Zo ben ik ook begonnen, zorgen dat je cashflow stabiel is, en als je een paar ton hebt gespaard pas beginnen met beautification. En er de tijd voor nemen, zit nu al een paar dagen rond de 38.000-41.000 inwoners door beautification hier een boompje, daar een boompje, 'hmm, die bocht loopt niet helemaal soepel', halve wijk weg gooien om die bocht goed te leggen enzovoortquote:Op maandag 16 maart 2015 13:50 schreef Kreator het volgende:
Vind het wel knap hoe jullie van die natuurlijk ogende steden bouwen. Ik kom niet verder dan rechthoekjes bouwen en dan uitbreiden. Zeker in het begin lijkt me dat de meest efficiente manier omdat je anders vanaf dag 0 verlies draait, maar later een mooie wijk bouwen oid vind ik nog wel lastig. Heb kennelijk maar weinig artistiek gevoel voor dat soort dingen.
Wel een topspel verder. Ben 3x opnieuw begonnen maar heb nu wel een winstgevend dorpje waarmee ik langzaam kan uitbreiden.
Ik ben ook zo creatief als een ui hoor. maar om dit te verbloemen kan je gewoon als een 8 jarige met de wegen gaan slepen in de 'free draw' optie en vanuit daar de bende intekenen met meerdere wegen naar binnen en die vullen met residential, commercial en offices en natuurlijk de parken, politie, brandweer, educatie, health/deathcare en openbaar vervoer. Dan lijkt het allemaal heel artistiek maar is het gewoon puur toeval en heb je geen vierkantjes .quote:Op maandag 16 maart 2015 13:50 schreef Kreator het volgende:
Vind het wel knap hoe jullie van die natuurlijk ogende steden bouwen. Ik kom niet verder dan rechthoekjes bouwen en dan uitbreiden. Zeker in het begin lijkt me dat de meest efficiente manier omdat je anders vanaf dag 0 verlies draait, maar later een mooie wijk bouwen oid vind ik nog wel lastig. Heb kennelijk maar weinig artistiek gevoel voor dat soort dingen.
Wel een topspel verder. Ben 3x opnieuw begonnen maar heb nu wel een winstgevend dorpje waarmee ik langzaam kan uitbreiden.
Dat is wel een goeie ja. Ik zal als ik straks wat meer geld heb (draai wel in de plus, maar niet heel veel) eens gaan knoeien met de free draw.quote:Op maandag 16 maart 2015 14:04 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik ben ook zo creatief als een ui hoor. maar om dit te verbloemen kan je gewoon als een 8 jarige met de wegen gaan slepen in de 'free draw' optie en vanuit daar de bende intekenen met meerdere wegen naar binnen en die vullen met residential, commercial en offices en natuurlijk de parken, politie, brandweer, educatie, health/deathcare en openbaar vervoer. Dan lijkt het allemaal heel artistiek maar is het gewoon puur toeval en heb je geen vierkantjes .
zo'n rondweg werkt goed?quote:Op maandag 16 maart 2015 14:33 schreef Silverdigger2 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
nog dichterbij?
Zo, ziet er mooi uit zeg.quote:Op maandag 16 maart 2015 14:33 schreef Silverdigger2 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
nog dichterbij?
constant moeten aanpassenquote:Op maandag 16 maart 2015 14:35 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
zo'n rondweg werkt goed?
ofterwel... hoe is je traffic?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nice, dat is al 10 stappen verder dan ik ooit voor elkaar heb gekregen .quote:Op maandag 16 maart 2015 14:41 schreef SuperHarregarre het volgende:
[ afbeelding ]
Eindelijk gelukt. Alleen m'n uvwrap beetje vernachelt maar dat is om van te leren.
Nu echt aan de slag. Allereerst een flat. Zit zelf te denken aan 2x4 blocks, zodat er precies twee naast elkaar passen met de optimale afstand.
Maak de Kuip!quote:Op maandag 16 maart 2015 14:41 schreef SuperHarregarre het volgende:
[ afbeelding ]
Eindelijk gelukt. Alleen m'n uvwrap beetje vernachelt maar dat is om van te leren.
Nu echt aan de slag. Allereerst een flat. Zit zelf te denken aan 2x4 blocks, zodat er precies twee naast elkaar passen met de optimale afstand.
DIT. Lukt mij op geen enkele manier fatsoenlijk een .fbx te laden in de editor ook geen kubus.quote:
Dat is mijn project de komende dagen; optimalisatie! Mijn centrum is echt een chaos, ook qua verkeer. Ga denk ik veel slepen en het opnieuw inrichten, maar ben zo bang dat ik alles vernachel dan . En ben niet zo'n held in die verkeers dingen, maar mijn hele highway wat om de stad heen ligt is bijna rood op het moment (nouja, gister dan, nu werk), waardoor het centrum soms te weinig goederen krijgt, waardoor ze inkakken en abandoned worden. Dus dat is wel een heel karwei, om het goed te krijgen.quote:Op maandag 16 maart 2015 14:03 schreef Divje het volgende:
[..]
Zo ben ik ook begonnen, zorgen dat je cashflow stabiel is, en als je een paar ton hebt gespaard pas beginnen met beautification. En er de tijd voor nemen, zit nu al een paar dagen rond de 38.000-41.000 inwoners door beautification hier een boompje, daar een boompje, 'hmm, die bocht loopt niet helemaal soepel', halve wijk weg gooien om die bocht goed te leggen enzovoort
Van het grid wat ik in het begin had is alleen nog een rotonde over, de rest is herontwikkeld
En ja het is een tic
Vannacht de livestream van strictoaster bekeken, en heb weer ideetjes opgedaan !
Moet ik eerst wat beter leren modellen. Ik ga beginnen met een flat, da's redelijk rechthoekig. Daarna langzaam wat betere dingen leren. Maar zodra ik 't kan komt de Kuip. En een ingestorte arena.quote:
Ha, eindbaasquote:Op maandag 16 maart 2015 14:49 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Moet ik eerst wat beter leren modellen. Ik ga beginnen met een flat, da's redelijk rechthoekig. Daarna langzaam wat betere dingen leren. Maar zodra ik 't kan komt de Kuip. En een ingestorte arena.
In Blender. Heb die korte tutorial op youtube gevolgd en daarna met alles in de juiste setup dat gesaved als "beginbestand", zodat ik 't niet elke keer weer moet instellen.quote:Op maandag 16 maart 2015 14:50 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ha, eindbaas
Hoe doe je 't eigenlijk? Rechtstreeks in Blender of Sketchup naar Blender naar Cities?
Spel gaat op pauze als ik een gebied opnieuw in ga delen, of aanpassingen doequote:Op maandag 16 maart 2015 14:46 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat is mijn project de komende dagen; optimalisatie! Mijn centrum is echt een chaos, ook qua verkeer. Ga denk ik veel slepen en het opnieuw inrichten, maar ben zo bang dat ik alles vernachel dan . En ben niet zo'n held in die verkeers dingen, maar mijn hele highway wat om de stad heen ligt is bijna rood op het moment (nouja, gister dan, nu werk), waardoor het centrum soms te weinig goederen krijgt, waardoor ze inkakken en abandoned worden. Dus dat is wel een heel karwei, om het goed te krijgen.
Zet jij het spel trouwens op pauze als je grote ingrepen gaat doen? Of laat je het gewoon gaan?
Hehe, oke, dan moet ik dat ook even doen. Zal vanavond als ik tijd heb even screenie plaatsen van mijn chaos snelwegen .quote:Op maandag 16 maart 2015 14:56 schreef Divje het volgende:
[..]
Spel gaat op pauze als ik een gebied opnieuw in ga delen, of aanpassingen doe
Op een leeg stuk veld laat ik 'm gewoon draaien, dan blijft het geld iig binnen komen. Heb dan wel alles in de stad gecheckt of er niks is wat fout kan gaan zodat er geen afleiding is
Heb in het begin de stad ook redelijk ruim opgezet, met open ruimtes tussen wijken voor eventuele knooppunten, en als verkeer goed doorstroomt wordt er pas omheen gebouwd. Net zoals er pas een nieuwe wijk komt als de rest van de wijken probleemvrij zijn
Heb nu alleen teveel hooi op m'n vork genomen door met 3 wijken tegelijk bezig te zijn
Heb je een screentje van je snelwegen?
Is er nog niet volgens mijquote:Op maandag 16 maart 2015 15:10 schreef Trebo het volgende:
Heeft er iemand een directe link naar de update/patch?
Haha, ben benieuwdquote:Op maandag 16 maart 2015 15:01 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hehe, oke, dan moet ik dat ook even doen. Zal vanavond als ik tijd heb even screenie plaatsen van mijn chaos snelwegen .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |