abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151011611
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:11 schreef Loekie1 het volgende:
Kan dit scenario ook: een kaper weet de cockpit binnen te dringen, schiet de piloten dood, weet zelf net genoeg om het vliegtuig naar beneden te laten vliegen.
Uiteraard
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:11 schreef DaveDave09 het volgende:
Als opeens de druk weg viel en niemand in dat vliegtuig meer adem kreeg, is het dan normaal dat het zo daalt?
Nee. Niet uit zichzelf, in ieder geval.
pi_151011614
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:11 schreef Loekie1 het volgende:
Kan dit scenario ook: een kaper weet de cockpit binnen te dringen, schiet de piloten dood, weet zelf net genoeg om het vliegtuig naar beneden te laten vliegen.
Dan zou ik een wat heftigere daling verwachten. Evt. met bochten e.d. Niet zo'n nette daling als nu.
pi_151011660
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:11 schreef DaveDave09 het volgende:
Als opeens de druk weg viel en niemand in dat vliegtuig meer adem kreeg, is het dan normaal dat het zo daalt?
Aantal jaar geleden was er in Griekenland een vlucht van Helios waarbij dat gebeurde. Toen was iedereen incl. bemanning buiten westen en vloog het vliegtuig gewoon op de autopilot door totdat de brandstof op was. Was hier ook niet het geval.
pi_151011686
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:11 schreef Loekie1 het volgende:
Kan dit scenario ook: een kaper weet de cockpit binnen te dringen, schiet de piloten dood, weet zelf net genoeg om het vliegtuig naar beneden te laten vliegen.
Als er schoten zijn gevallen is dat dan op de recorder te horen?
Dan plemp je hem wel op iets anders dan de zijkant van een berg.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_151011724
Dat er tegenstrijdige berichten waren over wel of geen noodoproep, kan erop wijzen dat er wel iets te horen is geweest maar dat wij dat in het kader van het onderzoek nog niet mogen weten.
pi_151011732
Ik gok eigenlijk op de volgende 2 scenario's:

1. Brand/rook in de cockpit waardoor het vliegtuig niet meer te besturen was
2. Vastgelopen stuurinrichting (bijv. hoogteroer) waardoor hij langzaam daalde.

[edit] scenario 2 toch niet, want dan was er wel een noodsignaal uitgezonden.

En heel misschien een optie dat er een storing in de hoogtemeter was, waardoor ze in de veronderstelling waren dat ze op dezelfde hoogte bleven, maar langzaam daalden (en door wolken geen zicht).
  woensdag 25 maart 2015 @ 10:18:13 #57
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151011774
wel frapant dat het echt 1 minuut na cruise hoogte gebeurd, dan lijkt me dat er computertechnisch wat fout is gegaan, al heb ik verer geen verstand van dit soort dingen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_151011826
quote:
3s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:18 schreef Re het volgende:
wel frapant dat het echt 1 minuut na cruise hoogte gebeurd, dan lijkt me dat er computertechnisch wat fout is gegaan, al heb ik verer geen verstand van dit soort dingen
Volgens mij wel vaker bij airbussen voorgekomen dat de computer onbedoeld in de 'landen'-stand gaat met ernstige gevolgen.
pi_151011841
flightradar24 twitterde op woensdag 25-03-2015 om 10:12:36 Germanwings #4U9525 with new flight number #4U9441 flying different path today to Dusseldorfhttp://t.co/JPNWQc7aDL http://t.co/UCRTp0iMNP reageer retweet
pi_151011906
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:19 schreef Palomar het volgende:

[..]

Volgens mij wel vaker bij airbussen voorgekomen dat de computer onbedoeld in de 'landen'-stand gaat met ernstige gevolgen.
Maar geen noodsignaal tijdens die 8 minuten durende daling.
pi_151011925
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:20 schreef Houtenbeen het volgende:
flightradar24 twitterde op woensdag 25-03-2015 om 10:12:36 Germanwings #4U9525 with new flight number #4U9441 flying different path today to Dusseldorfhttp://t.co/JPNWQc7aDL http://t.co/UCRTp0iMNP reageer retweet
[ afbeelding ]
:o interessant
hhhhh
pi_151011926
quote:
Drie Kazachen aan boord

De Kazachse autoriteiten hebben volgens persbureau AFP gemeld dat er drie landgenoten aan boord zaten. De identiteit van een mogelijk vierde slachtoffer uit Kazachstan wordt nog onderzocht.
quote:
Ook twee Colombianen omgekomen

De Colombiaanse autoriteiten hebben bevestigd dat er twee Colombianen zijn omgekomen bij de crash:
quote:
Twee Argentijnen en twee Japanners aan boord
Een functionaris van de Argentijnse ambassade in Parijs heeft gezegd dat er twee Argentijnse doden te betreuren zijn bij de vliegramp. Het Japanse ministerie van Buitenlandse Zaken bracht naar buiten dat er twee Japanners aan boord waren.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-germanwings-hervat/
pi_151011953
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:20 schreef Houtenbeen het volgende:
flightradar24 twitterde op woensdag 25-03-2015 om 10:12:36 Germanwings #4U9525 with new flight number #4U9441 flying different path today to Dusseldorfhttp://t.co/JPNWQc7aDL http://t.co/UCRTp0iMNP reageer retweet
[ afbeelding ]
Moet toch vreemd zijn om in dat vliegtuig te zitten.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_151011968
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:19 schreef Palomar het volgende:

[..]

Volgens mij wel vaker bij airbussen voorgekomen dat de computer onbedoeld in de 'landen'-stand gaat met ernstige gevolgen.
Moet je ook geen 10m hoge fly-overs doen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Air_France_Flight_296
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_151011981
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:22 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:

[..]

Maar geen noodsignaal tijdens die 8 minuten durende daling.
als niemand het doorheeft... (geen idee overigens of de gekoerste daling merkbaar is).
pi_151012021
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:25 schreef Palomar het volgende:

[..]

als niemand het doorheeft... (geen idee overigens of de gekoerste daling merkbaar is).
Dat heet uit het raam kijken, ik neem aan dat een piloot wel doorheeft dat de grond dichterbij komt.
  Moderator woensdag 25 maart 2015 @ 10:27:49 #67
8781 crew  Frutsel
pi_151012039
Wel weer een andere boeing in troubles op dit moment...
wordt direct breed uitgemeten zie ik
pi_151012097
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:27 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Dat heet uit het raam kijken, ik neem aan dat een piloot wel doorheeft dat de grond dichterbij komt.
Vraag me dat af als het helemaal bewolkt is.
pi_151012132
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:30 schreef Palomar het volgende:

[..]

Vraag me dat af als het helemaal bewolkt is.
Een sinkrate van +-4000ft/min merk je wel. Overigens was het niet bewolkt op die hoogte ;)
pi_151012184
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:30 schreef Palomar het volgende:

[..]

Vraag me dat af als het helemaal bewolkt is.
Was het niet.
pi_151012214
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:31 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Een sinkrate van +-4000ft/min merk je wel. Overigens was het niet bewolkt op die hoogte ;)
ja dat lijkt me bij nader inzien ook wel idd.. ploppen van je oren bijvoorbeeld.. ;)

Enige wat me dan over lijkt te blijven is brand/rook in de cockpit.
pi_151012271
Of ze waren gewoon intens bezig hun flappy bird high-score te breken.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_151012273
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:27 schreef Frutsel het volgende:
Wel weer een andere boeing in troubles op dit moment...
wordt direct breed uitgemeten zie ik
Boeing 737 die op 1 motor is geland in St Petersburg
  Moderator woensdag 25 maart 2015 @ 10:38:03 #74
8781 crew  Frutsel
pi_151012279
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:37 schreef Janeiros het volgende:

[..]

Boeing 737 die op 1 motor is geland in St Petersburg
Ja... in elk geval veilig geland, beter :)
pi_151012295
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:35 schreef Palomar het volgende:

[..]

ja dat lijkt me bij nader inzien ook wel idd.. ploppen van je oren bijvoorbeeld.. ;)

Enige wat me dan over lijkt te blijven is brand/rook in de cockpit.
Dat, of toch een emergency descent maar is er iets mis gegaan bij het aflevellen, of een probleem met het systeem, of een zelfmoord, of een kaping, etc..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')