quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:44 schreef Hiddendoe het volgende:
http://www.rijksoverheid.(...)-op-een-rotonde.html
Deze snap ik niet zo... Als je groen licht hebt (verkeersteken), heb jij toch voorrang en hoef je geen voorrang te regelen? Of bedoelen ze gewoon 'volg de verkeerstekens'?quote:Wilt u een rotonde oprijden waar verkeersborden en/of verkeerstekens staan die de voorrang regelen? Dan moet u voorrang verlenen aan alle bestuurders die op de rotonde rijden.
Waarom moet rood wachten dan? Bruin wil van baan verwisselen en kan rood niet zomaar van de rotonde afrijden toch? Wat 404 hierboven zegt, dus.quote:
Nee. Het is immers een aparte rijstrook. Moet hij dan op iedereen gaan wachten die op de binnenste rijstrook rijd?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:09 schreef Fer het volgende:
https://www.google.nl/map(...)6,110m/data=!3m1!1e3
Maar de rode mag toch niet de rotonde op rijden, als bruin daar rijdt? Alle verkeer op de rotonde moet voor gelaten worden.
De wet zegt alle verkeer op de rotonde, dus ook die op de binnenste strook.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:10 schreef 404_Error het volgende:
[..]
Nee. Het is immers een aparte rijstrook. Moet hij dan op iedereen gaan wachten die op de binnenste rijstrook rijd?
Zoiets probeerde ik eigenlijk ook. Maar blauw was een leswagen die een flink stuk langzamer ging en rood gaf flink gas.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:01 schreef Carlos93 het volgende:
Situatie 2 zou ik eerlijk gezegd niet durven te zeggen. Ik ben geneigd te zeggen dat rood moet wachten, omdat je verkeer op een rotonde voor moet laten. Persoonlijk doe ik om situatie 2 te voorkomen mijn auto naar de rechterbaan op het moment dat ik de afslag ben gepasseerd en op het stuk rij tussen de 2 banen in. Dan moet er wel gewacht worden bij het oprijden van de rotonde.
ze zijn toch allebij verkeer op de kruizende weg?quote:
In deze situatie is de bruine auto alsnog fout volgens mij. Hij wisselt namelijk van rijstrook.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:44 schreef Fer het volgende:
[..]
De wet zegt alle verkeer op de rotonde, dus ook die op de binnenste strook.
Ter vergelijking de situatie op een rechte weg.
[ afbeelding ]
Trouwens, krijg ik nog een cijfer voor mijn paint skillz?
Euh, nee. De rode gaat een voorrangsweg op en moet daarbij voorrang verlenen aan alle voertuigen die zich al reeds op die weg vinden. Al haalt er eentje in op een weg waar je niet mag inhalen aan de verkeerde kant van de vluchtheuvel, dan nog zit iemand die een voorrangsweg op draait fout.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:39 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
In deze situatie is de bruine auto alsnog fout volgens mij. Hij wisselt namelijk van rijstrook.
Rijstrook wisselen is toch een bijzondere manoeuvre? Ik heb geleerd om dan al het overige verkeer voor te laten gaan.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Euh, nee. De rode gaat een voorrangsweg op en moet daarbij voorrang verlenen aan alle voertuigen die zich al reeds op die weg vinden. Al haalt er eentje in op een weg waar je niet mag inhalen aan de verkeerde kant van de vluchtheuvel, dan nog zit iemand die een voorrangsweg op draait fout.
Dat is een verkeersregel. Een voorrangsweg (bord, haaientanden) is een verkeersteken en verkeerstekens gaan voor verkeersregels, indien onverenigbaar.quote:Op woensdag 25 maart 2015 07:47 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Rijstrook wisselen is toch een bijzondere manoeuvre? Ik heb geleerd om dan al het overige verkeer voor te laten gaan.
Ja leuk en aardig, maar op het moment dat die rode de rechterbaan opdraait (de voorrangsweg dus) is die baan vrij, omdat de bruine auto op de linkerbaan rijdt.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:21 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat is een verkeersregel. Een voorrangsweg (bord, haaientanden) is een verkeersteken en verkeerstekens gaan voor verkeersregels, indien onverenigbaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |