Slaven waren inderdaad zonder kwade bedoelingenquote:Op woensdag 18 maart 2015 02:07 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja, maar het gaat om de logica erachter. Jij bent niet meer of minder verantwoordelijk voor iets wat een viking heeft gedaan dan voor wat een slavenhandelaar heeft gedaan. En in de tijd van de vikingen was plunderen om je shit te krijgen normaal en in de tijd van de VOC was slavenhandel normaal. Er zijn nu vast ook genoeg dingen die wij als normaal beschouwen en zonder kwade bedoelingen doen, terwijl mensen er over (een paar) honderd jaar misschien met gefronste wenkbrauwen op terugkijken.
Naja ze zullen toen vast wel geweten hebben dat het niet helemaal in de haak was, maar toen was het bijvoorbeeld normaal om krijgsgevangenen als slaaf te gebruiken/verhandelen.quote:Op woensdag 18 maart 2015 02:08 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
Slaven waren inderdaad zonder kwade bedoelingen
het was normaal in Keltische kringenquote:Op woensdag 18 maart 2015 02:07 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja, maar het gaat om de logica erachter. Jij bent niet meer of minder verantwoordelijk voor iets wat een viking heeft gedaan dan voor wat een slavenhandelaar heeft gedaan. En in de tijd van de vikingen was plunderen om je shit te krijgen normaal en in de tijd van de VOC was slavenhandel normaal. Er zijn nu vast ook genoeg dingen die wij als normaal beschouwen en zonder kwade bedoelingen doen, terwijl mensen er over (een paar) honderd jaar misschien met gefronste wenkbrauwen op terugkijken.
Ja, maar toen was de wereld klein (nee, niet letterlijk)quote:Op woensdag 18 maart 2015 02:10 schreef wietparkiet het volgende:
[..]
het was normaal in Keltische kringen
in Angelsaksische (Engelsen) kringen bijvoorbeeld niet
Joden vergassen, was dat ook zonder kwade bedoelingen?quote:Op woensdag 18 maart 2015 02:08 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
Slaven waren inderdaad zonder kwade bedoelingen
Het gaat ook helemaal niet om directe verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 18 maart 2015 02:07 schreef hugecooll het volgende:
[..]
noodzakelijk kwaadquote:Op woensdag 18 maart 2015 02:11 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Joden vergassen, was dat ook zonder kwade bedoelingen?
valt meequote:Op woensdag 18 maart 2015 02:10 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja, maar toen was de wereld klein (nee, niet letterlijk)
oooh, ik wou hugecooll er direct verantwoordelijk voor stellenquote:Op woensdag 18 maart 2015 02:12 schreef deadprez het volgende:
[..]
Het gaat ook helemaal niet om directe verantwoordelijkheid.
Ik heb het ook over indirecte verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 18 maart 2015 02:12 schreef deadprez het volgende:
[..]
Het gaat ook helemaal niet om directe verantwoordelijkheid.
Daarmee bedoel ik meer dat je nu de hele wereld kan volgen. Hoe ze met bepaalde dingen omgaan in Azië, Zuid-Amerika etc. in plaats van alleen je eigen provincie. Je referentiekader is nu een stuk uitgebreiderquote:Op woensdag 18 maart 2015 02:12 schreef wietparkiet het volgende:
[..]
valt mee
schijnt zelfs dat Vikingen naar Amerika zijn gevaren
hoe ze dat bereikt hebben met die bootjes van ze is me een raadsel
oh, dus zo lang was je niet weg..quote:Op woensdag 18 maart 2015 08:01 schreef TheWeeknd het volgende:
[..]
gister een beetje druk en te moe om hier nog te komen babbelen
weet ik veel, ik ben hier bijna alleen tijdens werktijdquote:Op woensdag 18 maart 2015 08:02 schreef TheWeeknd het volgende:
[..]
neee haha ik was hier zondag toch?
jaa kloptquote:Op woensdag 18 maart 2015 08:04 schreef gianni61 het volgende:
[..]
weet ik veel, ik ben hier bijna alleen tijdens werktijd
Hey hey, was jij niet bezig met toetsen en examens enzo?quote:
Hey!quote:
bijna toetsweekquote:Op woensdag 18 maart 2015 08:08 schreef Cyberzone het volgende:
[..]
Hey hey, was jij niet bezig met toetsen en examens enzo?
haha successquote:Op woensdag 18 maart 2015 08:09 schreef gianni61 het volgende:
[..]
ook lekker.
uhm ja, dr is altijd wel wat te doen
Ah okay, sorry.quote:Op woensdag 18 maart 2015 08:22 schreef TheWeeknd het volgende:
[..]
bijna toetsweek
en volgend jaar pas examens
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |