bij ons hetzelfdequote:Op vrijdag 20 maart 2015 11:00 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
bwehehehe
Ik stond ergens in noordwest Frankrijk, weet niet eens precies waar. We reden naar lichte plekken in het donkergrijze wolkendekVet geluk gehad.
We stonden in glooiend landschap, hond blaft in de verte, vogels fluiten. We zien de schaduw van de maan over de heuvels dichterbij komen, hond wordt stil, vogels houden hun snavels, diamanten ring gezien, de hele mikmak, paar minuten totale eclips, dan komt de zon weer tevoorschijn, euforisch gevoel (ja, ik weet het..), zien het "einde" van de schaduw van de maan weer aankomen over de heuvels. We stonden daar met een stuk of 10 auto's in the middle of nowhere, iedereen doodstil. Ge-wel-dig.
En dan bij de grensovergang van Frankrijk naar België 3 uur in de file staanMaar het was lekker weer, iedereen was blij. Blij dat we gegaan zijn
Ik was toen 16. Was wel even een vreemd gezicht. Was wel wat donkerder maar niet zo donker dan dat je verwacht...wel heel stil buiten (geen gezang van de vogels)...quote:Op vrijdag 20 maart 2015 11:03 schreef Vlindur het volgende:
in '99 was ik 15. Ik weet er ècht niks meer van
Is echt een wezenlijk verschil ja.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 11:11 schreef Maver24 het volgende:
Ik vond het daar straks toch donkerder dan nu. Vogels vliegen ook weer rond terwijl ze daarstraks allemaal niks meer deden
Of de bewolking lost een beetje op...quote:Op vrijdag 20 maart 2015 11:12 schreef WEST het volgende:
het wordt wel weer lichter dus enig effect heeft het wel gehad.
30 seconden terug hier inderdaad ook op Schiphol.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 10:55 schreef Ener-G het volgende:
Jeuj, gaatje van 5 seconden in de wolken boven Amsterdam:
[ link | afbeelding ]Solar eclipse by renegesink, on Flickr
was hier heel goed te merken. Ik woon aan/in een park, en nu zijn de vogels weer actief. Vooral het stil zuijn van de koolmezen viel op, die maken toch de meeste herrie merk je dan.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 11:11 schreef Maver24 het volgende:
Ik vond het daar straks toch donkerder dan nu. Vogels vliegen ook weer rond terwijl ze daarstraks allemaal niks meer deden
Net een hele tijd naar de lucht zitten kijken, maar niksquote:Op vrijdag 20 maart 2015 11:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
30 seconden terug hier inderdaad ook op Schiphol.
Voor 5 seconden, maar wel gezien!
Ik kijk ook uit op een park en ik zag ook geen vogel meer vliegen en ze zaten in de boom of op het dak. Nu merk je echt pas dat je er nu veel meer licht is dan daarstraks. Mist begint ook op te lossen lijkt het welquote:Op vrijdag 20 maart 2015 11:14 schreef Againzender het volgende:
[..]
was hier heel goed te merken. Ik woon aan/in een park, en nu zijn de vogels weer actief. Vooral het stil zuijn van de koolmezen viel op, die maken toch de meeste herrie merk je dan.
De kraaien waren nog als een van de weinigen actief. Hier achter staat een boom, daar zaten 15 duiven te rusten tijdens het maximum. Nu is de hele boom weer leeg.
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 11:00 schreef Ooi86 het volgende:
Nou guys, die lichte plekken in de bewolking boven beverwijk maakte zich hartstikke waar!! Ik heb het gezien en foto's gemaakt (met mn iphone). Ik ga ze even bewerken en dan post ik ze ff.
ja, dat is een beetje het probleem. Om die mist op te lossen heb je zon nodigquote:Op vrijdag 20 maart 2015 11:17 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ik kijk ook uit op een park en ik zag ook geen vogel meer vliegen en ze zaten in de boom of op het dak. Nu merk je echt pas dat je er nu veel meer licht is dan daarstraks. Mist begint ook op te lossen lijkt het wel
Mooi werkquote:
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |