abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150557667
Hallo,
In de zomer wil ik mijn schuur opruimen. Er staan veel knaagdierspullen in. Zoals kooien, loopwielen en dergelijke?

Ik doneer graag spullen aan goede doelen. In de omgeving van de Bilt (utrecht) kan ik geen knaagdieropvangadressen ontdekken. En de meeste opvangadressen maak je blij met spullen als je het aflevert. Dat wordt lastig met kooien. Ik heb alleen een fiets en niemand met een auto.

Ik merk dat opvangadressen de spullen niet willen halen. Dat geldt ook voor nieuwe hond/katspullen etc. toch jammer als iemand voor een paar honderd euro aan spullen wil schenken en geen auto heeft. Ik heb dat meerdere keren met kennissen meegemaakt.
  donderdag 12 maart 2015 @ 10:13:20 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_150558030
Ik weet misschien wel iets. Even zoeken.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_150561617
@Dven fijn. Het heeft geen haast, is nog geen zomer.

Ik zie dat er een voedselbank voor dieren is in Utrecht. Geen idee of deze ook spullen ophalen buiten Utrecht. Dat is de enige optie die ik momenteel kan bedenken.
pi_150566176
Is de dierenambulance geen optie? Die rijden toch rond, misschien dat die er wel belang bij hebben en het willen komen ophalen als ze in de buurt zijn? Kooien e.d. zullen zij zelf ook wel nodig hebben om gevonden dieren tijdelijk in onder te brengen, en gevonden dieren brengen ze (hier althans) ook naar de diverse lokale asiels opvangen. Misschien dat ze dan ook wel meteen wat van jouw spulletjes mee kunnen en willen nemen :)

Hier neemt de plaatselijke kringloop trouwens ook oude kooien e.d. in, voor de dierenambulance. Ze verkopen vanuit hun overtuiging geen dier-gerelateerde producten in de kringloopwinkel (het zijn van die veganistische, partij voor de dieren, niemand-zou-een-huisdier-mogen-hebben mensen) maar ze nemen het dus wel aan.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_150571172
In Amersfoort zit Knaag&Ko volgens mij. Misschien komen ze het wel ophalen als het veel is en anders misschien een oproepje in het vervoerstopic in FHF?

Of anders een kinderboerderij?
pi_150627748
Hoi,
Ik zei zomertijd omdat ik in eerste instantie alles via marktplaats wilde verkopen en ik tegen die tijd wellicht nog meer spullen uit mijn schuur had. Dat heb ik gisteren verder uitgezocht.

Inmiddels is alles door de dierenvoedselbank in utrecht opgehaald. Superleuk! het geeft een goed gevoel dat ik op die manier andere mensen weer blij kan maken met mijn spullen.

groetjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')