abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 maart 2015 @ 17:56:57 #226
54473 DeFlip
eet je op
pi_150991364
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 17:07 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Ik ben geen vliegtuigkenner, maar ik kan je er wel genoeg over vertellen dat leeftijd niet veel zegt bij een vliegtuig. Die dingen worden om de 2 jaar helemaal uit elkaar gehaald en weer geassembleerd, met de nodige nieuwe onderdelen.
Dit is dus onzin. Op de MEL in de cockpit wordt aangegeven wat defect is en er staat ook binnen hoelang dit gerepareerd moet zijn. Je hoeft niet eens alle defecten te repareren. Je mag nota bene zelfs schroefjes missen bij sommige onderdelen. Verder heb je A tot D checks waarbij een D check dus wel zo goed als 'helemaal uit elkaar halen' is maar dat gebeurd echt heel weinig en al helemaal niet om de twee jaar. Meestal doen ze a of b checks. Maar het hangt ook beetje af van de lease/luchtvaart maatschappij.

Overigens er zijn genoeg 747s die uit jaren 50 komen en nog steeds vliegen.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 17:58:55 #227
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_150991397
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 17:56 schreef DeFlip het volgende:

[..]

Dit is dus onzin. Op de MEL in de cockpit wordt aangegeven wat defect is en er staat ook binnen hoelang dit gerepareerd moet zijn. Je hoeft niet eens alle defecten te repareren. Je mag nota bene zelfs schroefjes missen bij sommige onderdelen. Verder heb je A tot D checks waarbij een D check dus wel zo goed als 'helemaal uit elkaar halen' is maar dat gebeurd echt heel weinig en al helemaal niet om de twee jaar. Meestal doen ze a of b checks. Maar het hangt ook beetje af van de lease/luchtvaart maatschappij.

Overigens er zijn genoeg 747s die uit jaren 50 komen en nog steeds vliegen.
Nou.. de jaren 50..

De eerste passagiersvlucht in een 747 was in 1969. En ik betwijfel of die eerste kisten nog vliegen. (Edit: één vliegtuig uit 1969 vloog in 2011 in elk geval nog).
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  dinsdag 24 maart 2015 @ 17:59:01 #228
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_150991400
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 17:56 schreef DeFlip het volgende:
Overigens er zijn genoeg 747s die uit jaren 50 komen en nog steeds vliegen.
Weinig kans, aangezien de eerste commerciële vlucht van een 747 in 1970 was.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 24 maart 2015 @ 17:59:13 #229
8369 speknek
Another day another slay
pi_150991406
Dus acht minuten dalen, tegen een bergwand aankletteren en geen noodsignaal uitzenden? Wat een bizar ongeluk.

Was de piloot met de stewardess bezig ofzo
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 17:59:33 #230
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150991413
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 17:56 schreef DeFlip het volgende:
Overigens er zijn genoeg 747s die uit jaren 50 komen en nog steeds vliegen.
Dat is onmogelijk. Aangezien Boeing pas in 1965 is gaan ontwerpen aan de 747
So we just called him Fred
  dinsdag 24 maart 2015 @ 18:01:18 #231
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_150991455
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 17:59 schreef speknek het volgende:
Dus acht minuten dalen, tegen een bergwand aankletteren en geen noodsignaal uitzenden? Wat een bizar ongeluk.

Was de piloot met de stewardess bezig ofzo
Het is een heel gek verhaal ja. We moeten ook nog maar afwachten of de beelden die we gezien hebben, het hele vliegtuig bevatten. Wellicht zijn er meer van dat soort zone's.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  dinsdag 24 maart 2015 @ 18:03:11 #233
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_150991493
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 17:44 schreef Insomnia_ het volgende:
GEEN POLEN AAN BOORD.

No Poles identified on Germanwings flight

The Polish Foreign Ministry has said that there seem to have been no Poles on the fateful flight which crashed on Tuesday in the French Alps.
oh gelukkig, moet binnenkort de muren nog gesausd hebben.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_150991502
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 17:59 schreef speknek het volgende:
Dus acht minuten dalen, tegen een bergwand aankletteren en geen noodsignaal uitzenden? Wat een bizar ongeluk.

Was de piloot met de stewardess bezig ofzo
Ligt er maar net aan, Zo heeft AF447 ook niks laten weten.
Vliegen eerst, daarna pas praten. Alhoewel de daling er verder gecontroleerd uitziet, op de eerste beelden.
pi_150991508
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 17:48 schreef Nober het volgende:
67 Duitsers
45 Spanjaarden
39 Turken
1 Nederlander
1 Belg

Wist niet dat er ook Turken bij waren.

http://en.wikipedia.org/wiki/Germanwings_Flight_9525
Wiki als een bron gebruiken in deze context
pi_150991509
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 17:58 schreef Strani het volgende:

[..]

Nou.. de jaren 50..

De eerste passagiersvlucht in een 747 was in 1969. En ik betwijfel of die eerste kisten nog vliegen. (Edit: één vliegtuig uit 1969 vloog in 2011 in elk geval nog).
De Russische beren uit de 50's vliegen wel nog, maar dat zijn dan ook gewoon lompe simpele machines, net als die Ural trucks, kun je repareren met enkel een hamer.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_150991513
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 18:01 schreef Strani het volgende:

[..]

Het is een heel gek verhaal ja. We moeten ook nog maar afwachten of de beelden die we gezien hebben, het hele vliegtuig bevatten. Wellicht zijn er meer van dat soort zone's.
Mwa dan hadden ze dat inmiddels al wel gemeld. Er vliegen tig helikopters boven
pi_150991523
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 17:59 schreef speknek het volgende:
Dus acht minuten dalen, tegen een bergwand aankletteren en geen noodsignaal uitzenden? Wat een bizar ongeluk.

Was de piloot met de stewardess bezig ofzo
Bij wegvallen van de cabinedruk moet dat gebeuren, maar het lijkt me sterk dat je dan de bergen vergeet.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 18:04:09 #239
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_150991525
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 17:56 schreef DeFlip het volgende:

[..]

Dit is dus onzin. Op de MEL in de cockpit wordt aangegeven wat defect is en er staat ook binnen hoelang dit gerepareerd moet zijn. Je hoeft niet eens alle defecten te repareren. Je mag nota bene zelfs schroefjes missen bij sommige onderdelen. Verder heb je A tot D checks waarbij een D check dus wel zo goed als 'helemaal uit elkaar halen' is maar dat gebeurd echt heel weinig en al helemaal niet om de twee jaar. Meestal doen ze a of b checks. Maar het hangt ook beetje af van de lease/luchtvaart maatschappij.

Overigens er zijn genoeg 747s die uit jaren 50 komen en nog steeds vliegen.
Vandaar dat ik ook zei dat ik geen kenner ben. Het komt er dus wel op neer dat de leeftijd van vliegtuigen niet per se iets wil zeggen over hun luchtwaardigheid, en dat is mijn punt.
Flesje bier
  dinsdag 24 maart 2015 @ 18:04:25 #240
54473 DeFlip
eet je op
pi_150991531
Oeps ja jaren 70 bedoel ik dus [bloos smiley aangezien k op mobiele site zit]
  dinsdag 24 maart 2015 @ 18:04:34 #241
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_150991537
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 18:03 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan, Zo heeft AF447 ook niks laten weten.
Vliegen eerst, daarna pas praten. Alhoewel de daling er verder gecontroleerd uitziet, op de eerste beelden.
Kon AF447 wel iets laten weten? Ze waren toch buiten bereik van ATC?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  dinsdag 24 maart 2015 @ 18:04:44 #242
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_150991539
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 18:03 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Mwa dan hadden ze dat inmiddels al wel gemeld. Er vliegen tig helikopters boven
Da's waar.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  dinsdag 24 maart 2015 @ 18:04:50 #243
8369 speknek
Another day another slay
pi_150991543
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 18:03 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan, Zo heeft AF447 ook niks laten weten.
Vliegen eerst, daarna pas praten. Alhoewel de daling er verder gecontroleerd uitziet, op de eerste beelden.
Maar die zat toch ook in een gebied zonder communicatie? En visueel hoogte inschatten boven zee is een stuk moeilijker dan bij bergen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 18:05:26 #244
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_150991561
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 18:04 schreef DeFlip het volgende:
Oeps ja jaren 70 bedoel ik dus [bloos smiley aangezien k op mobiele site zit]
Kan gebeuren. De rest van je informatie was prima.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  dinsdag 24 maart 2015 @ 18:06:59 #245
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_150991596
Volgens mij hebben we hier te maken met mensen die dus wél bekend zijn met vliegtuigtechniek?
Flesje bier
pi_150991610
Is het vliegtuig nog steeds niet gevonden? Damn..
There are only 151 Pokémon.
pi_150991621
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 18:08 schreef Eenskijken het volgende:
Is het vliegtuig nog steeds niet gevonden? Damn..
;(
pi_150991640
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 18:04 schreef DeFlip het volgende:
Oeps ja jaren 70 bedoel ik dus [bloos smiley aangezien k op mobiele site zit]
Voor nadere uitleg van wat er nog in de lucht hangt voor commerciele luchtvaart moetje bij Iemand91 zijn.
pi_150991652
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 18:04 schreef speknek het volgende:

[..]

Maar die zat toch ook in een gebied zonder communicatie? En visueel hoogte inschatten boven zee is een stuk moeilijker dan bij bergen.
Als ze al buiten VHF bereik waren, heb altijd nog HF en ADS. Gaat er meer om dat je ergens zo druk mee kan zijn dat je geen tijd hebt om te communiceren. Eerst het vliegtuig weer onder controle krijgen, daarna pas gaan communiceren. Daarna überhaupt pas iets gaan doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')