abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_150590957

Na weken van geruchten, teasers en nog meer geruchten was het dinsdag 19 februari dan eindelijk zover, HTC presenteerde zijn nieuwe vlaggenschip. De naam HTC M7 die we vaak langs zagen komen was inderdaad een werktitel en de officiële naam van dit toestel zal de HTC One zijn. Zover we tot nu toe kunnen beoordelen is de HTC One het wachten waard geweest en een waardevolle toevoeging HTC aan de beschikbare Androidtoestellen in Nederland en België.



• Afmetingen : 137,4 x 68,2 x 9,3 mm
• Gewicht : 143g
• Scherm : 4,7 inch, Full HD 1080p, 468 PPI
• CPU : Qualcomm ® Snapdragon 600, quad-core, 1,7 GHz
• OS : Android 4.1.2 met HTC Sense 5.0, HTC BlinkFeed
• Sim-kaart : microSIM
• Geheugen RAM : 2GB DDR2
• Opslag : 32/64 GB
• Aansluitingen : 3,5 audio, Bluethoot 4.0, WIFI a/ac/b/g/n, 3G, Micro-USB 2.0, DLNA
• Camera : HTC UltraPixel, 2.1 MP frontcamera
• Batterij : 2300 mAh



Ultrapixel camera
De camera van de HTC One is een van de meest bijzondere elementen. Eerst de basics: het is een 4,3-megapixelsensor, waarin de pixels volgens HTC grofweg twee keer zo groot zijn als bij een conventionele 8-megapixelcamera in een telefoon. Er is nog een bijzonder element aan de camera. Hij heeft optische beeldstabilisatie, die bewegingen van de gebruiker in realtime corrigeert om de camera stil te houden. Ook de Lumia 920 van Nokia heeft optische beeldstabilisatie, waarvan het effect vooral in video goed merkbaar is.

HTC BoomSound
De nieuwe HTC One biedt de best beschikbare audio-ervaring op een telefoon. HTC BoomSound introduceert voor het eerst op een mobiele telefoon stereo speakers aan de voorzijde met een versterker en een full HD-scherm dat gebruikers meeneemt in de muziek, video's, games en hun favoriete YouTube clips. Voor een rijke en sublieme geluidservaring is daarnaast Beats Audio geïntegreerd. HDR-recording maakt gebruik van geavanceerde dual microfoons en audio processing om een helder en rijk geluid vast te leggen, passend bij high definition videomateriaal. Telefoongesprekken klinken helder op de HTC One dankzij de toevoeging van HTC Sense Voice. Deze toepassing optimaliseert het belvolume en de belkwaliteit in ruimtes met veel geluid zodat gesprekken luid en duidelijk gevoerd kunnen worden.

HTC Blinkfeed
De kern van de nieuwe HTC One ervaring is HTC BlinkFeed. Deze functionaliteit transformeert het homescreen naar een livestream van persoonlijke, relevante informatie zoals updates van sociale netwerken, nieuws, foto's en entertainment en lifestyle updates, zodat de gebruiker hiervoor niet langer verschillende applicaties hoeft te raadplegen. HTC Blink Feed verzamelt de nieuwste content uit de meest interessante bronnen, zodat het in één oogopslag en op één plaats zichtbaar is, zonder de noodzaak te wisselen tussen applicaties en websites.

HTC Zoe
Met HTC Zoe is het mogelijk foto's van hoge kwaliteit te maken die tot leven komen in fragmenten van drie seconden. Deze ‘Zoes', foto's en video's worden op een bijzondere wijze getoond, zodat de galerij tot leven komt. Deze transformeert van een traditionele galerij met stilstaande beelden, tot een bewegende galerij met herinneringen. Met Zoe Highlights worden automatisch geïntegreerde filmpjes van 30 seconden met hoogtepunten van iedere map gemaakt. Deze beelden bestaan uit foto's en video's, inclusief muziek met professionele effecten en transities. Deze video's met hoogtepunten zijn gemakkelijk te bewerken, kunnen ingedeeld worden op thema en eenvoudig worden gedeeld via sociale netwerk sites of e-mail.

Prijs en release
De nieuwe HTC One is wereldwijd beschikbaar via meer dan 185 operators en retailers in 80 regio's en landen. In Nederland is de HTC One Android smartphone vanaf 15 maart te koop. De consumenten advies prijs van de HTC One is ¤699,- inclusief BTW, exclusief abonnement. Het toestel is beschikbaar in de kleuren 'stunning silver' en 'beautiful black'.



Links
http://www.htc.com/nl/smartphones/htc-one/ HTC
http://www.letsgomobile.org/nl/9487/htc-one/ Lets go Mobile
http://tweakers.net/revie(...)aar-vernieuwing.html Tweakers
http://www.nu.nl/gadgets/(...)ltrapixelcamera.html Nu.nl
http://www.androidworld.n(...)s-nieuwe-toptoestel/ Androidworld
http://en.wikipedia.org/wiki/HTC_One_(device) Wikipedia (EN)
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2415574,00.asp PCMAG.com (EN)

Video's

Foto's




Klikken is groot:


_________________________________________________________________
OP is hier te vinden
pi_150611811
Naast het probleem met de paarse waas zit ik met nog een ander probleem; als ik de M7 aan de lader leg wordt dat ding ontzettend traag.
Browsen gaat traag (met soms even een paar seconden dat het normaal gaat).
Unlocken/locken gaat traag enz. enz.
M7 wordt niet opvallend warm als die aan de lading ligt.

Iemand anders ook ervaring mee?

Is zo'n vaag probleem dat het moeilijk beschreven kan worden als ik 'm naar Dynafix stuur voor de paarse gloed.
pi_150703056
Ik heb de camera zojuist zelf vervangen. Prima te doen.
Dit was de oude:



[ Bericht 52% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2015 17:05:33 ]
pi_150707611
Had dat ding geen garantie meer?
pi_150707894
Ik heb spontaan dat ik niet gebeld kan worden of iemand kan bellen.... hopelijk lost een software update dit op. Is al mn 2e M7, wel een refurbished van dynafix aangezien de vorige 8x is opgestuurd :')
  maandag 16 maart 2015 @ 19:19:32 #6
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_150708053
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 17:00 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik heb de camera zojuist zelf vervangen. Prima te doen.
Dit was de oude:

[ afbeelding ]
Cool! Enlighten me. Waar nieuwe camera besteld, welke guide etc?
BEASTMODE
  maandag 16 maart 2015 @ 19:20:40 #7
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_150708115
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 17:00 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik heb de camera zojuist zelf vervangen. Prima te doen.
Dit was de oude:

[ afbeelding ]
Hoe ben je aan een nieuwe gekomen?
pi_150709679
Fijn. Update gedaan naar lollypop. Krijg geen netwerk meer en hij is gloeiend heet :')
pi_150709824
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 19:08 schreef Djoetma het volgende:
Had dat ding geen garantie meer?
Jawel, maar Dynafix wilde hem niet repareren vanwege een kleine scheur in het beeldscherm. Zou me 300,- gaan kosten om glas te laten vervangen. :')

quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2015 19:19 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Cool! Enlighten me. Waar nieuwe camera besteld, welke guide etc?
http://www.aliexpress.com(...)derId=65471347376203

Dat is de juiste. Niet op Ebay bestellen, want die schijnen allemaal dezelfde kwaal te hebben. Dit is de OmniVision en de enige juiste.

Verder deze guide gebruikt:


Dit is echt een prima guide die goed te volgen is en alles klopt wat hij doet. Enige wat ik wel gedaan heb is het kopertape van de oude camera voorzichtig op de nieuwe geplakt. Dit om er zeker van te zijn dat de warmte goed geleid wordt.

Zorg wel dat je bij het openen van de back cover dunne gitaarplectra gebruikt. Ik heb .40 en .50 mm gebruikt. Ga niet met stanleymessen of weet ik wat voor hard materiaal zitten kloten.

En het belangrijkste: Ga heel rustig te werk. Pas op dat je geen dingen afbreekt want er zitten behoorlijk fragiele onderdeeltjes in. Goed kijken en met minimum kracht te werk gaan. Oh.. en onthou welke schroefjes waar gaan, want ze verschillen haast allemaal van elkaar.

Al met al een uurtje werk.
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 19:20 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Hoe ben je aan een nieuwe gekomen?
Zie hierboven.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2015 09:56:06 ]
  maandag 16 maart 2015 @ 20:27:07 #10
399518 Shadowkid053
I'm tiny Rick!
pi_150711386
Fijn. Hij geeft netjes aan dat de simkaart ontgrendeld is maar vervolgens vind die geen netwerk...
pi_150714477
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 20:36 schreef Iemand91 het volgende:
Naast het probleem met de paarse waas zit ik met nog een ander probleem; als ik de M7 aan de lader leg wordt dat ding ontzettend traag.
Browsen gaat traag (met soms even een paar seconden dat het normaal gaat).
Unlocken/locken gaat traag enz. enz.
M7 wordt niet opvallend warm als die aan de lading ligt.

Iemand anders ook ervaring mee?

Is zo'n vaag probleem dat het moeilijk beschreven kan worden als ik 'm naar Dynafix stuur voor de paarse gloed.
O-)
pi_150714827
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 21:21 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

O-)
Geen ervaring mee, maar heb je al eens gekeken of het met een andere lader ook gebeurt?

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2015 21:28:52 ]
pi_150858091
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 21:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
Geen ervaring mee, maar heb je al eens gekeken of het met een andere lader ook gebeurt?
Ondertussen ook een andere lader geprobeerd maar ook hier problemen...

Verder:

HTC One M7 krijgt geen nieuwe Android-updates
quote:
De HTC One M7 is inmiddels al langere tijd niet meer het topmodel van HTC's line-up, maar toont veel uiterlijke gelijkenissen met zijn opvolgers. HTC heeft dit toestel via diverse updates bij de tijd proberen te houden, maar de fabrikant geeft aan dat het einde helaas in zicht is.

De nieuwste Android-update voor de HTC One M7 zorgt ervoor dat gebruikers over versie 5.0 van het Android-besturingssysteem van Google beschikken. Vicepresident van productmanagement, Mo Versi, geeft aan dat de reguliere One M7 geen update naar Android 5.1 en later zal krijgen. De Google Play Edition krijgt volgende maand wel de update aangeboden.

Door de updates na Android 5.0 niet meer aan te bieden, lijkt HTC zich te houden aan zijn afspraken. HTC gaf namelijk aan dat het toestel twee jaar lang ondersteund zou worden via nieuwe updates. Hoe het lot van de One M8 en de nieuwste One M9 eruit ziet, blijft afwachten.
pi_150862371
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 19:36 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ondertussen ook een andere lader geprobeerd maar ook hier problemen...

Verder:

HTC One M7 krijgt geen nieuwe Android-updates

[..]

Ach... daarvoor hebben we custom ROMS ;)
pi_150865449
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 21:01 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ach... daarvoor hebben we custom ROMS ;)
Dat, plus ze hebben woord gehouden: 2 jaar sowieso updates. Ik sta hier niet van te kijken.
Anderzijds kan je natuurlijk wel stellen dat de m7 de eerste ECHT grote stap sinds jaren was en de power heeft om 5.1 te kunnen laten draaien.
Maargoed, dat doet niet af aan het feit dan ze gewoon hun woord hebben gehouden, al lijkt 2 jaar nu wel veel korter dan gedacht.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_150894295
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 22:05 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Dat, plus ze hebben woord gehouden: 2 jaar sowieso updates. Ik sta hier niet van te kijken.
Anderzijds kan je natuurlijk wel stellen dat de m7 de eerste ECHT grote stap sinds jaren was en de power heeft om 5.1 te kunnen laten draaien.
Maargoed, dat doet niet af aan het feit dan ze gewoon hun woord hebben gehouden, al lijkt 2 jaar nu wel veel korter dan gedacht.
Draait als een zonnetje. Heb hem doorgesluisd naar mijn moeder en die is er happy mee. Zelf nu een M8, maar had nog een jaar door kunnen gaan met de M7. Merk qua performance niet veel verschillen in de dingen die ik er mee doe.
pi_150962907
quote:
En nu weer dit :P :

HTC lijkt Android 5.1 voor One M7 te overwegen
quote:
Eerder werd bekend dat HTC de reguliere One M7 geen update gaat geven naar Android 5.1. Dit tot spijt van vele gebruikers die op Twitter hun teleurstelling hebben laten blijken. Het blijkt echter dat HTC nog steeds meekijkt en mogelijk alsnog met een update zal komen.

Nu de One M7 al twee jaar op de markt is en al twee opvolgers kent, is het enigszins te begrijpen waarom HTC het toestel loslaat. Het is echter wel zo dat Android 5.1 de nodige nieuwe features toevoegt, maar bovendien ook veel bugfixes met zich meebrengt. Het is daarom goed mogelijk dat een laatste update naar versie 5.1 de gebruikers achterlaat met een stabieler besturingssysteem.

HTC medewerker, Mo Versi, geeft aan dat veel bugfixes reeds in de 5.0-update voor de One M7 terug te vinden zijn, maar wel begrip heeft voor de gebruikers. Om deze reden lijkt de Taiwanese fabrikant zichzelf nogmaals achter de oren te krabben en mogelijk nog met een laatste update te komen.
moversi twitterde op vrijdag 20-03-2015 om 03:30:56 I heard you all on M7 5.1 for Carrier versions. Many of the fixes are already in our current SW, but understand your concerns. Stay tuned. reageer retweet
pi_151005446
Lekker ff random alle netwerken vergeten... 8)7
Laatste tijd veel rare dingen. Internet app werkt ook niet meer naar behoren.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_151450879
Ok, ik zat het al continue vooruit te schuiven maar nu moet de ONE toch écht opgestuurd worden.
Naast de paarse gloed in de camera bij weinig licht doet nu ook de 3.5mm poort nauwelijks/niet.

Moest ook wel, want toestel wordt bijna 2 jaar. (in mei 2013 bij Belcompany gekte besteld) en contract loopt af op 3 juli).

Wel k*t want heb geen goede backup-toestel. M'n vorige One X is dood dus ben aangewezen op de 5 jaar oude HTC Desire.
Heb dus totaal geen zin om 'm op te sturen ;( ...
pi_151465127
Waar kon je ook alweer je HTC aanmelden ter reparatie binnen garantie-termijn?
Ben ik vergeten; ging uiteindelijk naar Dynafix, dat weet ik nog wel.

EDIT: hier?

[ Bericht 22% gewijzigd door Iemand91 op 07-04-2015 22:06:54 ]
  dinsdag 7 april 2015 @ 21:43:50 #21
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_151465349
Ik ga definitief HTC af. Ben er zo klaar mee. Ieder jaar wel iets gehad. Nu springt hij tijdens ieder telefoongesprek op de vliegtuig-stand. Iphone6 morgen. Klaar.
pi_151465573
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 21:43 schreef BeamofLight het volgende:
Ik ga definitief HTC af. Ben er zo klaar mee. Ieder jaar wel iets gehad. Nu springt hij tijdens ieder telefoongesprek op de vliegtuig-stand. Iphone6 morgen. Klaar.
Ktnxbai
Cuz I'm Mr. Brightside
  dinsdag 7 april 2015 @ 21:58:46 #23
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_151466294
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 april 2015 21:47 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Ktnxbai
ouwe pillenvreter, Sorry jongen maar Tis mijn ervaring met die Koreanen. No hard feelings.
pi_151468571
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 21:58 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

ouwe pillenvreter, Sorry jongen maar Tis mijn ervaring met die Koreanen. No hard feelings.
Niet zo persoonlijk worden joh. Bepaalde onderwerpen horen alleen in bepaalde topics thuis :) En als jij je fijner voelt bij iPhone, dan is dat zo. Ieder zijn voorkeur. iPhone 6 is overigens een hartstikke prima telefoon, hoop dat je er meer geluk mee hebt :*
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_151745974
Ik ben weer een hele goede ervaring met HTC/Dynafix rijker.

M'n ONE had het bekende probleem met de paarse gloed en de 3.5mm poort deed plotseling niet/half.
(gelukkig kwam het probleem met de 3.5mm poort net op tijd en niet bijvoorbeeld nu/straks pas)
Vorige week woensdag aangemeld ter reparatie bij de HTC chat, de volgende dag opgehaald en werd vanmiddag weer bezorgd (dus maar exact 1 week weg geweest).
Beide problemen zijn opgelost en het heeft mij niets gekost.

Toppie! ^O^

Plus het is wel erg fijn om nu weer de ONE te kunnen gebruiken i.p.v. een oude Sensation Xe. :+

EDIT: wat trouwens ook wel grappig is; ik had de simcard-houder niet meegestuurd (zoals dat ook werd aangeraden) en toen ik de ONE vanmiddag weer ontving zat er gewoon een nieuw houder in. :P

[ Bericht 11% gewijzigd door Iemand91 op 16-04-2015 19:14:40 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')