p.s. ik ben zelf niet zo thuis in die muziek, vandaar dit rare antw. .
staan 3 gratis songs .
Google eens op "Dark ambiënt music"
quote:
Op donderdag 7 november 2002 16:48 schreef Ener-G het volgende:
Aphex Twin - Selected Ambient Works Pt. 2
-Edit- Nog een tip dan: Alec Empire - Low on ice
Niet echt griezelig, maar bij vlagen bizar.
In ieder geval beregoed, dus give it a try!
Deze muziek wordt afgeraden aan depressieve mensen omdat het wel eens de druppel kon zijn die de zelfmoord-emmer doet overlopen...
quote:Ook mijn eerste gedachte toen ik de topictitel las.
Op donderdag 7 november 2002 16:48 schreef Ener-G het volgende:
Aphex Twin - Selected Ambient Works Pt. 2
Ook tussen het latere werk van Biosphere zitten wel dingen waar je je ongemakkelijk bij gaat voelen. Check ook Boards of Canada, het latere Coil, Future Sound of London en het vroege werk van Tangerine Dream eens uit.
quote:Hehe... ben bang dat je bij de free record ook niet slagen gaat.
Op donderdag 7 november 2002 16:59 schreef Disorder het volgende:
Bedankt voor de tips tot nu toe.
Op Kazaa nog niet veel resultaten trouwens, ben bang dat ik voor de meeste nummer die in dit topic genoemd zijn gewoon naar de winkel moet.
quote:Er zit wel een plato in Zwolle, waar ik vlakbij woon.
Op donderdag 7 november 2002 17:02 schreef Mikula het volgende:[..]
Hehe... ben bang dat je bij de free record ook niet slagen gaat.
. Hebben ze niet een plato, of rythem import (ofzo?)
[Dit bericht is gewijzigd door Elegy op 07-11-2002 17:19]
quote:
Op donderdag 7 november 2002 17:06 schreef Disorder het volgende:[..]
Er zit wel een plato in Zwolle, waar ik vlakbij woon.
Met name de nrs :
- Call & Response
- Mind weaver
- Haunted
- Technical warfare
quote:Dit vind ik echt geen griezelige muziek, volgens mij wil het duo eerder een mystieke sfeer scheppen met hun muziek.
Op donderdag 7 november 2002 16:47 schreef qntal het volgende:
Dargaard
Mijn recommendatie:
de soundtrack van het spel "Quake". De muziek is gemaakt door Trent Reznor, oa van de band Nine Inch Nails, en de muziek is precies te omschrijven als de naam van dit topic.
Je kunt het misschien wel dowloaden, maar je kunt ook gewoon het spel kopen (is al jaren oud en dus erg goedkoop), want je kunt de cd gewoon in je speler drukken voor de muziek.
quote:
Op donderdag 7 november 2002 16:48 schreef Mikula het volgende:
-Edit- Nog een tip dan: Alec Empire - Low on ice
Probeer Black Tribe eens, maar dat is ws. alweer te hard.
quote:Ant-Zen!
Op donderdag 7 november 2002 17:16 schreef Elegy het volgende:
* Zoek eens iets op van het Cold Meat Industry label
* Sommige groepen van het Ant-Zen label
[Dit bericht is gewijzigd door qntal op 08-11-2002 09:12]
quote:Hoe kon ik Biosphere vergeten te vermelden
Op vrijdag 8 november 2002 09:09 schreef b_cru het volgende:
BIOSPHERE. Niet veel mensen kennen het, maar donkere ambient...
Biosphere
Overigens: Topicstarter, zoek op KaZaa eens naar Moist Moss, dit is een van de duisterste nummers van Locust (die ik hierboven vermeldde). Ik heb het nummer gisteren nog zien staan...
quote:Het cold meat label heeft alleen maar van die duistere ambient. Daarnaast is biosphere ook wel erg goed maar toch niet zo duister als die cold meat dingen (ook al vind ik biosphere wel beter!)
Op donderdag 7 november 2002 17:16 schreef Elegy het volgende:
* Zoek eens iets op van het Cold Meat Industry label
quote:
Op vrijdag 8 november 2002 08:44 schreef gathering_storm het volgende:[..]
Ant-Zen!
the [law-rah] collective
wilt
troum
Yen Pox
heid
Vromb
Blood Box
quote:kopen... is erg lastig. ik heb overal gezocht, en hij is echt nergens meer te vinden
Op donderdag 7 november 2002 22:57 schreef Summoner het volgende:
de soundtrack van het spel "Quake". De muziek is gemaakt door Trent Reznor, oa van de band Nine Inch Nails, en de muziek is precies te omschrijven als de naam van dit topic.Je kunt het misschien wel dowloaden, maar je kunt ook gewoon het spel kopen (is al jaren oud en dus erg goedkoop), want je kunt de cd gewoon in je speler drukken voor de muziek.
maar de mp3's zijn nog steeds een enorm goede tip natuurlijk
Noisex wellicht nog
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 18:03 schreef Ceased2Be het volgende:
Ah Cama-Sotz doet het ook altijd goed
Hee, C2B, ik dacht dat je écht ceased to be was.
De twee nummers die ik van Anenzephalia en Cisfinitum heb zijn ook wel Staan op Heilige Feuer 2:
quote:Dan is een reclame al eng
Op dinsdag 12 november 2002 17:58 schreef mrcool het volgende:
Al helemaal eng als je een bad-trip hebt van paddo's.
quote:Ah Cama-Sotz is geweldig
Op dinsdag 12 november 2002 18:03 schreef Ceased2Be het volgende:
Ah Cama-Sotz doet het ook altijd goed
quote:Je hebt gelijk!
Op dinsdag 12 november 2002 18:34 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Dan is een reclame al eng
.
quote:[lekker offtopic]
Op dinsdag 12 november 2002 18:19 schreef Elegy het volgende:[..]
Hee, C2B, ik dacht dat je écht ceased to be was.
quote:*kijken gaat*
Op woensdag 13 november 2002 18:44 schreef leviathanfd het volgende:
Misschien La luna oc Nithar.
te vinden op mp3.com.
Is soms wel eng. Gaat wel richting neofolk.
quote:Okee dan
Op woensdag 13 november 2002 18:47 schreef Ceased2Be het volgende:[..]
[lekker offtopic]
Nee hoor... heb alleen wat minder in muziek gepost de laatste tijd... druk met school / werk e.d.
[/lekker offtopic]
de sfeer die dat nummer oproept, geniaal
quote:Prachtig nummer idd, prachtige groep.
Op donderdag 14 november 2002 15:26 schreef DevoiD het volgende:
the pixies - where is my mind
Dubbel-verzamelaar met werk van Biosphere, Lustmord, Coil, Chris & Cosey, Multicide, noem maar op...
Te vinden op http://www.boudisque.com/xrated
quote:*Hebben wil hebben wil*
Op donderdag 14 november 2002 15:37 schreef Wietse het volgende:
Ook een tip: de nog niet zo lang geleden verschenen X-Rated CD...Dubbel-verzamelaar met werk van Biosphere, Lustmord, Coil, Chris & Cosey, Multicide, noem maar op...
Te vinden op http://www.boudisque.com/xrated
X-Rated
Die is natuurlijk nergens te krijgen hier Ik vraag wel of mijn ouders hem meenemen voor me, ze komen toch over een paar weken
Al moet ik wel zeggen dat ik ernstig bevooroordeeld ben; zowel kwa Kink als kwa Boudisque. Maar ook als dat niet zo zou zijn, zou ik het een erg fijne CD vinden
quote:Draait kink lustmord of biosphere
Op donderdag 14 november 2002 16:00 schreef Wietse het volgende:Al moet ik wel zeggen dat ik ernstig bevooroordeeld ben; zowel kwa Kink als kwa Boudisque. Maar ook als dat niet zo zou zijn, zou ik het een erg fijne CD vinden
quote:Ik zal mijn radio eens opsnorren
Op donderdag 14 november 2002 16:59 schreef Wietse het volgende:
Jazeker. Zondagavond is je avond dan... X-Rated, tussen 21.00 en 24.00 uur.
Wie mij een originele uitgave van deze soundtrack kan bezorgen zal rijkelijk beloond worden Allang out-of-print namelijk.
Ik zit hier op het moment naar Spinner Radio 4.0 te luisteren, een online radio station. Op het moment naar het kanaal Gothic, waar nu iets speelt van Midnight Syndicate. Wellicht niet echt angstaanjagend, maar wel erg "duister" (wat een bout term is dat eigenlijk)
Spinner kan je hier vinden: http://www.spinner.com/getspinner/getspinnerhome.jhtml?_requestid=2390936
of zit ik nu totaal in de verkeerde richting te denken?
quote:Xymox wordt vaak geschaard onder originele, ik zou willen zeggen "oldskool" gothic. Kan dus idd stemmig en griezelig zijn, maar ik denk dat de meesten hier (inclusief moi) Ambient opvatten als louter elektronisch.
Op donderdag 14 november 2002 19:47 schreef Quistnix het volgende:
Clan of Xymox?
Erg kicken zoals je dat vliegtuig in de verte hoort
Dat nummer geeft me een gevoel alsof ik op een warm broeiirige zomerdag op een verlaten stuk lig te relaxen.
quote:Ja, en de compositiekwaliteit is bagger. En dan dat kinderachtige geluid wat er uit komt, Varg en zijn Casio.
Op zaterdag 23 november 2002 20:13 schreef Heosphoros het volgende:
Probeer Burzum - Daudi Baldrs (jammer genoeg) ze 1st "keyboard only" muziek. Maar de sfeer is super!
Hij zet zichzelf erg voor schut door de naam Burzum te misbruiken voor deze keyboardprut.
quote:daudi vindt ik nogwel te pruimen, de rest vindt ik maar easy en bagger
Op zaterdag 23 november 2002 20:18 schreef Summoner het volgende:[..]
Ja, en de compositiekwaliteit is bagger. En dan dat kinderachtige geluid wat er uit komt, Varg en zijn Casio.
Hij zet zichzelf erg voor schut door de naam Burzum te misbruiken voor deze keyboardprut.
quote:Vikernes zou een voorbeeld moeten nemen aan Bard Eithun!
Op zaterdag 23 november 2002 20:20 schreef Heosphoros het volgende:
daudi vindt ik nogwel te pruimen, de rest vindt ik maar easy en bagger
quote:Let wel op dat het topic heet Griezelige ambientmuziek; wat jij noemt is wel sfeervol maar zeker niet griezelig.
Op zaterdag 23 november 2002 20:31 schreef - het volgende:
selected ambient works van aphex twin gaat het inderdaad goed doen
alice van tom waits, al is dat minder ambient, maar wel ontzettend sfeervol, het vertelt het sprookje alice in wonderland op zeer originele wijze
ik weet niet waarom, maar ik denk dat kid a van radiohead hier ook bij zou passen
als je wat klassieker wilt kun je denken aan een aantal nummers van yann tierssen
quote:Van dat album zak ik in een depressie, liever niet dus
Op zaterdag 23 november 2002 20:31 schreef - het volgende:
ik weet niet waarom, maar ik denk dat kid a van radiohead hier ook bij zou passen
ook hier jammer dat er zo onwijs veel producers worden vermeld die totaal geen dark ambient maken, biosphere bijvoorbeeld
een paar echte dark ambient producers:
- Ah cama sotz
- Coil
- Daga mor
- Dark sanctuary
- Deutsch nepal
- Herbst9
- Inade
- Lustmord
- Melek-tha
- Mindspawn
- Necrophorus
- Paul schutze
- Raison d'etre
- Thomas koner
quote:het ging om ambient, er staat nergens dat her DARK Ambient moest zijn. Stel je dus niet zo aan.
Op maandag 25 november 2002 00:05 schreef -Dalai- het volgende:
lees ook even m'n post in Dromerige ambientmuziekook hier jammer dat er zo onwijs veel producers worden vermeld die totaal geen dark ambient maken, biosphere bijvoorbeeld
een paar echte dark ambient producers:
- Ah cama sotz
- Coil
- Daga mor
- Dark sanctuary
- Deutsch nepal
- Herbst9
- Inade
- Lustmord
- Melek-tha
- Mindspawn
- Necrophorus
- Paul schutze
- Raison d'etre
- Thomas koner
quote:het ging om Griezelige ambientmuziek. aan Biosphere is niks griezeligs. Griezelige ambientmuziek heet nu eenmaal Dark ambient.
Op maandag 25 november 2002 00:12 schreef SEMTEX het volgende:[..]
het ging om ambient, er staat nergens dat her DARK Ambient moest zijn. Stel je dus niet zo aan.
Andere heeeleeeee goede..: Telepherique en Silk Saw
Oh en Atomine Elektrine..
quote:tja..ik vind Coil nou niet echt darkambient, vind het toch al moeilijk om daar een genrenaam aan vast te binden maar als ik zou moeten kiezen dan zou ik gaan voor 'post-industrial' of gewoon 'experimental'
een paar echte dark ambient producers:- Ah cama sotz
- Coil
- Daga mor
- Dark sanctuary
- Deutsch nepal
- Herbst9
- Inade
- Lustmord
- Melek-tha
- Mindspawn
- Necrophorus
- Paul schutze
- Raison d'etre
- Thomas koner
Wel leuk dat je Mindspawn ook even noemt, waar heb je zijn muziek leren kennen?
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 22:50 schreef Dissection het volgende:
Kweet niet of ze al genoemd zijn:
Burzum (de nieuwe albums)
En
De Infernali
quote:ja X-rated is goed, luister ik altijd via de webstream... (geen kabel!)
Op woensdag 6 augustus 2003 11:43 schreef Takje het volgende:
Luisteren jullie vooral eens naar het programma x rated op KINK FM. Iedere zondagavond wordt daar drie uur lang stilgestaan bij dit soort donkere ambientmuziek en aanverwante muzieksoorten in deze donkere hoek. Ook veel noise, industrial, neofolk, neoklassiek en avantgarde. Echt een topprogramma!
Robert Rich's samenwerking met Lustmord (Stalker) is ook zeer de moeite waard.
Enjoy
Spooky, hoor. Al weet ik niet of je het 'ambient' kunt noemen.
quote:Biosphere is niet Griezelig nee, dat nummer echt wel. Beter lezen, vriend.
Op maandag 25 november 2002 00:18 schreef -Dalai- het volgende:[..]
het ging om Griezelige ambientmuziek. aan Biosphere is niks griezeligs. Griezelige ambientmuziek heet nu eenmaal Dark ambient.
quote:Da`s een goeie die was nog niet genoemd ...
Op vrijdag 8 augustus 2003 11:23 schreef joeplemmens het volgende:
Aphex Twin Selected ambient works...
quote:Was dat niet een side project van Jon Nodveidt ofzo, ik heb de naam wel eens eerder horen vallen valt enigszins te vergelijken met Burzum?
Op vrijdag 17 januari 2003 22:50 schreef Dissection het volgende:
Kweet niet of ze al genoemd zijn:
Burzum (de nieuwe albums)
En
De Infernali
verder kun je eens tussen 9 en 12 op kink fm luisteren elke zondag
x-RATED
24uur per dag lekkere ambient [draai t altijd onder het slapen ]
wel lekker mysterieus
Foehn - Hidden Cinema Soundtrack
Waarschijnlijk moeilijk te downloaden, maar op bestelling zeker te verkrijgen. Lenen bij de bieb in Rotterdam kan ook. Het is volgens mij uitgebracht op het Londonse label Fat Cat.
Ik vind dit zelf een erg griezelige plaat. Op die manier dat de koude rillingen over je lijf gingen en je tegelijkertijd werd gefascineerd door de klanken en je bevangen werd door een vreemd soort gevoel opgezogen te worden in een onheimische wereld
Zeer doeltreffend fragment van een recensie:
quote:
I wouldn't recommend Hidden Cinema Soundtrack if you tire easily of repetition and strange and sometimes discordant sounds, or if you are not in the mood for something unstructured or a little dreary. This album is complex and surreal. It is truly like going on a voyage and coming to a place where you are engulfed in swirling, pulsating, living sound. It requires attention and imagination but is well worth the effort.
Ben zelf onder de noemer "griezelige ambientmuziek" in dit topic Maenad nog niet tegengekomen. Vooral In Within en Daughter of a strange God spraken mij erg aan.
Eerstgenoemde plaat behelst wat duister aandoende strings, heel erg levend onweer op de achtergrond, iets van brandend hout (wat het precies is, is mij nog steeds niet duidelijk) en een duidelijke spanning. Echt een leuke plaat om in de avond te draaien als je even in een emotionele bui bent .
Tweede plaat is zoniet nog wat abstracter. Een heel erg vreemd en raar synthesizer-achtige squeak die zich gedurende de plaat blijft voortzetten als een vreemdsoortig fenomeen. Daar bovenop de stem van een man die omgedraaid wordt afgespeeld met flarden van een vrouwenstem die van tijd tot tijd wat verhitte uitspraken lijkt te doen. Heel erg freaky als je gaat nadenken wat precies de omgedraaide teksten zouden kunnen zijn, al helemaal gecombineerd met die vage squeaks erbij de hele tijd.
quote:Ik probeer de site van Kink FM nu te bereiken, maar die ligt offline? Zijn er toevallig nog streams van eerder opgenomen uitzendingen te downloaden?
Op woensdag 6 augustus 2003 11:43 schreef Takje het volgende:
Luisteren jullie vooral eens naar het programma x rated op KINK FM. Iedere zondagavond wordt daar drie uur lang stilgestaan bij dit soort donkere ambientmuziek en aanverwante muzieksoorten in deze donkere hoek. Ook veel noise, industrial, neofolk, neoklassiek en avantgarde. Echt een topprogramma!
quote:Bedankt. Weet iemand wat er met Kink's site is gebeurd toevallig?
Op woensdag 10 december 2003 21:19 schreef Beathoven het volgende:
waarschijnlijk niet, maar hier staat ook genoegAmbient en alle subgenres
1. Orbital: Octane OST CD (TIP!)
2. Alec Empire: The Geist Of Alec Empire 3xCD (TIP!)
3. Trent Reznor: Quake OST CD (TIP!)
4. Amorphous Androgynous: Tales of Ephidrina CD
5. Josh Wink: Hypnotizin' (Beatless Mix) CD-single
6. Craig Armstrong: The Bone Collector OST CD
7. Ryuichi Sakamoto: Love is the Devil OST CD (TIP!)
Vooral die Orbital, Quake en Sakamoto Soundtracks zijn fucking scary!
quote:Daar heb ik een tijdje geleden de cd "Eta Carinae" van gekocht. Werelds!
- Herbst9
quote:zo klopt het wel weer aardig
Op donderdag 11 december 2003 16:25 schreef Forumschorem het volgende:
Ambient is voor dopeheads en boomknuffelaars. Lekker zweven jongens... Mijn god wat een bagger!
quote:Ajohh... die spliffpaffers doen toch niemand kwaad? Liggen een beetje eng te trippen in hun bedje met hun lavalamp, vind het wel onschuldig
Ambient is voor dopeheads en boomknuffelaars. Lekker zweven jongens... Mijn god wat een bagger!
Ben jij zo'n opgefokte hakker-harry ofzo?
quote:Jaaaaaa!
Op maandag 18 augustus 2003 21:20 schreef luked45 het volgende:
Heresy van Lustmord
Ik moet eigenlijk eens een CD van Lustmord kopen, maar helaas vind je dat nergens...
quote:Ga lekker naar hardstyle of welke oppervlakkige muzieksoort dan ook luisteren, simpel figuur
http://www.top-selling-games.com/B00005OB0J
De American McGee's Alice Soundtrack! Erg twisted en "griezelig"
op ss, m'n username is HAL9000S
quote:tekst? waar?
Op donderdag 7 november 2002 16:55 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Locust: Weathered well.Deze muziek wordt afgeraden aan depressieve mensen omdat het wel eens de druppel kon zijn die de zelfmoord-emmer doet overlopen...
quote:Slsk ligt er steeds uit bij mij
Op zaterdag 27 december 2003 18:58 schreef HAL9000S het volgende:
De soundtrack van het spel silent hill deel 1 en 2, dit is geheid wat je zoekt.
op ss, m'n username is HAL9000S
quote:dit al geprobeert?
Op maandag 29 december 2003 00:20 schreef Elegy het volgende:[..]
Slsk ligt er steeds uit bij mij
Mooi plaatje hoor.
Kink FM roelt zwaar, Grolleman is een held, ook via de webstream!!!
Anyway, denk dat dat slechts een droom is. Snik
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |