quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:20 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:flightradar24 twitterde op woensdag 25-03-2015 om 10:12:36Germanwings #4U9525 with new flight number #4U9441 flying different path today to Dusseldorfhttp://t.co/JPNWQc7aDL http://t.co/UCRTp0iMNP reageer retweet
quote:Drie Kazachen aan boord
De Kazachse autoriteiten hebben volgens persbureau AFP gemeld dat er drie landgenoten aan boord zaten. De identiteit van een mogelijk vierde slachtoffer uit Kazachstan wordt nog onderzocht.
quote:Ook twee Colombianen omgekomen
De Colombiaanse autoriteiten hebben bevestigd dat er twee Colombianen zijn omgekomen bij de crash:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-germanwings-hervat/quote:Twee Argentijnen en twee Japanners aan boord
Een functionaris van de Argentijnse ambassade in Parijs heeft gezegd dat er twee Argentijnse doden te betreuren zijn bij de vliegramp. Het Japanse ministerie van Buitenlandse Zaken bracht naar buiten dat er twee Japanners aan boord waren.
Moet toch vreemd zijn om in dat vliegtuig te zitten.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:20 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:flightradar24 twitterde op woensdag 25-03-2015 om 10:12:36Germanwings #4U9525 with new flight number #4U9441 flying different path today to Dusseldorfhttp://t.co/JPNWQc7aDL http://t.co/UCRTp0iMNP reageer retweet
Moet je ook geen 10m hoge fly-overs doen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:19 schreef Palomar het volgende:
[..]
Volgens mij wel vaker bij airbussen voorgekomen dat de computer onbedoeld in de 'landen'-stand gaat met ernstige gevolgen.
als niemand het doorheeft... (geen idee overigens of de gekoerste daling merkbaar is).quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:22 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
[..]
Maar geen noodsignaal tijdens die 8 minuten durende daling.
Dat heet uit het raam kijken, ik neem aan dat een piloot wel doorheeft dat de grond dichterbij komt.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:25 schreef Palomar het volgende:
[..]
als niemand het doorheeft... (geen idee overigens of de gekoerste daling merkbaar is).
Vraag me dat af als het helemaal bewolkt is.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:27 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Dat heet uit het raam kijken, ik neem aan dat een piloot wel doorheeft dat de grond dichterbij komt.
Een sinkrate van +-4000ft/min merk je wel. Overigens was het niet bewolkt op die hoogtequote:Op woensdag 25 maart 2015 10:30 schreef Palomar het volgende:
[..]
Vraag me dat af als het helemaal bewolkt is.
Was het niet.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:30 schreef Palomar het volgende:
[..]
Vraag me dat af als het helemaal bewolkt is.
ja dat lijkt me bij nader inzien ook wel idd.. ploppen van je oren bijvoorbeeld..quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:31 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Een sinkrate van +-4000ft/min merk je wel. Overigens was het niet bewolkt op die hoogte
Boeing 737 die op 1 motor is geland in St Petersburgquote:Op woensdag 25 maart 2015 10:27 schreef Frutsel het volgende:
Wel weer een andere boeing in troubles op dit moment...
wordt direct breed uitgemeten zie ik
Ja... in elk geval veilig geland, beterquote:Op woensdag 25 maart 2015 10:37 schreef Janeiros het volgende:
[..]
Boeing 737 die op 1 motor is geland in St Petersburg
Dat, of toch een emergency descent maar is er iets mis gegaan bij het aflevellen, of een probleem met het systeem, of een zelfmoord, of een kaping, etc..quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:35 schreef Palomar het volgende:
[..]
ja dat lijkt me bij nader inzien ook wel idd.. ploppen van je oren bijvoorbeeld..
Enige wat me dan over lijkt te blijven is brand/rook in de cockpit.
Maar het vreemde is dus dat hij een heel geleidelijke daling heeft gemaakt, geen duikvlucht, wat je bij veel scenarios met menselijke inbreng zou verwachten.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:38 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Dat, of toch een emergency descent maar is er iets mis gegaan bij het aflevellen, of een probleem met het systeem, of een zelfmoord, of een kaping, etc..
Duikvlucht lukt niet zomaar, een Airbus zal zelf zijn neus weer optrekken als je te snel gaat.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:42 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Maar het vreemde is dus dat hij een heel geleidelijke daling heeft gemaakt, geen duikvlucht, wat je bij veel scenarios met menselijke inbreng zou verwachten.
Kunnen ze de instrumenten aan boord hacken, trouwens?
Bij de schepen en platforms waar ik op werk is dat wel mogelijk. 1 van de eerste dingen die ik doe als ik aan boord kom is het disabelen van de mogelijkheid dat men van kantoor kan inbellen op de systemen en wijzigingen doorvoert zonder mij op de hoogte te stellen. Ze komen maar lekker langs om eerst met mij te overleggen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:45 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Instrumenten hacken heb ik nog nooit van gehoord.
De autopiloot naar beneden sturen is ook een menselijk ingrijpen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:45 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Duikvlucht lukt niet zomaar, een Airbus zal zelf zijn neus weer optrekken als je te snel gaat.
En mocht het zelfmoord zijn, waar ik nogmaals niet vanuit ga, is er niks makkelijkers dan de autopilot naar beneden te sturen en je ogen dicht te doen.
het zal vandaag wel druk zijn, op het punt van de crash, in de lucht daar.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:20 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:flightradar24 twitterde op woensdag 25-03-2015 om 10:12:36Germanwings #4U9525 with new flight number #4U9441 flying different path today to Dusseldorfhttp://t.co/JPNWQc7aDL http://t.co/UCRTp0iMNP reageer retweet
Dat maakt niet uit in principe. Vliegverkeer op cruising altitude kan daar gewoon passeren.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:52 schreef Marrije het volgende:
[..]
het zal vandaag wel druk zijn, op het punt van de crash, in de lucht daar.
dat is waar, maar dan krijg je dat passagiers gaan turen naar waar men aan het zoeken is. Kan me voorstellen dat je in de lucht dan ook een gebied soort van afzet.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:54 schreef Blistering het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit in principe. Vliegverkeer op cruising altitude kan daar gewoon passeren.
Die mogelijkheid is er bij toestellen niet. Wel zijn er datalinks als CPDLC om te communiceren boven bijvoorbeeld de atlantic, maar die staan in principe los van het FMS, en er kunnen geen wijzigingen mee gedaan worden aan de systemen van het vliegtuigquote:Op woensdag 25 maart 2015 10:50 schreef niels0 het volgende:
[..]
Bij de schepen en platforms waar ik op werk is dat wel mogelijk. 1 van de eerste dingen die ik doe als ik aan boord kom is het disabelen van de mogelijkheid dat men van kantoor kan inbellen op de systemen en wijzigingen doorvoert zonder mij op de hoogte te stellen. Ze komen maar lekker langs om eerst met mij te overleggen.
Bij Shell is het een keer gebeurd dat pipeline-control was gehackt. We hebben toen allemaal cursussen gehad hoe dat te herkennen en hoe te reageren.
Lijkt me sterk. Vliegverkeer daar passeert allemaal op hoogtes van 20,000ft of hoger. Dan kun je bar weinig zien uit een klein raampje.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:57 schreef Marrije het volgende:
[..]
dat is waar, maar dan krijg je dat passagiers gaan turen naar waar men aan het zoeken is. Kan me voorstellen dat je in de lucht dan ook een gebied soort van afzet.
En ook nog een paar Marokkanen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:56 schreef Houtenbeen het volgende:
Ook nog 3 Britten, 2 Iraniėrs en een Deen aan boord
zou kunnen, ik kijk zelf nooit uit het raampjequote:Op woensdag 25 maart 2015 10:58 schreef Blistering het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. Vliegverkeer daar passeert allemaal op hoogtes van 20,000ft of hoger. Dan kun je bar weinig zien uit een klein raampje.
Ik vroeg of het mogelijk was.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:58 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het onmogelijk is, maar ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |