Klopt, ik heb dit laatst ook gehad. Om duidelijkheid gevraagd en uiteindelijk gaf ze het, heb je veel meer aan.quote:Op zaterdag 4 april 2015 21:38 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Blokkeer me dan... dan maar lekker hard maar wel duidelijkHad vooraf al zo'n gevoel dat het niets werd hoor ivm afstand, maar het is gewoon erg leuke meid dus dan telt de afstand voor mij eigenlijk al niet meer

Blokkeren is eveneens kansloos. Leer gewoon te communiceren.quote:Op zaterdag 4 april 2015 22:49 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Klopt, ik heb dit laatst ook gehad. Om duidelijkheid gevraagd en uiteindelijk gaf ze het, heb je veel meer aan.
Maar dat negeren is zo kansloos

Eens hoor. Een vrouw moet gewoon zeggen dat ze geen interesse heeft. Dan weet je precies waar je staat en hou je ook geen hoop meer.quote:Op zaterdag 4 april 2015 22:51 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Blokkeren is eveneens kansloos. Leer gewoon te communiceren.

Ik wist vooraf de date dat ze die avond sowieso plannen had. Ze keek op de klok en ineens riep ze dat er zo wel vandoor moest gaan. Op zich dus niet onlogisch, maar ze was wel langer onderweg naar mij dan de date duurde nu. Nee ben er voor nu ook klaar mee. Als ik niks meer hoor, so be it. Ze was ook niet echt op zoek naar een relatie heb ik het idee dus misschien is dat het.quote:Op zaterdag 4 april 2015 22:45 schreef blondetrien het volgende:
[..]
D'r is toch ook weinig toch geen verschil tussen daten op lokaal en op nationaal niveau? Je gaat je niet ineens anders gedragen lijkt me. Lijkt me dat als Deezer zich op nationaal niveau kan redden, dit ook op lokaal niveau zou moeten lukken..
Verder maak je wel sense hoor... maar dat grote struikelblok lokaal/nationaal snap ik gewoon niet zo.
En Deezertje, jij mag natuurlijk ook duidelijkheid vragen, he, na een date. Dat is geen schande en een vrouw die het leuk met je heeft gehad gaat je daar echt niet ineens op afrekenen ofzo. Je mag best als je een keertje met iemand gedate hebt vragen of ze een eventueel vervolg zou zien zitten... (uiteraard niet meer bij het "negeermeisje" doen).Voorkomt overanalyse en heb je meteen duidelijkheid zonder dit soort gezeik...

Hoe oud ben jij eigenlijk?quote:Op zaterdag 4 april 2015 22:54 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik wist vooraf de date dat ze die avond sowieso plannen had. Ze keek op de klok en ineens riep ze dat er zo wel vandoor moest gaan. Op zich dus niet onlogisch, maar ze was wel langer onderweg naar mij dan de date duurde nu. Nee ben er voor nu ook klaar mee. Als ik niks meer hoor, so be it. Ze was ook niet echt op zoek naar een relatie heb ik het idee dus misschien is dat het.
@Odd, ja leven op orde is ook beter. Doe nu ook gewoon waar ik zin in heb hoor, maar toch knaagt dat hele gevoel van iemand in je leven missen om leuke en intieme dingen mee te doen wel hoor. Andere kant ook meegemaakt: jongen op school wil ook dolgraag een meid maar laat dit niet blijken en heeft een leuk sociaal leven verder. Die is nu nog steeds alleen, dus ook als je niet laat merken dat je 'needy' bent geen garantie tot succes dus.

Ach... op die manier sorteer je degenen die niet bij je passen er misschien wel weer heel makkelijk tussenuit?quote:Op zaterdag 4 april 2015 22:53 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Eens hoor. Een vrouw moet gewoon zeggen dat ze geen interesse heeft. Dan weet je precies waar je staat en hou je ook geen hoop meer.
Want aan dat negeren kan ik me echt vreselijk ergeren
 Zou me er niet al te druk om maken, je mist er immers niks aan.
 Zou me er niet al te druk om maken, je mist er immers niks aan.

Maar als je dat meisje wel leuk vind en zij negeert dat steekt dat toch wel. Dan kan ze beter duidelijk zijn dan kan je er meteen klaar mee zijn.quote:Op zaterdag 4 april 2015 22:55 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Ach... op die manier sorteer je degenen die niet bij je passen er misschien wel weer heel makkelijk tussenuit?Zou me er niet al te druk om maken, je mist er immers niks aan.

Daarom moet je ook gewoon duidelijk zijn na afloop van de date, dat is veel minder akward dan dagen later via de app iets vernemen. Geen vage afsluiting van een date als: ''We appen!!'' of ''Dit was leuk, doen we snel weer'' als je dat toch niet van plan bent (en dat weet je vaak echt wel tijdens de date zelf hoor). Zeg gewoon: ''Heel eerlijk: ik vond er niet veel aan. We houden het hierbij.'' Als het goed is kom je elkaar daarna toch niet meer tegen, dus wat heb je te verliezen als je eerlijk bent?quote:Op zaterdag 4 april 2015 22:53 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Eens hoor. Een vrouw moet gewoon zeggen dat ze geen interesse heeft. Dan weet je precies waar je staat en hou je ook geen hoop meer.
Want aan dat negeren kan ik me echt vreselijk ergeren

De grootste kans op succes heb je denk ik met iets dat er tussenin zit. Je interesse laten blijken, maar op een oprechte en niet-wanhopige manier. Gewoon normaal, zeg maar.quote:Op zaterdag 4 april 2015 22:54 schreef Deezertje het volgende:
jongen op school wil ook dolgraag een meid maar laat dit niet blijken en heeft een leuk sociaal leven verder. Die is nu nog steeds alleen, dus ook als je niet laat merken dat je 'needy' bent geen garantie tot succes dus.
 "Ik vermaak me eigenlijk prima, maar vind je wel een erg toffe meid"
 "Ik vermaak me eigenlijk prima, maar vind je wel een erg toffe meid"   

Dat is blijkbaar toch heel lastig om te zeggen tegen iemand.quote:Op zaterdag 4 april 2015 22:57 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Daarom moet je ook gewoon duidelijk zijn na afloop van de date, dat is veel minder akward dan dagen later via de app iets vernemen. Geen vage afsluiting van een date als: ''We appen!!'' of ''Dit was leuk, doen we snel weer'' als je dat toch niet van plan bent (en dat weet je vaak echt wel tijdens de date zelf hoor). Zeg gewoon: ''Heel eerlijk: ik vond er niet veel aan. We houden het hierbij.''

Ik weet niet of het zozeer lokaal/nationaal is, wat ik ook wel bedoelde was dat het hele datinggebeuren natuurlijk gewoon onpersoonlijk is. En hoe groter de afstand hoe makkelijker mensen zich denken gedrag te kunnen permitteren. De helft van de dingen die mij gezegd zijn via de app of juist niet, dat zou je in mn smoel niet doen. Het lijkt soms wel eens alsof elk fatsoen direct ook de deur uitgaat met 'ik zeg gewoon niet dat ik het niks vond', 'een beetje na-appen en dan laten verwateren', 'appjes niet beantwoorden'. Dat gaat in persoon wat lastiger. Als ik een meisje mee uitvraag, dan kan ze moeilijk stil blijven...quote:Op zaterdag 4 april 2015 22:45 schreef blondetrien het volgende:
[..]
D'r is toch ook weinig toch geen verschil tussen daten op lokaal en op nationaal niveau? Je gaat je niet ineens anders gedragen lijkt me. Lijkt me dat als Deezer zich op nationaal niveau kan redden, dit ook op lokaal niveau zou moeten lukken..
Verder maak je wel sense hoor... maar dat grote struikelblok lokaal/nationaal snap ik gewoon niet zo.
En Deezertje, jij mag natuurlijk ook duidelijkheid vragen, he, na een date. Dat is geen schande en een vrouw die het leuk met je heeft gehad gaat je daar echt niet ineens op afrekenen ofzo. Je mag best als je een keertje met iemand gedate hebt vragen of ze een eventueel vervolg zou zien zitten... (uiteraard niet meer bij het "negeermeisje" doen).Voorkomt overanalyse en heb je meteen duidelijkheid zonder dit soort gezeik...

Ja en dat is dus best lastig. Heb op de sportschool wel gemerkt dat je echt niet iemand moet aanspreken zonder goede reden. Onhandige locatie misschien, maar je hebt direct contact en kan aan de gezichtsuitdrukking of wat wel meteen zien of ze openstaat voor een gesprek.quote:Op zaterdag 4 april 2015 22:59 schreef blondetrien het volgende:
[..]
De grootste kans op succes heb je denk ik met iets dat er tussenin zit. Je interesse laten blijken, maar op een oprechte en niet-wanhopige manier. Gewoon normaal, zeg maar."Ik vermaak me eigenlijk prima, maar vind je wel een erg toffe meid"
 Ze was bloedmooi en stonden nog meer mensen in de rij dus was zelf ff uit het veld geslagen haha. Maar weet iig waar ze werkt dus mocht ze de volgende keer weer zo vriendelijk tegen me doen (en tegen degene die voor mij staat bijvoorbeeld niet) dan waag ik misschien een gokje
 Ze was bloedmooi en stonden nog meer mensen in de rij dus was zelf ff uit het veld geslagen haha. Maar weet iig waar ze werkt dus mocht ze de volgende keer weer zo vriendelijk tegen me doen (en tegen degene die voor mij staat bijvoorbeeld niet) dan waag ik misschien een gokje  

Het is geen garantie tot succes. Maar met jezelf moet je het een leven lang doen, de meeste anderen zijn slecht tijdelijk aanwezig.quote:Op zaterdag 4 april 2015 22:54 schreef Deezertje het volgende:
@Odd, ja leven op orde is ook beter. Doe nu ook gewoon waar ik zin in heb hoor, maar toch knaagt dat hele gevoel van iemand in je leven missen om leuke en intieme dingen mee te doen wel hoor. Andere kant ook meegemaakt: jongen op school wil ook dolgraag een meid maar laat dit niet blijken en heeft een leuk sociaal leven verder. Die is nu nog steeds alleen, dus ook als je niet laat merken dat je 'needy' bent geen garantie tot succes dus.

Emotionele onvolwassenheid. Mannen overigens ook. Het is de pest van een hele generatie.quote:Op zaterdag 4 april 2015 22:57 schreef JR-Style-93 het volgende:
Waarom doen vrouwen dat eigenlijk? Dat negeren?

Waar heb je dan precies sjans? op straat? winkel? OV? Werk/ Ik heb een beetje magische gave dat overal waar ik kom en ik een leuk meisje zie ze al bezet blijktquote:Op zaterdag 4 april 2015 23:06 schreef The_Odd_One het volgende:
[..]
Het is geen garantie tot succes. Maar met jezelf moet je het een leven lang doen, de meeste anderen zijn slecht tijdelijk aanwezig.
Je bent overigens wel aantrekkelijker als het je geen shit kan schelen. Ik heb nog nooit zoveel sjans gehad en mensen die voor me 'zoeken'. I couldn't give less a shit.
 Of ik val gewoon op de verkeerde types, dat kan ook.
 Of ik val gewoon op de verkeerde types, dat kan ook.

Dat is exact wat ik bedoel. Seize the moment!quote:Op zaterdag 4 april 2015 23:05 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja en dat is dus best lastig. Heb op de sportschool wel gemerkt dat je echt niet iemand moet aanspreken zonder goede reden. Onhandige locatie misschien, maar je hebt direct contact en kan aan de gezichtsuitdrukking of wat wel meteen zien of ze openstaat voor een gesprek.
Was van de week in de supermarkt en het kassameisje zei ineens: ''Als ik te snel ga met scannen moet je maar zeggen. Las ik wel ff een pauze voor je in (ik was bezig met artikelen in tas zetten). Heb dat in al die jaren nog nooit gehoord, maar was dit dan een flirtmove of gewoon aardigheid?Ze was bloedmooi en stonden nog meer mensen in de rij dus was zelf ff uit het veld geslagen haha. Maar weet iig waar ze werkt dus mocht ze de volgende keer weer zo vriendelijk tegen me doen (en tegen degene die voor mij staat bijvoorbeeld niet) dan waag ik misschien een gokje

Maar als je dan extravert doet kan je toch gewoon zeggen dat je geen interesse meer hebt, zeker via de app.quote:Op zaterdag 4 april 2015 23:08 schreef The_Odd_One het volgende:
[..]
Emotionele onvolwassenheid. Mannen overigens ook. Het is de pest van een hele generatie.
Onzekerheid vervangen door overdreven extravertie en het creeren van een wensbeeld van jezelf in plaats van acceptatie van jezelf en reflectie.

Ik denk dat je goed naar jezelf moet kijken, je kiest vaak types uit die in iets op jezelf lijken. Niet iedereen die bezet is, is happy. Vergeet dat niet. Je ziet slechts de buitenkant.quote:Op zaterdag 4 april 2015 23:09 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Waar heb je dan precies sjans? op straat? winkel? OV? Werk/ Ik heb een beetje magische gave dat overal waar ik kom en ik een leuk meisje zie ze al bezet blijktOf ik val gewoon op de verkeerde types, dat kan ook.

Ik heb het zelf nooit gedaan. Ben altijd juist vrij duidelijk geweest voor mijn gevoel.quote:Op zaterdag 4 april 2015 22:57 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Maar als je dat meisje wel leuk vind en zij negeert dat steekt dat toch wel. Dan kan ze beter duidelijk zijn dan kan je er meteen klaar mee zijn.
Waarom doen vrouwen dat eigenlijk? Dat negeren?

Nou ja ik had vooral het idee dat omdat ze echt bloedmooi was (vind ze zichzelf misschien niet) en ik die dag juist niet op mijn best uitzag, het gewoon puur aardigheid was en ook met de feestdagen in het vooruitzicht gewoon stukje extra klantgerichtheid (= meer klanten terugkomen). Ze had helaas geen naambordje op anders was ik wel ff de creep uitgehangen op FB om te kijken of ze vrijgezel was, bespaart me weer een blauwtje bij de volgende movequote:Op zaterdag 4 april 2015 23:10 schreef The_Odd_One het volgende:
[..]
Dat is exact wat ik bedoel. Seize the moment!
Ik had altijd zo'n situatie bij de Soup & Enzo. Supermooi meisje, heldere blauwe ogen die je niet vaak zo ziet. En altijd was het awkward omdat de spanning direct in de lucht hing haha.

Meestal als vrouwen me afwijzen vind ik het ook prima en verbreek ik het contact, maar met het negeren blijf ik vaak nog appjes sturen omdat ik het dan raar vind als het contact opeens helemaal weg is zonder duidelijk "afscheid"quote:Op zaterdag 4 april 2015 23:12 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Ik heb het zelf nooit gedaan. Ben altijd juist vrij duidelijk geweest voor mijn gevoel.
Denk dat sommige vrouwen het wat moeilijk hebben met de waarheid, want die kan pijn doen voor de ander. Bang om te kwetsen. Of het boeit ze juist helemaal niet dat ze iemand kwetsen, die types zijn er ook. Die het genegeer duidelijk vinden. Maar ja, negeren lijkt mij persoonlijk vervelender dan een afwijzing.
Merk trouwens dat sommige mannen juist het tegenovergestelde hebben als je aardig tegen ze blijft wanneer ze je uitvragen en je het afwijst om wat voor reden dan ook ... dat ze dan toch blijven proberen. Is ook wel lastig, want dan krijg je het gevoel dat de enige manier om ze te laten varen bitch-mode is, en dat past niet echt bij me. In dat soort gevallen neem ik inderdaad ook afstand omdat ik voor mijn gevoel meermaals duidelijk ben geweest. Dat zou eventueel kunnen overkomen als negeren? Maar een nee is voor mij een nee, en sommige mannen schijnen te denken dat er dan toch een ja in zou kunnen zitten, maar dat is wel hun probleem... niet het mijne. En ik zou het onzin vinden om buiten mijn eigen grenzen te moeten treden (bitch-mode) als ik allang duidelijk ben geweest, gewoon omdat men niet wil dat de boodschap aankomt.
Denk dus dat er 2 kanten aan kunnen zitten:
- vrouwen die een makkelijke weg uitzoeken, want ze willen je niet kwetsen (of ze zitten permanent in bitch-mode en het boeit ze gewoon niet)
- mannen die een nee niet kunnen of willen accepteren

Het is aangeleerde extravertie gecombineerd met veel onzekerheid. Dus leuk doen met vriendinnen wijntjes drinken, hard lachen, AL je vrienden appen en veel jongens appen en dan vertellen over hoe LEUK en HIP je bent. Hoe je meer wilt reizen en meer wilt ervaren. Constant een imago neerzetten. Jezelf en je eigen onzekerheid overschreeuwen over hoe geweldig jij en je leven zijn.quote:Op zaterdag 4 april 2015 23:10 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Maar als je dan extravert doet kan je toch gewoon zeggen dat je geen interesse meer hebt, zeker via de app.
Ik snap dat allemaal niet

Nee. Niet denken. Niet op FB om te checken. Uitvragen. Alles kan kapot.quote:Op zaterdag 4 april 2015 23:13 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nou ja ik had vooral het idee dat omdat ze echt bloedmooi was (vind ze zichzelf misschien niet) en ik die dag juist niet op mijn best uitzag, het gewoon puur aardigheid was en ook met de feestdagen in het vooruitzicht gewoon stukje extra klantgerichtheid (= meer klanten terugkomen). Ze had helaas geen naambordje op anders was ik wel ff de creep uitgehangen op FB om te kijken of ze vrijgezel was, bespaart me weer een blauwtje bij de volgende move

Haha ja ik weet dat dat de instelling is. Maar ik heb ook een paar meiden uit de buurt waarvan ik altijd dacht dat ze nog single waren, blijken ze al paar jaar relatie te hebbenquote:Op zaterdag 4 april 2015 23:18 schreef The_Odd_One het volgende:
[..]
Nee. Niet denken. Niet op FB om te checken. Uitvragen. Alles kan kapot.
en blauwtjes horen erbij
 in dat geval is FB checken wel makkelijker.
 in dat geval is FB checken wel makkelijker. Bleek ze gewoon aardig tegen me te doen. Maar dit maal begon ze zelf dus wel contact.
 Bleek ze gewoon aardig tegen me te doen. Maar dit maal begon ze zelf dus wel contact.

Overigens kan het nog steeds interesse zijn. 3 year itch?quote:Op zaterdag 4 april 2015 23:23 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Haha ja ik weet dat dat de instelling is. Maar ik heb ook een paar meiden uit de buurt waarvan ik altijd dacht dat ze nog single waren, blijken ze al paar jaar relatie te hebbenin dat geval is FB checken wel makkelijker.
Had dat dus ook op de sportschool bij groepsles laatst. Leuke meid begint uit het niets ineens een gesprek met me, paar keer daarna ook. Net op het punt dat ik wel wat meer wou en haar wou uitvragen ontdekte ik dat ze al 3 jaar een vriend heeftBleek ze gewoon aardig tegen me te doen. Maar dit maal begon ze zelf dus wel contact.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |