Of dubbelzijdig plakband o.i.d.quote:Op zondag 15 maart 2015 13:46 schreef etuiedelapiel het volgende:
Beetje montagekit op die lipjes en hij komt nooit meer los.
Dat klop helemaal, maar..........quote:Op zondag 15 maart 2015 16:12 schreef klipper het volgende:
Het werkt iets anders.
Montagekit of dergelijke zou niet nodig moeten zijn.
De metalen lipjes schuif je in de uitsparing van de deur, zover gaat het goed.
De kunststof lipjes gaan in de uitsparingen onderin, hier gaat het fout.
Aan de zijkant van de deur zitten schroeven waarmee je de klem los of vast zet.
Eerst oplossen, vervolgens de deur aandrukken en daarna goed aandraaien.
Blijft de deur los komen, dan de kunststof lipjes vervangen of indien niet leverbaar een andere bevestiging kiezen.
Bedenk wel dat montagekit leuk is, maar vaak vervang je wel een vaatwasser of twee op een levensduur van een keuken, zie dan je deur maar los te krijgen en heel op een nieuwe te krijgen.
Dank je wel. Zoals op de bovenste foto te zien is, zit de vaatwasser met de rechterkant tegen de muur aan. Ik zou de hele vaatwasser eruit moeten halen om alles te herbevestigen. Ik schroef denk ik de plastic delen van het frontje af en ga hier mee naar een onderdelenzaak. Ik zie ook wat slijtage aan de plastic pootjes. Hopelijk hebben ze nieuwe exemplaren die ik er op kan schroeven.quote:Op zondag 15 maart 2015 16:12 schreef klipper het volgende:
Het werkt iets anders.
Montagekit of dergelijke zou niet nodig moeten zijn.
De metalen lipjes schuif je in de uitsparing van de deur, zover gaat het goed.
De kunststof lipjes gaan in de uitsparingen onderin, hier gaat het fout.
Aan de zijkant van de deur zitten schroeven waarmee je de klem los of vast zet.
Eerst oplossen, vervolgens de deur aandrukken en daarna goed aandraaien.
Blijft de deur los komen, dan de kunststof lipjes vervangen of indien niet leverbaar een andere bevestiging kiezen.
Bedenk wel dat montagekit leuk is, maar vaak vervang je wel een vaatwasser of twee op een levensduur van een keuken, zie dan je deur maar los te krijgen en heel op een nieuwe te krijgen.
Dan nog moet je het wederom vastzetten.quote:Op zondag 15 maart 2015 20:03 schreef RedWind het volgende:
[..]
Dank je wel. Zoals op de bovenste foto te zien is, zit de vaatwasser met de rechterkant tegen de muur aan. Ik zou de hele vaatwasser eruit moeten halen om alles te herbevestigen. Ik schroef denk ik de plastic delen van het frontje af en ga hier mee naar een onderdelenzaak. Ik zie ook wat slijtage aan de plastic pootjes. Hopelijk hebben ze nieuwe exemplaren die ik er op kan schroeven.
Nope. sowieso heb ik de spullen niet. Maar gezien mijn beperkte ervaring durf ik nog wel wat stukken plastic op hout te schroeven. De vaatwasser-deur eraf halen en de rem installeren, vind ik nog een brug te ver. Daar laat ik wel iemand voor komen denk ik zo.quote:Op zondag 15 maart 2015 20:06 schreef Leandra het volgende:
En de deurrem van de vaatwasser?
Heb je dat probleem al opgelost?
Oh crap. Het is dus niet een kwestie van nieuwe plastic stukjes er tegenaan schroeven en ophangen? Toen een jaar geleden een monteur kwam om de afwaterpomp te vervangen klikte hij het frontje volgens mij ook gewoon in de deur.quote:Op zondag 15 maart 2015 20:06 schreef klipper het volgende:
[..]
Dan nog moet je het wederom vastzetten.
En ja in dit geval moet de hele vaatwasser er dan uit gehaald worden.
en dan moet je een nieuw front kopen als je de vaatwasser vervangt. Of een nieuwe vaatwasser als je de frontjes vervangt.quote:Op zondag 15 maart 2015 16:32 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Dat klop helemaal, maar..........
Als je het echt niet meer wit, Pur en Kit!
En daardoor heb jij nu dit probleem......quote:Op zondag 15 maart 2015 20:12 schreef RedWind het volgende:
[..]
Oh crap. Het is dus niet een kwestie van nieuwe plastic stukjes er tegenaan schroeven en ophangen? Toen een jaar geleden een monteur kwam om de afwaterpomp te vervangen klikte hij het frontje volgens mij ook gewoon in de deur.
Dan zou ik die deurrem eerst regelen, want als hij regelmatig zo openklapt is het niet heel vreemd dat het frontje niet blijft hangen.quote:Op zondag 15 maart 2015 20:09 schreef RedWind het volgende:
[..]
Nope. sowieso heb ik de spullen niet. Maar gezien mijn beperkte ervaring durf ik nog wel wat stukken plastic op hout te schroeven. De vaatwasser-deur eraf halen en de rem installeren, vind ik nog een brug te ver. Daar laat ik wel iemand voor komen denk ik zo.
Als ik faal in het herbevestigen van de deur kan hij/zij dit ook meteen oplossen.
Maar eerst wil ik het zelf proberen. Hier kan ik weinig extra stuk aan maken.
Een beetje kit zou kunnen, maar pur is wel een heel slecht idee.quote:Op zondag 15 maart 2015 16:32 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Dat klop helemaal, maar..........
Als je het echt niet meer wit, Pur en Kit!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |