abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150807703
18 april nieuwe Iraanse wapens *O*

quote:
"Today, threats have changed their face and we are experiencing proxy and partners wars in the region; therefore, we have tried to create the necessary capacities proportionate to these threats," Pourdastan said on Tuesday.

"In area of hardware, we have built new weapons appropriate for these type of threats, and these weapons will go on display on April 18," he added.

Also, in area of software, Iranian experts have studied new tactics in addition to the classic ones which were used during the Iraqi-imposed war (1980-1988), and our combat units have tried these new tactics, he added.

In recent years, Iran has made great achievements in its defense sector and attained self-sufficiency in producing essential military equipment and systems.

Iranian officials have always stressed that the country's military and arms programs serve defensive purposes and should not be perceived as a threat to any other country.

In relevant remarks earlier this month, Commander of Khatam ol-Anbia Air Defense Base Brigadier General Farzad Esmayeeli announced Iran's plans to unveil a new home-made missile defense system, named 'Talash (Endeavor) 3', in mid April.

"Talash 3 defense system will be unveiled on April 18 on the occasion of the Army Day (in Iran)," Esmayeeli said.
#freefrederike
pi_150809103
jezidi's = christelijke bevolkingsgroep = NOS _O_

http://nos.nl/teletekst#128

donderdag 19 maart 2015 @ 12:54:49 #243
365082 IPA35
Patriarch
pi_150809199
Jezus was eigenlijk een blauwe reuzenpauw :6
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_150815834
Iran's meest geavanceerde MANPADS in handen van sjiitische milities in Irak.

Misagh-1:

Misagh-2:

pi_150816071
Dutch F-16s spend 3,000 hours over Iraq (in 6 maanden)

quote:
During the last six months, Royal Netherlands Air Force (RNLAF) F-16s have spent 3,000 flight hours in the skies over Iraq, targeting Islamic State (IS) forces. According to a Dutch Ministry of Defense statement released on Monday 16 March, a total of 620 missions were flown, resulting in the deployment of weapons 350 times.

The RNLAF started operations from Jordan in September 2014, using six F-16s plus two in reserve. The statement says coalition air operations were successful in stopping IS in Iraq and destroying weapons and other assets. The Dutch F-16s are not allowed to operate over Syria.
http://airheadsfly.com/20(...)000-hours-over-iraq/

In cijfers, gemiddeld :

- 1 missie heeft een vluchtduur van 4,8 uur.
- 23 missie's in de week met 6 toestellen
- 3,8 missie's in de week met 1 toestel, dus om de dag wordt de F-16 ingezet.
- 1 op 2 missie's wordt er daadwekelijk gebruik gemaakt van inzet van wapens
pi_150816303
quote:
4s.gif Op donderdag 19 maart 2015 11:41 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

M'n Turks begint steedds beter te worden _O-
Waarom leer je Turks?
pi_150816455
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 16:29 schreef Atak het volgende:

[..]

Waarom leer je Turks?
Zodat ik het geheime recept van Doner Kebab kan achterhalen. ;)

Wist je trouwens dat Aliyev PKK heeft gesteund? :D
#freefrederike
  donderdag 19 maart 2015 @ 17:05:32 #249
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_150817344
quote:
4s.gif Op donderdag 19 maart 2015 07:31 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Nee, Forbes is een betaald blad he. Maar je kan er genoeg over vinden op internet. ;)
Dat is het probleem: steeds dezelfde tekst, op obscure sites, en geen van die sites geeft een link naar de bron.
are we infinite or am I alone
pi_150818711
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 16:16 schreef Intellectueel het volgende:
Iran's meest geavanceerde MANPADS in handen van sjiitische milities in Irak.

Misagh-1:

[ afbeelding ]

Misagh-2:

[ afbeelding ]
wat moeten ze ermee?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_150818789
quote:
99s.gif Op donderdag 19 maart 2015 17:51 schreef Slayage het volgende:

[..]

wat moeten ze ermee?
waarschijnlijk een deterrence tool voor ''de vijand'', maar wie die vijand is, kan van alles zijn. Misschien om te laten zien dat de shiitische milities Saudische luchtmacht zullen aanvallen als die Iran wil aanvallen?
#freefrederike
pi_150818882
quote:
4s.gif Op donderdag 19 maart 2015 17:55 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

waarschijnlijk een deterrence tool voor ''de vijand'', maar wie die vijand is, kan van alles zijn. Misschien om te laten zien dat de shiitische milities Saudische luchtmacht zal aanvallen als die Iran wil aanvallen?
vind het maar vaag
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_150818916
quote:
99s.gif Op donderdag 19 maart 2015 17:58 schreef Slayage het volgende:

[..]

vind het maar vaag
Me too.
#freefrederike
pi_150820181
Het is al meerdere keren gebeurd dat vliegtuigen wapens voor IS hebben gedropt.
pi_150820336
quote:
4s.gif Op donderdag 19 maart 2015 17:55 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

waarschijnlijk een deterrence tool voor ''de vijand'', maar wie die vijand is, kan van alles zijn. Misschien om te laten zien dat de shiitische milities Saudische luchtmacht zullen aanvallen als die Iran wil aanvallen?
:')
pi_150820674
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 18:43 schreef Peunage het volgende:
Het is al meerdere keren gebeurd dat vliegtuigen wapens voor IS hebben gedropt.
Volgens Farsnews en PressTV, ja. Maar ik heb tot nu toe geen enkel bewijs gezien. Er zouden 2 britse vliegtuigen zijn neergeschoten, waar zijn de foto's?

quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 18:47 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

:')
Het is maar iets wat ik denk. Ik weet het eerlijk gezegd niet. Kun jij het me vertellen?

wat betreft Saudi's bedreigingen jegens Iran; die zijn wel echt. Saudi is dood en dood jaloers op Iran. Maar het koningshuis weet dat elke aanval op Iran de vernieting van Saudi Arabie betekent(op een ''vredevolle'' manier)
#freefrederike
pi_150820915
quote:
4s.gif Op donderdag 19 maart 2015 18:57 schreef PizzaMizza het volgende:
wat betreft Saudi's bedreigingen jegens Iran; die zijn wel echt. Saudi is dood en dood jaloers op Iran. Maar het koningshuis weet dat elke aanval op Iran de vernieting van Saudi Arabie betekent(op een ''vredevolle'' manier)
Ten eerste, is elke aanval van KSA op Iran uitgesloten. Wel hebben de Saudis de VS en Israel aangespoord om Iran aan te vallen, maar zelf een dergelijke aanval uitvoeren is nooit ten sprake gekomen. Bovendien kunnen de Saudis makkelijk boven het bereik van dergelijke MANPADS in Irak vliegen op weg naar Iran.
pi_150820958
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:03 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Ten eerste, is elke aanval van KSA op Iran uitgesloten. Wel hebben de Saudis de VS en Israel aangespoord om Iran aan te vallen, maar zelf een dergelijke aanval uitvoeren is nooit ten sprake gekomen. Bovendien kunnen de Saudis makkelijk boven het bereik van dergelijke MANPADS vliegen.
Ik zeg juist dat elke aanval is uitgesloten. :')

quote:
Bovendien kunnen de Saudis makkelijk boven het bereik van dergelijke MANPADS in Irak vliegen op weg naar Iran.
Dit wist ik dan weer niet. Maar, waar denk je dat de shia milities ze dan voor nodig hebben?
#freefrederike
pi_150821231
quote:
4s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:04 schreef PizzaMizza het volgende:
Dit wist ik dan weer niet. Maar, waar denk je dat de shia milities ze dan voor nodig hebben?
Het westen + Arabische landen voeren bombardementen uit op ISIS-stellingen in Irak. De boodschap die Iran wilt afgeven m.b.t. deze MANPADS is dat de sjiitische milities beschikken over geavanceerde, mobiele luchtdoelraketten die ingezet kunnen worden wanneer het Westen en/of de Arabische landen uit de Perzische Golf plotseling besluiten dat de sjiitische milities evenzeer een 'gevaar' vormen.
pi_150821687
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:10 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Het westen + Arabische landen voeren bombardementen uit op ISIS-stellingen in Irak. De boodschap die Iran wilt afgeven m.b.t. deze MANPADS is dat de sjiitische milities beschikken over geavanceerde, mobiele luchtdoelraketten die ingezet kunnen worden wanneer het Westen en/of de Arabische landen uit de Perzische Golf plotseling besluiten dat de sjiitische milities evenzeer een 'gevaar' vormen.
Ah oke, idd logisch.
#freefrederike
pi_150821795
Al-Hadidi tribe demands joining Kurdistan
quote:
On Wednesday, head of the Arab tribe al-Hadidi called Kurdistan to join the borders of their areas, expressing his tribe’s readiness to fight ISIS along with the parliamentary Kurdish Peshmerga forces.

The presidency of the province said in a statement received by IraqiNews.com, “President of Kurdistan, Massoud Barzani met today with a delegation from the Arab clan al-Hadidi headed by Ahmed Mohammed al-Orchani,” indicating that, “Al-Orchani expressed his thanks to the president of Kurdistan and the Peshmerga fighters who have made great sacrifices to liberate their lands from ISIS control.”

According to the statement, the head of al-Hadidi tribe called Barzani to “join borders with the Kurdish region,” while expressed willingness to contribute to the protection of their areas along with the Peshmerga forces.
pi_150821827
quote:
4s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:22 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

De andere landen zijn demografisch niet in orde..
hoe bedoel je?
-Rabia Al-Basri
pi_150822313
quote:
99s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:24 schreef Slayage het volgende:

[..]

hoe bedoel je?
Kijk naar bijvoorbeeld Syrie en Irak. Alawieten, Soennieten, Turkmenen, Koerden, Assyriers. Hoe ga je al die ''volkeren'' in 1 land stoppen?
#freefrederike
pi_150822352
quote:
4s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:35 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Kijk naar bijvoorbeeld Syrie en Irak. Alawieten, Soennieten, Turkmenen, Koerden, Assyriers. Hoe ga je al die ''volkeren'' in 1 land stoppen?
In Turkije gaat het relatief goed daarmee.
pi_150822363
quote:
4s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:35 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

is dat anders in iran?
-Rabia Al-Basri
pi_150822393
quote:
Even een vraagje he, leven de mensen in Iran ook in stammen? Ik merk dat dat in veel Arabische landen(en ook voor een deel in de Koerdische gebieden) wel zo is. Maar hoe zit dat met Iran?
#freefrederike
pi_150822464
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

In Turkije gaat het relatief goed daarmee.
Ik betwijfel het, gezien het Turkije-PKK conflict.

quote:
99s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:36 schreef Slayage het volgende:

[..]

is dat anders in iran?
Perzen vormen maar 50% van de bevolking, dus dat is idd veel anders in Iran. Iraanse volkeren vormen ongeveer 90% van de bevolking van Iran. Daarnaast hebben Assyriers en Armeniers veel rechten in Iran. Iran heeft zoveel potenties, als het Mullah regime maar verdwijnt. ;)
#freefrederike
pi_150822539
quote:
4s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:38 schreef PizzaMizza het volgende:

Perzen vormen maar 50% van de bevolking, dus dat is idd veel anders in Iran. Iraanse volkeren vormen ongeveer 90% van de bevolking van Iran.
wut?
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')