quote:
Robin

Jammer dat hij niet vandaag al moet spelen. Het kan wel weer eens lastig gaan worden want Ouahab heeft zijn laatste 15 wedstrijden gewonnen.
Hopelijk voor Robin zijn de douches in Casablanca ondertussen wel verbeterd.
Zijn blog toen:
quote:
Na de Davis Cup ontmoeting tegen Roemenie ging ik gelijk door naar het graveltoernooi van Casablanca. Normaal gesproken ga je eerst trainen op een andere ondergrond om vervolgens toernooien te spelen maar na afweging van wat voor en tegen argumenten heb ik een paar weken geleden besloten om toch gelijk te gaan spelen. Jullie weten vast allemaal dat het in mijn eerste ronde niet zo liep als ik had gehoopt en ik was dan ook erg teleurgesteld. Dat ik niet mijn beste tennis zou spelen na een uurtje trainen op gravel was mij wel duidelijk maar dat ik uiteindelijk zo slecht zou spelen was erg zuur. Uiteindelijk heb ik er wel veel aan gehad en ben ik weer tot een paar belangrijke punten gekomen die ik misschien in de afgelopen tijd was "vergeten". Dit klinkt misschien een beetje vaag maar deze dingen zijn nou eenmaal lastig uit te leggen. Ondanks dat het jaar niet zo is begonnen zoals ik het graag had gewild, is het nu belangrijk dat ik hard blijf trainen en de "vergeten" dingen weer ga toepassen.
Nu ik jullie allemaal verward heb kan ik beginnen over heel iets anders:
De tenniswereld wordt vaak gezien als een "glitter and glamour" wereld maar het toernooi van Casablanca is het tegenovergestelde. Het hotel en het eten is goed verzorgd maar verder word je niet blij om dit toernooi te spelen (tenzij je het wint). Voor dat ik een voorbeeld geef, mogen jullie onderstaande vragen voor jezelf beantwoorden.
1) Hoe vaak douche je per dag?
2) Hoe vaak ga je naar de wc op een dag?
Nu vraag je misschien af waarom ik dit aan jullie vraag. Dit zijn doodgewone handelingen in het dagelijkse leven maar bij dit toernooi word je er niet blij van om te douchen of naar de wc te gaan. Het is zo smerig dat je met je schoenen en kleding aan wilt douchen of de hele dag zweten en stinken omdat je pas in het hotel onder de douche wilt staan. De wc kunnen jullie je nu wel voorstellen dus daar hoef ik niet uitgebreid op in te gaan. Er zijn zelfs spelers geweest die hun eigen wc-papier hebben meegenomen...
Terwijl ik dit schrijf zit ik alweer in Monte Carlo en hier mag ik absoluut niet klagen maar jullie begrijpen vast wel dat, als je eerste ronde verliest met slecht tennis, de halve finale in de dubbel verliest na een matchpoint te hebben gehad, de hele week maar een oefenset hebt kunnen spelen in de single omdat het regende waardoor de banen nog slechter werden en sommige zelfs niet meer te bespelen waren waaronder het Centre Court, dat je zo nu en dan een verhaal maakt waar je ook eens even alles afkraakt. Over het verkeer ben ik niet eens begonnen. Ik denk als ik dit beschrijf, dat ik niet meer van mijn familie en vrienden naar toernooien mag gaan.
Nu ik het verhaal terug lees ben ik best netjes gebleven door maar een paar kleine voorbeelden te noemen en kijk ik alweer helemaal positief naar volgende week. In de eerste ronde zal ik ook zeker positief moeten zijn om een kans te maken tegen de in vorm verkerende Juan Monaco.
Ps: Er zijn ook nog wat spullen gejat van mij maar gelukkig geen computer of andere waardevolle spullen zoals bij andere spelers.
[ Bericht 65% gewijzigd door BobW op 06-04-2015 14:00:54 ]