abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 22 maart 2015 @ 14:19:27 #1
249559 crew  Lavenderr
pi_150910448
Originele OP van bouwesuperman:

Er gebeurt momenteel zoveel in de wereld dat veel mensen zich afvragen of er een Derde Wereldoorlog op het punt staat uit te breken.
Wat denken jullie, is die angst terecht?

[ Bericht 5% gewijzigd door Lavenderr op 22-03-2015 16:18:02 ]
  zondag 22 maart 2015 @ 15:21:29 #2
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_150912922
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:19 schreef Lavenderr het volgende:
Er gebeurt momenteel zoveel in de wereld dat veel mensen zich afvragen of er een Derde Wereldoorlog op het punt staat uit te breken.
Wat denken jullie, is die angst terecht?
Zie vorige topic angst wil ik niet zozeer zeggen, wat in de media komt wil ik absoluut geen angst zaaien noemen.
De gene die het woord angst in de mond nemen zijn vaak de gene die zelf bijna in de broek piesen!
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zondag 22 maart 2015 @ 15:24:47 #3
31817 Bananenbuiger
Wat recht is kan krommer...
pi_150913020
Ik vind je vraag in ieder geval wel terecht.

Of de angst terecht is? Dat is zo moeilijk te zeggen.

Eigenlijk ben ik voornamelijk om 1 reden geinteresseerd in dit deel van het forum, om namelijk een andere invulling van het nieuws te zien, hoe gek/bizar die soms ook is.
Alles wordt voor je ingevuld in hapklare brokken, inclusief conclusies en de frequentie van het nieuwsonderwerp bepaalt of je je er wel/niet druk om moet maken. Zo werkt het ongeveer in een notendop.

Van de week las je dat Poetin zn kernwapens op stand-by had gezet ten tijde van de krim-crisis.
Is dat waar?
Is dat niet waar?
Moeten we wel of niet bang zijn?

We zullen het nooit weten, want aan alle kanten is de informatie tegenstrijdig en 'gekleurd'.

Gek genoeg is het niet al te breed uitgemeten in het nieuws, dus blijkbaar moeten we niet bang zijn van de MSM.
Echter, als het waar is, dan is het duidelijk dat het flink menens is tussen Rusland en het Westen.

Ik vind het vreemd.
Alwayz expect the unexpected
  zondag 22 maart 2015 @ 21:54:39 #4
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_150930137
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 15:24 schreef Bananenbuiger het volgende:
Ik vind je vraag in ieder geval wel terecht.

Of de angst terecht is? Dat is zo moeilijk te zeggen.

Eigenlijk ben ik voornamelijk om 1 reden geinteresseerd in dit deel van het forum, om namelijk een andere invulling van het nieuws te zien, hoe gek/bizar die soms ook is.
Alles wordt voor je ingevuld in hapklare brokken, inclusief conclusies en de frequentie van het nieuwsonderwerp bepaalt of je je er wel/niet druk om moet maken. Zo werkt het ongeveer in een notendop.

Van de week las je dat Poetin zn kernwapens op stand-by had gezet ten tijde van de krim-crisis.
Is dat waar?
Is dat niet waar?
Moeten we wel of niet bang zijn?

We zullen het nooit weten, want aan alle kanten is de informatie tegenstrijdig en 'gekleurd'.

Gek genoeg is het niet al te breed uitgemeten in het nieuws, dus blijkbaar moeten we niet bang zijn van de MSM.
Echter, als het waar is, dan is het duidelijk dat het flink menens is tussen Rusland en het Westen.

Ik vind het vreemd.
Ja maar dit is al 70 jaar zo!
Cultuurverschil tussen Rusland en de VS die barrière word steeds kleiner door middel van het internet!

De media heeft het ook veel makkelijker dan vroeger, informatie word steeds sneller uitgewisseld dit werkt zowel positief als negatief, de pers was vroeger veel minder snel op de hoogte dan nu.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 24 maart 2015 @ 23:42:01 #5
31817 Bananenbuiger
Wat recht is kan krommer...
pi_151006137
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:54 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ja maar dit is al 70 jaar zo!
Cultuurverschil tussen Rusland en de VS die barrière word steeds kleiner door middel van het internet!

De media heeft het ook veel makkelijker dan vroeger, informatie word steeds sneller uitgewisseld dit werkt zowel positief als negatief, de pers was vroeger veel minder snel op de hoogte dan nu.
Ja natuurlijk is dit al heel lang zo.

Echter, ik denk dat 20-70 jaar geleden de media als 'waar' beschouwd werden door het overgrote deel van de mensen.
Hell, ik erger me rot op mn werk aan mn 50+ collega's die alles op de letter geloven wat er in de media gezegd wordt.
Zij hebben dat oude beeld dat de media nieuws onderzoekt en daar een ongekleurd deskundig beeld over geeft aan de gewone mens.

De opkomst van internet heeft er voor gezorgd dat de media als marionet van de gevestigde macht is ontmaskert en dat ieder mediabedrijf op zijn eigen manier het nieuws kleurt door lokale of internationale invloeden.

Voor mij maakt het dat het juist nu veel moeilijker is om het overzicht te hebben dan pakweg 20-70 jaar geleden toen de media breed beschouwd boodschappers van de waarheid waren.

Ik denk niet dat de media het makkelijker heeft, maar wel dat zij het zich makkelijk maken.
Al het verse nieuws tegenwoordig is van Reuters of AP en 99% citeert klakkeloos inclusief de spelfouten.
Alwayz expect the unexpected
pi_151006338
Oops... verkeerde topic. :D

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2015 16:07:07 ]
pi_151022791
Onlangs heeft het Huis van Afgevaardigden een resolutie aangenomen over bewapening van Ukraine:

quote:
H.RES.162
Latest Title: Calling on the President to provide Ukraine with military assistance to defend its sovereignty and territorial integrity.
348 stemmen voor - 48 tegen

Ik ben geen VS politiek expert maar ik begrijp dat het slechts een resolutie is, het standpunt van het HvA waarop de president wel of niet kan handelen. Het voorstel is niet bindend maar zorgt wel voor druk op president Obama om ernaar te handelen, wat inhoud dat de VS Ukraine van wapens gaat voorzien.

Reactie van Rusland volgens RT:
quote:
So the only question is how Russia will responds to this escalation: according to RT, "Washington's decision to supply Ukraine with ammunition and weapons would “explode the whole situation” in eastern Ukraine and Russia would be forced to respond “appropriately,” Russia's Deputy Foreign Minister Sergey Ryabkov said at the end of February.

“It would be a major blow to the Minsk agreements and would explode the whole situation,” TASS quoted Ryabkov as saying.
http://thomas.loc.gov/cgi-bin/bdquery/z?d114:h.res.00162:
http://www.zerohedge.com/(...)xplode-whole-situati
pi_151023049
wmiddelkoop twitterde op woensdag 25-03-2015 om 10:27:02 OPEC Peak Oil is here?! (no growth since 2005) http://t.co/J0ZktjpK6a reageer retweet
pi_151023204
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 15:56 schreef User8472 het volgende:
Onlangs heeft het Huis van Afgevaardigden een resolutie aangenomen over bewapening van Ukraine:

[..]

348 stemmen voor - 48 tegen

Ik ben geen VS politiek expert maar ik begrijp dat het slechts een resolutie is, het standpunt van het HvA waarop de president wel of niet kan handelen. Het voorstel is niet bindend maar zorgt wel voor druk op president Obama om ernaar te handelen, wat inhoud dat de VS Ukraine van wapens gaat voorzien.

Reactie van Rusland volgens RT:

[..]

http://thomas.loc.gov/cgi-bin/bdquery/z?d114:h.res.00162:
http://www.zerohedge.com/(...)xplode-whole-situati
Ik hoop zo dat het niet escaleert..
pi_151023527
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 15:56 schreef User8472 het volgende:
obk twitterde op woensdag 25-03-2015 om 13:10:51 Eerste Amerikaanse humvees komen aan in Kiev. Beep-beep. http://t.co/biy7CCgdbU reageer retweet

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2015 16:20:16 ]
  woensdag 25 maart 2015 @ 16:20:14 #11
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_151023573
De Minsk agreement werd toch al zo lekker nageleefd door beide zijden ;)

Ging de resolutie trouwens niet juist niet om wapens en munitie maar alleen om materieel?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_151023585
quote:
6s.gif Op woensdag 25 maart 2015 16:20 schreef SicSicSics het volgende:

Ging de resolutie trouwens niet juist niet om wapens en munitie maar alleen om materieel?
Niet dodelijke wapens dacht ik zoals nachtkijkers ofzo..
  woensdag 25 maart 2015 @ 16:22:58 #13
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_151023665
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 16:20 schreef MotherFoker het volgende:
Ja, precies. Dus dat berichtje op RT is ook weer lekker overdreven. :) Mooi hoor, politiek.

Je ziet nu ook alweer 2 kampen ontstaan. De ene zegt: "We moeten ons er niet mee bemoeien! Niet helpen etc." (met Oekraine) en het andere kamp zegt: "Die steun is een wassen neus, voor de buhne, ze helpen helemaal niet."

Wat moet je dan als politicus, je kunt het nooit 'goed' doen :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_151023716
quote:
6s.gif Op woensdag 25 maart 2015 16:22 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ja, precies. Dus dat berichtje op RT is ook weer lekker overdreven. :) Mooi hoor, politiek.

Je ziet nu ook alweer 2 kampen ontstaan. De ene zegt: "We moeten ons er niet mee bemoeien! Niet helpen etc." (met Oekraine) en het andere kamp zegt: "Die steun is een wassen neus, voor de buhne, ze helpen helemaal niet."

Wat moet je dan als politicus, je kunt het nooit 'goed' doen :)
Op de frontpage, vanmorgen een stukje over de NAVO en ineens zoveel reacties als WO3 komt minimaal in 1 a 2 misschien 5 jaar. En daarbij behorende een stukje over afstammelingen en een false vlag die WO2 was ofzo.
pi_151025027
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 16:20 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

En Swiss Army knives. :)
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_151025063
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 16:58 schreef Tingo het volgende:

[..]

En Swiss Army knives. :)
Rondje Wodka op en aan het draai rad en GOOIEN MAAR!
pi_151025108
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 16:59 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Rondje Wodka op en aan het draai rad en GOOIEN MAAR!
Tis allemaal 'n grote poppenkast.
Maak je niet zorgen over yo! :)
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_151025167
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 17:01 schreef Tingo het volgende:

[..]

Tis allemaal 'n grote poppenkast.
Maak je niet zorgen over yo! :)
Dankje, ben laatste tijd erg kaaaaalm, na een wijntje of twee xD. Nee sinds ik weer mag drinken ben ik minder paniekerig.
pi_151025217
quote:
6s.gif Op woensdag 25 maart 2015 16:20 schreef SicSicSics het volgende:

Die resolutie die ik postte gaat over wapens en munitie, "lethal" dus. Daarvoor ging het om non-lethal hulp.
pi_151025391
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 17:03 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Dankje, ben laatste tijd erg kaaaaalm, na een wijntje of twee xD. Nee sinds ik weer mag drinken ben ik minder paniekerig.
Ik vind 't mogelijk dat veel(meeste) grote wereld leiders zijn grote vrienden achter de gordijnen van de theatre.
Tis 'liberating'.
pi_151025434
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 17:09 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ik vind 't mogelijk dat veel(meeste) grote wereld leiders zijn grote vrienden achter de gordijnen van de theatre.
Tis 'liberating'.
Hoping for the best but expecting the worst. Oké nee.
pi_151025541
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 17:10 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Hoping for the best but expecting the worst. Oké nee.
Ik niet.Ik denk dat 'the nuclear threat' enz. is gebruikt als overdreven bangmakerij propaganda.
pi_151025581
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 17:13 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ik niet.Ik denk dat 'the nuclear threat' enz. is gebruikt als overdreven bangmakerij propaganda.
Ze hebben er toch niks aan als de lucht zo vervuilt is. En het niet bewoonbaar is net zoals Chernobyl.
pi_151025780
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 17:14 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Ze hebben er toch niks aan als de lucht zo vervuilt is. En het niet bewoonbaar is net zoals Chernobyl.
Misschien de nuclear wapens werken niet zo goed als wat ze willen ons laten geloven.
Misschien was Chernobyl niet zo erg als wat was aan ons vertelt.
Global warming gedoe was ook bangmakerij.imo.
pi_151025820
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 17:20 schreef Tingo het volgende:

[..]

Misschien de nuclear wapens werken niet zo goed als wat ze willen ons laten geloven.
Misschien was Chernobyl niet zo erg als wat was aan ons vertelt.
Global warming gedoe was ook bangmakerij.imo.
Wait what O_______O.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')