Thrust reversers deployed?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:30 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
Harde geluiden in de lucht gehoord door ooggetuigen, dachten aan straaljager. Aanslag?
Het is echt een vervelende hobby van hele rare mensen om op Twitter constant verkeerd nieuws de wereld in te slingeren.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:34 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Tjah, de één roept dit, de ander roept dat. En iedereen neemt het van elkaar over om iets van nieuw nieuws te hebben over het geheel. Of het nu wel of niet zo is. Zo gaan die dingen nu eenmaal
Bijtanken helicopters?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:36 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Stratotanker van de Franse luchtmacht maakt rondjes.
[ afbeelding ]
Nou, dit vind ik nog niet zo erg. Vind mensen die direct roepen dat het een aanslag is veel vervelender.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:38 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Godallemachtig. Wat een gespeculeer zonder kennis.
Dat gaat niet in de luchtquote:
Dat zou ik wel eens willen zien.quote:
Waarmee dan wel? Zowel de hoogte als koersgegevens op Flightradar doen vermoeden dat er vanuit de cockpit geen actie ondernomen werd/kon worden.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:36 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Volgens de piloot die de reporter heeft gesproken ben je daar niet mee bezig in zo'n situatie omdat het toch geen zin heeft om dat te doen op zo'n moment.
Ik krijg hier een heel raar beeld bij van een stratotanker die aan benzineslangen allemaal helikopters achter zich aan sleurt met 600 kilometer per uur.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:40 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Dat zou ik wel eens willen zien.
Gewoon raampje open en jerrycans overgooienquote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:40 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Dat zou ik wel eens willen zien.
Met het vliegtuig in de lucht houden, aldus die piloot.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:40 schreef alpeko het volgende:
[..]
Waarmee dan wel? Zowel de hoogte als koersgegevens op Flightradar doen vermoeden dat er vanuit de cockpit geen actie ondernomen werd/kon worden.
Ik roep helemaal niet dat het een aanslag is Henkie. Ik vraag; Aanslag? Omdat dat goed zou kunnen aangezien er harde geluiden waren gehoord. Dat bijdehante gedoe van jou steeds, je bent zelf strontvervelend.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:39 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Nou, dit vind ik nog niet zo erg. Vind mensen die direct roepen dat het een aanslag is veel vervelender.
Hahaha idd.. er zijn wel heli's die bijtankcapaciteit hebben maar deze zeker niet, en dan ook niet achter een stratotanker maar achter een c-130...quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:40 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Ik krijg hier een heel raar beeld bij van een stratotanker die aan benzineslangen allemaal helikopters achter zich aan sleurt met 600 kilometer per uur.
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:40 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Dat zou ik wel eens willen zien.
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:39 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat gaat niet in de lucht
Veel van de stratotankers hebben ook andere functies en aangezien ze veel brandstof mee kunnen nemen, kunnen ze ook lang in de lucht blijven.
Ik dacht dat dat wel ging met speciale helicopters (black hawks dacht ik), maar die zullen daar niet rondvliegen neem ik aan.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:40 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Dat zou ik wel eens willen zien.
Maar dat zijn Amerikanen die kunnen dat wel.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:42 schreef YokiKater het volgende:
Black Hawk Helicopter Aerial Refueling by KC-130 (2014)
twitter:News_Executive twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 14:41:14BREAKING: 15 victims on the #Germanwings #4U9525 were #German teenagers returning from school an exchange trip to Catalonia, #Spain reageer retweet
Was een reactie op die aanslag zure oen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:38 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Godallemachtig. Wat een gespeculeer zonder kennis.
Je speculeert zonder enige reden dat is pas strontvervelend.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:41 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
[..]
Ik roep helemaal niet dat het een aanslag is Henkie. Ik vraag; Aanslag? Omdat dat goed zou kunnen aangezien er harde geluiden waren gehoord. Dat bijdehante gedoe van jou steeds, je bent zelf strontvervelend.
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:42 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:News_Executive twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 14:41:14BREAKING: 15 victims on the #Germanwings #4U9525 were #German teenagers returning from school an exchange trip to Catalonia, #Spain reageer retweet
twitter:AFP twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 14:42:47#BREAKING Germanwings crew did not send distress signal: aviation official reageer retweet
Een crash van een toestel heeft uiteraard (ook statistisch) geen enkele invloed op de crashkans van een ander toestel.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:42 schreef misteriks het volgende:
Statistisch gezien goed nieuws voor mij, met 5 aeroflot vluchten voor de boeg vanaf volgende week. Maar echt lekker zit het tocht niet
Schiphol revisited.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:43 schreef CherryOnTop het volgende:
"Possibly a sensor feeding false information to the autopilot", hoor ik net op france24 als mogelijke oorzaak.
Dat was het eerste wat in mij opkwam eigenlijk.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:43 schreef CherryOnTop het volgende:
"Possibly a sensor feeding false information to the autopilot", hoor ik net op france24 als mogelijke oorzaak.
quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:43 schreef IsaacCuenca het volgende:
Lekker boeiend dat er 1 Nederlander een ticket heeft geboekt
Jij bent luchtvaartexpert? Vertel eens wat meer.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:44 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat was het eerste wat in mij opkwam eigenlijk.
Ja en? Het blijft speculeren zonder kennis.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:43 schreef starla het volgende:
[..]
Was een reactie op die aanslag zure oen.
Kan wel hoor.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:39 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat gaat niet in de lucht
Veel van de stratotankers hebben ook andere functies en aangezien ze veel brandstof mee kunnen nemen, kunnen ze ook lang in de lucht blijven.
Die Lufthansa update van vorig jaar misschien toch verkeerd uitgevoerd?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:43 schreef CherryOnTop het volgende:
"Possibly a sensor feeding false information to the autopilot", hoor ik net op france24 als mogelijke oorzaak.
Aeroflot is al sinds begin jaren 90 niet meer neergegaan, je wordt er bang van hoe veilig ze zijn.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:42 schreef misteriks het volgende:
Statistisch gezien goed nieuws voor mij, met 5 aeroflot vluchten voor de boeg vanaf volgende week. Maar echt lekker zit het tocht niet
Klopt, maar wel met Aeroflot vliegenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:44 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Een crash van een toestel heeft uiteraard (ook statistisch) geen enkele invloed op de crashkans van een ander toestel.
Ja en?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:45 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Ja en? Het blijft speculeren zonder kennis.
Veiligste maatschappij ever. (Sinds de 90's)quote:
Heiejd egequote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:45 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Veiligste maatschappij ever. (Sinds de 90's)
Slapen? Afstand van niks.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:44 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat was het eerste wat in mij opkwam eigenlijk.
Maar zo'n sterke daling, dat moet je merken. Of ze hebben echt zitten slapen in de cockpit.
Of ze kregen de auto-piloot niet uit, maar dan had je wel een may-day verwacht.
Dat ding is binnen 10 minuten 10 kilometer gedaald. Dat merk je toch wel?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:43 schreef CherryOnTop het volgende:
"Possibly a sensor feeding false information to the autopilot", hoor ik net op france24 als mogelijke oorzaak.
Ja dat is boeiend. Als dit vliegtuig was neergestort in de bergen van Peru met 144 chinezen aan boord dan was het hier veel minder in het nieuws geweest.quote:
Waarschijnlijk gebaseerd op een Spiegel-artikel van 4 dagen geleden.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:43 schreef CherryOnTop het volgende:
"Possibly a sensor feeding false information to the autopilot", hoor ik net op france24 als mogelijke oorzaak.
Dit ja. De kans dat 2 vliegtuigen op dezelfde dag neerstorten is even groot als de kans dat er vandaag 1 neerstort en op 28 juli 2016 weer 1.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:44 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Een crash van een toestel heeft uiteraard (ook statistisch) geen enkele invloed op de crashkans van een ander toestel.
DIt zijn altijd leuke vragen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:44 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Een crash van een toestel heeft uiteraard (ook statistisch) geen enkele invloed op de crashkans van een ander toestel.
Hoewel dat toch ook een opvallende combinatie zou zijn geweest.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:47 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ja dat is boeiend. Als dit vliegtuig was neergestort in de bergen van Peru met 144 chinezen aan boord dan was het hier veel minder in het nieuws geweest.
Geen dodelijk ongeluk meer sinds 1996, daarvoor moet je even niet naar kijken.quote:
Lijkt me nogal sterk dat een straaljager dat ding heeft neergehaald, boven Frankrijk nota bene. Dat is nog een aardig stukje vliegen vanaf de dichtstbijzijnde 'schurkenstaat'.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:30 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
Harde geluiden in de lucht gehoord door ooggetuigen, dachten aan straaljager. Aanslag?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |