abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 maart 2015 @ 10:57:24 #1
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_150558918

Welkom!
Welkom in 'Het grote afval topic', waar iedereen welkom is. Of je nou begint met een BMI van 40+ of alleen de vakantie kilo's kwijt wilt, of je nou afvalt terwijl je hard sport of terwijl je op de bank zit te chillen. Hier kun je het allemaal bespreken.

Vele wegen leiden naar Rome. Kies de manier die het best bij jou past maar hou wel je gezondheid in acht. Crashdiëten zijn niet gezond. Het gaat om een verandering van je eetpatroon en levensstijl. Één die blijvend is. Diëten werkt niet. Zodra je op gewicht bent ga je weer eten als voor je dieet en kom je weer aan -> Jojo effect. Dat is iets wat je kosten wat kost wilt vermijden!

Verschillende soorten diëten
Online wordt je dood gegooid met site’s / mensen die claimen hét dieet te hebben gevonden waardoor je afvalt. Atkins, Sonja Bakker, Paelo, Dr. Frank, Protislank,Low carb, Ziekenhuisdieet, Weight-watchers, Cambrdige, Modifast, slimfast, ect ect. De één nog debieler dan de ander. Vrijwel al deze diëten kun je scharen onder “crash dieet”. Je hoeft niet koolhydraat arm te eten om af te vallen. Je hoeft niet te leven op puur en enkel shakes om af te vallen. Het enige dat je moet doen is meer verbranden dan dat je binnen krijgt! Zo simpel is het. Daar is helemaal geen dieet voor nodig.

Kilocalorieën bijhouden
De handigste manier om af te vallen is om te weten wat je naar binnen werkt aan kilocalorieën. Dit doe je door ze te tellen. My Fitness Pal is daar ontzettend handig voor.

Maar, hoe weet ik dan hoeveel kilocalorieën ik moet eten :?
Door je Basaal metabolisme in rust en met eventuele activiteit te berekenen. Dat kun je hier doen. Daar ga je ongeveer 400 a 500 kcal onder zitten per dag. Dan val je op een verantwoorde rustige manier af.

Fabels
Er zijn ontzettend veel fabels voor wat betreft afvallen. Hieronder kun je er een aantal vinden:

Het is goed om zo min mogelijk vet te eten
-Neen. Vetten zijn juist goed voor je en je hebt vetten nodig. Het verstandig op te letten welke soorten vet je tot je neemt. onverzadigde vetten hebben de voorkeur.

Een vitamine pil volstaat om een portie groente te vervangen
-Neen. Groentes bevatten niet alleen vitamines maar nog veel meer andere stoffen die je lichaam nodig heeft. Je kan een vitamine pil wel bij supplementeren maar nooit gebruiken als vervanging voor je groentes!

Koolhydraten zijn dikmakers!
-Neen. Teveel kcal’s maken dik. Een bepaalde voedingsstof maakt niet dik. Wel is het zo dat de enkelvoudige koolhydraten (snoep, koek, gebak, ect) schommelingen veroorzaken in je bloedsuikerspiegel waardoor je honger krijgt.

Fruit mag je onbeperkt eten
-Neen. Ook fruit bevat kilocalorieën. De ene fruitsoort wat meer dan de ander. Een grote banaan heeft bijvoorbeeld ongeveer 150 kcal terwijl een mandarijn er 25 heeft. Bottom line, fruit bevat ook kilocalorieën en van een teveel aan kilocalorieën kom je aan. Fruit is overigens wel een ontzettende goede keuze bij zoete trek!

Superfoods zijn gezonder!
-Neen.Omdat bepaalde fruitsoorten veel antioxidanten bevatten zouden ze veel gezonder zijn. Dit is onzin. Wetenschappers zeggen dat de gezonde werking van fruit komt door de combinatie van stoffen die in fruit zitten, niet alleen door antioxidanten.

Elke soort fruit heeft een eigen combinatie van gezonde stoffen. Juist door te variëren zorg je dat je al die stoffen binnen krijgt.

Daarnaast betaal je je compleet scheel voor de “superfoods” en “superfruits”. Zonde van je geld dus.

Eiwitten
Eiwitten zijn belangrijk als je spieren wilt opbouwen! Eiwitten zijn de bouwstenen van je spieren. Online is er veel discussie over hoeveel eiwitten je nou wel of niet moet hebben. Een teveel aan eiwitten zou slecht zijn voor je nieren. Dit is niet bewezen. Als je aan krachttraining doet en spieren wilt aanzetten dan is 2g eiwitten per kilogram lichaamsgewicht een mooi uitgangspunt.

Haal je eiwitten het liefst uit voedsel. Red je dat niet supplementeer dan bij met whey. Maar leef niet alleen op poeders! Als je whey gebruikt neem deze dan het liefst voor en/of na de training

Om spiermassa te winnen moet je dus meer eiwitten naar binnen werken dan dat je lichaam nodig heeft.

Doe je niet aan krachttraining en/of sport dan is de semi vuistregel 0.8g á 1g eiwitten per kilogram lichaamsgewicht.

Er wordt beweerd dat je lichaam maar 25 a 30g eiwit per keer kan opnemen. Dit is onzin. Dit zou betekenen dat je maar een stukje kipfilet van tussen de 100 en 130 gram bij elke maaltijd zou kunnen nemen omdat je lichaam dan de “grens” heeft bereikt. Hoe je lichaam eiwitten verteert, en de hoeveelheid die je lichaam per maaltijd aankan, is afhankelijk van hoeveel je weegt en hoe hard je traint. Hoe meer je weegt, des te meer je nodig hebt; hoe harder je traint, hoe meer je nodig hebt.

De OP van Topicreeks: Bodybuilding topic heeft veel informatie die interessant is voor de krachtsporters onder ons.

Macronutriënten
Het verdiepen in macronutriënten is voor de (kracht)sporters onder ons ook geen overbodige luxe. Macronutriënten zijn voedingsstoffen die in grote hoeveelheden voorkomen:

• Koolhydraten
• Eiwitten
• Vetten

Informatie over macronutriënten kun je hier, hier en hier (hier wordt ook ingegaan op meal timing) vinden.

Meedoen?
Begin gewoon met posten. Je krijgt vanzelf vragen over wat je wilt, enz. De meeste mensen posten regelmatig lijstje in het volgende format:
• O - Ontbijt
• T - Tussendoortje
• L - Lunch
• D - Diner
• S - Sport
Meestal krijg je vanzelf opmerkingen/complimenten op je lijstje. Heb je specifieke dingen je wilt weten, zet die er dan even bij als vraag :Y.

Heb je je doel bereikt?
Zelfs als je al klaar bent met afvallen maar andere tips wilt geven, ondersteunen of gewoon je eigen ervaringen en prestaties wilt delen ben je hier van harte welkom! O+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_150558958
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 10:56 schreef Maraca het volgende:
ch niet te geloven? Maak ik een afspraak met zo'n 16-jarige fitness ventje en geef ik aan daarna gelijk te willen sporten. Prima, dat kan. I kid you not.. ik zat 5 minuten op zo'n apparaat en ineens stroomt de hele sportzaal (en die is niet groot!) vol met jongeren. Alle apparaten bezet Ga ik naar de receptie.. "ja, dat is de school van hiernaast die komt hier elke donderdagochtend en vrijdagochtend sporten".

Argh.. ben maar weer naar huis gegaan
_O- _O- _O- Hebben ze hier ook, dan kom ik ook niet :')
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_150558964
Maraca, plaatje?
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  donderdag 12 maart 2015 @ 11:01:30 #4
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_150559010
quote:
2s.gif Op donderdag 12 maart 2015 10:59 schreef CrunchySelf het volgende:
Maraca, plaatje?
Beetje lang, dus in een spoiler

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_150559229
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 11:01 schreef Maraca het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O_
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  donderdag 12 maart 2015 @ 11:10:45 #6
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_150559243
Wat ben ik dan blij met mijn gym :D
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 12 maart 2015 @ 11:11:06 #7
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_150559253
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 11:10 schreef Qwea het volgende:
Wat ben ik dan blij met mijn gym :D
Vanwege het plaatje of mijn leuke eerste ervaring? :+
  donderdag 12 maart 2015 @ 11:19:23 #8
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_150559428
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 10:30 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Ik ook! het is niet eerlijk :'(
Volgens mij beweeg jij behoorlijk veel

Ik denk er nog wel eens over om gewoon stratenmaker te worden zodat ik lekker veel kan eten 8-)
Heb je het buikje van die gasten weleens gezien?

quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 10:53 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ja maar ik en boren is niet echt een geweldige combinatie :P
Zie je nou wel, dat je gewoon niet zonder man kunt als vrouw :D :P Wat nou emancipatie ;)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 12 maart 2015 @ 11:20:30 #9
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_150559451
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 11:19 schreef sanger het volgende:

[..]

Heb je het buikje van die gasten weleens gezien?

[..]

Zie je nou wel, dat je gewoon niet zonder man kunt als vrouw :D :P Wat nou emancipatie ;)
Heeft niks met emancipatie te maken ;(
  donderdag 12 maart 2015 @ 11:38:59 #10
159909 -Peach
Prunus persica
pi_150559890
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 11:01 schreef Maraca het volgende:

[..]

SPOILER
The oatmeal *O* The blerch *O*
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
  donderdag 12 maart 2015 @ 11:59:07 #11
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_150560408
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 11:38 schreef -Peach het volgende:

[..]

The oatmeal *O* The blerch *O*
Ik heb een Blergh sportshirt :D
Fear is the path to the Dark Side.
  donderdag 12 maart 2015 @ 12:07:56 #12
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_150560618
Iemand heeft alle Jumbo Griekse Yoghurt gekocht :'( Dan maar Optimel meegenomen.. iets duurder, maar volgens mij ook meer eiwit. Ze hadden ook een andere van Total oid 10,3gr eiwit per 100g maar die was echt iets van 2,55 voor 450gr _O-
  donderdag 12 maart 2015 @ 12:08:18 #13
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_150560625
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 11:11 schreef Maraca het volgende:

[..]

Vanwege het plaatje of mijn leuke eerste ervaring? :+
Vanwege de ervaring. Hier knallen ze mensen eraf want ik heb prio _O-
  donderdag 12 maart 2015 @ 12:08:53 #14
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_150560646
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 12:08 schreef Qwea het volgende:

[..]

Vanwege de ervaring. Hier knallen ze mensen eraf want ik heb prio _O-
Ja, ach.. 't is straks de bedoeling om rond 7:00 te gaan sporten. Dan slapen die kinderen nog :+
  donderdag 12 maart 2015 @ 12:32:48 #15
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_150561271
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 12:08 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ja, ach.. 't is straks de bedoeling om rond 7:00 te gaan sporten. Dan slapen die kinderen nog :+
:D dat is pas een chille tijd om te trainen! Heerlijk dood is het dan.
  donderdag 12 maart 2015 @ 12:34:35 #16
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_150561319
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 12:32 schreef Qwea het volgende:

[..]

:D dat is pas een chille tijd om te trainen! Heerlijk dood is het dan.
In het zwembad is het nog best druk dan _O- maar dat is dan ook de enige tijd waarop je vrij banen kunt zwemmen, dus dat snap ik nog wel. Maar hoop dat het in het fitness gedeelte lekker dood is.. kan ik rustig even klooien met die machines O+
  donderdag 12 maart 2015 @ 12:41:20 #17
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_150561529
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 12:34 schreef Maraca het volgende:

[..]

In het zwembad is het nog best druk dan _O- maar dat is dan ook de enige tijd waarop je vrij banen kunt zwemmen, dus dat snap ik nog wel. Maar hoop dat het in het fitness gedeelte lekker dood is.. kan ik rustig even klooien met die machines O+
Ooh ja dat vroeg in me nog af, ga je niet met dumbells klooien? Ik vind dat zoveel fijner dan machines :Y
  donderdag 12 maart 2015 @ 12:41:57 #18
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_150561553
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 12:41 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ooh ja dat vroeg in me nog af, ga je niet met dumbells klooien? Ik vind dat zoveel fijner dan machines :Y
Zit voor een deel verwerkt in het schema :Y Deels dumbell, deels machine :)
  donderdag 12 maart 2015 @ 12:44:03 #19
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_150561622
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 12:41 schreef Maraca het volgende:

[..]

Zit voor een deel verwerkt in het schema :Y Deels dumbell, deels machine :)
Aight! En maak voor pics :P van jezelf dan. Ga je ook bcaa's nemen? Wil je echt spiermassa trainen of lekker sporten?
  donderdag 12 maart 2015 @ 12:46:27 #20
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_150561697
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 12:44 schreef Qwea het volgende:

[..]

Aight! En maak voor pics :P van jezelf dan. Ga je ook bcaa's nemen? Wil je echt spiermassa trainen of lekker sporten?
Ik ga foto's maken :Y Ga nog niet beginnen met supplementen anders dan Whey. Wil de rest voornamelijk uit voeding halen. En voornamelijk lekker sporten.. ik denk dat als ik echt spiermassa wil gaan trainen ik intensiever moet gaan trainen en dat kan op dit moment nog niet :)
  donderdag 12 maart 2015 @ 15:31:49 #21
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_150566776
Zojuist mijn bonusbedrag over 2014 te horen gekregen *O*

Lang leve 100+% betalingen _O_
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 12 maart 2015 @ 15:35:08 #22
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_150566888
quote:
14s.gif Op donderdag 12 maart 2015 15:31 schreef sanger het volgende:
Zojuist mijn bonusbedrag over 2014 te horen gekregen *O*

Lang leve 100+% betalingen _O_
tomtom horloge? :+
  donderdag 12 maart 2015 @ 15:35:20 #23
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_150566901
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 12:46 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik ga foto's maken :Y Ga nog niet beginnen met supplementen anders dan Whey. Wil de rest voornamelijk uit voeding halen. En voornamelijk lekker sporten.. ik denk dat als ik echt spiermassa wil gaan trainen ik intensiever moet gaan trainen en dat kan op dit moment nog niet :)
aight
pi_150566913
Jongens, is er iets wat ik kan doen om spierpijn eerder/sneller over te laten gaan?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_150566968
quote:
2s.gif Op donderdag 12 maart 2015 15:35 schreef Lonaa het volgende:
Jongens, is er iets wat ik kan doen om spierpijn eerder/sneller over te laten gaan?
Magnesium, foamrollen/stick etc, heet bad, heet/koud wisseldouche, veel water drinken, gember eten/drinken, rustig bewegen (zwemmen/lopen/fietsen).
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')