abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151011925
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:20 schreef Houtenbeen het volgende:
flightradar24 twitterde op woensdag 25-03-2015 om 10:12:36 Germanwings #4U9525 with new flight number #4U9441 flying different path today to Dusseldorfhttp://t.co/JPNWQc7aDL http://t.co/UCRTp0iMNP reageer retweet
[ afbeelding ]
:o interessant
hhhhh
pi_151011926
quote:
Drie Kazachen aan boord

De Kazachse autoriteiten hebben volgens persbureau AFP gemeld dat er drie landgenoten aan boord zaten. De identiteit van een mogelijk vierde slachtoffer uit Kazachstan wordt nog onderzocht.
quote:
Ook twee Colombianen omgekomen

De Colombiaanse autoriteiten hebben bevestigd dat er twee Colombianen zijn omgekomen bij de crash:
quote:
Twee Argentijnen en twee Japanners aan boord
Een functionaris van de Argentijnse ambassade in Parijs heeft gezegd dat er twee Argentijnse doden te betreuren zijn bij de vliegramp. Het Japanse ministerie van Buitenlandse Zaken bracht naar buiten dat er twee Japanners aan boord waren.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-germanwings-hervat/
pi_151011953
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:20 schreef Houtenbeen het volgende:
flightradar24 twitterde op woensdag 25-03-2015 om 10:12:36 Germanwings #4U9525 with new flight number #4U9441 flying different path today to Dusseldorfhttp://t.co/JPNWQc7aDL http://t.co/UCRTp0iMNP reageer retweet
[ afbeelding ]
Moet toch vreemd zijn om in dat vliegtuig te zitten.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_151011968
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:19 schreef Palomar het volgende:

[..]

Volgens mij wel vaker bij airbussen voorgekomen dat de computer onbedoeld in de 'landen'-stand gaat met ernstige gevolgen.
Moet je ook geen 10m hoge fly-overs doen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Air_France_Flight_296
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_151011981
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:22 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:

[..]

Maar geen noodsignaal tijdens die 8 minuten durende daling.
als niemand het doorheeft... (geen idee overigens of de gekoerste daling merkbaar is).
pi_151012021
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:25 schreef Palomar het volgende:

[..]

als niemand het doorheeft... (geen idee overigens of de gekoerste daling merkbaar is).
Dat heet uit het raam kijken, ik neem aan dat een piloot wel doorheeft dat de grond dichterbij komt.
  Moderator woensdag 25 maart 2015 @ 10:27:49 #67
8781 crew  Frutsel
pi_151012039
Wel weer een andere boeing in troubles op dit moment...
wordt direct breed uitgemeten zie ik
pi_151012097
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:27 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Dat heet uit het raam kijken, ik neem aan dat een piloot wel doorheeft dat de grond dichterbij komt.
Vraag me dat af als het helemaal bewolkt is.
pi_151012132
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:30 schreef Palomar het volgende:

[..]

Vraag me dat af als het helemaal bewolkt is.
Een sinkrate van +-4000ft/min merk je wel. Overigens was het niet bewolkt op die hoogte ;)
pi_151012184
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:30 schreef Palomar het volgende:

[..]

Vraag me dat af als het helemaal bewolkt is.
Was het niet.
pi_151012214
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:31 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Een sinkrate van +-4000ft/min merk je wel. Overigens was het niet bewolkt op die hoogte ;)
ja dat lijkt me bij nader inzien ook wel idd.. ploppen van je oren bijvoorbeeld.. ;)

Enige wat me dan over lijkt te blijven is brand/rook in de cockpit.
pi_151012271
Of ze waren gewoon intens bezig hun flappy bird high-score te breken.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_151012273
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:27 schreef Frutsel het volgende:
Wel weer een andere boeing in troubles op dit moment...
wordt direct breed uitgemeten zie ik
Boeing 737 die op 1 motor is geland in St Petersburg
  Moderator woensdag 25 maart 2015 @ 10:38:03 #74
8781 crew  Frutsel
pi_151012279
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:37 schreef Janeiros het volgende:

[..]

Boeing 737 die op 1 motor is geland in St Petersburg
Ja... in elk geval veilig geland, beter :)
pi_151012295
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:35 schreef Palomar het volgende:

[..]

ja dat lijkt me bij nader inzien ook wel idd.. ploppen van je oren bijvoorbeeld.. ;)

Enige wat me dan over lijkt te blijven is brand/rook in de cockpit.
Dat, of toch een emergency descent maar is er iets mis gegaan bij het aflevellen, of een probleem met het systeem, of een zelfmoord, of een kaping, etc..
pi_151012388
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:38 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Dat, of toch een emergency descent maar is er iets mis gegaan bij het aflevellen, of een probleem met het systeem, of een zelfmoord, of een kaping, etc..
Maar het vreemde is dus dat hij een heel geleidelijke daling heeft gemaakt, geen duikvlucht, wat je bij veel scenarios met menselijke inbreng zou verwachten.

Kunnen ze de instrumenten aan boord hacken, trouwens?
pi_151012457
Al die zogenaamde air aviation experts in dit topic :')
pi_151012480
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:42 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Maar het vreemde is dus dat hij een heel geleidelijke daling heeft gemaakt, geen duikvlucht, wat je bij veel scenarios met menselijke inbreng zou verwachten.

Kunnen ze de instrumenten aan boord hacken, trouwens?
Duikvlucht lukt niet zomaar, een Airbus zal zelf zijn neus weer optrekken als je te snel gaat.

En mocht het zelfmoord zijn, waar ik nogmaals niet vanuit ga, is er niks makkelijkers dan de autopilot naar beneden te sturen en je ogen dicht te doen.

Instrumenten hacken heb ik nog nooit van gehoord.
pi_151012615
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:45 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Instrumenten hacken heb ik nog nooit van gehoord.
Bij de schepen en platforms waar ik op werk is dat wel mogelijk. 1 van de eerste dingen die ik doe als ik aan boord kom is het disabelen van de mogelijkheid dat men van kantoor kan inbellen op de systemen en wijzigingen doorvoert zonder mij op de hoogte te stellen. Ze komen maar lekker langs om eerst met mij te overleggen.
Bij Shell is het een keer gebeurd dat pipeline-control was gehackt. We hebben toen allemaal cursussen gehad hoe dat te herkennen en hoe te reageren.
pi_151012643
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:45 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Duikvlucht lukt niet zomaar, een Airbus zal zelf zijn neus weer optrekken als je te snel gaat.

En mocht het zelfmoord zijn, waar ik nogmaals niet vanuit ga, is er niks makkelijkers dan de autopilot naar beneden te sturen en je ogen dicht te doen.
De autopiloot naar beneden sturen is ook een menselijk ingrijpen.
  woensdag 25 maart 2015 @ 10:52:10 #81
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_151012653
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:20 schreef Houtenbeen het volgende:
flightradar24 twitterde op woensdag 25-03-2015 om 10:12:36 Germanwings #4U9525 with new flight number #4U9441 flying different path today to Dusseldorfhttp://t.co/JPNWQc7aDL http://t.co/UCRTp0iMNP reageer retweet
[ afbeelding ]
het zal vandaag wel druk zijn, op het punt van de crash, in de lucht daar.
pi_151012714
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:52 schreef Marrije het volgende:

[..]

het zal vandaag wel druk zijn, op het punt van de crash, in de lucht daar.
Dat maakt niet uit in principe. Vliegverkeer op cruising altitude kan daar gewoon passeren.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_151012751
Ook nog 3 Britten, 2 Iraniėrs en een Deen aan boord
  woensdag 25 maart 2015 @ 10:57:09 #84
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_151012783
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:54 schreef Blistering het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit in principe. Vliegverkeer op cruising altitude kan daar gewoon passeren.
dat is waar, maar dan krijg je dat passagiers gaan turen naar waar men aan het zoeken is. Kan me voorstellen dat je in de lucht dan ook een gebied soort van afzet.
pi_151012819
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:50 schreef niels0 het volgende:

[..]

Bij de schepen en platforms waar ik op werk is dat wel mogelijk. 1 van de eerste dingen die ik doe als ik aan boord kom is het disabelen van de mogelijkheid dat men van kantoor kan inbellen op de systemen en wijzigingen doorvoert zonder mij op de hoogte te stellen. Ze komen maar lekker langs om eerst met mij te overleggen.
Bij Shell is het een keer gebeurd dat pipeline-control was gehackt. We hebben toen allemaal cursussen gehad hoe dat te herkennen en hoe te reageren.
Die mogelijkheid is er bij toestellen niet. Wel zijn er datalinks als CPDLC om te communiceren boven bijvoorbeeld de atlantic, maar die staan in principe los van het FMS, en er kunnen geen wijzigingen mee gedaan worden aan de systemen van het vliegtuig

Ik zeg ook niet dat het onmogelijk is, maar ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord.
pi_151012823
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:57 schreef Marrije het volgende:

[..]

dat is waar, maar dan krijg je dat passagiers gaan turen naar waar men aan het zoeken is. Kan me voorstellen dat je in de lucht dan ook een gebied soort van afzet.
Lijkt me sterk. Vliegverkeer daar passeert allemaal op hoogtes van 20,000ft of hoger. Dan kun je bar weinig zien uit een klein raampje.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_151012848
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:56 schreef Houtenbeen het volgende:
Ook nog 3 Britten, 2 Iraniėrs en een Deen aan boord
En ook nog een paar Marokkanen.
pi_151012854
Routes wisselen met de dag. Sowieso wordt er de andere kant op gestart vandaag op BCN, en op zulke afstanden kan linksom of rechtsom vertrekken dan al een verschil maken. Om over de winden op de route maar te zwijgen.
  woensdag 25 maart 2015 @ 11:01:15 #89
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_151012910
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:58 schreef Blistering het volgende:

[..]

Lijkt me sterk. Vliegverkeer daar passeert allemaal op hoogtes van 20,000ft of hoger. Dan kun je bar weinig zien uit een klein raampje.
zou kunnen, ik kijk zelf nooit uit het raampje
pi_151013066
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:58 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het onmogelijk is, maar ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord.
Ik vroeg of het mogelijk was.

Je gaat toch aan sabotage denken als andere dingen niet logish lijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')