abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151010683
@NewHorizon

ADU's afzetten, Is dat het Electronic Flight Control System? Bij Airbus zijn dat vier knopjes rechtsboven op het overhead panel, linksboven zitten er ook nog 3 (FLT CTL).
Ik weet wel dat als je die afzet je hele bruuske maneuvres kunt maken. Niet zo goed voor de strukturele integriteit.


[ Bericht 8% gewijzigd door niels0 op 25-03-2015 10:08:43 ]
pi_151010694
Het lijkt me bijzonder vreemd als de cockpit absoluut niet van buiten geopend kan worden, in het geval de piloten iets overkomt. Misschien niet een simpele sleutel, maar ik neem aan dat er een procedure is om de deur te openen.
pi_151010719
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 09:33 schreef Inaithnir het volgende:
Het lijkt me bijzonder vreemd als de cockpit absoluut niet van buiten geopend kan worden, in het geval de piloten iets overkomt. Misschien niet een simpele sleutel, maar ik neem aan dat er een procedure is om de deur te openen.
Die is er ook, zonder teveel in details te treden. Echter krijgt de persoon in de cockpit een melding dat de procedure in gang is gezet, en die heeft dan nog een bepaalde tijd om op een knop te drukken om de procedure weer af te breken.
  woensdag 25 maart 2015 @ 09:37:38 #29
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_151010759
De kans van zelfmoord is mogelijk, maar daar wil ik eigenlijk liever niet vanuit gaan.

Mijn vriend is namelijk piloot bij een zeer bekende maatschappij en het laatste wat hij zou willen is dat mensen er standaard vanuit gaan dat wanneer hij een ongeluk krijgt, er gedacht wordt dat het een zelfmoordpoging was geweest.

Maargoed, het kunnen zoveel dingen zijn. Het kan zelfs een terroristische aanslag geweest zijn, terwijl mij aan technisch mankement het meest voor de hand ligt.
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
  woensdag 25 maart 2015 @ 09:38:42 #30
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_151010776
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 09:24 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

In een airbus met twee man ga je niet weg voor een dutje ;)
Maar sanitaire stop of even wat te drinken halen kan altijd natuurlijk.
Een dutje 1 minuut nadat je je hoogte hebt bereikt lijkt mij sowieso vrij onwaarschijnlijk toch? Iig ben je dan nauwelijk in slaap.

En voor wat betreft het stuk dat de passagiers niks gemerkt hebben, ik vlieg meer dan regelmatig (heb er dit jaar al 8 vluchten op zitten) en ik zou misschien niet in de eerste minuut nattigheid voelen, maar als die daling aan zou houden zou ik me daar toch zeker wel ongemakkelijk bij gaan voelen, zeker als een mededeling van de crew uit zou blijven.

Maar goed, ik wees de bemanning er op een van mijn laatste vluchten (in februari) ook op dat de estimated time of arrival niet klopte in de flight tracker. ;) (Ik let over het algemeen best op, compleet ontspannen in de lucht zal ik denk ik nooit. )
Het bleek dat die tracker nog niet geherprogrammeerd was nadat Rusland de zomertijd afschafte. :+
***
pi_151010815
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 09:33 schreef niels0 het volgende:
@NewHorizon

ADU's afzetten, Is dat het Electronic Flight Control System? Bij Airbus zijn dat vier knopjes rechtsboven op het overhead panel, linksboven zitten er ook nog 3 (FLT CTL).
Ik weet wel dat als je die afzet je hele bruuske maneuvres kunt maken. Niet zo goed voor de strukturele integriteit.
[ afbeelding ]
Het gaat om de Air Data Reference Units, in dat artikel werden ze ADU genoemd, maar in het toestel ADR. Zit net boven de FLT CTL switches.
Airbus directive zegt dat in die situatie je er twee uit moet zetten zodat je in alternate law verder vliegt. Dan kun je inderdaad lekker smijten met je toestel ;)
  woensdag 25 maart 2015 @ 09:46:33 #32
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_151010917
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 09:38 schreef Brighteyes het volgende:

En voor wat betreft het stuk dat de passagiers niks gemerkt hebben, ik vlieg meer dan regelmatig (heb er dit jaar al 8 vluchten op zitten) en ik zou misschien niet in de eerste minuut nattigheid voelen, maar als die daling aan zou houden zou ik me daar toch zeker wel ongemakkelijk bij gaan voelen, zeker als een mededeling van de crew uit zou blijven.

Ik vlieg gemiddeld 1x per jaar (nou ja, heen en terug dan :P), maar zeker boven land heb je het inderdaad toch al redelijk snel door, denk ik. Zeker de mensen die af en toe eens naar buiten kijken.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_151010964
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 09:41 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Het gaat om de Air Data Reference Units, in dat artikel werden ze ADU genoemd, maar in het toestel ADR. Zit net boven de FLT CTL switches.
Airbus directive zegt dat in die situatie je er twee uit moet zetten zodat je in alternate law verder vliegt. Dan kun je inderdaad lekker smijten met je toestel ;)
Ah ja. Linksboven. ADR1, 2 en 3. Die heb ik wel 'ns geprobeerd. Misschien bedoelde ik die ook wel.
Ik ben iemand van de knopjes. Ik test alles uit. :P
pi_151010987
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 09:48 schreef niels0 het volgende:

[..]

Ah ja. Linksboven. ADR1, 2 en 3. Die heb ik wel 'ns geprobeerd. Misschien bedoelde ik die ook wel.
Ik ben iemand van de knopjes. Ik test alles uit. :P
Zit er ook een self-destruct knopje op?

"He, wat is dit?" *klik*
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  woensdag 25 maart 2015 @ 09:49:47 #35
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_151011000
Die zelfmoordtheorieën komen vooral doordat er geen communicatie meer is geweest, maar het communicatiesysteem zelf kan ook defect zijn geraakt, lijkt me. Toch?

Is er trouwens überhaupt al iets gezegd over het laatste moment dat er iets vernomen is uit het toestel?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_151011092
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 09:25 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

En daarna blijkt de deur op slot?
sinds 9/11 kan dat..
pi_151011122
Boeing piloten zijn ook zo enthousiast over Airbus..
http://www.nydailynews.co(...)sh-article-1.2161077

(Weet niet of die al gepost is aangezien de posts voorbij schieten)
pi_151011142
Misschien ben ik niet up-to-date, maar gisteren werd nog gezegd dat er een noodsignaal werd gestuurd vanuit de vlucht. Is dat dan toch niet zo, aangezien iedereen het hier heeft over radiostilte?
pi_151011178
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 09:55 schreef Inaithnir het volgende:
Misschien ben ik niet up-to-date, maar gisteren werd nog gezegd dat er een noodsignaal werd gestuurd vanuit de vlucht. Is dat dan toch niet zo, aangezien iedereen het hier heeft over radiostilte?
Er is geen noodsignaal geweest.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_151011197
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 09:54 schreef Janeiros het volgende:
Boeing piloten zijn ook zo enthousiast over Airbus..
http://www.nydailynews.co(...)sh-article-1.2161077

(Weet niet of die al gepost is aangezien de posts voorbij schieten)
Hetzelfde als Nikon/Canon en PS4/XBOX etc...

Wat boeit het dat die piloot een keer Obama als senator in zijn toestel had? Maakt dat hem meteen expert? Oh wacht, Murricah.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_151011202
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 09:54 schreef Janeiros het volgende:
Boeing piloten zijn ook zo enthousiast over Airbus..
http://www.nydailynews.co(...)sh-article-1.2161077

(Weet niet of die al gepost is aangezien de posts voorbij schieten)
Achja, Boeing - Airbus is altijd al een dingetje geweest in de luchtvaart. Beetje een Apple en Android verhaal. Best wel kinderachtig.

Er is voor beide filosofieën iets te zeggen, vind ik. Beide hebben hun voor en tegens, hun beschermingen en hun valkuilen.
pi_151011247
In the last 10 minutes of the flight there was total radio silence from the crew of the Barcelona–Düsseldorf flight operated by Lufthansa’s low-cost subsidiary.

Ségolène Royal, a French cabinet minister, said the seconds between 10.30am and 10.31am are considered vital to the investigation into the crash. She said the pilot stopped responding after 10.31am.
http://www.theguardian.co(...)leaders-pay-respects
pi_151011249
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 09:57 schreef Patrice_Consigny het volgende:

Wat boeit het dat die piloot een keer Obama als senator in zijn toestel had? Maakt dat hem meteen expert? Oh wacht, Murricah.
Dacht ik nou ook al _O-
pi_151011250
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 09:57 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Achja, Boeing - Airbus is altijd al een dingetje geweest in de luchtvaart. Beetje een Apple en Android verhaal. Best wel kinderachtig.

Er is voor beide filosofieën iets te zeggen, vind ik. Beide hebben hun voor en tegens, hun beschermingen en hun valkuilen.
Klopt het nou dat Airbus veel meer de computer 't heft in handen laat nemen bij dergelijke situaties?
pi_151011273
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 09:26 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Precies, ze dienen met 2 man te zijn. En 8 minuten weg om een drankje te halen/toilet bezoek...ja het kan allemaal maar lijkt mij wat ver gezocht in deze situatie. Zeker als je als piloot merkt dat het vliegtuig een daling inzet.
Zoals ik gisteren al postte: het is vaker gebeurd en toen waren er ook meerdere piloten.
pi_151011375
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 09:58 schreef Janeiros het volgende:

[..]

Klopt het nou dat Airbus veel meer de computer 't heft in handen laat nemen bij dergelijke situaties?
Jep.
pi_151011399
De gevonden voice recorder zal een hoop duidelijkheid geven iig. Dat zal toch niet zo lang duren?
  Moderator woensdag 25 maart 2015 @ 10:06:19 #48
8781 crew  Frutsel
pi_151011459
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 10:04 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
De gevonden voice recorder zal een hoop duidelijkheid geven iig. Dat zal toch niet zo lang duren?
Die was beschadigd, dus geen idee hoe lang dat gaat duren
pi_151011586
Kan dit scenario ook: een kaper weet de cockpit binnen te dringen, schiet de piloten dood, weet zelf net genoeg om het vliegtuig naar beneden te laten vliegen.
Als er schoten zijn gevallen is dat dan op de recorder te horen?
pi_151011593
Als opeens de druk weg viel en niemand in dat vliegtuig meer adem kreeg, is het dan normaal dat het zo daalt?
hhhhh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')