abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 maart 2015 @ 16:18:24 #1
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_150951830
Wie kan mij in Jip en Janneke taal uitleggen wat een zorg zwaarte pakket inhoud en waar ik er meer informatie over kan vinden?

Ik weet nu al dat er zzp's zijn van 1 t/m 10. En hoe hoger het cijfer des te meer zorg heb je nodig.
Ik weet echter niet wat de A, B, C en D groepen inhouden. Jaaahh zo heb je bijv. ZZP3C. Maar wat dit nu precies inhoud??

En waar kan ik een overzicht vinden over hoeveel uur je daadwerkelijk krijgt met bijv. ZZP 4?
En je indicatie voor de zzp wordt toch via de gemeente/wmo aangevraagd?

Help me pliz
  maandag 23 maart 2015 @ 16:21:33 #2
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_150951958
Zorgzwaartepakket.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_150951969
zzp = zelfstandig zonder personeel

toch???
5 Ferrari's op videoband!
  maandag 23 maart 2015 @ 16:24:46 #4
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_150952077
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:21 schreef Ferrari_Tape het volgende:
zzp = zelfstandig zonder personeel

toch???
Niet in de GGZ. Dan is het ZorgZwaartePakket
pi_150952117
Misschien kun je hier eea vinden.
pi_150952830
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:18 schreef Elvenpath het volgende:
Wie kan mij in Jip en Janneke taal uitleggen wat een zorg zwaarte pakket inhoud en waar ik er meer informatie over kan vinden?

Ik weet nu al dat er zzp's zijn van 1 t/m 10. En hoe hoger het cijfer des te meer zorg heb je nodig.
Ik weet echter niet wat de A, B, C en D groepen inhouden. Jaaahh zo heb je bijv. ZZP3C. Maar wat dit nu precies inhoud??

En waar kan ik een overzicht vinden over hoeveel uur je daadwerkelijk krijgt met bijv. ZZP 4?
En je indicatie voor de zzp wordt toch via de gemeente/wmo aangevraagd?

Help me pliz
Je stelt een hoop vragen bij elkaar :) . Via https://www.zorgkennis.ne(...)tepakketten-2913.pdf krijg je de officiële beschrijvingen van de zorgzwaartepakketten met uitleg van je meeste vragen (en een heleboel meer).

Korte versie: een ZZP is een samenstelling van een aantal zorgproducten zoals verblijf, behandeling en verpleging. Een ZZP is in principe bedoeld voor de intrumale setting (verblijf, letterlijk binnen de muren). Je hebt een ZZP per sector zoals bijvoorbeeld VVT of GGZ. Het zijn er niet perse tien, maar de opschaling geeft grofweg inderdaad de stijging van de zorgbehoefte weer en daar slaat de A,B,C of D dan ook weer op.

Er is niet vastgelegd hoeveel uren zorg je per ZZP krijgt, omdat dat niet het doel is. Het doel is juist bandbreedte creëren om per klant/patiënt een afgemeten afspraak te maken in het zorgplan passend binnen die bandbreedte. Die bandbreedte per ZZP is wel bekend en beschikbaar, gaat meestal via de zorginstelling zelf want die maken daarover weer afspraken met het zorgkantoor.

De gemeente kan inderdaad een indicatie afgeven mits het WMO-zorg betreft.
pi_150956211
In de VVT is een ZZP in elk geval nooit via de WMO. Dat gaat via het CIZ. (ik vermoed dat dit voor GGZ ook zo is, maar dat weet ik niet helemaal zeker omdat ik daar niet vaak mee te maken krijg).

de ZZP vertegenwoordigd een waarde aan zorg (in euro's dus), niet in uren. Eventueel kan je de indicatie nog wel extramuraliseren (dus buiten een instelling) omrekenen naar klasses (persoonlijke verzorging, verpleging, dagbehandeling, dagbesteding, begeleiding) en daar hangen wel uren aan.

Aan de hand van je vraag denk ik dat je vind dat je ergens recht op hebt maar het niet krijgt?
pi_150958592
CIZ moet je vast info kunnen geven. Zij doen de indicaties. Als je ergens denkt recht op te hebben of iets nodig hebt, kun je denk ik het beste naar de huisarts gaan. Die kan je dan doorverwijzen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')