Ik hou weer niet van makke schaapjes die niet voor zichzelf op durven te komen. En vind dat topicstartster een terechte klacht heeft. En dat ze schoonzus maar eens moet vragen wat er nu precies aan de hand is en waarom zij haar niet mag..quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:59 schreef jaha het volgende:
[..]
Je doet jaloers en bezitterig. Daar houden mannen niet van. Zeker niet als je boos gaat lopen mokken.
Het is voor TS weinig relevant de hele tijd te bevestigen hoe 'slecht' die schoonzus is, en daarover ruzie te gaan maken ... daaraan is niks te veranderen of 'op te lossen'.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:03 schreef jaha het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat het andersom is. De schoonzus (en wellicht andere mensen in de familie) vinden dat TS de kwade genius is die het liefst buiten de familie geplaatst moet worden, en met de manier waaop ze doen slagen ze er wonderwel in.
Prima. Ik schets alleen dat haar houding vooral meer weerstand van haar vriendje lijkt op te leveren. Je kunt 100% gelijk hebben, maar zo los je er geen ruzie mee op.quote:Op woensdag 25 maart 2015 00:34 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Ik hou weer niet van makke schaapjes die niet voor zichzelf op durven te komen. En vind dat topicstartster een terechte klacht heeft. En dat ze schoonzus maar eens moet vragen wat er nu precies aan de hand is en waarom zij haar niet mag..
Dit dus.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 10:13 schreef Marrije het volgende:
Zolang ze je dochter niet meeneemt naar de kapper voor een kek kapsel....Maar gewoon een uurthe spelen kan geen kwaad. Ze heeft het via je vriend gevraagd? Wel zelf je kind wegbrengen en ophalen, ipv je vriend.
Jij maakt echt graag overal een probleem van he?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 10:10 schreef Bloempje91 het volgende:
Nee nog niet geprobeerd.
Ik leen mijn kind indd niet even uit.
Mijn kind speelt wel graag met haar kind.
Maar ik vind het apart dat schoonzus op wil passen met een vriendin.. Ik ben gewoon thuis. Vriend zegt dat het leuk hoor ons dochtertje is.. Pff
Ga die ruzie in je hoofd alsjeblieft niet uitspelen over het hoofdje van je kind. Die vindt het leuk om te spelen met haar nichtje, daar gaat het om.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 10:10 schreef Bloempje91 het volgende:
Nee nog niet geprobeerd.
Ik leen mijn kind indd niet even uit.
Mijn kind speelt wel graag met haar kind.
Maar ik vind het apart dat schoonzus op wil passen met een vriendin.. Ik ben gewoon thuis. Vriend zegt dat het leuk hoor ons dochtertje is.. Pff
Je bent een dictator in de relatie.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 16:53 schreef Bloempje91 het volgende:
[..]
Nee liever niet.
Maar ik vind het aardig vervelend dat hij niet wil in zien wat een slijmbal het wel niet is..
En dat hij zovaak als hij zelf zal willen met haar mag appen.
Het is LEUK voor je KIND. Sjeesus.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 10:21 schreef Bloempje91 het volgende:
Het is verder niet nodig want ik ga niet weg.
Vriend gaat even klussen bij vriend met zn broer.
Dus schoonzus is dan met de vriendin van die vriend.
Dus dan passen ze denk ik wel op tot eind van de dag..
Nou! Verlichtend, deze brij.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 10:22 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Wetende dat je wat met de relatie wilt gaan doen zou rust geven.
Je zou je nu wel een roepende in de woestijn voelen, doe daar iets effectiefs mee.
Heel volwassen, deze ruzie over de rug van je kind uitvechten. Kan je straks weer huilie doen dat ze zoveel meer volwassen overkomt enzo, en jezelf afvragen hoe dat toch komt.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 10:21 schreef Bloempje91 het volgende:
Vriend gaat even klussen bij vriend met zn broer.
Dus dan passen ze denk ik wel op tot eind van de dag..
Is één van die dingen toevallig taalgebruik? (Zelfs na de vele hierboven aangebrachte verbeteringen is het nog niet om aan te zien.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:05 schreef Bloempje91 het volgende:
Ik stop nu ook maar met ruziën want ga er niks mee bereiken.
Hij vindt mij alleen maar als een gestoorde overkomen.
Maar het lijkt er wel zo op dat hij die aandacht van haar wel leuk vindt..
En kan soms dingen zo brengen alsof zij wel in een hoop dingen wel een stuk meer volwassener is dan mij ik. En mij dus echt als een zeikerd ziet en haar erg mag en daarom er niks aan wilt doen.
Dat wordt trouwens sowieso batsen als die broer ooit eens uitgezonden wordt.quote:Op donderdag 19 maart 2015 05:43 schreef Bloempje91 het volgende:
Ik denk wel dat mijn vriend tegen z'n broer opkijkt hij zit in het leger. En dat vind hij heel tof. Het is eigenlijk z'n broer(tje) dus vriend is de oudste.
Jij weer?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 10:22 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Wetende dat je wat met de relatie wilt gaan doen zou rust geven.
Je zou je nu wel een roepende in de woestijn voelen, doe daar iets effectiefs mee.
Wie batst er met wie?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 10:51 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dat wordt trouwens sowieso batsen als die broer ooit eens uitgezonden wordt.Zeg me niet dat ik de enige ben die dit dacht.
Wie denk je? Uit dezelfde post:quote:
quote:Op donderdag 19 maart 2015 05:43 schreef Bloempje91 het volgende:
Ik word wel uitgenodigd door schoonmoeder bij haar thuis met verjaardagen ofzo ben ik altijd welkom daar. Maar als schoonzus dat weet , komt zij soms niet mee omdat ik er dan ben. Of gaat veel eerder weg dan normaal.
Ik ben alleen niet welkom bij schoonzus/broer thuis omdat zij dat niet wilt hebben.
Mijn vriend gaat bijna elk weekend wel naar z'n broer en meestal is dat bij hun thuis.
Ik zeg daar dan ook niks meer over en laat hem lekker gaan..
Maar vind het vaak wel een rare situatie. En ik blijf mij dan afvragen wat zij nou zo erg tegen mij heeft?
Ik denk wel dat mijn vriend tegen z'n broer opkijkt hij zit in het leger. En dat vind hij heel tof. Het is eigenlijk z'n broer(tje) dus vriend is de oudste.
Nou is er gister van alles weer gebeurd .. Ruzie om wat dingetjes. Ik heb mijn vriend weg gestuurd naar z'n moeder en dat vond schoonzus natuurlijk geweldig , ze appte gelijk gezellig dat je vanavond ook langs komt bij je broer. Ik haal wat lekker dingetjes in huis komt goed.❤
En dat ze hoorde dat mijn vriend bij z'n ma zou slapen maar dat ze natuurlijk ook altijd bij hun mogen slapen en dat zal nog wel een dag mogen.
En dan weer met kusjes en hartjes er bij.
Ik word echt gek van dat mens want ik weet niet goed wat haar doel is.
Want ze appt ineens elke dag.. Dat was voorheen wel wat minder en echt niet met al die smileys.
Het komt denk wel heel zeikerig over dat ik dat hier steeds neer zet.. Maar ik kan hier zo slecht mee omgaan..
Omdat ik ook ergens wel zo idee heb dat ze mijn vriend aan haar kant wilt hebben.. En mij jaloers wil krijgen ofzo.
Ik wil echt dat ze op gaat houden met die appjes elke dag weer of anders niet zo onwijs slijmerig.
Ja ik weerquote:Op zaterdag 28 maart 2015 10:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij weer?
Leg eens uit. Hoe is zij een roepende in de woestijn?
Dat zal je "goddelijke lichaam" dan wel zijn.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 11:03 schreef hardromacore2.0 het volgende:
[..]
Ik zou het er niet uithalen.
Ja, je mist duidelijk de context bij deze. Ze wordt wel gehoord, dus ze is niet roepende in de woestijn, maar ze hoort zelf nogal slecht want ze doet bijzonder weinig met veelvuldig gegeven adviezen.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 10:58 schreef hardromacore2.0 het volgende:
[..]
Ja ik weer![]()
Hinnik.
Problemen los je niet op door te schreeuwen, te lopen droeftoeten, jouw visie door te drukken.
Jouw reactie was wel tamelijk gepast hoor.
Ik ken het topic niet hoor, maar ik hoor een van vrouw, al dan niet in de war, die zich niet gehoord voelt. En zichzelf alleen maar meer in de hoek gedreven gaat voelen.
Terwijl ze een hand op haar schouders nodig heeft.
Onmisbaar.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 11:05 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dat zal je "goddelijke lichaam" dan wel zijn.
Daar moet ze dan wel voor open staan en voornamelijk aan toe zijn en zich gesteund voelen.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 11:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, je mist duidelijk de context bij deze. Ze wordt wel gehoord, dus ze is niet roepende in de woestijn, maar ze hoort zelf nogal slecht want ze doet bijzonder weinig met veelvuldig gegeven adviezen.
Ze neemt toch zelf het initiatief om steeds topics over haar problemen te openen. Dan is het op zijn minst merkwaardig dat ze verder zo weinig open lijkt te staan voor het advies dat ze krijgt.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 11:09 schreef hardromacore2.0 het volgende:
[..]
Daar moet ze dan wel voor open staan en voornamelijk aan toe zijn en zich gesteund voelen.
Angst om vriend te verliezen/confronteren?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 11:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze neemt toch zelf het initiatief om steeds topics over haar problemen te openen. Dan is het op zijn minst merkwaardig dat ze verder zo weinig open lijkt te staan voor het advies dat ze krijgt.
Om maar een voorbeeld te noemen: het is nu vaak genoeg genoemd dat haar vriend haar zou moeten steunen dus dat ze daar moet beginnen met haar probleem op te lossen. Maar ze blijft maar doorgaan over die schoonzus.
Ja, zou mooi zijn als ze daar een begin van enig initiatief toe zou vertonen.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 11:15 schreef hardromacore2.0 het volgende:
[..]
Angst om vriend te verliezen/confronteren?
Zou mooi zijn als daar een begin word gemaakt, met of zonder professionele hulp.
Maar vriendje heeft niets door?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 11:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, zou mooi zijn als ze daar een begin van enig initiatief toe zou vertonen.
Heeft wat niet door? Lees je het topic wel?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 11:20 schreef hardromacore2.0 het volgende:
[..]
Maar vriendje heeft niets door?
Bloempje maar hopen om hem, signalen uitzenden en niets terug (woestijn).
Nee jij bent mijn messenger.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 11:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heeft wat niet door? Lees je het topic wel?
Wat dacht je van deze draad nog eens door lezen, je prioriteiten bedenken en daar eens naar handelen?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 09:58 schreef Bloempje91 het volgende:
Ik weet even niet wat ik nu beste kan doen..
Wat heeft je kind te maken met jouw passieve gedrag jegens schoonzus?quote:Maar ik vind het natuurlijk wel leuk voor mijn dochertje als ze samen kan spelen.. Maar ik en schoonzus hebben nog niks op gelost..
Waarom heb je dat nog niet geprobeerd?quote:
Niet alleen je vriend zegt dat het leuk is voor je dochtertje, je typt het hier zelf ook.quote:Mijn kind speelt wel graag met haar kind.
Je kind heeft geen playdate's nodig?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 10:21 schreef Bloempje91 het volgende:
En?quote:Vriend gaat even klussen bij vriend met zn broer.
Prima toch?quote:Dus dan passen ze denk ik wel op tot eind van de dag..
Ik zie het al hij weet het wel.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 11:23 schreef hardromacore2.0 het volgende:
[..]
Nee jij bent mijn messenger.
Ik lees later wel door, nu weg.
ja leuk voor dochterquote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:29 schreef hardromacore2.0 het volgende:
[..]
Ik zie het al hij weet het wel.
Ts toon inderdaad lef en zeg dat jij die appjes niet fijn vindt.
Maar dat heb je al gedaan aan je vriend.
Dus confronteer schoonzus.
Mocht het niet oplossen, ga bij die vent weg.
Niet willen scheiden voor de kinderenquote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:49 schreef Re het volgende:
[..]
ja leuk voor dochter. Ik zie het meer als een perceptie die voor de problemen zorgt.
Of gewoon naar haar allemaal berichtjes met hartjes en kusjes sturen.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:54 schreef hardromacore2.0 het volgende:
[..]
Niet willen scheiden voor de kinderen.
Het is ook het uiterste, eerst maar eens flink te keer gaan tegen schoonzus/vriend.
Of naar haar zwager.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 12:56 schreef NotYou het volgende:
[..]
Of gewoon naar haar allemaal berichtjes met hartjes en kusjes sturen.
Niet iedereen is daar even goed in.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Of doe eens gek, gewoon je partner vertrouwen.
Nu nog XXX eronder en een hartjequote:
Gelukkig maar dat jullie een kind hebben.quote:Op woensdag 1 april 2015 22:11 schreef Bloempje91 het volgende:
Nee dat niet.
Normaal gebeurd dat ook niet.
Maar hoe het met mij gaat? Wel oke..
Alleen zit me weer boos Te maken omdat ze me vriend weer appt hoe het met hem gaat..
En me vriend er op in gaat en ze nu aan het appen zijn en ik er niet mee moet bemoeien.
Ik kan mij elke keer zo erg boos maken, ook omdat mijn vriend er altijd in mee gaat. En hij mij als een gestoorde gek ziet.
Alleen heeft TS haar waardigheid al enigszins verloren en heeft ze haar relatie te verliezen. Iets wat vrij realistisch wordt als ze bovenstaand advies op gaat volgen. Dat verbod gaan vriendlief en schoonzus niet pikken, vrij terecht lijkt me ook. Zij zullen daarnaast echt wel besproken hebben waarom vriendlief met ruzie uit logeren gaat bij hen, dus TS mening over schoonzus zal heus wel bekend zijn.quote:Op donderdag 2 april 2015 08:21 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Je moet niet zo aan je vriendje denken.
Laat haar niet meer appen, als er wat is kan ze bellen (en niet plotsklaps).
En sowieso meld haar ook wat je ervan vindt, je hebt niks te verliezen joh (behalve je waardigheid).
1. Zij mag niet hem appen.
2. Zij belt maar.
3. Vertel haar wat je vind.
4. Vertel haar dat je haar niet mag en dat jij haar appjes aan jou vriend niet meer wil.
vind je dat een 'normale' eis die een partner zomaar mag stellen...?quote:
waarom vind je het zo belangrijk 'wat zij ervan vind'...?quote:Op donderdag 2 april 2015 09:14 schreef Bloempje91 het volgende:
Het laatste wat ik wil is wel mijn gezin op offeren..
Dat is ook wat zij graag wilt, zij geniet er alleen maar van als wij ruzie hebben.
Hoe vaak hebben we hier al niet gezegd: spreek haar er face to face op aan.quote:Op donderdag 2 april 2015 09:14 schreef Bloempje91 het volgende:
Dat is ook wat zij graag wilt, zij geniet er alleen maar van als wij ruzie hebben. Maar altijd wel als ik zie dat zij weer is savonds appt als wij samen op de bank zitten.. Word ik zo kwaad en dat mijn vriend er Dan ook op in gaat.
Misschien zal ik het wat minder erg vinden als schoonzus ook gewoon normaal zal doen tegen mij.. Maar Dan als nog mag ze echt wel wat minder contact zoeken, het is vaak zo dat ze vraagt hoe het met hem gaat enzo.. En hij vind dat geloof ik wel erg leuk die aandacht omdat ze ook wel erg aardig over komt..
Misschien is het vreemd van mij, maar ik heb best wel zo idee dat schoonzus mijn vriend stiekem wel erg leuk vind. Maar dat zal wel een rare situatie zijn.
Ik zit er toch wel eens aan Te denken om haar face to face er op aan te spreken, wat de reden is waarom ze zo doet.. Ik denk niet dat ze echt eerlijk naar mij zal zijn, maar ik zal het zien. En ja boos naar mijn vriend moet ik maar niet meer doen want idd ik verpest dan wel onze relatie. Want hij heeft er verder geen moeite mee met haar appjes dus hij zal daar toch niet iets over zeggen.
En toch is dat precies wat je doet, want je houdt je vrijwel alleen maar bezig met wat je schoonzus doet ipv aan je gezin te werken.quote:Op donderdag 2 april 2015 09:14 schreef Bloempje91 het volgende:
Is dit weer iets wat jij meent te weten of heb je ook daadwerkelijk bewijs?quote:Dat is ook wat zij graag wilt, zij geniet er alleen maar van als wij ruzie hebben.
Natuurlijk niet leuk als je samen bent. Probeer eens af te spreken een avondje samen jullie telefoons weg te leggen voor wat qualitytime.quote:Maar altijd wel als ik zie dat zij weer is savonds appt als wij samen op de bank zitten.. Word ik zo kwaad en dat mijn vriend er Dan ook op in gaat.
Schoonzus is echt niet je enige probleem en je wil wederom de bal bij haar leggen, terwijl je zelf niet normaal doet (tegen je vriend).quote:Misschien zal ik het wat minder erg vinden als schoonzus ook gewoon normaal zal doen tegen mij..
Schoonzus die interesse stelt in hoe het met hem gaat vs. vriendin die alleen maar boos is op schoonzus, in herhaling valt en ruzie zoekt. Je houdt het probleem mede in stand dus.quote:Maar Dan als nog mag ze echt wel wat minder contact zoeken, het is vaak zo dat ze vraagt hoe het met hem gaat enzo.. En hij vind dat geloof ik wel erg leuk die aandacht omdat ze ook wel erg aardig over komt..
Misschien heeft ze medelijden dat hij thuis ruzie heeft met zijn vriendin. Je vriend is close met zn broer en je gaf eerder aan hem te vertrouwen. Dus zelfs als dit haar duivelse plan is, dan zou het nog niet zo'n issue moeten zijn. Ondertussen is het dat wel, want zolang zij de evil witch is kun je lekker je handen in onschuld wassen terwijl je thuis weer gezellig boos zit te wezen zonder zelf een kut uit te voeren ter verbetering. En dat terwijl je zegt je gezin niet op te willen offeren, staat schoonzs toch op nr. 1 qua aandacht van jou. Dat is een rare situatie ja.quote:Misschien is het vreemd van mij, maar ik heb best wel zo idee dat schoonzus mijn vriend stiekem wel erg leuk vind. Maar dat zal wel een rare situatie zijn.
Omdat ze zich zorgen maakt om d'r zwager die constant ruzie krijgt thuis met zijn vriendin.quote:Ik zit er toch wel eens aan Te denken om haar face to face er op aan te spreken, wat de reden is waarom ze zo doet..
Je moet echt eens kappen met gelijk willen hebben, dit soort recht praten van je eigen denkwijze en dito gedrag is funest voor iedere omgang.quote:Ik denk niet dat ze echt eerlijk naar mij zal zijn, maar ik zal het zien.
Het gaat niet om het niet meer boos zijn, maar laat ik je niet verder stimuleren in je passieve boosheid. Gaat erom wat je met die boosheid doet. Dat alleen maar af blijven richten op je vriend, terwijl je weet dat dit niks verandert en jij niet doet wat je wel kan veranderen, daar moet je mee kappen.quote:En ja boos naar mijn vriend moet ik maar niet meer doen want idd ik verpest dan wel onze relatie. Want hij heeft er verder geen moeite mee met haar appjes dus hij zal daar toch niet iets over zeggen.
quote:Op vrijdag 3 april 2015 09:27 schreef Bloempje91 het volgende:
Ik vind het ook raar van mijn vriend ja hoe hij naar mijn schoonzus doet. Maar ik probeer het Te accepteren maar vind het erg moeilijk..
Hij vertelde mij dat hij vanavond weer naar zn broer gaat op bezoek.. (vriend zit daar bijna elk weekend wel, of bij zn moeder, die woont in de buurt.) elke keer als hij naar hun gaat heb ik het er moeilijk mee.. Vroeg dan ook waarom komt je broer nooit bij ons thuis? Antwoord van hem: Blijkbaar Ben je niet gezellig ..
Pff, niet echt leuk om te horen.
Het weekend is er ook paas brunch bij zn moeder thuis en zn familie komt dan incl vriendin van broer, vriend.
Ik zie er erg tegen op om mee te gaan.. Want ik voel mij nooit op mijn gemak bij hun thuis. Ik voel gewoon veel spanningen en echt met mij gepraat word er niet. Dus heb ik al gauw , laatmaar ik ga niet mee.. Zit liever ergens waar ik mij wel prettig voel.
Je kunt ook niks met de adviezen?quote:Op vrijdag 3 april 2015 09:30 schreef Bloempje91 het volgende:
Ja dat klopt. Maar ik weet gewoon niet er mee om te gaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |