Zorgverzekering in die regio kun je wel vergeten, die verzekeren alleen op basis van uitsluitingen, dus alles wat hij heeft/heeft gehad kun je al niet meer verzekeren.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 20:42 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Ik zou maar eens beginnen bij de Nederlandse ambassade in Indonesië, er van uitgaande dat hij zijn Nederlandse nationaliteit nog heeft. En zorg voor een zorgverzekering, nog liever vandaag dan morgen! Het is echt heel belangrijk dat hij zo snel mogelijk weer verzekerd is!
De medische zorg mag dan wel een stuk beter zijn, maar je blijft met het gigantische probleem van onverzekerd zijn zitten.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 20:46 schreef PendingApproval het volgende:
http://balipod.com/bali-expat-forum-f2/
Waarschijnlijk is het beter om hem naar Thailand te halen, daar zijn goede verzorgingshuizen voor expats en de medische zorg is een stuk beter.
Dat hoeft tot op zekere hoogte geen probleem te zijn, maar bij gecompliceerde medische zorg of bij geen of onvoldoende inkomen kan hij beter als de sodemieter naar Nederland komen. De ambassade kan helpen met repatriëring en/of geld voorschieten, maar als er nog familie is dan schuiven ze het snel op hen af.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 20:54 schreef koekjestrommel1 het volgende:
[..]
De medische zorg mag dan wel een stuk beter zijn, maar je blijft met het gigantische probleem van onverzekerd zijn zitten.
Hersenbloeding, hartfalen, nierfalen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 20:59 schreef PendingApproval het volgende:
De ANWB kan informatie verschaffen over de mogelijkheden voor repatriëring en of bij welke instantie je moet zijn.
En indien dat wel mogelijk is gaat dat een godsvermogen kosten, dus schiet je er weinig mee op.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 21:11 schreef computergirl het volgende:
[..]
Hersenbloeding, hartfalen, nierfalen.
Zolang hij niet stabiel is valt hij denk ik niet of nauwelijks te repatriëren.
Klopt ja, als de situatie nog steeds zo is zal hij zeker geen goedkeuring van een arts ontvangen en zonder deze brief zal hij niet door de luchtvaartmaatschappij geaccepteerd worden.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 21:11 schreef computergirl het volgende:
[..]
Hersenbloeding, hartfalen, nierfalen.
Zolang hij niet stabiel is valt hij denk ik niet of nauwelijks te repatriëren.
Is het heel onaardig dat ik dit niet vreemd vind? Als je dit van te voren niet goed regelt door middel van verzekering of spaargeld kun je toch niet verwachten van de Nederlandse overheid dat ze alles voor je regelen en betalen? Die persoon heeft zelf de keuze gemaakt om te verhuizen en een bestaan in het buitenland op te bouwen, maar als het misgaat moeten andere zorgdragen voor je? Zo werkt het volgens mij niet...quote:Op dinsdag 17 maart 2015 22:35 schreef loveyoulongtime het volgende:
en kwam er op neer dat familie en vrienden voor een dure medische terugvlucht moesten zorgen
Zou ook wat zijn als dat zo zou mogenquote:Op dinsdag 17 maart 2015 22:57 schreef Ivo1985 het volgende:
Meneer is daar woonachtig en niet in Nederland. Repatriëring is het terugbrengen naar de gebruikelijke woon/verblijfsomgeving. Daar is meneer al, dus valt er niet te repatriëren.
Repatriëring is niet naar de verblijfsomgeving maar naar het land van nationaliteit.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 22:57 schreef Ivo1985 het volgende:
Meneer is daar woonachtig en niet in Nederland. Repatriëring is het terugbrengen naar de gebruikelijke woon/verblijfsomgeving. Daar is meneer al, dus valt er niet te repatriëren.
Hooguit kan de ambassade wat bemiddelen bij papierwerk en communicatie met lokale instanties, maar meer zit er waarschijnlijk niet in.
Het lijkt er op dat dit alleen van toepassing is als hij in Nederland nog steeds op een vast woonadres ingeschreven staat in de GBA en hij gedurende zijn vakantie in Bali een reisverzekering had?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 23:47 schreef PendingApproval het volgende:
[..]
Repatriëring is niet naar de verblijfsomgeving maar naar het land van nationaliteit.
Ik vermoed dat er geen enkele verzekeraar te vinden is, die deze meneer nog wil verzekeren, daar had ie eerder aan moeten denkenquote:Op dinsdag 17 maart 2015 20:42 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Ik zou maar eens beginnen bij de Nederlandse ambassade in Indonesië, er van uitgaande dat hij zijn Nederlandse nationaliteit nog heeft. En zorg voor een zorgverzekering, nog liever vandaag dan morgen! Het is echt heel belangrijk dat hij zo snel mogelijk weer verzekerd is!
Hoi, sinds een paar minuten staat mijn huis in brand, kan ik een brandverzekering bij jullie afsluiten?quote:Op woensdag 18 maart 2015 03:24 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik vermoed dat er geen enkele verzekeraar te vinden is, die deze meneer nog wil verzekeren, daar had ie eerder aan moeten denken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |