abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 maart 2015 @ 09:18:42 #1
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_150939929
Ik heb hulp nodig!
Wij moeten snel de draairichting van de keukendeur bepalen en dat is nog lastiger dan gedacht.
Zie plaatje. Zouden jullie de keukendeur naar binnen of naar buiten laten draaien? En naar links of naar rechts?

De vraag hangt een beetje samen met de inrichting van de bijkeuken. Want als het daar te vol wordt, dan is de deur die kant op laten draaien wellicht niet handig. Aan de andere kant is de deur naar de keuken toe laten draaien sowieso niet handig, dan loop je de kans de deur tegen je aan te krijgt als je in de keuken staat.

In de bijkeuken willen we een wasmachine en een droger, die op elkaar zouden kunnen staan. Daarnaast een klein vriezertje, en graag de nodige opbergruimte. En dan natuurlijk nog een kapstok. Verder willen we rekening houden met een toekomstig klein gezinnetje, dus vieze laarsjes etc gaan hier uit :).

Hoe zouden jullie de bijkeuken inrichten en wat zou dan de draairichting van de bijkeuken worden?
Ook nog een puntje: qua veiligheid is de draairichting naar buiten toe het veiligst, en dan is het logischt om de klink vanuit de keuken links te doen. Dat is dus ook ons uitgangspunt, maar het moet wel handig zijn.
pi_150940152
De draairichting van de deur de bijkeuken in en de klink links lijkt me het meest handig. Dan kan de deur ook open staan zonder dat je er last van hebt, bijvoorbeeld in de zomer met ook de buitendeur open.
  PR/Manusje van alles maandag 23 maart 2015 @ 09:42:55 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_150940466
Deur in de keuken laten openen. Dat je de deur dus naar je toe trekt als je hem vanuit de keuken opent. Scharnieren links. ^O^
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_150940589
En de bijkeuken richting de keuken met scharnier rechts. Dan kun je direct naar je fornuis en gootsteen.
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
pi_150941046
Ik zou hem de bijkeuken in laten draaien met de scharnieren rechts.
In de bijkeuken heb je achter de deur dan nog voldoende ruimte om je wasmachine/droger of vriezer neer te zetten en hij zit niet in de weg voor de doorloop naar de buitendeur.
De keuken in zou ik sowieso niet doen, zonde van de ruimte.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  maandag 23 maart 2015 @ 10:37:28 #6
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_150941512
Een linker deur de bijkeuken in.
  maandag 23 maart 2015 @ 10:38:10 #7
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_150941524
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:14 schreef DroogDok het volgende:
Ik zou hem de bijkeuken in laten draaien met de scharnieren rechts.
In de bijkeuken heb je achter de deur dan nog voldoende ruimte om je wasmachine/droger of vriezer neer te zetten en hij zit niet in de weg voor de doorloop naar de buitendeur.
De keuken in zou ik sowieso niet doen, zonde van de ruimte.
Scharnieren links neem ik aan?
pi_150941597
OK, het is de vorige eeuw maar is een schuifdeurtje niet praktischer?
pi_150941773
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:38 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Scharnieren links neem ik aan?
Ja klopt, ik bekeek het vanuit de keuken, als je in de bijkeuken staat is het links.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_150941866
Ik zou er absoluut voor kiezen om de deur de bijkeuken in te laten draaien, en dan klink links/scharnieren rechts vanuit de keuken gezien.
Dit is ook het handigste als je naar buiten/binnen wilt.
  maandag 23 maart 2015 @ 10:59:50 #11
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_150942060
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:48 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ja klopt, ik bekeek het vanuit de keuken, als je in de bijkeuken staat is het links.
Een deur bekijk je altijd vanaf de scharnierzijde. De zijde waar dan de scharnieren zitten, links of rechts bepaald dan ook of het een linker of rechter deur is.
  maandag 23 maart 2015 @ 11:00:39 #12
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_150942075
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:52 schreef B-Behr het volgende:
Ik zou er absoluut voor kiezen om de deur de bijkeuken in te laten draaien, en dan klink links/scharnieren rechts vanuit de keuken gezien.
Dit is ook het handigste als je naar buiten/binnen wilt.
Een linker deur dus, de bijkeuken in draaiend.
  maandag 23 maart 2015 @ 11:54:33 #13
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_150943459
Thanks voor de reacties!
Blij dat ik hier een beetje bevestiging vind van wat wij ook al dachten, deur de bijkeuken in laten draaien.

Als ik dan ff door mag vragen:
- Hoe zouden jullie de inrichting van de bijkeuken dan doen? Wasmachine en droger in het hoekie rechts of tegen de lange zijde aan?
- Zouden jullie kiezen voor glas in de keukendeur? Meer licht, maar ook mogelijk zicht op de rotzooi die in de bijkeuken kan ontstaan.
  maandag 23 maart 2015 @ 12:08:54 #14
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_150943812
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:54 schreef Jiggle het volgende:

Als ik dan ff door mag vragen:
- Hoe zouden jullie de inrichting van de bijkeuken dan doen? Wasmachine en droger in het hoekie rechts of tegen de lange zijde aan?
Waar heb je je aansluitingen zitten voor water/stroom/afvoer? Of ga je die nieuw aanleggen?
Sowieso zou ik de droger+wasmachine op een verhoging zetten.
Al gedacht aan een uitstortgootsteen(met emmerrek) in de bijkeuken?

quote:
- Zouden jullie kiezen voor glas in de keukendeur? Meer licht, maar ook mogelijk zicht op de rotzooi die in de bijkeuken kan ontstaan.
:N
  maandag 23 maart 2015 @ 12:24:54 #15
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_150944223
Aansluitingen worden nieuw aangelegd idd. En we hadden niet door dat we dat nu dus snel moeten beslissen...

Waarom wasmachine en droger op een verhoging? Wat wij nu denken is om ze rechtsachter (vanuit keukendeur gezien) op elkaar te plaatsen. En dan helemaal om de hoek een kast of plankruimte. Dan heb je qua loop het minste last van de keukendeur, want daar kun je makkelijk omheen.

Uitstortgootsteen zat er in, maar hebben we laten verwijderen. We hebben een klein kraantje buiten bij de deur om dingen af te spoelen. Dan is het niet echt nodig meer toch?

Verder is de smily bij mijn vraag over het glas duidelijk :). Ben toch ook wel benieuwd naar de reden, of is het puur smaak?
  maandag 23 maart 2015 @ 13:22:18 #16
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_150945762
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 12:24 schreef Jiggle het volgende:
Aansluitingen worden nieuw aangelegd idd. En we hadden niet door dat we dat nu dus snel moeten beslissen...

Waarom wasmachine en droger op een verhoging?
Omdat dat verrekte handig is. Een plateau op hoogte is makkelijker was in/uit de wasmachine/droger halen. De ruimte eronder kun je weer gebruiken om wasmanden neer te zetten.

quote:
Wat wij nu denken is om ze rechtsachter (vanuit keukendeur gezien) op elkaar te plaatsen. En dan helemaal om de hoek een kast of plankruimte. Dan heb je qua loop het minste last van de keukendeur, want daar kun je makkelijk omheen.

Uitstortgootsteen zat er in, maar hebben we laten verwijderen. We hebben een klein kraantje buiten bij de deur om dingen af te spoelen. Dan is het niet echt nodig meer toch?
Praktisch gezien is een uitstortgootsteen gewoon erg handig. Jij komt met je vuile klauwen de bijkeuken inlopen en om je handen te wassen is dan daar een uitstortgootsteen erg handig. Hoef je ze niet in de keuken te wassen. Ook emmertje vullen is vele malen gemakkelijker dan in de keuken.
En je hebt nu een buitenkraan, maar dat is alleen koud water. Bij de uitstortgootsteen kun je gewoon warm+koud nemen.
quote:
Verder is de smily bij mijn vraag over het glas duidelijk :). Ben toch ook wel benieuwd naar de reden, of is het puur smaak?
Smaak en gezien de "vuile" aard van een bijkeuken is het gewoon netter. Qua lichtinval doet het niets als je er een glasdeur in zet.

voorbeeldje wasplateau (van google)
pi_150946242
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:22 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Omdat dat verrekte handig is. Een plateau op hoogte is makkelijker was in/uit de wasmachine/droger halen. De ruimte eronder kun je weer gebruiken om wasmanden neer te zetten.

[..]

Praktisch gezien is een uitstortgootsteen gewoon erg handig. Jij komt met je vuile klauwen de bijkeuken inlopen en om je handen te wassen is dan daar een uitstortgootsteen erg handig. Hoef je ze niet in de keuken te wassen. Ook emmertje vullen is vele malen gemakkelijker dan in de keuken.
En je hebt nu een buitenkraan, maar dat is alleen koud water. Bij de uitstortgootsteen kun je gewoon warm+koud nemen.

[..]

Smaak en gezien de "vuile" aard van een bijkeuken is het gewoon netter. Qua lichtinval doet het niets als je er een glasdeur in zet.

[ afbeelding ]

voorbeeldje wasplateau (van google)
[ afbeelding ]
De meeste keukenkranen hebben ook maar een beperkte doorlaat, daar duurt het vullen van een emmer lang. En verder wat ueberduitser zegt, ook wel zo fris als je een (kinder)schoenzool van hondenpoep moet ontdoen en dat niet in de keuken hoeft.
  maandag 23 maart 2015 @ 13:42:31 #18
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_150946477
Tja, goede ideeën weer, dankjewel!!
Ik mis alleen de opbergruimte in de bijkeuken nu een beetje. Plus we moeten er ook nog een vriezer kwijt, al zou dat evt ook in de garage nog kunnen. Maar door wasmachine en droger te stapelen win je wel een hoop ruimte. Al vervalt dan de optie van het plateau.
Of zien jullie alsnog ergens ruimte voor een kastje of een plankje of iets?
pi_150946543
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:42 schreef Jiggle het volgende:
Plus we moeten er ook nog een vriezer kwijt, al zou dat evt ook in de garage nog kunnen.
Hou er rekening mee dat een vriezer en/of koelkast niet in een te koude ruimte mag staan. (Meestal minimaal 10 a 13 graden) anders functioneert hij niet goed meer.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_150946787
Hoeveel vriezer heb je nodig? Wat voor koel/vriescombinatie heb je nu? Kan je een mooie combi kwijt in je keuken? Heb je een extra vriezer nodig? Wij hebben het altijd gered met twee laden, inmiddels zijn de kinderen de deur uit.
  maandag 23 maart 2015 @ 13:59:32 #21
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_150947150
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:42 schreef Jiggle het volgende:
Of zien jullie alsnog ergens ruimte voor een kastje of een plankje of iets?
naast de uitstortgootsteen is er nog ruimte voor 2 kasten van 60x45(bxd) Kasten van 60x60 raak je niet kwijt in dit verhaal.
Vriezer kun je alleen kwijt als je de wasmachine en droger gaat stapelen inderdaad.
Tegenover de uitstortgootsteen is trouwens een mooie plek voor een garderobe.
  maandag 23 maart 2015 @ 13:59:46 #22
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_150947164
Wij hebben nu een klein vriezertje en daar hebben we niet genoeg aan. Babyvoeding plus een keer twee broden meenemen en het wordt al proppen.
Maar op zich heb je wel een punt, het is niet zeker óf we er echt een nodig hebben, dat moeten we gaan zien als we er wonen. Dat maakt het ook allemaal zo lastig, dat je het eigenlijk eerst allemaal moet ervaren :).
  maandag 23 maart 2015 @ 14:08:54 #23
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_150947512
Wij zaten dus aan zoiets te denken, al moet ik zeggen dat bij het maken van het plaatje ik er al een chaotisch gevoel bij krijg. Maar goed dat kan ook aan mijn tekenkwaliteit liggen.

Shoot ;)!
pi_150948656
Een matglazen schuifdeur, vanuit de keuken gezien naar rechts openschuivend.
pi_150948732
Is de bijkeuken echt 160 cm? Of zitten er nog tegeltjes op de muur? Wasmachine heeft wat ruimte nodig , moet vrij staan van de muur. Dus het lijkt me wat krap worden.
Heb je een schrobputje in de bijkeuken? Ook wel handig.
  maandag 23 maart 2015 @ 14:52:10 #26
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_150949054
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 14:08 schreef Jiggle het volgende:
Shoot !
dit wordt hem niet hoor!
Op 160 breedte ga je nooit kastruimte/vriezer en wasmachine/droger kwijtraken.
Wasmachine/droger+vriezer is al 120cm. Rest je 40cm voor kastruimte, maar daar ga je nooit in kunnen komen zoals je getekend hebt!
pi_150949059
De lange wand volbouwen met aparaten en kasten levert meer ruimte op. De vriezer zou dan in de hoek kunen. De wasdroogcombinatie recht voor je keukendeur maakt het beter toegankelijk. Inderdaad kapstok tegen dat loze muurtje tussen keuken en buitendeur. Een uitstortgootsteen is handig maar kost ook veel ruimte.

quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 14:39 schreef -Paul- het volgende:
Een matglazen schuifdeur, vanuit de keuken gezien naar rechts openschuivend.
Eens.
  maandag 23 maart 2015 @ 15:32:48 #28
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_150950276
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 14:52 schreef qajariaq het volgende:
De lange wand volbouwen met aparaten en kasten levert meer ruimte op. De vriezer zou dan in de hoek kunen. De wasdroogcombinatie recht voor je keukendeur maakt het beter toegankelijk. Inderdaad kapstok tegen dat loze muurtje tussen keuken en buitendeur. Een uitstortgootsteen is handig maar kost ook veel ruimte.

[..]

Eens.
Dit?
hmmm.... :N
pi_150950407
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 15:32 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Dit?
hmmm.... :N
[ afbeelding ]
Ja, alleen zou ik de vriezer ook tegen de achtermuur zetten en in de hoek achter de deur zelf een kast bouwen. Tenzij je een schuifdeur maakt is die kast slecht bereikbaar vanuit huis dus imho meer geschikt voor iets als tuinmeubilair of gereedschap.
  maandag 23 maart 2015 @ 15:41:46 #30
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_150950546
Tuinmeubilair in een kastje? Hoe zie je dat voor je?

Als je de vriezer en wasmachine/droger tegen de lange wand zet, hoe kun je dan zoals je zegt de hele wand volbouwen met kasten en apparaten? Je moet een stukje van de achterdeur afblijven, de wasmachine/droger komt er tussen en de vriezer zul je ook niet inbouwen denk ik. Hoeveel kastruimte heb je dan over? Bar weinig volgens mij.
Mijn eerste optie, incl. uitstortgootsteen/wasplateau en aangevuld met 2 losse kasten is volgens mij de netste oplossing.
  maandag 23 maart 2015 @ 15:41:49 #31
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_150950548
Ik denk ook niet dat de apparaten aan de lange wand moeten. Dan ga je je hoe dan ook storen aan de deur. (Of dat zou dus de reden zijn om de deur naar de keuken toe te laten draaien.)
Een schuifdeur gaat het niet worden, dat vinden we daar niet mooi.

@ueberduitser, zie jij nog een optie om kastruimte in jouw tekening toe te voegen?
pi_150950572
In mijn ogen is het enige voordeel van een schuifdeur het visuele, ruimtelijke aspect. Verder zijn het ondingen die slechter afsluiten dan een gewone deur, veel meer onderhoud vereisen en niet met volle handen zijn te openen.
  maandag 23 maart 2015 @ 15:46:30 #33
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_150950710
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 15:41 schreef Jiggle het volgende:
@ueberduitser, zie jij nog een optie om kastruimte in jouw tekening toe te voegen?
2 kasten van 45x60 erbij getekend.
  maandag 23 maart 2015 @ 15:49:51 #34
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_150950812
En ipv uitstortgootsteen zouden we dan evt nog een vriezer kunnen plaatsen?
Of wm en dr gestapeld en dan vriezer erlangs.
Waarom heb je ze nu niet meer gecentreerd staan eigenlijk?

Pfff keuzes... ben heeeel blij met de hulp van hier!
  maandag 23 maart 2015 @ 16:10:21 #35
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_150951509
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 15:49 schreef Jiggle het volgende:
En ipv uitstortgootsteen zouden we dan evt nog een vriezer kunnen plaatsen?
Hoeveel ruimte heb je er voor? Als ik het zo inschat heb je geen 60cm diepte van muur tot deurkozijn.

quote:
Of wm en dr gestapeld en dan vriezer erlangs.
Waarom heb je ze nu niet meer gecentreerd staan eigenlijk?
Ze zijn zo beter bereikbaar omdat er nu 2 kasten tegen de lange wand staan
In de overige ruimte naast de wm+dr kun je de wasmiddellen kwijt.
quote:
Pfff keuzes... ben heeeel blij met de hulp van hier!
:P
  maandag 23 maart 2015 @ 21:16:01 #36
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_150963327
Nieuwe input....
Wij kunnen ook nog bepalen wáár precies de deur in de keukenmuur geplaatst wordt.

Das logisch, dachten we: precies in het midden.
Maar iemand zei dat door de hoge kasten het optische midden van de keukenmuur eigenlijk meer naar links zit. De kasten zijn 60cm diep, dus de deur zou 30 cm naar links moeten.

Zijn jullie het daarmee eens? En heeft dat nog voordeel voor de ruimte in de bijkeuken?
pi_150965463
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 15:41 schreef Jiggle het volgende:
Ik denk ook niet dat de apparaten aan de lange wand moeten. Dan ga je je hoe dan ook storen aan de deur. (Of dat zou dus de reden zijn om de deur naar de keuken toe te laten draaien.)
Een schuifdeur gaat het niet worden, dat vinden we daar niet mooi.

Daarom zou ik de deur ook de keuken in laten openen. Anders zit dat ding enkel in de weg. Een wasmand op de grond en je kunt de deur niet meer sleuten.
Sing me to sleep
And then leave me alone
'Cause I will be gone
  maandag 23 maart 2015 @ 21:57:25 #38
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_150965863
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 21:51 schreef dedodo het volgende:

[..]

Daarom zou ik de deur ook de keuken in laten openen. Anders zit dat ding enkel in de weg. Een wasmand op de grond en je kunt de deur niet meer sleuten.
Een deur die de keuken in draait zit niet in de weg? Stel je eens voor, je staat met een pan soep in de keuken en je kleine zoontje stormt de bijkeuken uit de keuken in.
pi_150966574
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 21:57 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Een deur die de keuken in draait zit niet in de weg? Stel je eens voor, je staat met een pan soep in de keuken en je kleine zoontje stormt de bijkeuken uit de keuken in.
Dan laat je die pan toch wel flikkeren omdat je je rot schrikt.
Wat een reden om je halve bijkeuken onbruikbaar te maken... Het balkon ook maar afsluiten, dat zit dichter bij het fornuis.
Sing me to sleep
And then leave me alone
'Cause I will be gone
  maandag 23 maart 2015 @ 22:46:57 #40
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_150968394
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 22:10 schreef dedodo het volgende:

[..]

Dan laat je die pan toch wel flikkeren omdat je je rot schrikt.
Wat een reden om je halve bijkeuken onbruikbaar te maken... Het balkon ook maar afsluiten, dat zit dichter bij het fornuis.
Wat jij wil jongen, je hebt er ervaring mee blijkt.
pi_150973250
Tussendoor even een compliment aan ueberduitser voor de, zoals altijd, zeer verhelderende tekeningen ^O^ _O_
  dinsdag 24 maart 2015 @ 08:02:52 #42
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_150973527
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 07:23 schreef DroogDok het volgende:
Tussendoor even een compliment aan ueberduitser voor de, zoals altijd, zeer verhelderende tekeningen ^O^ _O_
^O^
Plaatjes doen het vaak beter dan alleen praatjes en het is een kleine moeite
pi_150974117
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 22:46 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Wat jij wil jongen, je hebt er ervaring mee blijkt.
Sorry, was niet zo fel bedoeld.
Maar ervaring? Ja: We hebben de deur er uitgehaald.
Maar hoe groot is de kans dat een kind in de bijkeuken zit en de deur dichtdoet zonder dat je dat weet? Een kind heeft daar sowieso niets te zoeken als er een wasmachine en droger staat.

Juist die afbeelding van maandag 23 maart 2015 @ 15:46:30 laat mijns inziens zien dat een deur naar binnen in de weg zit. Je moet om de deur heenlopen om bij de wasmachine te kunnen en je moet hem dichtdoen om hem te laden of legen.
Sing me to sleep
And then leave me alone
'Cause I will be gone
  dinsdag 24 maart 2015 @ 09:05:00 #44
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_150974261
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 08:54 schreef dedodo het volgende:

[..]

^O^

quote:
Maar hoe groot is de kans dat een kind in de bijkeuken zit en de deur dichtdoet zonder dat je dat weet? Een kind heeft daar sowieso niets te zoeken als er een wasmachine en droger staat.

Juist die afbeelding van maandag 23 maart 2015 @ 15:46:30 laat mijns inziens zien dat een deur naar binnen in de weg zit. Je moet om de deur heenlopen om bij de wasmachine te kunnen en je moet hem dichtdoen om hem te laden of legen.
Ja ergens heb je wel gelijk en ik denk dat hier dan ook kiezen wordt tussen 2 kwaden. Persoonlijk zou ik liever de deur de berging in hebben draaien zoals ik getekend heb, en niet de keuken in.

Je vetgedrukte snap ik eerlijk gezegd niet, waarom heeft een kind daar niets te zoeken? We hebben het niet over kruipspul hier, maar kinderen die buiten spelen en naar binnen komen rennen bijvoorbeeld.
pi_150974266
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 08:54 schreef dedodo het volgende:

[..]

Liever een deur die in de bijkeuken in de weg zit dan een deur die in de keuken in de weg zit.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 09:06:11 #46
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_150974283
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 09:05 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Liever een deur die in de bijkeuken in de weg zit dan een deur die in de keuken in de weg zit.
geheel mijn mening.
pi_150974316
Of zo'n systeem, zoals -Paul- al opperde.

dinsdag 24 maart 2015 @ 09:18:38 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150974487
Die wasmachine en droger op een verhoging lijkt me ideaal, sterker nog; als ik nu m'n keuken zou moeten inrichten zou ik zelfs de vaatwasser hoger plaatsen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 24 maart 2015 @ 09:24:29 #49
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_150974614
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 09:18 schreef Leandra het volgende:
Die wasmachine en droger op een verhoging lijkt me ideaal
Ik heb ze beide in de kelder staan, ook op hoogte en daaronder staat de wasmand voor vuile was. Stuk aanrechtblad haaks erop om het wasgoed direct te kunnen vouwen. Mijn vrouw vindt het ideaal.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 09:38:09 #50
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_150974866
Weeeer nieuwe input:
Net ff het huis in geweest, en de bouwlui waren het niet eens met mijn suggestie dat de deur naar links moest. Zij zeiden juist naar rechts. Niet vanwege het midden, maar omdat je ruimte achter je spoelbak wil. Dus de deur dicht tegen de kastenwand plaatsen, daar maakt het niet uit dat het in de loop is. Bij de spoelbak is dat echter wel vervelend.

Ik toets het wederom ff hier, zie onderstaand plaatje. Deur staat nu dus in het midden, maar waar staat ie het beste?

Oh, en ook van mij complimenten aan ueberduitser voor de tekeningen! Dat is echt zo fijn, heb ik al eerder van geprofiteerd! Dankjewel!
  dinsdag 24 maart 2015 @ 09:50:06 #51
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_150975102
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 09:38 schreef Jiggle het volgende:
Deur staat nu dus in het midden, maar waar staat ie het beste?
In het kader van de symmetrie zou ik hem gewoon laten staan zoals hij nu staat, in het midden dus.
En anders inderdaad naar rechts, 150mm.(plateau van wasmachine/droger maak je 700 diep, dan heb je nog 100mm tot aan het kozijn).
Of die 150mm opschuiven dan echt "winst" is t.o.v. de spoelbak mag je zelf bepalen.
quote:
Oh, en ook van mij complimenten aan ueberduitser voor de tekeningen! Dat is echt zo fijn, heb ik al eerder van geprofiteerd! Dankjewel!
yw ;)

Edit: hoe is het met je badkamer eigenlijk? Hebben alleen wat sloopwerk gezien, meer niet
  dinsdag 24 maart 2015 @ 09:51:14 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_150975118
Ik zou hem ook richting de kasten verplaatsen of in het midden houden, maar in het laatste geval vooral omdat ik een autist ben met gevoel voor symmetrie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 24 maart 2015 @ 11:10:47 #53
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_150977273
Ik ben ook een autist qua symmetrie, maar hier vind ik het gebruikersgemak zeker zo belangrijk.
Qua aanzicht hebben we een volledig symmetrische keuken, maar kozijnen in de keuken zitten ook niet symmetrisch in de muur. Dus dat zou voor de keukendeur niet uitmaken.
Bovendien heb je met de kastenwand rechts (Die is 2m hoog) toch al een ander gevoel bij de symmetrie denk ik?

Ik heb er nu dit van gemaakt.

Zo hou je de loop open in de bijkeuken. en het geeft ook wel een fijn gevoel als de ruimte niet dichtgepropt zit. Toch?

Ik ga hier uiteraard foto's plaatsen als er dingen toonbaar zijn! Moet zeggen dat ik nog erg tevreden ben met hoe het gaat. Je loopt alleen tegen zó veel dingen aan waar je over moet beslissen...
  dinsdag 24 maart 2015 @ 11:28:59 #54
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_150977936
En nog ff ter toevoeging:
- Uitstortgootsteen met vrouw besproken, hoeven we niet
- Wens voor de vriezer hebben we laten varen, wordt te vol
- Garderobe aan de keukendeur-kant kan niet. Die ruimte is te klein, dan moet je echt door de jassen heen.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 11:31:25 #55
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_150978020

Ik vindt het een rommeltje....

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:28 schreef Jiggle het volgende:
En nog ff ter toevoeging:
- Uitstortgootsteen met vrouw besproken, hoeven we niet
- Wens voor de vriezer hebben we laten varen, wordt te vol
- Garderobe aan de keukendeur-kant kan niet. Die ruimte is te klein, dan moet je echt door de jassen heen
dan dit:
  dinsdag 24 maart 2015 @ 11:39:35 #56
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_150978227
Doe je dat in 3 minuten :)?

Dit is inderdaad weer een mooiere oplossing, maar in de praktijk ook?
- Wasmachine en droger dus niet stapelen? Als ik naar het plaatje kijk lijkt me toch dat je hierbij last/ongemak van de deur krijgt
- Eventueel nog met de deur schuiven? In een bovenaanzicht is de deur in het midden het mooiste, maar in de praktijk valt dat toch niet op denk ik.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 11:44:58 #57
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_150978419
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:39 schreef Jiggle het volgende:
Doe je dat in 3 minuten :)?
Minder, dit was nog geen 30 seconden denk ik. 3 minuten had ik nodig om te printen als pcx, ombouwen naar jpg en uploaden+posten. _O-
quote:
Dit is inderdaad weer een mooiere oplossing, maar in de praktijk ook?
- Wasmachine en droger dus niet stapelen? Als ik naar het plaatje kijk lijkt me toch dat je hierbij last/ongemak van de deur krijgt
Nee niet stapelen. Eventueel schuif je beide apparaten in de andere hoek. Is er iets meer vrijheid achter de deur.
quote:
- Eventueel nog met de deur schuiven? In een bovenaanzicht is de deur in het midden het mooiste, maar in de praktijk valt dat toch niet op denk ik.
Niet doen, wordt er niet beter van denk ik. Zou niet weten hoe.
pi_150979120
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:31 schreef ueberduitser het volgende:

dan dit:
[ afbeelding ]
Als de deur meer dan 90 graden open kan en je het rechterrek gebruikt voor dingen die je regelmatig nodig hebt dan kun je ook het scharnier aan de linkerkant plaatsen?
Sing me to sleep
And then leave me alone
'Cause I will be gone
  dinsdag 24 maart 2015 @ 12:10:56 #59
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_150979468
Waarom niet stapelen? Dat hebben we nu ook en dat vinden we allebei prima.
Mijn vrouw vond de verhoging ook niet nodig.

Het lijkt me geen optie dat er niemand het huis uit kan als de was in de wasmachine wordt gestopt, en de deur daarom dicht moet zijn :).

Ben benieuwd waarom je er zo stellig in bent, is het puur dat het er niet uit ziet, zo'n gestapeld gevaarte? Qua gemak vinden wij het niet echt nadelen hebben hoor.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 12:12:19 #60
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_150979536
@dedodo ik denk dat dat geen optie is. Dan moet je de deur steeds heeeelemaal open doen als je naar binnen of naar buiten wil. Dat gebeurt natuurlijk vaker dan dat je in het rechterhek wil zijn.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 12:19:06 #61
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_150979831
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 12:10 schreef Jiggle het volgende:
Waarom niet stapelen? Dat hebben we nu ook en dat vinden we allebei prima.
Mijn vrouw vond de verhoging ook niet nodig.
Prima dan toch? Je moet zelf doen wat je goed acht.
Stapelen doe je vaak bij ruimtegebrek en dat heb je hier eigenlijk niet.
Zoals ik zei is de ruimte onder de verhoging nog prima te gebruiken. Ook boven de wasmachine/droger zijn nog bovenkastjes te maken.

quote:
Het lijkt me geen optie dat er niemand het huis uit kan als de was in de wasmachine wordt gestopt, en de deur daarom dicht moet zijn :).
Als je de wm+dr naar de hoek schuift dan hoeft de deur niet dicht om de wasmachine/droger in en uit te pakken. Er is nog prima naar binnen/buiten te lopen.
quote:
Ben benieuwd waarom je er zo stellig in bent, is het puur dat het er niet uit ziet, zo'n gestapeld gevaarte? Qua gemak vinden wij het niet echt nadelen hebben hoor.
Omdat ik beide situaties uit de praktijk ken en van mening ben dat een verhoogd plateau vele malen gebruiksvriendelijker is dan gestapeld.
pi_150980085
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 12:12 schreef Jiggle het volgende:
@dedodo ik denk dat dat geen optie is. Dan moet je de deur steeds heeeelemaal open doen als je naar binnen of naar buiten wil. Dat gebeurt natuurlijk vaker dan dat je in het rechterhek wil zijn.
Ah is dat een deur, ik dacht een openslaand raam. Dan het scharnier aan die kant laten inderdaad.
Wasmachine+droger in een andere hoek kan ook, maar dat zou ik dan rechtsboven op ueberduitser's afbeeldingen zetten en dat past niet toch?
Sing me to sleep
And then leave me alone
'Cause I will be gone
  dinsdag 24 maart 2015 @ 12:27:50 #63
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_150980228
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 12:24 schreef dedodo het volgende:

[..]

maar dat zou ik dan rechtsboven op ueberduitser's afbeeldingen zetten en dat past niet toch?
Nope, dat past niet. Ruimte is maar 1600 diep hè. En als daar nog een deurkozijn af gaat hou je niet genoeg over.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 12:39:07 #64
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_150980633
Thanks wederom! Wederom duidelijk.

Op zich kunnen we nu de beslissingen die we moeten nemen wel gaan nemen denk ik:
- Deur de bijkeuken in draaiend, met vanaf de keuken gezien de klink links
- Deur wordt in het midden van de muur geplaatst. (Al weet ik hier nog niet goed de reden bij)
- Aansluitingen voor wm+dr komen in de korte achterwand van de bijkeuken.

Dan kunnen we altijd nog zien of we gaan stapelen of niet. Das misschien wel makkelijker te bepalen als de deur er eenmaal zit.
pi_151008273
Denk je ook aan het al eerder genoemde putje in de bijkeuken vloer? Erg handig bij de vuile kinderlaarsjes, problemen met de wasmachine, enz.

Ik ben ook zeker een voorstander van de wasmachine en droger naast elkaar met bovenkasjes erboven. Bevalt het niet kan je ze altijd nog op elkaar plaatsen. Al kan ik daar echt geen voordeel van bedenken ondanks dat ik het gewend was bij mijn ouders.
pi_151028473
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 09:18 schreef Jiggle het volgende:
Verder willen we rekening houden met een toekomstig klein gezinnetje, dus vieze laarsjes etc gaan hier uit :).
Lijkt het je niet handiger om de laarsjes uit te trekken vooraleer ze door het huis naar de bijkeuken moeten lopen?
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_151028805
waar denk je dat die andere deur van de bijkeuken naartoe gaat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')