Dat dus. In een A380 zat die 3-4-3 voorin best prima, bij Emirates dan. Maar als dat ooit 3-5-3 wordt, vrees ik dat het net zo oncomfortabel wordt als die 3-4-3 in een 777. Nog nooit in een 2-5-2 opstelling gevlogen, maar binnenkort gaan we het meemaken bij Malaysia AMS-KUL. Vind die 2-4-2 opstelling in een A330/340 altijd wel prima, al duurt een vlucht dan meestal een uurtje langer dan in een 777.quote:Op maandag 23 maart 2015 20:38 schreef OEM het volgende:
Bij 2-5-2 had je nog het voordeel van de twee-zits. In 3-5-3 zijn de nadelen van 2-5-2 gecombineerd met de nadelen 3-3-3
3-4-3 bij Emirates was voorin inderdaad uitstekend te doen. Waar ik me naast de zitruimte en vooral gangpadruimte vooral zorgen over maak is de bagageruimte. Het is nu al vaak te krap en met meer passagiers en hun spullen...quote:Op maandag 23 maart 2015 21:18 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat dus. In een A380 zat die 3-4-3 voorin best prima, bij Emirates dan. Maar als dat ooit 3-5-3 wordt, vrees ik dat het net zo oncomfortabel wordt als die 3-4-3 in een 777. Nog nooit in een 2-5-2 opstelling gevlogen, maar binnenkort gaan we het meemaken bij Malaysia AMS-KUL. Vind die 2-4-2 opstelling in een A330/340 altijd wel prima, al duurt een vlucht dan meestal een uurtje langer dan in een 777.
http://www.nu.nl/buitenla(...)uiden-frankrijk.htmlquote:Een Airbus A320 van vliegmaatschappij Germanwings met aan boord 142 personen is dinsdag neergestort in het zuiden van Frankrijk.
Dat melden diverse Franse media.
Het toestel met vluchtnummer 4U9525 zou onderweg zijn van Barcelona naar Dusseldorf en is neergestort in de Alpen. De eerste brokstukken van het toestel zouden al gevonden zijn.
De Airbus A320 is een groot passagierstoestel met een capaciteit voor 174 inzittenden. Het gaat waarschijnlijk om een vlucht die om 10.00 uur is vertroken vanuit Barcelona.
Germanwings is een dochtermaatschappij van Lufthansa.
twitter:flightradar24 twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 11:49:50Last position of Germanwings flight #4U9525 at 09:40 UTChttp://t.co/FHoX6q0GHt http://t.co/72pxGKolRM reageer retweet
Dat topic gaat veel te hard en zit vol met schreeuwers die niet weten waar ze het over hebbenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:53 schreef Iemand91 het volgende:
Misschien slimmer om bijv. hier verder te gaan.
Kan me nog levendig herinneren dat ik iets dergelijks ook zei bij MH17...
Geloof me, die rate of descent heb je echt wel door. En de computer programmeer je ook niet verkeerd, die rekent het verticale profiel helemaal zelf uitquote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:40 schreef flipsen het volgende:
[..]
Dat topic gaat veel te hard en zit vol met schreeuwers die niet weten waar ze het over hebben
Maar die info van FlightRadar is wel vreemd. Daalt "normaal", geen rare bochten, geen grote variaties in snelheid... De computer verkeerd geprogrammeerd zou zo maar kunnen toch? En dan piloten die niet op zitten te letten want he, je zit in het veiligste deel van je vlucht. Naja, we krijgen de inside informatie natuurlijk nooit te horen, maar ik ben nu al benieuwd naar het eindoordeel van de onderzoekers.
Ik bedoel meer dat de gewone daling werd ingezet, maar veel te vroeg. Maar goed, weet ik veelquote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:44 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Geloof me, die rate of descent heb je echt wel door. En de computer programmeer je ook niet verkeerd, die rekent het verticale profiel helemaal zelf uit
De A320 is nog geen 3 uur geleden neergestort.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:40 schreef flipsen het volgende:
Dat topic gaat veel te hard en zit vol met schreeuwers die niet weten waar ze het over hebben
Ze daalden in 8 minuten van FL380 naar FL110 wat neerkomt op gemiddeld 3375 fpm.quote:Daalt "normaal",
Ze vlogen in een van de drukste gebieden qua vliegbewegingen.quote:En dan piloten die niet op zitten te letten want he, je zit in het veiligste deel van je vlucht.
Het afgelopen jaar kon ik bij die geschiedenisposts - tenzij het hele oude ongelukken waren - metersdikke onderzoeksrapporten lezen als ik dat zou willen.quote:Naja, we krijgen de inside informatie natuurlijk nooit te horen, maar ik ben nu al benieuwd naar het eindoordeel van de onderzoekers.
Ze schijnen inderdaad nog een oproep gedaan te hebben naar ATC.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:57 schreef flipsen het volgende:
Gesprekken tussen het toestel en de LVL, zou je die ook te horen krijgen? Aangezien het relatief lang duurde hebben ze vast wel ergens iets tegen de LVL geroepen. Of moeten we wachten op AirCrash Investigation?
Dat laatste inderdaad. Prachtige rapporten waar justitie geen gebruik van kan maken. En laten we daar op wachten jaquote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:54 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
De A320 is nog geen 3 uur geleden neergestort.
Iedereen die nu op tv/internet verhalen gaat ophangen over wat gebeurd doet dat aan de hand van hun natte vinger want er is gewoon nog niets over bekend.
Daarom ga ik bijvoorbeeld ook nooit in dergelijke topics zitten lezen/posten; je lult namelijk maar wat in de leegte.
[..]
Ze daalden in 8 minuten van FL380 naar FL110 wat neerkomt op gemiddeld 3375 fpm.
Dus praktisch een kilometer per minuut; dat merk je inderdaad wel.
Verder is dalen op zo'n moment geen logische actie.
[..]
Ze vlogen in een van de drukste gebieden qua vliegbewegingen.
[..]
Het afgelopen jaar kon ik mij die geschiedenisposts - tenzij het hele oude ongelukken waren - metersdikke onderzoeksrapporten lezen als ik dat zou willen.
Juist in de luchtvaart is het naar buiten brengen van dergelijke informatie, het delen en bovenal van leren enorm belangrijk en juist wat luchtvaart zo enorm veilig maakt.
Dan moeten ze wel allebei tegelijk zijn afgevallen, anders ga je denk ik niet in zo'n rechte lijn naar beneden.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:12 schreef KomtTijd... het volgende:
Volgens mij kun je niet eens zo hard dalen zonder je neus flink naar beneden te gooien dus dat hebben ze echt wel doorgehad (als ze bij kennis waren) idd.
Of de vleugels moeten afgebroken zijn maar dat merk je ook wel denk ik.
Idd dat zal het niet geweest zijn.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:15 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dan moeten ze wel allebei tegelijk zijn afgevallen, anders ga je denk ik niet in zo'n rechte lijn naar beneden.
Onderzoeksrapporten worden doorgaans gewoon publiek gemaakt, dus je hoeft niet per se te wachten op ACI. Je kan hooguit je vraagtekens er bij zetten, afhankelijk van hoe corrupt je BEA en/of Airbus vindt.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 13:57 schreef flipsen het volgende:
Gesprekken tussen het toestel en de LVL, zou je die ook te horen krijgen? Aangezien het relatief lang duurde hebben ze vast wel ergens iets tegen de LVL geroepen. Of moeten we wachten op AirCrash Investigation?
Zoals bij AF296 in 1988 toen vooraf al vast stond dat de crash zeker niets met het fly-by-wire systeem te maken had?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:28 schreef OEM het volgende:
Onderzoeksrapporten worden doorgaans gewoon publiek gemaakt, dus je hoeft niet per se te wachten op ACI. Je kan hooguit je vraagtekens er bij zetten, afhankelijk van hoe corrupt je BEA en/of Airbus vindt.
Conspiracy theories genoeg over BEA en Airbus. AF296 idd, black boxes die kwijtraken, verwisseld worden, onleesbaar zijn, achterlijk lange onderzoeken.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:30 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zoals bij AF296 in 1988 toen vooraf al vast stond dat de crash zeker niets met het fly-by-wire systeem te maken had?
Ik ben verder niet bekend met airbus, wel met B737. Een dergelijke grondsnelheid in combinatie met de rate of descent zou niet eens lukken zonder het gebruik van speedbrakes (zoals bijvoorbeeld bij een emergency descent).quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:28 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Idd dat zal het niet geweest zijn.
Zit nog FF te hoofdrekenen, misschien zou het net kunnen als de motoren volledig idle zijn en je die snelheid aanhoudt... Maar om die snelheid te houden met motoren idle zal je ook wel flink moeten duiken denk ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |