maar door zijn actie kon de piloot het vliegtuig alsnog rechttrekken. De piloten landden twee uur later 'gewoon' in München.

Volgens de Europese luchtvaartautoriteit EASA zou het vliegtuig zijn neergestort als de piloten dit niet hadden gedaan. In een op 9 december 2014 gepubliceerde noodverordening waarschuwde de EASA voor de 'abnormale' reactie van het vliegtuig op een eigenlijk onschuldig probleem. Er werd een noodprocedure ontwikkeld die onder alle Airbus-bemanningen moest worden verspreid.

Het was niet de eerste keer dat de EASA alarm sloeg. Ook in 2012 waarschuwde de organisatie al voor blokkerende sensoren bij de Airbus. Daarna zouden ze zijn vervangen, maar kennelijk zonder afdoende resultaat.

Is dit een plausibel scenario voor wat er gisteren gebeurde in Frankrijk? De EASA wil er niet over speculeren, maar volgens geraadpleegde piloten zijn de overeenkomsten opmerkelijk.
http://www.demorgen.be/buitenland/onschuldig-defect-lijkt-schuldige-a2264068/
Stond een gelijk artikel in de VK, maar er is registratie nodig om dat online te lezen.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  woensdag 25 maart 2015 @ 11:52:28 #111
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_151014472
quote:

[..]

Je moest eens weten.

http://www.eenvandaag.nl/(...)ng_mh17_loopt_stroef
Flesje bier
pi_151014541
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:40 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat verklaart dan alleen weer de radiostilte niet.
Nee, maar in een fly-by-wire systeem houdt een elevator er niet zomaar mee op. Misschien was er echt iets verdonde mis waardoor radiocontact ook niet meer mogelijk was. Je kunt je zelfs voorstellen dat de ailerons en rudder gejammed waren, waardoor dat toestel ook niet kon uitwijken.

Een soort van knetter veel pech total system shutdown. In het verleden is ook dat helaas vaker gebeurd.

Lijkt me alleszins plausibeler dan een zelfmoordactie (maar 1 keer voorgekomen in de burgerluchtvaart?).

Goed, het blijven speculaties, maar ik denk dat een technisch mankement waarschijnlijker is dan human error of human selfdestruction :P
I feel kinda Locrian today
  woensdag 25 maart 2015 @ 11:58:56 #113
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_151014685
quote:
Is ook logisch, want je maakt ook kosten ed, maar ik heb het meer over dit moment, dan zal je niet gelijk aan geld denken lijkt mij.
pi_151015077
'Pas na een minuut zette de piloot een paardenmiddel in. Hij schakelde het hele beveiligingssysteem uit. Dit is iets wat Airbus-piloten niet graag doen, omdat het grote risico's met zich meebrengt. Maar door zijn actie kon de piloot het vliegtuig alsnog rechttrekken. De piloten landden twee uur later 'gewoon' in München.'

Toen was er waarschijnlijk geen radiostilte.
pi_151015170
Wat ik me eigenlijk afvraag is hoe vaak iets mis gaat, maar kan worden opgelost tijdens de vlucht, zodat de passagiers er niets van hebben gemerkt?

Komt dit achteraf ook in de media?
  woensdag 25 maart 2015 @ 12:13:35 #116
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_151015229
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:11 schreef Blue_note het volgende:
Wat ik me eigenlijk afvraag is hoe vaak iets mis gaat, maar kan worden opgelost tijdens de vlucht, zodat de passagiers er niets van hebben gemerkt?

Komt dit achteraf ook in de media?
Waarschijnlijk meer dan je denkt of wilt weten, nee komt zeker niet achteraf in de media.
  woensdag 25 maart 2015 @ 12:15:58 #117
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_151015310
quote:

[..]

Nou nee. Als je met drie koters achterblijft en je echtgenoot was bijvoorbeeld alleenverdiener dan zul je wel moeten.
pi_151015311
Hier is informatie over het eerdere incident waarbij de sensoren bevroren waren:
http://avherald.com/h?article=47d74074

Er staat niet of er tijdens de reddingsoperatie contact met de piloten was.

In welke gevallen was er eerder geen noodoproep: Bij de MH17, raketaanval. Bij een zelfmoordmissie. Bij een kaping.
pi_151015465
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:43 schreef GertjanUnchained het volgende:
sick fuck
pi_151015496
edit: dacht dat dit over een ander incident ging ;)

[ Bericht 86% gewijzigd door NewHorizon op 25-03-2015 12:27:13 ]
pi_151015622
Geen idee hoe die nu al aan deze info komen en of het betrouwbaar is:

quote:
"According to Finnish CAA in Finnish newpaper Helsingin Sanomat, the CVR has revealed crew was unconscious in the start of descent".
  woensdag 25 maart 2015 @ 12:25:40 #122
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_151015645
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:25 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ik had al zo'n vermoeden aangezien er geen communicatie is geweest.
Flesje bier
pi_151015776
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:20 schreef byah het volgende:

sick fuck
Dat zegt wel wat over Gertjan huh :o Geld is zo ongelofelijk onbelangrijk als het gaat om mensen waar je van houdt. Maar dat snapt hij denk ik pas als hij iemand van dat kaliber kwijt raakt. Alhoewel, dan nog zijn er mensen die geld belangrijker vinden 8)7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_151015805
quote:

[..]

Ben benieuwd waardoor de daling dan kwam, auto pilot gaat niet uit zichzelf dalen tenzij je dat instelt. Daling met handmatige besturing was geen geleidelijke daling geweest.
pi_151015811
quote:

[..]

Bron is Luchtvaart directeur Pekka Henttu.
http://www.hs.fi/ulkomaat/a1427253547744 (ja in het Fins).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')