abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150889682

Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo :)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Er gaat een Fok!-team deelnemen aan de Ekiden (estafette-marathon) in Zwolle op 19 april. Wil jij ook meedoen, stuur dan een PM naar pijll, en geef aan welke afstand (5km/7km/10km) je zou willen lopen.

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2015 Challenge
SPOILER: Verlopen challenges
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters

[ Bericht 1% gewijzigd door Devv op 24-03-2015 11:39:59 ]
pi_150890178
Het is best mogelijk om meerdere wedstrijdjes achter elkaar te plannen. Of het heel verstandig is, is een tweede.

En dan schaar ik mezelf maar onder de onverstandigen, want in de aanloop naar Rotterdam heb ik in de 5 weekenden ervoor 4 wedstrijden en een duurloop van 35 km gepland.
Kan het zijn dat daarom de duurlopen zo zwaar zijn? :{ Ik vond het vandaag ook weer erg zwaar. De laatste helft heb ik op bijna wandeltempo gelopen.
pi_150891807
Deze week helemaal niet gelopen, maar sinds gisteren geen last meer van mn rug :) dus volgende week weer rustig aan beginnen.

Ik ben voor mn verjaardag aan het kijken voor een nieuw horloge, nu eentje met hartslagmeter. Twijfel tussen tomtom multisport cardio (via ING rentepuntenshop) en de polar m400. Heb hier over beide positieve verhalen gehoord, iemand nog een tip?
pi_150891853
Wel een grappig idee, zo'n catchrun. Al zou het voor mij mentaal niet zo goed zijn, ik zou dan misschien wel een paar grenzen teveel overgaan :P

Mossel, fijn dat het goed ging!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_150892228
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 20:26 schreef RunnerAdd het volgende:
Deze week helemaal niet gelopen, maar sinds gisteren geen last meer van mn rug :) dus volgende week weer rustig aan beginnen.

Ik ben voor mn verjaardag aan het kijken voor een nieuw horloge, nu eentje met hartslagmeter. Twijfel tussen tomtom multisport cardio (via ING rentepuntenshop) en de polar m400. Heb hier over beide positieve verhalen gehoord, iemand nog een tip?
TomTom: Multisport
Polar: M400
Garmin: Forerunner 220

Dit zijn zowat de 3 klassieke producten in dit marktsegment. Puur prijs/kwaliteit-functionaliteit kom je het best uit bij de M400. Wil je verschillende sporten gaan combineren en optische HR (zonder hartslagmeter) kom je uit bij TomTom. Ikzelf heb onlangs voor de Forerunner 220 gekozen omdat ik van een vorige Garmin kwam. Die continuïteit en de data die ik daar reeds vergaard heb, heeft dus in mijn keuze ook meegespeeld (en ik plan ook nog een fietscomputer van Garmin, dus 1 platform had mijn voorkeur). Voor vergelijking en een grondige inspectie verwijs ik u graag door naar DCrainmaker zijn blog. ;)
pi_150892853
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 20:28 schreef La_Tramposa het volgende:
Wel een grappig idee, zo'n catchrun. Al zou het voor mij mentaal niet zo goed zijn, ik zou dan misschien wel een paar grenzen teveel overgaan :P
Gewoon een keertje kan dat echt geen kwaad natuurlijk. Niks mis met een keer fiks stuk gaan.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_150893202
Weet je ook eens hoe het is om door de bezemwagen achterna gezeten te worden.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 21:11:26 #9
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_150893207
Mossel, lekker dat je iig 33km in the pocket hebt! ^O^
En RD, _O_!

Ik heb vandaag 4x3 min gelopen :P. Het is wel een heul rustig schema.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 21:16:11 #10
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_150893343
  zaterdag 21 maart 2015 @ 21:25:21 #11
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_150893698
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 21:16 schreef GotC het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, geinig hè? :)

Goed getraind jij trouwens! Rustig aan, maar wel steeds meer.
pi_150894344
Ik ben een beetje stil geweest hier de laatste tijd, maar moet nu toch even reageren.

Vandaag de vuurtorentrail gelopen. Wat was dat tof! Keihard laatste geworden. Maar vind het echt wel een prestatie van mezelf.
Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.
pi_150894646
Was leuk dus, Vuurtoren ?

:)
pi_150896343
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 20:26 schreef RunnerAdd het volgende:

ik heb de m400, ben super tevreden over. De review van dcrainmaker heeft mij onder andere overgehaald om te kopen, met name door de veelzijdigheid van het apparaat.
Ik wilde eigenlijk een horloge met ingebouwde hartslag meter, maar de polar had zoveel meer mogelijkheden (in deze prijs klasse) dan een horloge met ingebouwde hartslag meter dat ik toch voor de polar ben gegaan.
+enorm veel mogelijkheden
+prijs/kwaliteit
+makkelijk in gebruik
+activiteiten meter

- hrm borst band
pi_150897222
Bedankt minimaLL en zouzomaarkunnen.
Heb net eea zitten lezen en neig nu ook naar de m400, alleen de borstband vs ingebouwd hr in het horloge brengt me nog aan het twijfelen.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 23:04:19 #16
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_150897411
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 21:42 schreef Maariindaa het volgende:
Ik ben een beetje stil geweest hier de laatste tijd, maar moet nu toch even reageren.

Vandaag de vuurtorentrail gelopen. Wat was dat tof! Keihard laatste geworden. Maar vind het echt wel een prestatie van mezelf.
Oh dan hebben we jou over de finish geschreeuwd :) ik vind het ook een prestatie!
Mooi parcours he? De 10 was al mooi en volgens mij zijn de langere afstanden nog mooier O+

Ik heb maar een man/vrouw of 10 achter me gelaten. Valt me nog mee met 2 van de 10 km wandelen :)

Volgend jaar hopelijk echt de 18.

En herstel ze maaaarinda :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 21 maart 2015 @ 23:41:09 #17
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_150898693
Goed gelopen Vuurtorentrailerts ^O^

Ik ga morgen de plaatselijke wedstrijd weer misbruiken voor een uptempo 5 km :)
pi_150899484
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 21:16 schreef GotC het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind hem altijd leuk schrijven, misschien zelfs de prettigst leesbare hardloopcolumnist.
  zondag 22 maart 2015 @ 08:10:52 #19
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_150903907
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 19:40 schreef wyccie het volgende:
Het is best mogelijk om meerdere wedstrijdjes achter elkaar te plannen. Of het heel verstandig is, is een tweede.

En dan schaar ik mezelf maar onder de onverstandigen, want in de aanloop naar Rotterdam heb ik in de 5 weekenden ervoor 4 wedstrijden en een duurloop van 35 km gepland.
Kan het zijn dat daarom de duurlopen zo zwaar zijn? :{ Ik vond het vandaag ook weer erg zwaar. De laatste helft heb ik op bijna wandeltempo gelopen.
Veel wedstrijden kan wel denk ik maar dan moet je een deel als een vlotte duurloop lopen en niet echt voor een tijd denk ik?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_150903917
quote:
99s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 20:59 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Gewoon een keertje kan dat echt geen kwaad natuurlijk. Niks mis met een keer fiks stuk gaan.
Ik bedoel niet fiks stuk gaan maar niet meer naar je lichaam luisteren. De keren dat ik dat niet gedaan heb tijdens een wedstrijd voelde ik me nog een week beroerd..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 22 maart 2015 @ 08:25:57 #21
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_150903984
Het voordeel van 10 km run-walk-run is dat je de volgende dag zo fris als een hoentje bent!
Meteen een testloopje (200m) gedaan op mijn gisteren aangeschafte speedcrossjes :) zitten heerlijk! Ultralopers zijn net gestart voor de 60 km. Dappere dames en heren O+
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_150904123
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 00:04 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ik vind hem altijd leuk schrijven, misschien zelfs de prettigst leesbare hardloopcolumnist.
Wie is het?
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_150904239
quote:
99s.gif Op zondag 22 maart 2015 08:45 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Wie is het?
Ene Marius. Heeft een blog: www.mariusworld.nl
pi_150904312
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 23:04 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Oh dan hebben we jou over de finish geschreeuwd :) ik vind het ook een prestatie!
Mooi parcours he? De 10 was al mooi en volgens mij zijn de langere afstanden nog mooier O+

Ik heb maar een man/vrouw of 10 achter me gelaten. Valt me nog mee met 2 van de 10 km wandelen :)

Volgend jaar hopelijk echt de 18.

En herstel ze maaaarinda :)
Parcours was schitterend. Alleen in het ongeveer 1,5-2km lange mul zandpad (frettenpad heb ik gister geleerd) ben ik zo kapot in gegaan dat ik me daarna serieus afvroeg of ik de finish nog kon halen. De heuvel op stukken gingen daarnanog wel, maar naar beneden was meer schuivelwerk om niet veel harder en ondersteboven beneden te komen. Maar dat de bezemfiets me erdoorheen bleef praten en ik de hele tijd degene voor me kon blijven zien heeft wel geholpen. En ik kon ook niet afhaken, dat had mn vriend bij de finish niet overleefd :-p

Herstellen maakte ik me gister wel zorgen over,de auto bij de sporthal was me al bijna te ver weg :p. Maar heb nu vooral nog last van enorme gestapelde blaren. Die heb ik overigens nooit, trailen is echt een totaal andere tak van sport :-p

Al met al, ik vond het wauw gister. Respect voor de mensen die de 35&60 lopen vandaag.
Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.
pi_150904422
Alle lopers van vandaag veel plezier :)
Het is prima loopweer. Hier zit de 20km er weer op, nu is het tijd voor een herstelontbijt. :Y)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')