abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150750812
Wat vinden jullie er van dat er om deze reden een machtiging gesloten is aangevraagd voor de duur van 1 jaar?

31 oktober 2014 heeft een kinderrechter een gesloten uithuisplaatsing uitgesproken voor 6 maanden omdat [meisje] gedragsproblemen vertoonde (bedreigingen, weglopen, spijbelen en politiecontacten). Er was echter geen instemmende verklaring van een gedragswetenschapper. Deze is vereist bij een opname voor gesloten jeugdzorg. Zij is toen geplaatst in een "open/besloten" instelling. De machtiging die juridisch ongeldig was, werd alleen gebruikt om te dreigen en het [meisje] werd hier bang van, maar deed haar best op de instelling. Er werd zelfs gesproken van een ‘positieve ontwikkeling die bewonderenswaardig is’.

31 januari 2015 loopt het meisje weg uit de instelling en duikt vier dagen onder. De machtiging gesloten bleek verlopen, dus gesloten ging ze niet meer, aldus de gezinsvoogd. Er was voor 10 maart 2015 een evaluatiezitting gepland voor de kinderrechter, maar zelfs deze werd afgebeld.

Het meisje mocht wonen bij [familielid], maar ze ging vanuit de instellingen waar ze woonde ook op bezoek/verlof bij moeder, in vakanties en weekenden. Ze had 5 dagen bij [familie] geslapen, maar wilde ook graag bij moeder zijn dus verbleef zij daar. De gezinsvoogd leek hier geen problemen mee te hebben. Na 1,5 week ging gezinsvoogd naar moeder en het meisje toe en vulde daar nog formulieren in voor een school in de buurt en een polikliniek. Ze zou de leerplichtambtenaar bellen voor het meisje, want die kon pas 19 maart starten op school.

De volgende dag moest het meisje opeens uithuis ‘want afspraken waren niet nagekomen’. Er was geen duidelijke omgangsregeling en het meisje kon naar mening van de gezinsvoogd niet omgaan met vrijheid. Het meisje - in shock - en de gezinsvoogd zijn toen terug gegaan naar de instelling waar zij toendertijd verbleef. Echter, het meisje was zo gespannen dat een goed gesprek niet mogelijk was, dus zei de gezinsvoogd ‘dit gaat niet werken, ik plaats je gesloten!’ en kapte het gesprek af.

Het verzoek is dus ‘houding slecht’ ‘afspraken niet nagekomen’ en ‘gaat niet naar school nu ze bij moeder komt’, terwijl dit komt door dat er geen omgangsregeling was en gezinsvoogd dingen heeft NAGELATEN. Wat vinden jullie hier van? Het [meisje] vertoont sinds een halfjaar al geen problemen meer, maar de gedragswetenschapper heeft nu ingestemd dus er komt een rechtszaak.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 21:33:54 #2
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_150750983
En waar kom jij voor in dit verhaal?
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
pi_150751049
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 21:33 schreef MagnumPI het volgende:
Misschien ben ik het meisje wel? Of gewoon geïnteresseerd of juist betrokken bij een ander :)
  dinsdag 17 maart 2015 @ 21:39:13 #4
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_150751341
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 21:34 schreef PsychoMirror het volgende:

[..]

Misschien ben ik het meisje wel? Of gewoon geïnteresseerd of juist betrokken bij een ander :)
Altijd die mysterie topics.... Zo kun je geen discussie voeren, als we moeten raden naar de meest basale uitgangspunten.

Of wil je liever dat we weddenschappen gaan afsluiten op wie je bent?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 21:39:59 #5
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_150751385
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 21:33 schreef MagnumPI het volgende:
Ga er maar vanuit dat TS de patiënt is met die psychonaam.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_150751399
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 21:39 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Altijd die mysterie topics.... Zo kun je geen discussie voeren, als we moeten raden naar de meest basale uitgangspunten.

Of wil je liever dat we weddenschappen gaan afsluiten op wie je bent?
Daar heb je een punt.

Het gaat over mij ja, ze willen mij opsluiten omdat ik 'mij niet aan de afspraak hield' 'mijn houding slecht is' enzovoorts
pi_150751414
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 21:39 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ga er maar vanuit dat TS de patiënt is met die psychonaam.
Moet jij nodig zeggen :6
  dinsdag 17 maart 2015 @ 21:41:27 #8
358523 IkStampOpTacos
pi_150751477
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 21:40 schreef PsychoMirror het volgende:

[..]

quote:

[..]

Daar heb je een punt.

Het gaat over mij ja, ze willen mij opsluiten omdat ik 'mij niet aan de afspraak hield' 'mijn houding slecht is' enzovoorts
Verrassend.
-
  Boks-Chick dinsdag 17 maart 2015 @ 21:43:36 #9
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_150751617
quote:

[..]

Daar heb je een punt.

met alle respect enzo he, maar gezien je pohi is het mss niet eens zo een hele slechte om eens een tijdje jezelf echt te laten helpen. En dan ook echt. En dan niet je problemen hier droppen om te bespreken, maar ze met je hulpverlener bespreken. Serieus, echt. Doe jezelf een lol.
Je wilde zelf zelfs opgenomen worden. Nou, pak je kans!
lolwut
  dinsdag 17 maart 2015 @ 21:43:40 #10
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_150751621
quote:
Als je mijn advies wilt, schik je dan in je lot. Je kunt heel veel energie steken in het vechten tegen het systeem, maar uiteindelijk doe je jezelf een groter plezier als je jezelf bent binnen de ruimte die je krijgt.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 21:44:09 #11
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_150751651
quote:

[..]

Tip 2: negeer reacties waar jij niets mee kunt. Want je verneukt zo je eigen topic.
pi_150751724
quote:
19s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 21:43 schreef BrandX het volgende:

[..]

met alle respect enzo he, maar gezien je pohi is het mss niet eens zo een hele slechte om eens een tijdje jezelf echt te laten helpen. En dan ook echt. En dan niet je problemen hier droppen om te bespreken, maar ze met je hulpverlener bespreken. Serieus, echt. Doe jezelf een lol.
Je wilde zelf zelfs opgenomen worden. Nou, pak je kans!
Ik heb al zoveel tehuizen / internaten gehad dat ik er ziek van word.

@ Hallmark: Ik vecht niet, ik vlucht. bedankt voor je tips!
  dinsdag 17 maart 2015 @ 21:45:19 #13
358523 IkStampOpTacos
pi_150751732
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 21:44 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Tip 2: negeer reacties waar jij niets mee kunt. Want je verneukt zo je eigen topic.
Kom op man. De ironie van haar topics:

R&P / Niet erg genoeg voor opname?

Nou poeh, gezien de huidige OP lijkt het me allemaal niet erg genoeg nee. :')
Check haar PoHi eens voor de grap.
-
pi_150751797
We horen maar één kant van het verhaal. Dus totdat we álle kanten van het verhaal kennen, kunnen wij hier geen goede mening over vormen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Boks-Chick dinsdag 17 maart 2015 @ 21:47:26 #15
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_150751862
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 21:45 schreef PsychoMirror het volgende:

[..]

Ik heb al zoveel tehuizen / internaten gehad dat ik er ziek van word.

@ Hallmark: Ik vecht niet, ik vlucht. bedankt voor je tips!
ik zit ff te kijken wanneer het ook al weer was, en ja. het is nog net minder dan een maand geleden dat je je huisarts wilde vragen voor een verwijsbrief om opgenomen te worden.

Je hebt de nodige problemen meiske, dat weet je zelf ook. Dus pak deze kans, en gééf het een kans (van meer dan een paar weekjes, ff doorbijten dus).
lolwut
  dinsdag 17 maart 2015 @ 21:48:16 #16
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_150751916
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 21:45 schreef PsychoMirror het volgende:
Ik vecht niet, ik vlucht.
Nog steeds zou ik zeggen: gebruik het systeem om je doel te bereiken,
  Licht Ontvlambaar dinsdag 17 maart 2015 @ 21:49:29 #17
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_150751975
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 21:46 schreef spijkerbroek het volgende:
We horen maar één kant van het verhaal. Dus totdat we álle kanten van het verhaal kennen, kunnen wij hier geen goede mening over vormen.
geheel mee eens en gezien het feit dat we de andere kanten van het verhaal niet zullen kennen, zal een goede mening vormen niet gaan. Derhalve gaat dit topic ook dicht.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')