abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_150810224
registreer om deze reclame te verbergen
JeI9Bjv.jpg

WO Rechtsgeleerdheid
natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!

limitededition.png

Enne.. afgestudeerd zijn for the win!
De afgestudeerde helden arbeiders van dit topic
• Maharbal (2x: Fiscaal, Notarieel. Tevens advocaat-stagiair)
• Eriksd (Mr. droogkloot & kwaliteitsuser samen met Boterbartje)
• Ryon (Verschillende projecten, breed uiteenlopende interesse van hogerhand. Is volgend jaar miljonair als alles meezit al is daar nogal wat weerstand tegen vanuit de lokale politiek.)
• Sideshowbobbie (Novietenhoeder I) (Mr. A. R. Beidsrecht)
• Ansu
• Phaelanx_NL
• Actaeon (Emeritus Novietenhoeder)

Ook leuk: de studenten, op oplopende tofheid van de universiteit:
Rijksuniversiteit Groningen
• Giku
• Valid
• Etsu (voormalig prof. mr. emo.gif)
• Paxcon (voormalig mr. dr. LaPo, prof. mr. emo.gif)
• Ties02 (Novietenhoeder II; prof. dr. mr. Strafrecht)
• Joosie200
• ManScat
• Athlete
• Argelos
• Fratles
• Krabs
• Thereyougo
• Accursius
• underground1009
• IPA35

Open Universiteit
• SpotlessMind00 (ook wel bekend als Spotmeister, of gewoon Floormanager)
• nadiyaa

Universiteit van Amsterdam
• Yreal (P is in zicht, laatste horde Rechtsgeschiedenis!)
• Tchock
• Snax

Erasmus Universiteit Rotterdam
• NotGuilty
• IkeDubaku99
• Keyos
• VonBallusseck
• N0rah
• Rummikub
• mapima

Universiteit Leiden
• KOG
• De_Fietser
• Studeur
• Ago-ergo-sum
• Monnet

Universiteit Utrecht
• solo020
• hugecooll
• Blistering

Universiteit van Tilburg
• Complexiteit
• Holograph

Radboud Universiteit
• Boterbartje

Ambtenaar hahaha
• GeneraalAdmiraal

Dit is WO rechten: geen cursisten gaarne!

Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe. Zorg dat de TT de titel van een arrest is. Controleer of het arrest dat je in gedachten hebt nog niet is geweest! De TS typt een korte samenvatting van het gebruikte arrest.

Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd. Of niet. Maar dan kun je bezwaar maken. En in beroep. En vast ook nog wel in cassatie bij Danny, al weet die kerel waarschijnlijk niet wat dat betekent.
quote:
10s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Weet je wat cassatie is?
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Danny het volgende:

[..]

dan verwijderen ze je ballen
mag het weten
pi_150810295
Ik liep er vanochtend langs op Grunn CS maar dan een ekte Portekabin :P
mag het weten
pi_150810318
Beetje standaard TT hoor
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_150810340
quote:
10s.gif Op donderdag 19 maart 2015 13:24 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Beetje standaard TT hoor
Niet zeuren, kale.
pi_150810374
quote:
10s.gif Op donderdag 19 maart 2015 13:23 schreef Joosie200 het volgende:
Ik liep er vanochtend langs op Grunn CS maar dan een ekte Portekabin :P
Staat er hier bij de bushalte ook eentje
pi_150810447
Het is portacabin.
pi_150810487
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 13:13 schreef underground1009 het volgende:
Goed, voor de mensen met bestuurs- en/of commissie-ervaring hier, en de andere mensen natuurlijk ook :P Ik zit een beetje met een dilemma.
Ik heb gesolliciteerd voor een commissie bij een kleinere studievereniging die van juni tot november zou lopen. Hiervan heb ik net de uitslag gekregen, en ik heb geen plek in die commissie gekregen. Ik heb echter wel een plek aangeboden gekregen als secretaris van een andere commissie, die het hele jaar door zou lopen. Ik wilde echter die eerste commissie combineren met een commissie gedurende het jaar bij een andere, grotere studievereniging. Hiervoor moet ik echter nog solliciteren, en heb ik dus nog totaal geen zekerheid over.

Dan mijn vraag: denken jullie dat een combinatie gemaakt kan worden tussen die twee commissies gedurende het jaar? Zo niet, wil ik eigenlijk liever een commissie bij die grotere studievereniging doen.
Aan de andere kant heb ik daar geen zekerheid, en is dit al wel een zeker aanbod.

Wat denken jullie?
Ik zou gaan voor die commissie waar je secretaris kan worden en dan ook solliciteren voor die andere commissie. Indien het uiteindelijk echt niet te combineren valt kun je altijd nog uit de eerste stappen.
pi_150810558
quote:
8s.gif Op donderdag 19 maart 2015 13:27 schreef Bananenman het volgende:
Het is portacabin.
Bedankt Hans
mag het weten
pi_150810624
quote:
10s.gif Op donderdag 19 maart 2015 13:24 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Beetje standaard TT hoor
Lang niet zo standaard als ene windmolentje
mag het weten
pi_150811068
quote:
8s.gif Op donderdag 19 maart 2015 13:27 schreef Bananenman het volgende:
Het is portacabin.
pi_150811174
Hee Joosie, essentie? :+

Dank je Accursius, heb inmiddels het bestuur een berichtje gestuurd met dat ik het graag zou willen doen :)
pi_150811324
Is BPR1 aan de RUG een lastig tentamen?

In hoeverre gaan ze in op het bewijsrecht? Het hoorcollege was erg oppervlakkig maar de theorie uit Stein/Rueb over bewijslastverdeling en rechterlijk vermoeden en zo vind ik nogal lastig :P .
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_150811404
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 13:53 schreef IPA35 het volgende:
Is BPR1 aan de RUG een lastig tentamen?
Nee. Had eerst een 5 door persoonlijke omstandigheden die week, toen in de herkansing een 7. :+
pi_150811433
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 13:55 schreef Etsu het volgende:

[..]

Nee.
Ok :)

Veel jurisprudentie is voorgeschreven maar tijdens de HC's niet behandeld. In hoeverre is de jurisprudentie belangrijk, enige indicatie mogelijk?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_150811443
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 13:56 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Veel jurisprudentie is voorgeschreven maar tijdens de HC's niet behandeld. In hoeverre is de jurisprudentie belangrijk, enige indicatie mogelijk?
Erg belangrijk.
pi_150811553
Lastige is dat je de namen van de arresten makkelijk door elkaar gaat halen aangezien het bijna allemaal om namen gaat.
pi_150811598
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 13:55 schreef Etsu het volgende:

[..]

Nee. Had eerst een 5 door persoonlijke omstandigheden die week, toen in de herkansing een 7. :+
mag het weten
pi_150811674
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 14:00 schreef Etsu het volgende:
Lastige is dat je de namen van de arresten makkelijk door elkaar gaat halen aangezien het bijna allemaal om namen gaat.
Yep.

Ik zal dan maar eens een dag uittrekken om die waslijst arresten eens geheel door te nemen...
pi_150811693
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 14:04 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Yep.

Ik zal dan maar eens een dag uittrekken om die waslijst arresten eens geheel door te nemen...
Veel staat gewoon op het internet. ;)
pi_150811702
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 13:56 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Puur uit nieuwsgierigheid: wat heb je er aan te weten dat een willekeurige FOK!-user een zeven heeft gehaald in de herkansing?
pi_150811720
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 14:04 schreef Tchock het volgende:

[..]

Puur uit nieuwsgierigheid: wat heb je er aan te weten dat een willekeurige FOK!-user een zeven heeft gehaald in de herkansing?
pi_150811722
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 14:04 schreef Etsu het volgende:

[..]

Veel staat gewoon op het internet. ;)
Dat studytubelaw is wel geniaal.

--

Jij doet/deed notarieel recht? Doe je soms aanvullende vakken voor civiel effect?
pi_150811738
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 14:05 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Dat studytubelaw is wel geniaal.

--

Jij doet/deed notarieel recht? Doe je soms aanvullende vakken voor civiel effect?
Ja. En ja, bestuursrecht 2 & 3, strafrecht 2 & 3.
pi_150811740
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 14:04 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik vind zijn cijfer niet zo relevant maar eerder hoe hij het heeft ervaren qua lastigheid van de vraagstelling.
pi_150811743
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 14:06 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ik vind zijn cijfer niet zo relevant maar eerder hoe hij het heeft ervaren qua lastigheid van de vraagstelling.
Dat weet ik niet meer. Er zullen vast oude tentamens op Nestor staan.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')