Uiteraardquote:Op woensdag 25 maart 2015 10:11 schreef Loekie1 het volgende:
Kan dit scenario ook: een kaper weet de cockpit binnen te dringen, schiet de piloten dood, weet zelf net genoeg om het vliegtuig naar beneden te laten vliegen.
Nee. Niet uit zichzelf, in ieder geval.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:11 schreef DaveDave09 het volgende:
Als opeens de druk weg viel en niemand in dat vliegtuig meer adem kreeg, is het dan normaal dat het zo daalt?
Dan zou ik een wat heftigere daling verwachten. Evt. met bochten e.d. Niet zo'n nette daling als nu.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:11 schreef Loekie1 het volgende:
Kan dit scenario ook: een kaper weet de cockpit binnen te dringen, schiet de piloten dood, weet zelf net genoeg om het vliegtuig naar beneden te laten vliegen.
Aantal jaar geleden was er in Griekenland een vlucht van Helios waarbij dat gebeurde. Toen was iedereen incl. bemanning buiten westen en vloog het vliegtuig gewoon op de autopilot door totdat de brandstof op was. Was hier ook niet het geval.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:11 schreef DaveDave09 het volgende:
Als opeens de druk weg viel en niemand in dat vliegtuig meer adem kreeg, is het dan normaal dat het zo daalt?
Dan plemp je hem wel op iets anders dan de zijkant van een berg.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:11 schreef Loekie1 het volgende:
Kan dit scenario ook: een kaper weet de cockpit binnen te dringen, schiet de piloten dood, weet zelf net genoeg om het vliegtuig naar beneden te laten vliegen.
Als er schoten zijn gevallen is dat dan op de recorder te horen?
Volgens mij wel vaker bij airbussen voorgekomen dat de computer onbedoeld in de 'landen'-stand gaat met ernstige gevolgen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:18 schreef Re het volgende:
wel frapant dat het echt 1 minuut na cruise hoogte gebeurd, dan lijkt me dat er computertechnisch wat fout is gegaan, al heb ik verer geen verstand van dit soort dingen
twitter:flightradar24 twitterde op woensdag 25-03-2015 om 10:12:36Germanwings #4U9525 with new flight number #4U9441 flying different path today to Dusseldorfhttp://t.co/JPNWQc7aDL http://t.co/UCRTp0iMNP reageer retweet
Maar geen noodsignaal tijdens die 8 minuten durende daling.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:19 schreef Palomar het volgende:
[..]
Volgens mij wel vaker bij airbussen voorgekomen dat de computer onbedoeld in de 'landen'-stand gaat met ernstige gevolgen.
quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:20 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:flightradar24 twitterde op woensdag 25-03-2015 om 10:12:36Germanwings #4U9525 with new flight number #4U9441 flying different path today to Dusseldorfhttp://t.co/JPNWQc7aDL http://t.co/UCRTp0iMNP reageer retweet
quote:Drie Kazachen aan boord
De Kazachse autoriteiten hebben volgens persbureau AFP gemeld dat er drie landgenoten aan boord zaten. De identiteit van een mogelijk vierde slachtoffer uit Kazachstan wordt nog onderzocht.
quote:Ook twee Colombianen omgekomen
De Colombiaanse autoriteiten hebben bevestigd dat er twee Colombianen zijn omgekomen bij de crash:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-germanwings-hervat/quote:Twee Argentijnen en twee Japanners aan boord
Een functionaris van de Argentijnse ambassade in Parijs heeft gezegd dat er twee Argentijnse doden te betreuren zijn bij de vliegramp. Het Japanse ministerie van Buitenlandse Zaken bracht naar buiten dat er twee Japanners aan boord waren.
Moet toch vreemd zijn om in dat vliegtuig te zitten.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:20 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:flightradar24 twitterde op woensdag 25-03-2015 om 10:12:36Germanwings #4U9525 with new flight number #4U9441 flying different path today to Dusseldorfhttp://t.co/JPNWQc7aDL http://t.co/UCRTp0iMNP reageer retweet
Moet je ook geen 10m hoge fly-overs doen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:19 schreef Palomar het volgende:
[..]
Volgens mij wel vaker bij airbussen voorgekomen dat de computer onbedoeld in de 'landen'-stand gaat met ernstige gevolgen.
als niemand het doorheeft... (geen idee overigens of de gekoerste daling merkbaar is).quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:22 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
[..]
Maar geen noodsignaal tijdens die 8 minuten durende daling.
Dat heet uit het raam kijken, ik neem aan dat een piloot wel doorheeft dat de grond dichterbij komt.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:25 schreef Palomar het volgende:
[..]
als niemand het doorheeft... (geen idee overigens of de gekoerste daling merkbaar is).
Vraag me dat af als het helemaal bewolkt is.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:27 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Dat heet uit het raam kijken, ik neem aan dat een piloot wel doorheeft dat de grond dichterbij komt.
Een sinkrate van +-4000ft/min merk je wel. Overigens was het niet bewolkt op die hoogtequote:Op woensdag 25 maart 2015 10:30 schreef Palomar het volgende:
[..]
Vraag me dat af als het helemaal bewolkt is.
Was het niet.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:30 schreef Palomar het volgende:
[..]
Vraag me dat af als het helemaal bewolkt is.
ja dat lijkt me bij nader inzien ook wel idd.. ploppen van je oren bijvoorbeeld..quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:31 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Een sinkrate van +-4000ft/min merk je wel. Overigens was het niet bewolkt op die hoogte
Boeing 737 die op 1 motor is geland in St Petersburgquote:Op woensdag 25 maart 2015 10:27 schreef Frutsel het volgende:
Wel weer een andere boeing in troubles op dit moment...
wordt direct breed uitgemeten zie ik
Ja... in elk geval veilig geland, beterquote:Op woensdag 25 maart 2015 10:37 schreef Janeiros het volgende:
[..]
Boeing 737 die op 1 motor is geland in St Petersburg
Dat, of toch een emergency descent maar is er iets mis gegaan bij het aflevellen, of een probleem met het systeem, of een zelfmoord, of een kaping, etc..quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:35 schreef Palomar het volgende:
[..]
ja dat lijkt me bij nader inzien ook wel idd.. ploppen van je oren bijvoorbeeld..
Enige wat me dan over lijkt te blijven is brand/rook in de cockpit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |