Dat is de ziekenhuiszorg. Daarna komt de langdurige zorg in een verpleeghuis aan bod. Iets wat nog veel meer geld kan kosten (want langdurig).quote:Op woensdag 18 maart 2015 15:26 schreef PendingApproval het volgende:
[..]
Ja doe maar. Zodra hij in Nederland is kan hij rechtstreeks naar het AMC en krijgt alle zorg die hij nodig heeft. Daarna proberen ze wel iets te regelen om het terug te krijgen en als dat niet lukt dan is dat zo.
Alle ziekenhuizen (en artsen) helpen verplicht degene die acute medische hulp nodig hebben, zonder vooraf te bekijken wie de rekening gaat betalen. Zelfs in hun vrije tijd zijn artsen verplicht om hulp te bieden als zich de situatie voordoet dat ze toevallig aanwezig zijn. Denk hierbij aan iemand die onwel wordt in een winkelcentrum waar toevallig ook een arts aan het winkelen is, of een verkeersongeval met gewonden waar toevallig een arts passeert. Maar inderdaad ook een onverzekerde die spoedeisende hulp nodig heeft zal worden geholpen.quote:Op woensdag 18 maart 2015 13:43 schreef PendingApproval het volgende:
[..]
Sommige ziekenhuizen onder andere het AMC helpen sowieso want die hebben een potje voor dit soort gevallen.
Dat geintje kennen wij ook met eigen risicoquote:Op woensdag 18 maart 2015 18:11 schreef koekjestrommel1 het volgende:
We weten ondertussen wel dat het niet slim was dat hij geen zorgverzekering had, maar dat is nu toch al veel te laat. Best veel mensen maken die fout onder het mom dat hen toch nooit iets overkomt.
Bij een beetje verzekering was je dan ¤250 meer kwijt.quote:Op zondag 22 maart 2015 20:27 schreef Wijnbo het volgende:
[..]
Dat geintje kennen wij ook met eigen risico![]()
November 2011: Gut, laten we het eigen risico van de zorgverzekering met 500 euro omhoog knallen, we hebben toch nooit wat (zorgkosten echt een paar tientjes in 4 jaar ofzo)
April 2012 had m'n vriendin op 25 jarige leeftijd borstkanker. Goede beslissing_!
Nu lijkt me dat je in geval van borstkanker je wel iets meer aan je hoofd hebt dan die paar honderd euro die het je extra gekost heeft, niet?quote:Op zondag 22 maart 2015 20:27 schreef Wijnbo het volgende:
[..]
Dat geintje kennen wij ook met eigen risico![]()
November 2011: Gut, laten we het eigen risico van de zorgverzekering met 500 euro omhoog knallen, we hebben toch nooit wat (zorgkosten echt een paar tientjes in 4 jaar ofzo)
April 2012 had m'n vriendin op 25 jarige leeftijd borstkanker. Goede beslissing_!
En als hij en zijn vriendin beide het ER omhoog hadden gegooid en hij alsnog geen aanspraak heeft gemaakt op meer dan het wettelijk eigen risico aan zorg, zijn ze er gezamenlijk bekeken zelfs alsnog niet op achteruit gegaan.quote:Op maandag 23 maart 2015 11:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Bij een beetje verzekering was je dan ¤250 meer kwijt.
Het grappige is dat toen we eigen risico omhoog gooiden nog zeiden : Ach, en als je daadwerkelijk zoveel zorgkosten hebt hebben we wel wat anders aan ons hoofd dan geld...quote:Op maandag 23 maart 2015 11:50 schreef manifold het volgende:
[..]
Nu lijkt me dat je in geval van borstkanker je wel iets meer aan je hoofd hebt dan die paar honderd euro die het je extra gekost heeft, niet?
Uit borstkanker volgde chemo, voor chemo nog een spoed IVF want zeg maar dag tegen je vruchtbaarheid, waarvoor ook zaadonderzoek nodig was bij mij en diverse tests, dus ik tikte het ER ook makkelijk aan dat jaarquote:Op maandag 23 maart 2015 12:23 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
En als hij en zijn vriendin beide het ER omhoog hadden gegooid en hij alsnog geen aanspraak heeft gemaakt op meer dan het wettelijk eigen risico aan zorg, zijn ze er gezamenlijk bekeken zelfs alsnog niet op achteruit gegaan.
Behalve dan de verrassing dat die 500 euro nu in 1 keer opgehoest moet worden, in plaats dat het versleuteld zit in de maandelijkse premie van twee polissen. En op verzoek is in één keer voldoen van het eigen risico bij de meeste verzekeraars ook niet nodig en kun je gewoon betaling in termijnen aanvragen.
Eigenlijk wel bizar dat er zoveel kosten gemaakt worden die niets met het genezen van borstkanker te maken hebben.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:15 schreef Wijnbo het volgende:
[..]
Uit borstkanker volgde chemo, voor chemo nog een spoed IVF want zeg maar dag tegen je vruchtbaarheid, waarvoor ook zaadonderzoek nodig was bij mij en diverse tests, dus ik tikte het ER ook makkelijk aan dat jaar
Gelukkig prima regeling kunnen treffen met OHRA... Ik ben de laatste die ook nog maar ooit klaagt over kosten van de zorgverzekering. Al gooien ze het ER naar 1000 en de premie naar 200 euro, ik betaal het met een glimlach.
Jep, maar is gewoon een keuze die je hebt. Als je nog een kinderwens hebt, wordt dat vergoed. Zelfde eigenlijk als je een been moet amputeren, je kunt best in een rolstoel zitten toch? Of heb je liever een kunstbeen en kun je weer lopen?quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:45 schreef agter het volgende:
[..]
Eigenlijk wel bizar dat er zoveel kosten gemaakt worden die niets met het genezen van borstkanker te maken hebben.
IVF, zaadonderzoek etc. Allemaal op kosten van de zorgverzekering.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |