Er zijn twee andere opties.quote:Op maandag 23 maart 2015 20:17 schreef Varg89 het volgende:
[..]
Toch een middelvinger naar de boeklezers vind ik.
Pas beginnen met de serie nadat alle boeken waren afgerondquote:Op dinsdag 24 maart 2015 04:54 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Er zijn twee andere opties.
Of zelf een einde verzinnen en daarmee het risico lopen dat het verhaal niet meer klopt en fans boos maken.
Of wachten tot Martin klaar is met schrijven. Wat hadden ze volgens jou moeten doen dan?
Boek 1=seizoen 1quote:Op dinsdag 24 maart 2015 08:25 schreef Jivis het volgende:
Snap niet echt waarom ze nu al voorbij de boeken gaan, aangezien er toch nog twee boeken met materiaal zijn dat ze nog niet gebruikt hebben?
Niet helemaal, want in boek 4 en 5 staan nog genoeg interessante verhaallijnen die ze niet hebben aangeraakt. Daar kunnen ze prima een seizoen kunnen vullen.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 08:37 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Boek 1=seizoen 1
Boek 2=seizoen 2
Boek 3 en stukjes 4&5=seizoen 3
Boek 4&5=seizoen 4
Boek 5 en stukjes erbij= seizoen 5
Zo is het
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amen.
Eigenlijk dit. Maar goed, hij is niet de snelste helaas.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 04:54 schreef Kaneelstokje het volgende:
Of wachten tot Martin klaar is met schrijven
en dan of opeens een totale recast van alle karakters of opeens een 35 jarige Arya. Klinkt ook al niet als een erg aantrekkelijke optie.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 04:54 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Of wachten tot Martin klaar is met schrijven.
Seizoen 4 was voornamelijk boek 3 hoor, met stukjes uit de latere boekenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 08:37 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Boek 1=seizoen 1
Boek 2=seizoen 2
Boek 3 en stukjes 4&5=seizoen 3
Boek 4&5=seizoen 4
Boek 5 en stukjes erbij= seizoen 5
Zo is het
Precies, dit. En seizoen 6 wordt inderdaad boek 6 (losjes).quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:41 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Seizoen 4 was voornamelijk boek 3 hoor, met stukjes uit de latere boeken
Seizoen 5 wordt een combinatie van boek 4 & 5
Yep.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:41 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Seizoen 4 was voornamelijk boek 3 hoor, met stukjes uit de latere boeken
Seizoen 5 wordt een combinatie van boek 4 & 5
Dat risico kon Martin natuurlijk niet lopen, als HBO langs komt om jouw boeken in een serie te verwerken moet je wel heel erg sterk in je schoenen staan om te zeggen dat ze maar even tot 2020 of whatever moeten wachten.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 07:09 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Pas beginnen met de serie nadat alle boeken waren afgerond
Maar goed, vroeg of laat halen ze de boeken toch dik in. Stel dat er een wonder plaatsvindt en boek 6 komt in oktober uit, dan zal boek 7 ook wel weer vier/vijf jaar op zich laten wachten.quote:Op woensdag 25 maart 2015 04:41 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Yep.Verwacht niet veel meer dan kleine stukjes uit boek 6, dus dat gaat wel meevallen.
Er gebeurt genoeg, met name in het laatste boek.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:09 schreef planethugo het volgende:
seizoen 5 wordt dus boek 4 & 5 en seizoen direct boek 6? Ik ben ermee bekend als niet boeklezer dat boek 4 en 5 synchroom lopen maar met andere karakters, gebeurd daar dan zo weinig boeiends in dat ze daar niet 2 seizoenen van kunnen maken?
Mwa. Daar verschillen de meningen over. Ik persoonlijk vind bijna alle lore van ASOIAF leuk om te lezen en heb dan ook met volle teugen genoten van boek 4 en 5. Het tempo ligt alleen in die boeken een stuk lager en ik denk dat dat voor de gemiddelde TV-kijker net niet spannend genoeg is. Of in ieder geval, niet sinds GoT zo mainstream is gegaan na seizoen 1.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:09 schreef planethugo het volgende:
seizoen 5 wordt dus boek 4 & 5 en seizoen direct boek 6? Ik ben ermee bekend als niet boeklezer dat boek 4 en 5 synchroom lopen maar met andere karakters, gebeurd daar dan zo weinig boeiends in dat ze daar niet 2 seizoenen van kunnen maken?
Die is ook heel vet en deel 3 is gister toevallig uitgekomen. Vanavond lekker spelenquote:Op woensdag 25 maart 2015 12:15 schreef Gezicht het volgende:
Ik heb op youtube trouwens eens een play-through van de eerste twee afleveringen van de TellTale Games spinoff van GoT gekeken, aardige adaptatie met een aparte verhaallijn.
Ik merk wel dat degene die hem speelt (ik kijk de playthroughs van PewDiePie) er geen zak van snapt omdat 'ie de serie nooit heeft gekeken. Lijkt me natuurlijk stukken aantrekkelijker als je de serie wél kent. Als 'ie binnenkort nog eens op een Steam sale staat haal ik 'm zeker binnen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:20 schreef ems. het volgende:
Die is ook heel vet en deel 3 is gister toevallig uitgekomen. Vanavond lekker spelen
Ik zie waar het fout gingquote:Op woensdag 25 maart 2015 12:23 schreef Gezicht het volgende:
[..]
(ik kijk de playthroughs van PewDiePie)
Als ze twee seizoenen zouden maken van boeken 4 en 5 heeft bijvoorbeeld Bran niets te doen (die is nu al een seizoen weg) en onder andere Arya ook niet, omdat ze weinig in boeken 4 en 5 voorkomen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:09 schreef planethugo het volgende:
Als boekenlezer kijk ik de serie gewoon door. Dat wachten op GRRM heb ik dus absoluut geen zin in, daar is die veel te traag voor.quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:41 schreef avotar het volgende:
GRRM heeft ook al aan de schrijvers en producers zijn end-game voor de serie onthult, voor het geval hij komt te overlijden voor hij het laatste boek uitheeft. Grote kans dus dat ze hem gewoon gaan inhalen en naar dat end-game gaan toeschrijven.
Wat dus zou betekenen dat je als boeklezer pur-sang moet stoppen met kijken.
Anderhalf? Begint pas weer op 12 april in USA.quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:21 schreef planethugo het volgende:
thnx voor de uitleg, ben benieuwd dan. Maar dat ben ik bij Game of Thrones toch al altijd
nog anderhalve week
eikel, moet dat nouquote:Op woensdag 25 maart 2015 15:26 schreef Cornelis83 het volgende:
[..]
Anderhalf? Begint pas weer op 12 april in USA.
^^quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:40 schreef planethugo het volgende:
[..]
eikel, moet dat nou
achja dat weekje extra kan er ook nog wel bij
dat klopt haha maar denk dat ik het ondertussen wel ergens tegengekomen wasquote:Op woensdag 25 maart 2015 16:41 schreef Cornelis83 het volgende:
[..]
^^
Ik heb de teleurstelling nu nog redelijk in de kiem gesmoord voor jeWas pijnlijker geweest denk ik, als je 6 april in de ochtend klaar zat om de eerste aflevering van seizoen 5 te downloaden, en dan is ie er niet omdat je je vergist had.
zeker de moeite waard!quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:15 schreef Gezicht het volgende:
Ik heb op youtube trouwens eens een play-through van de eerste twee afleveringen van de TellTale Games spinoff van GoT gekeken, aardige adaptatie met een aparte verhaallijn.
quote:Op woensdag 25 maart 2015 21:11 schreef VeX- het volgende:
Je zal maar een boekenlezer van het eerste uur zijn geweest.
Word je praktisch gedwongen om de serie te kijken omdat je anders toch wel gespoild wordt.
Het eerste wat ik doe bij de eerste de beste plotwending die nog niet in de boeken staat is die ellendige boeklezers appen met de vraag of 'die-en-die ook al dood is in de boeken'.quote:Op woensdag 25 maart 2015 21:11 schreef VeX- het volgende:
Je zal maar een boekenlezer van het eerste uur zijn geweest.
Word je praktisch gedwongen om de serie te kijken omdat je anders toch wel gespoild wordt.
Heftig.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het eerste wat ik doe bij de eerste de beste plotwending die nog niet in de boeken staat is die ellendige boeklezers appen met de vraag of 'die-en-die ook al dood is in de boeken'.
Mjah, het medicijn is er nogsteeds niet volgens mijquote:
Maar hoe weet je dan dat die niet in de boeken staat als je het zelf geen boekenlezer bentquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het eerste wat ik doe bij de eerste de beste plotwending die nog niet in de boeken staat is die ellendige boeklezers appen met de vraag of 'die-en-die ook al dood is in de boeken'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |