Ja je auto rijbewijs hè..
Eerst het lastige theorie en dan je praktijk.
Nu zeggen mensen dat ze het meest last hebben van hun theorie, nou daar denk ik dus heel anders over..
In 2014 november ben ik met lessen begonnen bij een rijschool met een Iranees, bleek dus best wel een goeie gozer althans in het begin. Bleek namelijk een hele luie kut instructeur te zijn. Heel vaak last hij de lessen af en werd ie gelijk boos als je een fout maakte. (Hij schreeuwde letterlijk)
Nu is het zo dat ik met hem bleef tot februari, 500 euro weg voor 12 lessen omdat ik mijn pakket namelijk niet afmaakte, dus rekende hij de lessen gauw als los. Ik heb 4 maanden over gedaan om 12 lessen.
Maar goed, ik heb dus laatste maanden bij veel rijscholen proeflessen genomen. En wat mij nu het meest irriteert is dat elke rijinstructeur zoveel mogelijk je probeert af te persen met het nemen van veel lessen. Dan hoor ik zo van "Ja de gemiddelde Nederlander neemt 40 lessen"
De ene zegt weer 30 en de andere 40. Dus ik hoor vooral 30-40. En dit zeiden ze zelfs nadat ik volledige voertuig beheersing had! Mijn vorige pakket was 35-12. Ik zou ongeveer 23 lessen nemen eigenlijk. Komen deze instructeurs aan met 30-40 terwijl ik ze duidelijk had gemaakt dat ik al 12 lessen had genomen bij me vorige instructeur.
Maar goed dit gaat het nou niet om, mijn punt is dat als ik mensen vraag hoeveel lessen ze hebben gehad dat ze zeggen dat ze 15, 18, 20 of 25 lessen hebben genomen.

Ik kan dit gewoon niet meer geloven na mijn ervaring, het lukt me gewoon niet. Ik kan het echt niet meer geloven. Dus ik vraag mijn neef uit Spanje, zegt hij dat hij zijn rijbewijs in 12 lessen had gehaald! Ja hè 12 lessen! Die kan zo hier rijden met zijn geldige Europese rijbewijs.
Ik heb nou een andere rijschool met een Nederlandse instructeur die wel normaal lessen geeft en alles opschrijft wat ik al had gedaan, alhoewel ik nu weer opnieuw een pakket moet betalen en ik geen ene kut van mijn geld overhoud wil ik alsnog zo graag mijn rijbewijs halen.
Klacht: Mensen die liegen over hoeveel lessen ze hebben gehad en klote instructeurs.
Vraag: Hoeveel lessen hebben jullie nou gehad?