ik heb nog altijd geen feedback op mijn essay. Wat een ellende...quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:02 schreef Tchock het volgende:
Heerlijk op het balkon zitten erfrechten. Lente
quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:01 schreef Valid het volgende:
http://www.notaris.be/adm(...)logische-code-nl.pdf
Dit staat op een belgische website, maar het bestand heet code-nl.
Ik vond het nog best koud vandaagquote:Op donderdag 12 maart 2015 17:02 schreef Tchock het volgende:
He, dat boek heb ik ook gelezen vandaag.quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:03 schreef Tchock het volgende:
Van Mourik schrijft trouwens echt verschrikkelijk. Wat heeft die man een boel woorden nodig om ook maar het kleinste detail te verwoorden, en dan ook nog allemaal op een hele pompeuze toon ("In dit verband wijs ik ten overvloede op...")
Slecht zegquote:Op donderdag 12 maart 2015 17:03 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik heb nog altijd geen feedback op mijn essay. Wat een ellende...
Ik zit uit de wind op een zachte bank met een trui aan, dan is het prima te doenquote:
Leuk woord!quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:02 schreef Tchock het volgende:
Vind dat pendante gedoe ook altijd erg storend. Zelden tot nooit effectief ook.quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:03 schreef Tchock het volgende:
Van Mourik schrijft trouwens echt verschrikkelijk. Wat heeft die man een boel woorden nodig om ook maar het kleinste detail te verwoorden, en dan ook nog allemaal op een hele pompeuze toon ("In dit verband wijs ik ten overvloede op...")
En dan heb ik nog wel een heuse hoogleraar als begeleiderquote:Op donderdag 12 maart 2015 17:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Slecht zegAchteraan dus. Ik had vorig weekend een mailtje dat hij het allemaal geweldig en fantastisch vond.
[..]
Ik zit uit de wind op een zachte bank met een trui aan, dan is het prima te doen
Pittige stof, idd.quote:
Nee joh. Alle testamenten gemaakt voor 2004 vallen nog onder het oude recht. En als ik mijn hoogleraar mag geloven wordt er ook nog heel incidenteel geprocedeerd over de erfenis van personen die zelfs voor de invoering van het nieuwe recht zijn overledenquote:
Uitgedeeld? Als in, dat kan ik ook bezitten?quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:09 schreef Etsu het volgende:
[..]
Pittige stof, idd.Maar ik had een hoogleraar die alles in jip en janneke taal heeft samengevat en uitgedeeld.
Yup. Zie nu net dat de syllabus online stond en ik het had gedownload. Zal even in DM gooien.quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Uitgedeeld? Als in, dat kan ik ook bezitten?
Moet zeggen dat we er niet heel diep op ingaan hoor. Van Mourik noemt het natuurlijk bij elke kans die hij krijgt en we hebben veel aandacht besteed aan de ouderlijke boedelverdeling en het overgangsrecht, maar niet heel veel meer dan dat.
Het is ook hartstikke belangrijk dat je daar wat van weet! Al is het maar voor je begrip van het 'grote geheel' en de ontwikkeling van het erfrecht.quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Uitgedeeld? Als in, dat kan ik ook bezitten?
Moet zeggen dat we er niet heel diep op ingaan hoor. Van Mourik noemt het natuurlijk bij elke kans die hij krijgt en we hebben veel aandacht besteed aan de ouderlijke boedelverdeling en het overgangsrecht, maar niet heel veel meer dan dat.
Is ook wel boeiend, een stukje rechtsgeschiedenis.quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:14 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het is ook hartstikke belangrijk dat je daar wat van weet! Al is het maar voor je begrip van het 'grote geheel' en de ontwikkeling van het erfrecht.
Hehehe. Nou ja, ik kan er gewoon niet zo goed tegen dat hij toch al behoorlijk ingewikkelde stof bewust nog wolliger en moeilijker lijkt te maken.quote:Ergens heb ik het idee dat Van Mourik en jij niet echt vrindjes zullen worden
Is het zeker!quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Is ook wel boeiend, een stukje rechtsgeschiedenis.
[..]
Hehehe. Nou ja, ik kan er gewoon niet zo goed tegen dat hij toch al behoorlijk ingewikkelde stof bewust nog wolliger en moeilijker lijkt te maken.
Ben dan stiekem wel benieuwd aan wat voor een last je zit te denken nu.quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:18 schreef Tchock het volgende:
Ik weet in elk geval wel zeker dat ik als ik overlijd iemand die ik absoluut niet mag een grote geldsom ga nalaten onder een hele irritante last.
Die laatste.quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:18 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Is het zeker!
Ik vond 'm juist altijd wel 'verhalend', en niet zo droog.Maar misschien is dat een kwestie van smaak/perspectief. Lees je Van Mourik/Nuytinck of het Handboek Erfrecht van Van Mourik en nog een aantal auteurs?
quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:18 schreef Tchock het volgende:
Ik weet in elk geval wel zeker dat ik als ik overlijd iemand die ik absoluut niet mag een grote geldsom ga nalaten onder een hele irritante last.
Zal je weer zo'n kutrechter treffen die dat onder r&b schrapt...quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:18 schreef Tchock het volgende:
Acht Chihuahua's adopteren of zo.quote:Op donderdag 12 maart 2015 17:18 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ben dan stiekem wel benieuwd aan wat voor een last je zit te denken nu.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |