abonnement Unibet Coolblue
pi_150972414
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 00:34 schreef Divje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
niet zelf gemaakt

Wat zou er gebeuren als ik elke kruising op dit ding van stoplichten voorzie _O-
Nu nog niet zoveel aangezien die bus de enige is die 'm gebruikt maar oke.
Welke is dit ook al weer op de store? hij ziet er goed uit :9
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
pi_150972678
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 01:34 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:

[..]

Welke is dit ook al weer op de store? hij ziet er goed uit :9
http://steamcommunity.com//sharedfiles/filedetails/?id=409429211
Nait Soezn Moar Broezn
pi_150973430
Hij staat er op. Ben eigenlijk nog niet helemaal tevreden maar halve RSI hier door al dat gekut in blender. :P

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=413106222

Volgens mij is er ook iets met de LOD maar snap daar niet zoveel van nog. |:( :O
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 08:21:25 #54
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150973685
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 01:18 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Je zou bijna denken dat ze het despawnen er met een reden hebben ingebouwd ;) Wel leuk voor de extra challenge natuurlijk.
Het maakt het inderdaad extra uitdagend maar in dit geval heb ik het hele gebied gewoon gesloopt en doe ik het vanavond opnieuw. :').
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Official ESF Kreviewer dinsdag 24 maart 2015 @ 08:38:23 #55
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_150973890
Denk dat ik vd week maar weer eens opnieuw begin. Heb wel een leuke stad gebouwd met freeform wegen e.d. maar zit nu op 30k en het ziet er niet uit.
Krijg je met voortschrijdend inzicht. :').
pi_150974070
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 07:49 schreef SuperHarregarre het volgende:
Hij staat er op. Ben eigenlijk nog niet helemaal tevreden maar halve RSI hier door al dat gekut in blender. :P

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=413106222

Volgens mij is er ook iets met de LOD maar snap daar niet zoveel van nog. |:( :O
Hoe supertof is dit _O_

Dank voor het vullen van mijn avond vanavond. Project Gebiedsontwikkeling Stadion gaat vanavond van start _O_
  Official ESF Kreviewer dinsdag 24 maart 2015 @ 09:03:36 #57
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_150974246
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 07:49 schreef SuperHarregarre het volgende:
Hij staat er op. Ben eigenlijk nog niet helemaal tevreden maar halve RSI hier door al dat gekut in blender. :P

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=413106222

Volgens mij is er ook iets met de LOD maar snap daar niet zoveel van nog. |:( :O
Ik heb em ook ff op Reddit gezet. Krijg je meer exposure. 8-).
pi_150974284
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 07:49 schreef SuperHarregarre het volgende:
Hij staat er op. Ben eigenlijk nog niet helemaal tevreden maar halve RSI hier door al dat gekut in blender. :P

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=413106222

Volgens mij is er ook iets met de LOD maar snap daar niet zoveel van nog. |:( :O
Knap hoor.
pi_150974285
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 09:03 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik heb em ook ff op Reddit gezet. Krijg je meer exposure. 8-).
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 08:51 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Hoe supertof is dit _O_

Dank voor het vullen van mijn avond vanavond. Project Gebiedsontwikkeling Stadion gaat vanavond van start _O_
Bedankt. :) Ik hoop dat men er plezier van heeft. ;) Mooiste is dat er dus straks hopelijk in veel steden een Feyenoord-stadion staat. :@
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 09:06:28 #60
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_150974288
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 07:49 schreef SuperHarregarre het volgende:
Hij staat er op. Ben eigenlijk nog niet helemaal tevreden maar halve RSI hier door al dat gekut in blender. :P

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=413106222

Volgens mij is er ook iets met de LOD maar snap daar niet zoveel van nog. |:( :O
Tof man!! :)

Deze gozer heeft ook een boel toffe gebouwen/industrie gebouwen: Klikje
Ik vind zijn stijl en kleurgebruik echt heel erg tof :)
  dinsdag 24 maart 2015 @ 09:06:37 #61
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_150974290
Held. Vanmiddag ook even een prominente plek geven in m'n stad.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 09:07:52 #62
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150974311
Held, gewoon blender leren gebruiken voor dit spel. Ik ben jaloers :'). Heb je nog wat tips voor een aspirant beginner? :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_150974527
quote:
17s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 09:07 schreef jogy het volgende:
Held, gewoon blender leren gebruiken voor dit spel. Ik ben jaloers :'). Heb je nog wat tips voor een aspirant beginner? :P.
Hmm, paar dingen die ik heb geleerd na veel drama. Allereerst zou ik in het begin gewoon proberen om een kubus van 8x8x8 in het spel te krijgen. Op dat moment weet je precies wat wel werkt en wat niet werkt.

1. De precieze settings voor exporten naar fbx.
In Blender rechts de afmetingen op "metric" zetten. Daarna in Object mode je object selecteren. Daarna export --> fbx. Scale op 100. Selected objects, apply transform, apply modifiers aanvinken. Add leaf bones uitvinken, al weet ik niet of dat strikt noodzakelijk is.

2. Als je gaat UV wrappen eerst in Object mode kijken of je object wel staat op schaal 1.000. Dit kun je checken door sidepanel te openen met "N". Voor de zekerheid kun je ook gewoon altijd even Ctrl-A drukken en dan rotation+scale doen. Daarna pas unwrappen. Dat bezorgde mij in het begin flink wat kopzorgen.

3. UV wrappen is kutter dan het modelen zelf. ;) Bezint voor ge begint, zeg maar. :P Ik ben zelf ook nog steeds op zoek naar de beste manier. Ik bedenk me nu net ook dat het misschien makkelijker is om, als je een hoog gebouw maakt, elke verdiepingen een loop cut te maken met Ctrl-R. Zo kun je alle verdiepingen dezelfde texture gebruiken.

4. Bij het modelen niet bang zijn om dingen opnieuw te maken. Stel het ziet er niet goed uit, of er lopen veel lijnen niet symmetrisch, of er zijn teveel faces, gewoon kijken hoe je diezelfde vorm beter kunt maken. Verder is subdivide edge een van mijn favo's nu. Edge selecteren en dan "w" drukken en dan subdivide edge. Daarmee maak je een extra vertex in het midden van je edge. Zo kun je heel snel een driehoek maken bijvoorbeeld.

5. Maak veel gebruik van orthografisch perspectief (numpad 5) en dan met 1,3 (front-view/side-view) en 7 (top-view) kun je goed kijken wat er goed staat en wat niet.

6. Om ervoor te zorgen dat objecten precies gelijk staan kun je "Shift-S" gebruiken. Stel ik wil iets perfect in het midden zetten. Dan doe ik eerst shift-S, cursor to center. Daarna selecteer ik mijn object en doe ik shift-S --> selected to cursor. Dit kun je ook doen met UV-wrap. Echt handig om dingen precies op elkaar te zetten.

Er zijn nog wel wat dingen maar dit zijn wel tips waar ik dagen voor nodig had om uit te vinden. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 09:29:08 #65
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_150974700
  dinsdag 24 maart 2015 @ 09:31:46 #66
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150974752
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 09:20 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Hmm, paar dingen die ik heb geleerd na veel drama. Allereerst zou ik in het begin gewoon proberen om een kubus van 8x8x8 in het spel te krijgen. Op dat moment weet je precies wat wel werkt en wat niet werkt.

1. De precieze settings voor exporten naar fbx.
In Blender rechts de afmetingen op "metric" zetten. Daarna in Object mode je object selecteren. Daarna export --> fbx. Scale op 100. Selected objects, apply transform, apply modifiers aanvinken. Add leaf bones uitvinken, al weet ik niet of dat strikt noodzakelijk is.

2. Als je gaat UV wrappen eerst in Object mode kijken of je object wel staat op schaal 1.000. Dit kun je checken door sidepanel te openen met "N". Voor de zekerheid kun je ook gewoon altijd even Ctrl-A drukken en dan rotation+scale doen. Daarna pas unwrappen. Dat bezorgde mij in het begin flink wat kopzorgen.

3. UV wrappen is kutter dan het modelen zelf. ;) Bezint voor ge begint, zeg maar. :P Ik ben zelf ook nog steeds op zoek naar de beste manier. Ik bedenk me nu net ook dat het misschien makkelijker is om, als je een hoog gebouw maakt, elke verdiepingen een loop cut te maken met Ctrl-R. Zo kun je alle verdiepingen dezelfde texture gebruiken.

4. Bij het modelen niet bang zijn om dingen opnieuw te maken. Stel het ziet er niet goed uit, of er lopen veel lijnen niet symmetrisch, of er zijn teveel faces, gewoon kijken hoe je diezelfde vorm beter kunt maken. Verder is subdivide edge een van mijn favo's nu. Edge selecteren en dan "w" drukken en dan subdivide edge. Daarmee maak je een extra vertex in het midden van je edge. Zo kun je heel snel een driehoek maken bijvoorbeeld.

5. Maak veel gebruik van orthografisch perspectief (numpad 5) en dan met 1,3 (front-view/side-view) en 7 (top-view) kun je goed kijken wat er goed staat en wat niet.

6. Om ervoor te zorgen dat objecten precies gelijk staan kun je "Shift-S" gebruiken. Stel ik wil iets perfect in het midden zetten. Dan doe ik eerst shift-S, cursor to center. Daarna selecteer ik mijn object en doe ik shift-S --> selected to cursor. Dit kun je ook doen met UV-wrap. Echt handig om dingen precies op elkaar te zetten.

Er zijn nog wel wat dingen maar dit zijn wel tips waar ik dagen voor nodig had om uit te vinden. :P
Dank O+. Vanavond weer ff blender opstarten en kijken wat ik kan doen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_150974759
quote:
Die bizarre experimenten zijn wel tof. :D
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_150974838
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 09:31 schreef jogy het volgende:

[..]

Dank O+. Vanavond weer ff blender opstarten en kijken wat ik kan doen.
Oja, en voor je gaat exporten altijd checken of je origin goed staat, anders is het in Skylines zo lastig. Object selecteren --> Shift-S --> Cursor to center --> Shift-S --> selection to cursor.

Al moet je soms bij het importen in Skylines nog wel dat vinkje aanzetten bij de bottom nog-wat. (Is maar 1 optie, ben de naam even vergeten.)

En voor de export maak ik altijd een extra save met andere naam, zodat ik niet per ongeluk m'n gebouw vernachel. Over die "test-save" even een snelle uv wrap gooien (maakt niet uit of het een goede of slechte wrap is), daarna gewoon even een 1024x1024 of 512x512 lege texture maken in PSD en die test-save_d.png noemen. Daarna die twee bestanden in de import-map gooien en dan zou 't moeten werken. Maar als je problemen hebt, laat 't gewoon weten. :)
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_150977423
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 22:08 schreef Divje het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[..]

Meerijden is leuk :D , zo zie je de stad ook eens op een andere manier.
Trips saved percentage valt tegen als je kijkt naar alle cims bij haltes :{
Ziet er tof uit zo. :@
  dinsdag 24 maart 2015 @ 11:22:25 #70
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_150977706
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 09:20 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Hmm, paar dingen die ik heb geleerd na veel drama. Allereerst zou ik in het begin gewoon proberen om een kubus van 8x8x8 in het spel te krijgen. Op dat moment weet je precies wat wel werkt en wat niet werkt.

1. De precieze settings voor exporten naar fbx.
In Blender rechts de afmetingen op "metric" zetten. Daarna in Object mode je object selecteren. Daarna export --> fbx. Scale op 100. Selected objects, apply transform, apply modifiers aanvinken. Add leaf bones uitvinken, al weet ik niet of dat strikt noodzakelijk is.

2. Als je gaat UV wrappen eerst in Object mode kijken of je object wel staat op schaal 1.000. Dit kun je checken door sidepanel te openen met "N". Voor de zekerheid kun je ook gewoon altijd even Ctrl-A drukken en dan rotation+scale doen. Daarna pas unwrappen. Dat bezorgde mij in het begin flink wat kopzorgen.

3. UV wrappen is kutter dan het modelen zelf. ;) Bezint voor ge begint, zeg maar. :P Ik ben zelf ook nog steeds op zoek naar de beste manier. Ik bedenk me nu net ook dat het misschien makkelijker is om, als je een hoog gebouw maakt, elke verdiepingen een loop cut te maken met Ctrl-R. Zo kun je alle verdiepingen dezelfde texture gebruiken.

4. Bij het modelen niet bang zijn om dingen opnieuw te maken. Stel het ziet er niet goed uit, of er lopen veel lijnen niet symmetrisch, of er zijn teveel faces, gewoon kijken hoe je diezelfde vorm beter kunt maken. Verder is subdivide edge een van mijn favo's nu. Edge selecteren en dan "w" drukken en dan subdivide edge. Daarmee maak je een extra vertex in het midden van je edge. Zo kun je heel snel een driehoek maken bijvoorbeeld.

5. Maak veel gebruik van orthografisch perspectief (numpad 5) en dan met 1,3 (front-view/side-view) en 7 (top-view) kun je goed kijken wat er goed staat en wat niet.

6. Om ervoor te zorgen dat objecten precies gelijk staan kun je "Shift-S" gebruiken. Stel ik wil iets perfect in het midden zetten. Dan doe ik eerst shift-S, cursor to center. Daarna selecteer ik mijn object en doe ik shift-S --> selected to cursor. Dit kun je ook doen met UV-wrap. Echt handig om dingen precies op elkaar te zetten.

Er zijn nog wel wat dingen maar dit zijn wel tips waar ik dagen voor nodig had om uit te vinden. :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 09:36 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Oja, en voor je gaat exporten altijd checken of je origin goed staat, anders is het in Skylines zo lastig. Object selecteren --> Shift-S --> Cursor to center --> Shift-S --> selection to cursor.

Al moet je soms bij het importen in Skylines nog wel dat vinkje aanzetten bij de bottom nog-wat. (Is maar 1 optie, ben de naam even vergeten.)

En voor de export maak ik altijd een extra save met andere naam, zodat ik niet per ongeluk m'n gebouw vernachel. Over die "test-save" even een snelle uv wrap gooien (maakt niet uit of het een goede of slechte wrap is), daarna gewoon even een 1024x1024 of 512x512 lege texture maken in PSD en die test-save_d.png noemen. Daarna die twee bestanden in de import-map gooien en dan zou 't moeten werken. Maar als je problemen hebt, laat 't gewoon weten. :)
Misschien een idee om dit in de OP te zetten in een spoilertje ofzo? Desnoods wil ik het wel even wat opleuken en de stappen verwerken in een tutorial flyer dingetje.

In ieder geval heel tof dat je dit zo even hebt uitgelegd _O_ Dat scheelt ons weer.
pi_150977771
Gisteren is mijn stadje ermee opgehouden nadat al mijn stroomgeneratoren "not enough fuel" hadden. Ze waren allemaal zeer goed bereikbaar en nergens stonden file's.

Iemand een idee hoe dit kan? Voordat ik straks met hetzelfde probleem zit in de nieuwe stad :+
Kindness
pi_150978611
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:24 schreef GeorgeMichael het volgende:
Gisteren is mijn stadje ermee opgehouden nadat al mijn stroomgeneratoren "not enough fuel" hadden. Ze waren allemaal zeer goed bereikbaar en nergens stonden file's.

Iemand een idee hoe dit kan? Voordat ik straks met hetzelfde probleem zit in de nieuwe stad :+
windmolens all the way _O_
  dinsdag 24 maart 2015 @ 11:53:01 #73
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150978732
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:24 schreef GeorgeMichael het volgende:
Gisteren is mijn stadje ermee opgehouden nadat al mijn stroomgeneratoren "not enough fuel" hadden. Ze waren allemaal zeer goed bereikbaar en nergens stonden file's.

Iemand een idee hoe dit kan? Voordat ik straks met hetzelfde probleem zit in de nieuwe stad :+
Heb je vrachtstations gebouwd?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 24 maart 2015 @ 11:53:16 #74
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150978742
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:50 schreef mschol het volgende:

[..]

windmolens all the way _O_
En dat.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_150979101
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2015 23:50 schreef jogy het volgende:
Maar oké, zelfde principe, andere locatie maar met cargotrain station in de buurt 8-).

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Is deze downloadbaar? Lijkt me ideaal!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')