SPOILER: Kampioen afbeeldingen 2010/2011, 2011/2012, 2012/2013 en 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2012/2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2014/2015Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gifjes enzulksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:’De Vieira van Ajax’
Bazoer geeft jawoord aan Overmars en Kinsbergen
Riechedly Bazoer (18) heeft de luide lokroep uit het buitenland weerstaan. De revelatie van de eredivisie wekte de interesse van topclubs uit Italië, Spanje, Engeland en Duitsland, maar gaf zijn woord aan Ajax.
De fans van de regerend landskampioen kunnen zodoende opgelucht ademhalen. Nadat Bazoer zich de laatste weken geruisloos in het eerste speelde en de complimenten kreeg van Frank de Boer („Hij krijgt een dikke negen, speelt als een routinier”), liep het storm bij zijn broer en zaakwaarnemer Irchandly Bazoer van Sports Progress Management. Die maakte alle geïnteresseerden echter duidelijk dat de toekomst van ’junior’ in de ArenA ligt.
Dat werd gisteren in een gesprek tussen Irchandly en de Ajax-directeuren Michael Kinsbergen en Marc Overmars onderstreept. Het eerste bod van de algemeen directeur en directeur voetbalzaken was dusdanig dat er al handen konden worden geschud. Afgesproken werd om een vier- en een vijfjarig contract uit te werken, waarbij dat laatste de voorkeur heeft.
Pepijn Lijnders was negen jaar geleden bij PSV de individuele techniektrainer van Bazoer en vindt het verstandig dat de speler zijn tot de zomer van 2016 lopende verbintenis verlengt. „Mijn advies aan Riechedly is om zo lang mogelijk onder de vleugels van Frank de Boer te blijven. Ajax is in heel de wereld uniek. Men is niet bang om jonge spelers op bepalende posities op het middenveld te zetten.”
De huidige coach van Liverpool onder 16, die vijf jaar bij PSV en zeven jaar bij FC Porto werkte als techniektrainer, besefte in Eindhoven direct met een uitzonderlijk talent te maken te hebben. „Vanaf het begin had Riechedly zo veel power en wist hij jeugdwedstrijden volledig naar zijn hand te zetten. Hij gaf met links en rechts passes, wist zich altijd vrij te maken, schermde de bal als geen ander af en was verdedigend beresterk.”
Lijnders legde – zoals hij bij Memphis Depay, Jorrit Hendrix en de naar Manchester United vertrokken Andreas Pereira ook deed – de nadruk op twee facetten. „’Het overleven in de meest moeilijke situaties’, zoals we dat noemden. En het ’penetreren en het uitspelen van je directe tegenstander’. Tot vervelens toe hebben we hem daarmee bestookt”, zegt de Limburger.
„Riechedly moest daarbij voortdurend op zoek gaan naar zijn grenzen. Bij Ajax heeft hij zich fantastisch doorontwikkeld en is hij een voorbeeld voor veel jongere spelers. Je kunt bij een topclub op je zeventiende of achttiende op het middenveld staan als je intelligent, mobiel en krachtig bent. En het mooie bij Riech is dat hij bijna alles op intuïtie doet. Hij is achttien, maar voetbalt als een routinier”, aldus de trotse Lijnders.
Bazoer maakte eind 2012, op 16-jarige leeftijd, de overstap van PSV naar Ajax. Fons Groenendijk kreeg hem bij Jong Ajax onder zijn hoede. „Daar heb ik geregeld met hem in de clinch gelegen”, aldus de oud-speler van onder meer FC Utrecht, Sparta en Ajax. „Nu hij in het eerste speelt, wordt Riechedly door zijn medespelers gecorrigeerd, maar bij Jong Ajax moest ik dat als trainer doen. Dat leidde tot discussies.”
Maar van Groenendijk geen kwaad woord over de middenvelder. „Iedereen zag dat hij enorm veel kwaliteiten heeft. Maar uiteindelijk ging het erom wanneer de trainers van het eerste hem rijp achtten voor Ajax 1. Riechedly moest geduld hebben, maar had dat niet. En dat is op zich een goede eigenschap. Ik had dagelijks contact met Frank de Boer, Hennie Spijkerman en Dennis Bergkamp en elke keer vertelde ik Bazoer weer wat zij van hem verwachtten. ’Riech, je hebt kwaliteit, iedereen ziet het in je zitten en je bent in beeld’. Het ging echter nog om de betrouwbaarheid. Hij wilde zich zo graag bewijzen dat hij overal was waar de bal was. Stap voor stap leerde hij in dienst van het elftal te spelen, in het tactische plaatje te passen.”
Inmiddels geniet Groenendijk met volle teugen van de jongeling. „Het is mooi om te zien dat hij zo goed en stabiel speelt. Vergeet niet dat hij pas 18 is. Ik zie hem als de toekomstige Patrick Vieira van Ajax. Hij staat hoog op zijn benen, heeft een mooie stijl van voetballen en is een echte atleet. Dit soort spelers heb je steeds meer nodig. Ik ben ervan overtuigd dat hij nog sterker zal worden en de top bereikt.”![]()
Ik lach niet om de speler die ons het WK en de CL gaat bezorgen. Ik juich hem juist toe.quote:Op woensdag 18 maart 2015 01:24 schreef Sked het volgende:
Moet wel lachen om het opportunisme rondom BazoerDie Lebenslust bringt dich um.![]()
Ik lach ook niet om Bazoer, maar om hoe hij op een troon gezet wordt.quote:Op woensdag 18 maart 2015 01:29 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik lach niet om de speler die ons het WK en de CL gaat bezorgen. Ik juich hem juist toe.![]()
Dat is nu eenmaal wat je doet met een koning.quote:Op woensdag 18 maart 2015 01:31 schreef Sked het volgende:
[..]
Ik lach ook niet om Bazoer, maar om hoe hij op een troon gezet wordt.Die Lebenslust bringt dich um.![]()
Koning Bazoer gaat de beslissende maken voor Nederland tijdens de WK finale 2018. En doet dat door in de 89e minuut de bal uit een corner met een schitterende omhaal via de binnenkant kruising tussen de palen te knallenquote:Op woensdag 18 maart 2015 01:31 schreef Sked het volgende:
[..]
Ik lach ook niet om Bazoer, maar om hoe hij op een troon gezet wordt.![]()
![]()
Om vervolgens in de gelijkmaker van Klose te aanschouwen in minuut +94.quote:Op woensdag 18 maart 2015 01:40 schreef IMVHI het volgende:
[..]
Koning Bazoer gaat de beslissende maken voor Nederland tijdens de WK finale 2018. En doet dat door in de 89e minuut de bal uit een corner met een schitterende omhaal via de binnenkant kruising tussen de palen te knallen![]()
Hij maakt dan ook wel indruk en iedereen wil dan hebben bijgedragen aan zijn succes, verder zie je in het algemeen wel dat jeugdspelers nu meer als "verlossers" worden gezien omdat topaankopen er niet in zitten.quote:Op woensdag 18 maart 2015 01:31 schreef Sked het volgende:
[..]
Ik lach ook niet om Bazoer, maar om hoe hij op een troon gezet wordt.![]()
Voor minimaal 50 miljoen, prrrrrrrima!quote:Op woensdag 18 maart 2015 08:16 schreef riazop het volgende:
Gaat zomer 2017 gewoon weg hoor. Dan is ie ook al 19![]()
Want Eriksen ging ook voor 50 miljoen weg?quote:Op woensdag 18 maart 2015 08:23 schreef NoventaMinutos het volgende:
[..]
Voor minimaal 50 miljoen, prrrrrrrima!
Zal dus eerder rond de 10 miljoen liggen. Een correcte prijs voor een voetballer die NA een jaar eredivisie met Ajax in de middenmoot van de PL verder kan groeien.
Die 10 miljoen levert handelshuis Ajax nog een mooie plus op. Met Bazoers salaris en premies (tot en met 2016) en afkoop voor PSV hebben ze aan die jongen nog geen miljoen uitgegeven.![]()
Waar het mij om gaat is dat hij dan nog helemaal niet weg hoeft te gaan. Hij ligt contractueel vast, dus voorlopig speelt hij bij Ajax waar hij zich prima kan ontwikkelen. Ajax kan dus elke prijs vragen die het wilt.quote:Op woensdag 18 maart 2015 08:31 schreef riazop het volgende:
[..]
Want Eriksen ging ook voor 50 miljoen weg?
Zal dus eerder rond de 10 miljoen liggen. Een correcte prijs voor een voetballer die NA een jaar eredivisie met Ajax in de middenmoot van de PL verder kan groeien.
Die 10 miljoen levert handelshuis Ajax nog een mooie plus op. Met Bazoers salaris en premies (tot en met 2016) en afkoop voor PSV hebben ze aan die jongen nog geen miljoen uitgegeven.![]()
Hangt maar helemaal van de inhoud van zijn contract af.quote:Op woensdag 18 maart 2015 08:34 schreef NoventaMinutos het volgende:
[..]
Ajax kan dus elke prijs vragen die het wilt.
Verder weten we allemaal dat als een speler (en zijn makelaar) willen gaan. Ze gewoon gaan. En zal Ajax toch eieren kiezen voor haar geld.![]()
Bazoer > Eriksenquote:Op woensdag 18 maart 2015 08:31 schreef riazop het volgende:
[..]
Want Eriksen ging ook voor 50 miljoen weg?
Die 10 miljoen levert handelshuis Ajax nog een mooie plus op. Met Bazoers salaris en premies (tot en met 2016) en afkoop voor PSV hebben ze aan die jongen nog geen miljoen uitgegeven.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.![]()
Overigens denk ik niet dat Bazoer naar de middenmoot van de EPL gaat. Die jongen heeft nu al een aanbieding van City naast zich neer gelegd. En ik denk dat hij alleen nog maar zal groeien. Hij zal vast nog wel een dipje krijgen, maar daarom is het ook zo fijn dat hij nog voor 5 jaar vast ligt. Met Bazoer heeft Ajax goud in handen. Ook prachtig dat ze meteen akkoord gaan met het eerste voorstel, zegt toch genoeg.![]()
Natuurlijk gaat die jongen dat contract niet uitdienen, maar het is wel leuk dat hij bijtekentquote:Op woensdag 18 maart 2015 08:36 schreef riazop het volgende:
[..]
Hangt maar helemaal van de inhoud van zijn contract af.
Verder weten we allemaal dat als een speler (en zijn makelaar) willen gaan. Ze gewoon gaan. En zal Ajax toch eieren kiezen voor haar geld.![]()
Bazoer gaat pas weg na een kampioenschap net als een echte PSVer.quote:Op woensdag 18 maart 2015 08:42 schreef NoventaMinutos het volgende:
Overigens denk ik niet dat Bazoer naar de middenmoot van de EPL gaat. Die jongen heeft nu al een aanbieding van City naast zich neer gelegd. En ik denk dat hij alleen nog maar zal groeien. Hij zal vast nog wel een dipje krijgen, maar daarom is het ook zo fijn dat hij nog voor 5 jaar vast ligt. Met Bazoer heeft Ajax goud in handen. Ook prachtig dat ze meteen akkoord gaan met het eerste voorstel, zegt toch genoeg.![]()
![]()
Welnee. Zilver hooguit.quote:Op woensdag 18 maart 2015 08:42 schreef NoventaMinutos het volgende:
Met Bazoer heeft Ajax goud in handen.
Vooral de volgende club van Bazoer zal goud in handen kunnen hebben. Want dan pas komen de echte grote bedragen op tafel.![]()
Wel met tong80 achter het doel mag ik hopen.quote:Op woensdag 18 maart 2015 01:40 schreef IMVHI het volgende:
[..]
Koning Bazoer gaat de beslissende maken voor Nederland tijdens de WK finale 2018. En doet dat door in de 89e minuut de bal uit een corner met een schitterende omhaal via de binnenkant kruising tussen de palen te knallenKnapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
Forum Opties Forumhop: Hop naar: