Ja, zo werkt het nieuws toch.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Plotseling 2 pagina's lang geouwehoer over Deurne, FB en weet ik veel wat...
Duitsland he. Dan heb je dat.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:48 schreef Nober het volgende:
67 Duitsers
45 Spanjaarden
39 Turken
1 Nederlander
1 Belg
Wist niet dat er ook Turken bij waren.
http://en.wikipedia.org/wiki/Germanwings_Flight_9525
Ja, 1 gevondenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:51 schreef Frutsel het volgende:
zwarte doos al gevonden? dat zou snel zijn...
Valt mee hoor, die dingen zenden een noodsignaal uit in dit soort situaties en het is natuurlijk redelijk overzichtelijk allemaal.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:51 schreef Frutsel het volgende:
zwarte doos al gevonden? dat zou snel zijn...
Ja dat is waar natuurlijkquote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:52 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Valt mee hoor, die dingen zenden een noodsignaal uit in dit soort situaties en het is natuurlijk redelijk overzichtelijk allemaal.
Er is nogal een verschil, tussen wat de telegraaf doet (met naam en al) en gewoon een foto die de situatie schetst van hoe het er aan toe gaat natuurlijk.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als iemand dit soort journalistiek niet wenst moet je het niet consumeren.
En daarbij is de Telegraaf nog heilig als je het vergelijkt met de tabloids als Bild of Express
http://www.bild.de
http://www.express.de/
Dit is dus onzin. Op de MEL in de cockpit wordt aangegeven wat defect is en er staat ook binnen hoelang dit gerepareerd moet zijn. Je hoeft niet eens alle defecten te repareren. Je mag nota bene zelfs schroefjes missen bij sommige onderdelen. Verder heb je A tot D checks waarbij een D check dus wel zo goed als 'helemaal uit elkaar halen' is maar dat gebeurd echt heel weinig en al helemaal niet om de twee jaar. Meestal doen ze a of b checks. Maar het hangt ook beetje af van de lease/luchtvaart maatschappij.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:07 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Ik ben geen vliegtuigkenner, maar ik kan je er wel genoeg over vertellen dat leeftijd niet veel zegt bij een vliegtuig. Die dingen worden om de 2 jaar helemaal uit elkaar gehaald en weer geassembleerd, met de nodige nieuwe onderdelen.
Nou.. de jaren 50..quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:56 schreef DeFlip het volgende:
[..]
Dit is dus onzin. Op de MEL in de cockpit wordt aangegeven wat defect is en er staat ook binnen hoelang dit gerepareerd moet zijn. Je hoeft niet eens alle defecten te repareren. Je mag nota bene zelfs schroefjes missen bij sommige onderdelen. Verder heb je A tot D checks waarbij een D check dus wel zo goed als 'helemaal uit elkaar halen' is maar dat gebeurd echt heel weinig en al helemaal niet om de twee jaar. Meestal doen ze a of b checks. Maar het hangt ook beetje af van de lease/luchtvaart maatschappij.
Overigens er zijn genoeg 747s die uit jaren 50 komen en nog steeds vliegen.
Weinig kans, aangezien de eerste commerciële vlucht van een 747 in 1970 was.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:56 schreef DeFlip het volgende:
Overigens er zijn genoeg 747s die uit jaren 50 komen en nog steeds vliegen.
Dat is onmogelijk. Aangezien Boeing pas in 1965 is gaan ontwerpen aan de 747quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:56 schreef DeFlip het volgende:
Overigens er zijn genoeg 747s die uit jaren 50 komen en nog steeds vliegen.
Het is een heel gek verhaal ja. We moeten ook nog maar afwachten of de beelden die we gezien hebben, het hele vliegtuig bevatten. Wellicht zijn er meer van dat soort zone's.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:59 schreef speknek het volgende:
Dus acht minuten dalen, tegen een bergwand aankletteren en geen noodsignaal uitzenden? Wat een bizar ongeluk.
Was de piloot met de stewardess bezig ofzo
oh gelukkig, moet binnenkort de muren nog gesausd hebben.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:44 schreef Insomnia_ het volgende:
GEEN POLEN AAN BOORD.
No Poles identified on Germanwings flight
The Polish Foreign Ministry has said that there seem to have been no Poles on the fateful flight which crashed on Tuesday in the French Alps.
Ligt er maar net aan, Zo heeft AF447 ook niks laten weten.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:59 schreef speknek het volgende:
Dus acht minuten dalen, tegen een bergwand aankletteren en geen noodsignaal uitzenden? Wat een bizar ongeluk.
Was de piloot met de stewardess bezig ofzo
Wiki als een bron gebruiken in deze contextquote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:48 schreef Nober het volgende:
67 Duitsers
45 Spanjaarden
39 Turken
1 Nederlander
1 Belg
Wist niet dat er ook Turken bij waren.
http://en.wikipedia.org/wiki/Germanwings_Flight_9525
De Russische beren uit de 50's vliegen wel nog, maar dat zijn dan ook gewoon lompe simpele machines, net als die Ural trucks, kun je repareren met enkel een hamer.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:58 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou.. de jaren 50..
De eerste passagiersvlucht in een 747 was in 1969. En ik betwijfel of die eerste kisten nog vliegen. (Edit: één vliegtuig uit 1969 vloog in 2011 in elk geval nog).
Mwa dan hadden ze dat inmiddels al wel gemeld. Er vliegen tig helikopters bovenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:01 schreef Strani het volgende:
[..]
Het is een heel gek verhaal ja. We moeten ook nog maar afwachten of de beelden die we gezien hebben, het hele vliegtuig bevatten. Wellicht zijn er meer van dat soort zone's.
Bij wegvallen van de cabinedruk moet dat gebeuren, maar het lijkt me sterk dat je dan de bergen vergeet.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:59 schreef speknek het volgende:
Dus acht minuten dalen, tegen een bergwand aankletteren en geen noodsignaal uitzenden? Wat een bizar ongeluk.
Was de piloot met de stewardess bezig ofzo
Vandaar dat ik ook zei dat ik geen kenner ben. Het komt er dus wel op neer dat de leeftijd van vliegtuigen niet per se iets wil zeggen over hun luchtwaardigheid, en dat is mijn punt.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:56 schreef DeFlip het volgende:
[..]
Dit is dus onzin. Op de MEL in de cockpit wordt aangegeven wat defect is en er staat ook binnen hoelang dit gerepareerd moet zijn. Je hoeft niet eens alle defecten te repareren. Je mag nota bene zelfs schroefjes missen bij sommige onderdelen. Verder heb je A tot D checks waarbij een D check dus wel zo goed als 'helemaal uit elkaar halen' is maar dat gebeurd echt heel weinig en al helemaal niet om de twee jaar. Meestal doen ze a of b checks. Maar het hangt ook beetje af van de lease/luchtvaart maatschappij.
Overigens er zijn genoeg 747s die uit jaren 50 komen en nog steeds vliegen.
Kon AF447 wel iets laten weten? Ze waren toch buiten bereik van ATC?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:03 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan, Zo heeft AF447 ook niks laten weten.
Vliegen eerst, daarna pas praten. Alhoewel de daling er verder gecontroleerd uitziet, op de eerste beelden.
Da's waar.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:03 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Mwa dan hadden ze dat inmiddels al wel gemeld. Er vliegen tig helikopters boven
Maar die zat toch ook in een gebied zonder communicatie? En visueel hoogte inschatten boven zee is een stuk moeilijker dan bij bergen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:03 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan, Zo heeft AF447 ook niks laten weten.
Vliegen eerst, daarna pas praten. Alhoewel de daling er verder gecontroleerd uitziet, op de eerste beelden.
Kan gebeuren. De rest van je informatie was prima.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:04 schreef DeFlip het volgende:
Oeps ja jaren 70 bedoel ik dus [bloos smiley aangezien k op mobiele site zit]
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 18:08 schreef Eenskijken het volgende:
Is het vliegtuig nog steeds niet gevonden? Damn..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |