abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150781682
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 15:26 schreef PendingApproval het volgende:

[..]

Ja doe maar. Zodra hij in Nederland is kan hij rechtstreeks naar het AMC en krijgt alle zorg die hij nodig heeft. Daarna proberen ze wel iets te regelen om het terug te krijgen en als dat niet lukt dan is dat zo.
Dat is de ziekenhuiszorg. Daarna komt de langdurige zorg in een verpleeghuis aan bod. Iets wat nog veel meer geld kan kosten (want langdurig).
pi_150783178
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 13:43 schreef PendingApproval het volgende:

[..]

Sommige ziekenhuizen onder andere het AMC helpen sowieso want die hebben een potje voor dit soort gevallen.
Alle ziekenhuizen (en artsen) helpen verplicht degene die acute medische hulp nodig hebben, zonder vooraf te bekijken wie de rekening gaat betalen. Zelfs in hun vrije tijd zijn artsen verplicht om hulp te bieden als zich de situatie voordoet dat ze toevallig aanwezig zijn. Denk hierbij aan iemand die onwel wordt in een winkelcentrum waar toevallig ook een arts aan het winkelen is, of een verkeersongeval met gewonden waar toevallig een arts passeert. Maar inderdaad ook een onverzekerde die spoedeisende hulp nodig heeft zal worden geholpen.

Wel wordt er achteraf een deurwaarderstraject opgestart als de rekening niet vrijwillig betaald wordt en als er wat te halen valt hoort beslag op bezittingen en inkomen daar ook bij. Kun je de rest van je leven verder op bijstandsniveau totdat de rekening (inclusief deurwaarderskosten en rente) volledig betaald is.

Als de zorg niet acuut is, mag en zal een arts of ziekenhuis wel degelijk eerst vragen aan de patiënt wie de rekening gaat betalen als de patiënt niet kan aantonen dat hij verzekerd is. Ook de verstrekking van medicijnen zal de apotheek snel stop zetten als rekeningen niet betaald worden.
  woensdag 18 maart 2015 @ 22:04:39 #53
25044 Isegrimm
Monsieur le dude
pi_150792162
Bedankt voor alle tips, info en meedenken tot zover :-) Ik heb nu wel een beetje een idee welke instanties we kunnen benaderen.
Dat hij geen zorgverzekering heeft is inderdaad totaal onverantwoordelijk geweest. Probleem is dat hij behoorlijk eigenwijs is en het allemaal te duur vond.
Maar goed, de situatie is zoals ie is en we moeten inderdaad eerst duidelijk zien te krijgen wat hem precies mankeert want (met alle respect overigens) het probleem met die mensen daar (medisch personeel incluis) is dat er heel snel conclusie op conclusie wordt gestapeld en dan krijg je de wildste indianenverhalen. Om dus iets echt duidelijk te krijgen moet je het vaak meerdere keren vragen, op verschillende manieren, zodat je aan de hand van de antwoorden voor jezelf een beeld kan vormen wat er waarschijnlijk echt aan de hand is. Erg frustrerend.
Toeval wil dat we er deze week voor vakantie naartoe gaan, dus ik hoop dat we dan snel duidelijkheid krijgen.
pi_150792483
Hoe oud is hij? Hoe was zijn algemene conditie voordat hij de hersenbloeding kreeg?
  woensdag 18 maart 2015 @ 23:14:46 #55
25044 Isegrimm
Monsieur le dude
pi_150796368
Uit m'n hoofd is hij 63.
Z'n conditie was voor dit alles al niet echt goed. Hij is nadat hij hier in Nederland is gestopt met werken direct geëmigreerd naar Bali en daar begonnen met achter de geraniums te zitten.
Hij heeft daar weinig vrienden, zit de hele dag achter Facebook en komt maar sporadisch zijn huis uit. Hij krijgt dus eigenlijk veel te weinig beweging, rookte daarnaast tot voor kort als een ketter en daaraan heeft hij denk ik z'n slechte conditie te danken.

Daarnaast is hij ontzettend eigenwijs. Hij is een tijdje terug onderuit gegaan op de brommer waarbij z'n schouder uit de kom raakte. Hiermee is hij doorgelopen omdat hij geen zin had in de pijn om het recht te zetten. Vervolgens was een operatie nodig om de schouder middels een metalen klem of pen weer in de kom te zetten.
Van de dokter het dringende advies gekregen de schouder niet te belasten zolang dat metaal erin zat, maar hij is die schouder gewoon gaan belasten. Hierdoor is het metaal verbogen en was een 2e operatie nodig. Later is het wel genezen en is het metaal eruit gehaald, maar door die actie heeft hij nu nog steeds last van die schouder.
Naja, en zo heeft hij nog wel meer van die acties. Je verzint het niet :{
pi_150802487
Lekker verhaal.. Ik zou goed kijken wat z'n prognose is. Als hij slechts nog kan leven als kasplantje heeft het m.i. niet zo heel veel zin om hem hierheen te halen. Dat is natuurlijk hard, maar de hele situatie heeft 'ie toch wel echt aan zichzelf te danken. Meneer heeft alle schepen achter zich verbrand. Dat mag, maar het nadeel daarvan is dat je dan ook geen scheepje meer hebt om terug te varen van Bali naar de verzorgingsstaat Nederland..
pi_150924067
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 18:11 schreef koekjestrommel1 het volgende:
We weten ondertussen wel dat het niet slim was dat hij geen zorgverzekering had, maar dat is nu toch al veel te laat. Best veel mensen maken die fout onder het mom dat hen toch nooit iets overkomt.
Dat geintje kennen wij ook met eigen risico :')

November 2011: Gut, laten we het eigen risico van de zorgverzekering met 500 euro omhoog knallen, we hebben toch nooit wat (zorgkosten echt een paar tientjes in 4 jaar ofzo)

April 2012 had m'n vriendin op 25 jarige leeftijd borstkanker. Goede beslissing :')_!
pi_150942713
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 20:27 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

November 2011: Gut, laten we het eigen risico van de zorgverzekering met 500 euro omhoog knallen, we hebben toch nooit wat (zorgkosten echt een paar tientjes in 4 jaar ofzo)

April 2012 had m'n vriendin op 25 jarige leeftijd borstkanker. Goede beslissing :')_!
Bij een beetje verzekering was je dan ¤250 meer kwijt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_150943351
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 20:27 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Nu lijkt me dat je in geval van borstkanker je wel iets meer aan je hoofd hebt dan die paar honderd euro die het je extra gekost heeft, niet?
pi_150944175
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Bij een beetje verzekering was je dan ¤250 meer kwijt.
En als hij en zijn vriendin beide het ER omhoog hadden gegooid en hij alsnog geen aanspraak heeft gemaakt op meer dan het wettelijk eigen risico aan zorg, zijn ze er gezamenlijk bekeken zelfs alsnog niet op achteruit gegaan.

Behalve dan de verrassing dat die 500 euro nu in 1 keer opgehoest moet worden, in plaats dat het versleuteld zit in de maandelijkse premie van twee polissen. En op verzoek is in één keer voldoen van het eigen risico bij de meeste verzekeraars ook niet nodig en kun je gewoon betaling in termijnen aanvragen.
pi_151013248
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:50 schreef manifold het volgende:

[..]

Nu lijkt me dat je in geval van borstkanker je wel iets meer aan je hoofd hebt dan die paar honderd euro die het je extra gekost heeft, niet?
Het grappige is dat toen we eigen risico omhoog gooiden nog zeiden : Ach, en als je daadwerkelijk zoveel zorgkosten hebt hebben we wel wat anders aan ons hoofd dan geld...
pi_151013298
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 12:23 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

En als hij en zijn vriendin beide het ER omhoog hadden gegooid en hij alsnog geen aanspraak heeft gemaakt op meer dan het wettelijk eigen risico aan zorg, zijn ze er gezamenlijk bekeken zelfs alsnog niet op achteruit gegaan.

Behalve dan de verrassing dat die 500 euro nu in 1 keer opgehoest moet worden, in plaats dat het versleuteld zit in de maandelijkse premie van twee polissen. En op verzoek is in één keer voldoen van het eigen risico bij de meeste verzekeraars ook niet nodig en kun je gewoon betaling in termijnen aanvragen.
Uit borstkanker volgde chemo, voor chemo nog een spoed IVF want zeg maar dag tegen je vruchtbaarheid, waarvoor ook zaadonderzoek nodig was bij mij en diverse tests, dus ik tikte het ER ook makkelijk aan dat jaar :'(

Gelukkig prima regeling kunnen treffen met OHRA... Ik ben de laatste die ook nog maar ooit klaagt over kosten van de zorgverzekering. Al gooien ze het ER naar 1000 en de premie naar 200 euro, ik betaal het met een glimlach.
pi_151018224
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:15 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Uit borstkanker volgde chemo, voor chemo nog een spoed IVF want zeg maar dag tegen je vruchtbaarheid, waarvoor ook zaadonderzoek nodig was bij mij en diverse tests, dus ik tikte het ER ook makkelijk aan dat jaar :'(

Gelukkig prima regeling kunnen treffen met OHRA... Ik ben de laatste die ook nog maar ooit klaagt over kosten van de zorgverzekering. Al gooien ze het ER naar 1000 en de premie naar 200 euro, ik betaal het met een glimlach.
Eigenlijk wel bizar dat er zoveel kosten gemaakt worden die niets met het genezen van borstkanker te maken hebben.
IVF, zaadonderzoek etc. Allemaal op kosten van de zorgverzekering.
Make my day!
pi_151025089
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:45 schreef agter het volgende:

[..]

Eigenlijk wel bizar dat er zoveel kosten gemaakt worden die niets met het genezen van borstkanker te maken hebben.
IVF, zaadonderzoek etc. Allemaal op kosten van de zorgverzekering.
Jep, maar is gewoon een keuze die je hebt. Als je nog een kinderwens hebt, wordt dat vergoed. Zelfde eigenlijk als je een been moet amputeren, je kunt best in een rolstoel zitten toch? Of heb je liever een kunstbeen en kun je weer lopen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')