very | dinsdag 10 maart 2015 @ 15:47 |
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. Eerstvolgende meet: * Primavera meet bij Gripper op 22 maart * 300km Ardennendriehoek (de beruchte) op zaterdag 28 maart * 400km Maas-Ourthe op zaterdagavond 25 april * 600km Rondom de Eifel op zaterdagochtend 13 juni * 200km Vennbahn op zondag 20 september * zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk Wij doen aan Strava Nuttige links: Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in Spanje
[ Bericht 2% gewijzigd door very op 10-03-2015 22:58:03 ] | |
very | dinsdag 10 maart 2015 @ 15:48 |
Ik ga binnenkort eens kijken of ik een mooie topic header kan maken voor jullie ![]() | |
0108daniel | dinsdag 10 maart 2015 @ 15:51 |
![]() | |
dop | dinsdag 10 maart 2015 @ 15:58 |
maak dan gelijk ff reklame hier ![]() http://vrouwenwielrennen.nl/ goed initiatief ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 10 maart 2015 @ 16:09 |
![]() | |
very | dinsdag 10 maart 2015 @ 16:12 |
![]() | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 10 maart 2015 @ 16:21 |
Dit belooft weinig goeds afgaande op je treurige wielershirts. | |
Fretwork | dinsdag 10 maart 2015 @ 16:26 |
Speel eens lief! | |
very | dinsdag 10 maart 2015 @ 16:34 |
Jezus vent...kan jij niet effe een keertje naar de hoeren ofzo? | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 10 maart 2015 @ 16:35 |
Past helaas niet in mn trainingsschema. | |
kaasplankje | dinsdag 10 maart 2015 @ 16:39 |
ben het eigenlijk wel eens met knut | |
very | dinsdag 10 maart 2015 @ 16:39 |
Je traint op hoe je jezelf een zo groot mogelijke lul moet laten lijken op internetfora? Want dan heeft dat drukke schema inmiddels wel de resultaten behaald en is het tijd voor wat afleiding. | |
very | dinsdag 10 maart 2015 @ 16:40 |
Nou, dan doe ik het toch lekker niet ![]() | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 10 maart 2015 @ 16:40 |
![]() | |
kaasplankje | dinsdag 10 maart 2015 @ 16:42 |
Spaar je de moeite. | |
luc.sken | dinsdag 10 maart 2015 @ 16:45 |
![]() | |
Levitas | dinsdag 10 maart 2015 @ 18:01 |
Jongens jongens jongens... Het is mooi weer vandaag he? Gaan jullie nog fietsen? Ik ga vanavond lekker squatten in het krachthonk ![]() | |
very | dinsdag 10 maart 2015 @ 18:02 |
![]() | |
muzas | dinsdag 10 maart 2015 @ 18:07 |
Ik heb ook 'kleding'advies nodig. Heb dit weekend bij mn fm schoentjes gepast, mn bontragers zijn me te breed geworden. Degene die verreweg het lekkerste om mijn smalle voetjes zaten waren Sidi's en Chains (die chains waren echt heel lelijk) Met mijn budget kwamen we dan uit op de Logo vernice schoentjes Enige waar ik over twijfel is het 3x klittenband... Zeker die bovenste, waar bij veel merken en ook mijn huidige bontragers straps zitten. Zijn straps steviger? Bij staand klimmen oid? Is er een reden waarom je persé NIET 3x klittenband zou willen? Ze zaten namelijk wel onwijs goed, zeker rondom mn voorvoet. Twijfel twijfel. Eigenlijk houdt alleen die vraag over dat klittenband me tegen. | |
Andyy | dinsdag 10 maart 2015 @ 18:16 |
Wel eens naar mavic gekeken? Zijn volgens mij ook best smal | |
very | dinsdag 10 maart 2015 @ 18:16 |
Dat zijn inderdaad enorm smalle schoenen. Zelfs de brede variant is alsnog erg smal. | |
kaasplankje | dinsdag 10 maart 2015 @ 18:18 |
Fiets al tijden met dit model, atb schoenen heb ik en race. Vind die vernice logo mooi ook, en ze zijn er ook in wit. Sidi maakt mooie schoenen maar je betaald een godsvermogen voor die fancy sluitingen. Velcro's werken prima ook verstellen onderweg geen probleem. | |
CyclingGirl | dinsdag 10 maart 2015 @ 18:40 |
tnx nu ook in Rotterdam. Kaasplankje wie van jullie fietst er mee dan? | |
cafca | dinsdag 10 maart 2015 @ 18:41 |
Ik heb Gaerne schoenen (ook smal) met 3x klittenband, zitten net zo goed als mijn smalle Scott schoenen met straps | |
Patroon | dinsdag 10 maart 2015 @ 18:41 |
Hoi leute, hoe is het hier? Niet teveel ruzie maken he... Wij hebben vandaag mooie rit door de bergen/heuvels gedaan. Lekker hele middag in het zadel. https://www.strava.com/activities/266025993 Oja, kan die OP weer even normaal? | |
0108daniel | dinsdag 10 maart 2015 @ 18:43 |
TS verdiend een ban.... Doe die OP eens normaal! | |
Patroon | dinsdag 10 maart 2015 @ 18:45 |
Het voetbal gehalte is hier wat te hoog.. | |
kaasplankje | dinsdag 10 maart 2015 @ 18:46 |
Ikzelf vermomd als vrouw natuurlijk. | |
kaasplankje | dinsdag 10 maart 2015 @ 18:47 |
hahaha very is op ze pik getrapt echt voor schut | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 10 maart 2015 @ 18:47 |
Lekker zonnetje zeg. Voor het eerst sinds november ofzo geen lamp nodig, genot. | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 10 maart 2015 @ 18:49 |
Niemand heeft het over voetbal hoor ![]() | |
MarcoD | dinsdag 10 maart 2015 @ 18:50 |
psst je kan ze gewoon in een oude laken in je wasmasjien stoppen hoor worden ze weer mooi van (niet te vaak doen) | |
MarcoD | dinsdag 10 maart 2015 @ 18:54 |
vereniging nieuw akkoord pasfoto akkoord Keuring verwerkt: akkoord controle Uniebureau productiedatum: 2015-03-10 verzending verwacht: 2015-03-14 | |
0108daniel | dinsdag 10 maart 2015 @ 18:55 |
Sowieso ![]() Hij staat er bekend om om snel nieuwe topics te openen (zie zijn geschiedenis) | |
kaasplankje | dinsdag 10 maart 2015 @ 18:56 |
rikketik toch goed? | |
MarcoD | dinsdag 10 maart 2015 @ 19:08 |
Ja! na minuutje fietsen was dat de conclusie al, afwijking was toen al weg. | |
the_critic | dinsdag 10 maart 2015 @ 20:18 |
zwarte schoenen... ppffff ![]() | |
the_critic | dinsdag 10 maart 2015 @ 20:19 |
ff vraagje aan de kenners hier.... vervangen jullie met kettingchecker de ketting bij 0.75 of 0.5?? | |
dop | dinsdag 10 maart 2015 @ 20:26 |
verschilt per merk ketting en eigen wensen. shimano ketting is vanaf de fabriek al wat ingelopen en heeft volgens shimano dus ook een andere afkeurwaarde ook kan het materiaal van de cassette bepalend zijn voor de afkeur norm. zat calibers die ook een 1.0mm norm kennen als je van de veel te duren alu casettes hebt dan zou ik wat stenger zijn maar stalen casette kun je volgens mij gewoon 0.75 aanhouden [ Bericht 6% gewijzigd door dop op 10-03-2015 20:35:46 ] | |
muzas | dinsdag 10 maart 2015 @ 21:13 |
Als ik ieder seizoen nieuwe zou kopen, of een setje voor alleen hoogzomer/droog dan wit ja. Hagelwitte schoenen zijn tof. Genoeg om me heen kijken heeft me geleerd dat witte schoenen meestal gelig/grijzig worden. Dat vind ik echt onwijs lelijk. Mijn huidige zwarte bontragers zien er na 16.000k weer en wind nog uit als nieuw. Zonder wasmachine. Mss geen kenner maar; ik verwissel mijn kmc10.93 bij 0.75 Heb zo 3 kettingen op een 105 cassette gereden en die kan nog wel een ketting mee. [ Bericht 2% gewijzigd door muzas op 10-03-2015 21:22:52 ] | |
RealBizkit666 | dinsdag 10 maart 2015 @ 21:23 |
Witte overschoentjes en klaar. ![]() | |
muzas | dinsdag 10 maart 2015 @ 21:24 |
Moeilijkdoennerij | |
Patroon | dinsdag 10 maart 2015 @ 21:25 |
Onzin, mijn witte schoenen zijn na 3 seizoenen nog steeds wit. Kunst om met vies weer overschoenen aan te trekken. [ Bericht 11% gewijzigd door Patroon op 10-03-2015 21:32:15 ] | |
muzas | dinsdag 10 maart 2015 @ 21:29 |
Afdoen als 'onzin' is ook gelul. Je hebt het weer niet altijd in de hand, je kan met mooi weer vertrekken en het kan zo maar omslaan. En kutten met overschoenen om je schoenen maar wit te houden vind ik gedoe. Vind zwarte net zo mooi. En ik durf met 100% succesrate te garanderen dat ik jouw schoenen uit een rij nieuwe weet te pikken. Of je moet ze wel héél erg netjes houden, en die moeite ben ik niet bereid te nemen. Of in ieder geval niet als zwart gewoon langer mooi blijft. Verschil tussen je sokken en schoenen is zelfs op die foto van een scherm te zien. Wel jaloers op dat weer ![]() | |
Patroon | dinsdag 10 maart 2015 @ 21:33 |
Tuurlijk zie je dat, maar nog altijd mooier dan zwart. Ze zijn gewoon prima te houden met wat zorgvuldigheid. Kloten met overschoenen is overdreven.
| |
muzas | dinsdag 10 maart 2015 @ 21:38 |
Tjah daar zit 't m in denk ik. Dat is mening en geen wiskunde... Ik vind een teintverschil wit/gebrokenwit/iets gelig/grijzig stukken lelijker dan gewoon netjes zwart. Maar goed, kleur is gelukkig niet van invloed op functie, en als kaas 3x klittenband niet hinderlijk vind dan zal ik er helemaal geen nadeel aan merken schat ik. Denk dat ik ze ga halen dan. Zal een vragen of ie die witte er naast kan zetten. | |
the_critic | dinsdag 10 maart 2015 @ 21:47 |
weet niet hoe het bij deze sidi's is... mijn sidi's hebben in de klittenband strip ook nog een plastic strip met soort van tandjes die in elkaar grijpen.. dus je klittenband trekt niet zichzelf open of verschuift ofzo. | |
Patroon | dinsdag 10 maart 2015 @ 21:59 |
Ja denk dat dat klittenband wel prima is, al ben ik wel blij met de bucklel. Kan je lekker strak aansnoeren. Dat draai ding is ook handig, maar niet perse nodig. | |
Yankee | dinsdag 10 maart 2015 @ 22:02 |
Lekker op je eigen fietsje, niks mis mee ![]() | |
ddx | dinsdag 10 maart 2015 @ 22:03 |
Mijn tootlje heeft .75 en 1.0, vervang als de .75 er in valt. | |
Andyy | dinsdag 10 maart 2015 @ 22:19 |
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar Kaas' fiets | |
the_critic | dinsdag 10 maart 2015 @ 22:20 |
mijn sidi hebben caliper buckle bovenaan... zo een klikker. Dus niet draaien, maar inderdaad met een klikje makkelijk strakker te snoeren indien gewenst. Maar klittenband is verder ook prima ja.. | |
Patroon | dinsdag 10 maart 2015 @ 22:25 |
Ik heb op de punt klitterband, dan zo'n draaidinges, al draai ik daar amper aan, 2 klokjes ofzo en dan die gesp/caliper dinges. Oftewel ergo2 | |
Reljem | dinsdag 10 maart 2015 @ 22:39 |
Tommeke! Waar ben je? | |
Z | dinsdag 10 maart 2015 @ 22:41 |
Ik dacht dat ik hoge velgen niet mooi vond maar daar kom ik op terug.![]() ![]() ![]() De moderne carbon frames zijn niet aan mij besteed. | |
Eleiko | dinsdag 10 maart 2015 @ 22:44 |
Ik vind de combi smalle framebuizen en hoge velgen niet echt mijn ding. | |
Eleiko | dinsdag 10 maart 2015 @ 22:44 |
M.b.t. kettingen: KMC >> Shimano? | |
Andyy | dinsdag 10 maart 2015 @ 22:51 |
Vind ze wel handiger dankzij missing links | |
Z | dinsdag 10 maart 2015 @ 22:53 |
Die missing links zijn ook los te kopen. | |
very | dinsdag 10 maart 2015 @ 22:59 |
![]() | |
very | dinsdag 10 maart 2015 @ 23:03 |
Na een tijdje is het gewoon niet grappig meer en alleen maar irritant. Wanneer iemand nooit anders doet weet je dus niet of iemand het meent of een troll is, maar als het een troll is is het geen grappige meer ondertussen. | |
Patroon | dinsdag 10 maart 2015 @ 23:05 |
Dacht dat voetballers wel wat eelt op de eikel hebben..bij elkaar in de shampoo fles pissen en zulks.. | |
very | dinsdag 10 maart 2015 @ 23:10 |
Geen idee. Ik ben geen voetballer. | |
buzz1291 | woensdag 11 maart 2015 @ 00:21 |
Ja dat is geen kunst zonder knijper op je neus. ![]() Die zwarte zijn toch prima. Ik rij al jaren, en nog steeds met schoenen met drie straps. Nooit gemerkt dat er ook maar enige beweging in de hiel zat. En ja met zo'n micro afstelling zal het allemaal net ff makkelijker gaan, maar ook die straps hebben na verloop van tijd de vouw op precies de juiste plek. | |
kaasplankje | woensdag 11 maart 2015 @ 06:18 |
toffe foto | |
MarcoD | woensdag 11 maart 2015 @ 07:46 |
Die kuur heeft bij Patroon goed gewerkt ![]() ![]() | |
Tommeke | woensdag 11 maart 2015 @ 08:17 |
Moi ![]() | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 11 maart 2015 @ 08:19 |
Niks mis met zwarte schoenen | |
iScream. | woensdag 11 maart 2015 @ 08:21 |
Kijk inderdaad eens naar Mavic schoenen, ik heb ook smalle voetjes, ben ook overgestapt van Sidi naar Mavic, bevalt me vele malen beter ![]() | |
Reljem | woensdag 11 maart 2015 @ 08:27 |
Mogguh! Zou jij mij eens kunnen adviseren in het beginnen met wielrennen topic? DM mag ook ![]() | |
MarcoD | woensdag 11 maart 2015 @ 09:47 |
Heb een klein dilemma, of mooie hoge wielen of een vermogensmeters ![]() Die wielen zijn natuurlijk pr0n maar aan de vermogensmeter heb ik waarschijnlijk meer, helemaal omdat ik dit jaar wat wedstrijden ga rijden en kan ik al mooi een vermogensprofiel opbouwen en dan vanaf volgend jaar ook echt beginnen met gericht trainen. De vermogensmeter komt er sowieso wel maar nu is het de vraag eerst wielen of eerst een meter.... Geen stages omdat ik links/rechts niet zelfde vermogen trap (oorzaak: beenbreuk 10 jaar terug), een powertap zou kunnen, die dan in een mooie hoge velg laten spaken en dan heb ik en wielen en vermogen. Alleen is dat niet handig omdat ik dan de racewielen ook als trainingswielen en klimwielen (moet) gebruiken, en dat is niet handig ivm opbouwen van een vermogensprofiel en omdat ik een mooi setje lichte wielen heb.. Meter in de crank wordt ook wel iets duurder maar dat is wel flexibeler met verschillende wielsets. keuzestress ![]() Wat zouden jullie doen ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 11 maart 2015 @ 09:47 |
Gister voor het eerst in het donker gereden. Met nieuwe cassette en nieuwe ketting. Ketting niet gebroken ![]() Wel tof in het donker rijden, lijkt alsof je veel harder gaat ![]() Edit: Ratelt nog wel als een malle die ketting, is even Google raadplegen. [ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2015 09:48:54 ] | |
iScream. | woensdag 11 maart 2015 @ 09:52 |
Ketting niet te slap? ![]() | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 11 maart 2015 @ 09:56 |
Powermeter ![]() Je kan trouwens volgens mij ook 2x stages kopen (of 2x 4iii, is gisteren uitgebracht voor 300nogwat). Meting aan 2 kanten en nog steeds voor dezelfde prijs als een powertap en stuk minder dan meting in de crank of in pedalen. | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 11 maart 2015 @ 09:57 |
Heb ik soms ook 1e paar ritjes na monteren nieuwe ketting. Moet misschien toch even inslijten. Goed gedaan ![]() | |
MarcoD | woensdag 11 maart 2015 @ 10:03 |
stages aan allebei de kanten heb ik nog nooit over gehoord. | |
kaasplankje | woensdag 11 maart 2015 @ 10:05 |
Wielen natuurlijk. Eerste wedstrijdjaren zijn toch vooral wennen en leren je plek te veroveren. Imo ben je sterk zat ook daar zal het niet aan liggen. Vergeet niet dat snelle wielen rond 40/u ook echt sneller zijn en tel daarbij op de moraal dat die dingen geven door de looks en het gezoef. Powermeter is mss ook wel een goed idee maar dat kan later ook nog. | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 11 maart 2015 @ 10:14 |
4iiii heeft die optie sowieso. | |
MarcoD | woensdag 11 maart 2015 @ 10:32 |
Ook nog niet, maar zou niet lang meer moeten duren 4iiii wacht ik sowieso eerst wel op een review van dcrainmaker. True.. ![]() Ik ga nog even nadenken, die wielen zijn ook wel iets goedkoper dan een PM die aan mijn eisen voldoet. Dus misschien een betere keuze voor nu. | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 11 maart 2015 @ 10:43 |
Jawel toch?
Dat lijkt me sowieso wel verstandig ja ![]() ![]() | |
MarcoD | woensdag 11 maart 2015 @ 10:45 |
Ze gaan vanaf volgende week (ofzo) dozen versturen waarin mensen die dat ding gekocht hebben hun crank op kunnen sturen zodat zij de unit erop kunnen plakken , vooralsnog alleen de linkerkant. De rechterkant komt iets later (lees even de post op de dcrainmaker site). | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 11 maart 2015 @ 10:49 |
Ja, dat had ik gedaan, maar dat is dus volgens mij alleen voor mensen die pre-order hadden. Aangezien jij daar blijkbaar niet bij zit is de dubbele optie voor jou gewoon beschikbaar, bij launch. Zo las ik het tenminste ![]() | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 11 maart 2015 @ 10:50 |
Ik kijk het iig even aan. Als ze ook maar beetje in de buurt komen van die claims qua prestaties ga ik er wel 1 halen. Ook gelijk maar nieuwe crank denk ik. Alleen linkerkant wel. | |
luc.sken | woensdag 11 maart 2015 @ 10:52 |
Ik zou ook voor hogere velgen gaan. Morgen ga ik kijken naar wielen, 38 mm hoge velgen. Hoger hoeft voor mij niet, waai nu al weg. ![]() | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 11 maart 2015 @ 10:53 |
Vanmorgen nog mooi plaatje langs de Rotte. #uitpuffen #casualfotomaken | |
#ANONIEM | woensdag 11 maart 2015 @ 11:04 |
Mooi, waar is dat? Kinderdijk? | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 11 maart 2015 @ 11:05 |
Uh, langs de Rotte dus ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 11 maart 2015 @ 11:06 |
Oja. #koffietijd | |
kanovinnie | woensdag 11 maart 2015 @ 11:07 |
Fraai plaatje. Vanmorgen wat vroeger was het ook mooi. | |
very | woensdag 11 maart 2015 @ 11:10 |
Ik wil een compliment geven maar.... ![]() | |
eentwee | woensdag 11 maart 2015 @ 11:21 |
Ik heb beide (powertap en 80mm) dus ik kan er wel iets over zeggen. Qua training heb je meer aan een vermogensmeter, zeker als je ook graag in de bergen rijdt. Nadeel van powertap is inderdaad dat er een velg omheen zit en dit beperkt je in de keuze qua inzetbaarheid. Een powertap naaf is ook behoorlijk zwaar (±500g). Als je al lichte wielen hebt dan is het toch zonde om die niet te gebruiken als het bergop gaat. Een vermogensmeter in de crank zou dus mijn voorkeur hebben, is alleen nadelig als je ook weer meerdere fietsen hebt waar je mee rouleert (bijv wedstrijden/winter/mooiweer). Ik weet eigenlijk niet wat die moderne (crank)systemen kosten. Volgens mij is het wel bereikbaarder geworden. Het is in elk geval een kwestie van tijd voordat er goedkopere goed werkende systemen beschikbaar zullen zijn. Je kunt daar ook nog even op wachten. Hoge wielen zijn ook gewoon cool en geven zeker moraal. ![]() | |
nogeenmaarten | woensdag 11 maart 2015 @ 11:22 |
Prachtig plaatje, vanaf de Bleiswijkse kant over het water richting molenviergang? Fiets altijd alleen langs de Zevenhuizerkant, aan de Bleiswijkse kant zitten paar rotstukjes, onoverzichtelijk en veel voetvolk. | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 11 maart 2015 @ 11:25 |
Yes. Ik fiets liever langs deze kant, minder drempels en om kwart voor 7 valt het nog mee met de wandelaars ![]() | |
MarcoD | woensdag 11 maart 2015 @ 11:42 |
De goedkoopste power2max (met FSA gossamer crank) is opzich nog wel te doen, ∙836 incl bladen, bottom bracket boutjes. Nu zijn die FSA cranks (of bottom brackets) niet mijn favoriet (en met mij vele anderen), BB zijn niet duurzaam maar daarvoor zou je een shimano DA BB voor kunnen gebruiken als ik het goed heb begrepen. De cranks is meer een gevoel. slechte reviews voor 200¤ meer heb je wel een prima crank [ Bericht 2% gewijzigd door MarcoD op 11-03-2015 11:59:58 ] | |
Z | woensdag 11 maart 2015 @ 11:47 |
Ik vond het maar koud vanochtend. Was vroeg op pad. | |
keesfietst | woensdag 11 maart 2015 @ 12:39 |
Die Gossamer heb ik na 15k door midden getrapt en die bladen sleten ook veel te hard. Misschien is de kwaliteit wel verbeterd inmiddels maar ik neem het risico niet meer. Wat betreft je keuze, ik ben het met kaas eens. Nu lekker hoge velgen halen en van genieten in de zomer ![]() | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 11 maart 2015 @ 12:40 |
Ik heb ook gossamer. Moest na 8k de bladen en bb vervangen. Doet het nog wel nu ![]() | |
MarcoD | woensdag 11 maart 2015 @ 12:42 |
Denk inderdaad dat ik het zo ga doen ja, misschien dat er volgende winter nog wat mooie aanbiedingen voorbij komen enzo. pr0n velgen ![]() | |
kaasplankje | woensdag 11 maart 2015 @ 12:45 |
welke wielen moeten dat worden marco? China's? | |
MarcoD | woensdag 11 maart 2015 @ 12:46 |
Ja wel china's laat ze dan wel even controleren op spaakspanning etc.en eventueel naspannen. Over een jaartje andere fiets als ik afgestudeerd ben en een baan heb etc. | |
the_critic | woensdag 11 maart 2015 @ 13:16 |
tegen die tijd is kind nummer 2 onderweg en gaat je geld naar opknappen 2e kinderslaapkamer, grotere auto, extra autostoel/kinderwagen etc etc... ![]() | |
iScream. | woensdag 11 maart 2015 @ 13:23 |
Laat die jongen nou even in zijn waan ![]() | |
kanovinnie | woensdag 11 maart 2015 @ 13:24 |
Gewoon single worden. Dan kan je een huis kopen, op vakantie naar Australie en een nieuwe fiets kopen. | |
MarcoD | woensdag 11 maart 2015 @ 13:28 |
Nee tot die tijd doe ik aan geheelonthouding Maar serieus, eerst nieuwe fiets dan pas denken aan een kleine Marco, zal wel na volgend jaar zomer worden daar is vriendin het ook wel mee eens. | |
MarcoD | woensdag 11 maart 2015 @ 13:29 |
En dan moet je alsnog je eigen eten koken... oh wacht dat doe ik nu ook... ![]() | |
kanovinnie | woensdag 11 maart 2015 @ 13:32 |
Zie mijn titel van eergister | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 11 maart 2015 @ 13:33 |
Kinderpraat ![]() | |
iScream. | woensdag 11 maart 2015 @ 13:35 |
Toch de wens van iedere fietser om later met je kroost een blokje te kunnen fietsen? ![]() | |
MarcoD | woensdag 11 maart 2015 @ 13:35 |
Kan ik daar ook langs dan? | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 11 maart 2015 @ 13:37 |
![]() Samen naar het stadion ![]() ![]() | |
the_critic | woensdag 11 maart 2015 @ 13:44 |
als fietser was dat niet perse mijn wens... nu ik papa ben... 200% zeker weten van wel ![]() | |
kanovinnie | woensdag 11 maart 2015 @ 13:46 |
Nee, dan heb ik niets meer ![]() | |
MarcoD | woensdag 11 maart 2015 @ 13:51 |
jammer ![]() | |
the_critic | woensdag 11 maart 2015 @ 13:57 |
mijn eerste 2 ritjes in D1 van dit seizoen ook gedaan... pppff ben maar gaan lopen op het plaatselijke viaduct, om mijn hartslag in D1 te kunnen houden ![]() ![]() | |
MarcoD | woensdag 11 maart 2015 @ 14:00 |
Ga straks ook iets eerder weg, paar tempoblokjes doen door de duinen als er niet teveel volk loopt in ieder geval. | |
kanovinnie | woensdag 11 maart 2015 @ 14:22 |
Ik ben vandaag blij als ik in het licht naar huis kan. ![]() | |
RealBizkit666 | woensdag 11 maart 2015 @ 14:37 |
Dat kan ik nu anders ook hoor. ![]() | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 11 maart 2015 @ 14:39 |
Pic van je fiets en van je ticket. | |
Patroon | woensdag 11 maart 2015 @ 14:41 |
Als je voor PM gaat, neem dan 1 waarmee je en kan koersen en kan trainen. De waardes uit de koers geven namelijk de meeste informatie, om die weer te kunnen gebruiken om op te trainen. | |
RealBizkit666 | woensdag 11 maart 2015 @ 14:58 |
Het gaat erom of je het kan, niet of je het doet... | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 11 maart 2015 @ 15:07 |
Een omgekeerde Feyenoorder dus, woorden boven daden ![]() | |
RealBizkit666 | woensdag 11 maart 2015 @ 15:23 |
- Weg op verzoek. [ Bericht 41% gewijzigd door RealBizkit666 op 11-03-2015 16:59:54 ] | |
iScream. | woensdag 11 maart 2015 @ 16:04 |
Fixed ![]() | |
very | woensdag 11 maart 2015 @ 16:14 |
Welke baas zet zo'n toeter op z'n fiets? ![]() 100db en wel 6 verschillende geluiden ![]() http://www.fietskortingen.nl/product.php?productid=270 ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 11 maart 2015 @ 16:16 |
Is dat wel soigne? | |
iScream. | woensdag 11 maart 2015 @ 16:22 |
Ik heb wel serieus een elektrisch belletje op mn racefiets, met hoog jankgeluid ![]() | |
very | woensdag 11 maart 2015 @ 16:23 |
Als je er een soigné shirt bij draagt wel natuurlijk Y | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 11 maart 2015 @ 16:24 |
Zou een leuke functie zijn voor de garmin. Wat mij betreft van grotere waarde dan het grotere scherm van de garmin 1000. | |
very | woensdag 11 maart 2015 @ 16:24 |
Welke dan? Heb een nieuwe nodig want mijn BBB Loud&Clear Deluxe is na 10 keer gebruiken al kapot ![]() | |
muzas | woensdag 11 maart 2015 @ 16:25 |
Bij sommige mensen werkt alleen een scheepshoorn. EN zelfs dan zwalken ze naar links om achterom te kijken/ | |
#ANONIEM | woensdag 11 maart 2015 @ 16:26 |
En dan een grote bek krijgen ook nog ![]() | |
muzas | woensdag 11 maart 2015 @ 16:26 |
Die zit sinds begin dit jaar op mn fiets... M'n vorige was versleten, ken je nagaan ![]() | |
iScream. | woensdag 11 maart 2015 @ 16:29 |
Destijds (2 jaar geleden) bij Banggood (china) besteld. Laatst ook nog 1 bij Aliexpress besteld, maar bij aankomst bleek dat ding 4 cm groot te zijn ![]() | |
very | woensdag 11 maart 2015 @ 16:30 |
link? | |
muzas | woensdag 11 maart 2015 @ 16:31 |
Ja hilarisch. Wat ook vaak gebeurt; *ping* ...-niks- *ping ping* ...-niks- "Pardon" - "ZET GODVERREDOMME EEN BEL OP JE FIETS AIDSWIELRENNER JE MOEDER IS EEN HOER ALLA AKBAR" ![]() | |
muzas | woensdag 11 maart 2015 @ 16:32 |
Ik probeer ze dan soms nog uit te leggen dat ik geen wielrenner ben maar een toerder. Duidelijk te herkennen aan m'n triple, agu kleding en zwarte schoenen. Meestal moet ik dan vluchten. | |
very | woensdag 11 maart 2015 @ 16:32 |
Afstappen,neerhoeken en natrappen op het gezicht met klikschoenen | |
muzas | woensdag 11 maart 2015 @ 16:33 |
Dat gaat niet in D1. | |
iScream. | woensdag 11 maart 2015 @ 16:33 |
Staat niet meer op Banggood, wel op Aliexpress, maar zo te zien alleen nog de grote variant (die overigens enorm luid is), zoek maar op electric bell.. Die wil je overigens niet hebben, je wordt er zelf doof van en veel te groot | |
very | woensdag 11 maart 2015 @ 16:33 |
Dan doe je toch K1 | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 11 maart 2015 @ 16:34 |
Ik roep altijd en krijg eigenlijk nooit gezeur. Komt natuurlijk door die feyenoord till i die tattoo op mn voorhoofd. | |
luc.sken | woensdag 11 maart 2015 @ 16:38 |
Bel je wel ondanks genoeg ruimte, maar om even te waarschuwen (vaak bij oudere mensen): "Waarom bel je, er is toch genoeg ruimte!?" Bel je niet want er is genoeg ruimte: "Koop een bel kut wielrenner, altijd hetzelfde!" Het is nooit goed. ![]() | |
muzas | woensdag 11 maart 2015 @ 16:39 |
Ik wist niet hoe gauw ik een bel moest kopen na een paar ritjes zonder. Mensen zeuren hier snel denk ik dan. En ik ben heeel blij met die bel. 8/10 werkt het gewoon, iedereen blij. En heb me nu gewoon erbij neergelegd dat je soms even moet remmen, vaak herken je de risicogevallen al ver van te voren ![]() Ben meer zen nu... Voorheen kon ik me nog wel eens als een of andere tokkie kwaad gaan zitten maken om stommiteiten van anderen. Mjah dan schiet ik uit D1. | |
iScream. | woensdag 11 maart 2015 @ 16:40 |
Haha, de strava-sprintjes waar oude mensen naast elkaar fietsen en niet aan de kant gaan terwijl jij in de laatste 50 meter van 't segment zit ![]() | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 11 maart 2015 @ 16:43 |
Dit ook ja. E-bike-bejaarden, loslopende honden of kinderen altijd al wat in de remmen. In de stad lekker op het gemakje. Als je jezelf weer op gang moet trekken omdat je er niet gelijk langs kon is dat alleen maar extra training ![]() | |
the_critic | woensdag 11 maart 2015 @ 17:00 |
das oldscool... had ik als klein criticje op mijn bmx crossfietsje.. in het knalgeel... dikke baas! | |
Fretwork | woensdag 11 maart 2015 @ 17:10 |
Ik wil binnenkort nieuwe schoenen kopen, omdat de schoenen die ik over heb genomen toch echt te klein zijn. Waar moet je op letten, en hoe pas je die schoenen? Wat test je, etc.? | |
kanovinnie | woensdag 11 maart 2015 @ 17:16 |
Als je het allemaal niet weet kan je imo beter naar een fietsenmaker met een hoop schoenen gaan. Als je per se via internet wilt kopen zou ik kijken of je smalle of brede schoenen hebt en zodoende er een paar kopen, proberen en degene die niet goed zijn terug te sturen. Dan ga ik liever naar de FM ![]() | |
Fretwork | woensdag 11 maart 2015 @ 17:18 |
Ik wil ook liever naar een FM, maar vroeg me af wat je ongeveer test aan zo'n schoen. Let je op stijfheid (zo ja, in welke richtingen allemaal), en waar let je verder op? Dat soort zaken wil ik alvast weten. | |
iScream. | woensdag 11 maart 2015 @ 17:29 |
Uiteraard dat ze niet knellen, ik let altijd goed op dat mijn kleine teen nog genoeg ruimte heeft, daar komt wat meer druk op bij het fietsen dan bij het stilstaan. Ik heb ook een gruwelijk hekel aan te warme schoenen, dus ik let altijd wel op een beetje goede ventilatie. Overigens kom je er pas echt achter na een goed stuk fietsen of de schoenen bevallen, vragen of je testritje ermee kunt maken ![]() | |
very | woensdag 11 maart 2015 @ 17:32 |
Ik heb met mijn extra brede ( ![]() ![]() | |
Fretwork | woensdag 11 maart 2015 @ 17:45 |
Der Platfussradler! | |
Levitas | woensdag 11 maart 2015 @ 17:48 |
Vanavond een Garmin (810, want navigatie) bestellen. Ik voel me als een klein kind die voor de eerste keer naar Disney gaat ![]() | |
kanovinnie | woensdag 11 maart 2015 @ 17:58 |
Hoe strak doe jij je schoenen aan? | |
Tommeke | woensdag 11 maart 2015 @ 18:00 |
Schoenen moeten wat ruimte bij de tenen hebben, je wil niet met je tenen in het nauw komen. Verder moeten ze goed aansluiten en lekker zitten zonder knelpunten. Een basic schoen heeft alleen klittenbandstraps en een kunststof zooltje. Een iets luxer model heeft een bucklesluiting (rateltje of draaiknop). Luxere modellen hebben meerdere draaiknoppen. Wil je echt een goede schoen, dan kan je kiezen voor een carbon zool. Voordeel; stijver dus een betere krachtoverbrenging. | |
dop | woensdag 11 maart 2015 @ 18:03 |
eentje die je kan heat-molden | |
Fretwork | woensdag 11 maart 2015 @ 18:06 |
Top allemaal! Bedankt voor de hulp. Niet dat ik nu iets kan uitzoeken, zit nog steeds in de Italiaanse heuvels (zonder fiets ![]() Remblokjes en fietsmooimaakpoets zijn onderweg. Heb superveel zin om te fietsen ![]() | |
Gripper | woensdag 11 maart 2015 @ 18:16 |
Lekker gereden vandaag weer, een rustige rit van 3 uurtjes op het (semi) vlakke. Soort van herstel dus ![]() Elke dag zonnig tot nu toe, elke dag ook wat warmer. Morgen 20-22 graden voorspeld, alleen zaterdag kans op buien. Morgen gaan we weer de bergen in en naar Sa Calobra. Mooie klim is dat, eerst afdalen naar een haventje, en de enige weg terug is de klim, 12 km @ 7% gemiddeld. Ronde van 150 km wordt t. Oh en we hebben lijntjes jongens, streepjes op de armen en benen ![]() | |
kanovinnie | woensdag 11 maart 2015 @ 18:17 |
Ik ook, van vorig jaar ![]() Nu weer in lang-lang naar huis ![]() | |
very | woensdag 11 maart 2015 @ 18:17 |
um....gewoon goed strak, maar niet ontzettend straks fzo En ik heb wel ietsjes ruimte bij de tenen maar misschien omdat ze toch nog erg smal zijn dat het daarmee te maken heeft? | |
kanovinnie | woensdag 11 maart 2015 @ 18:17 |
Doe ze anders eens ietsjes losser? | |
Levitas | woensdag 11 maart 2015 @ 18:21 |
Ben zelf ook geneigd om schoenen snel te strak te doen. Dat vind ik in het dalijkse leven fijn, op de fiets iets minder want dan krijg ik sneller koude voeten. Het hoeft allemaal maar net vast te zitten | |
very | woensdag 11 maart 2015 @ 18:28 |
Ga ik doen ![]() | |
buzz1291 | woensdag 11 maart 2015 @ 18:36 |
Jij ook al? En die foto van Mickey had je nou niet mottuh doen. Dat joch heeft een een minderwaardigheidscomplex aan overgehouden. 8 mei 2002, je weetz tog. | |
ddx | woensdag 11 maart 2015 @ 18:54 |
Mooiste dag van de week kwa weersvoorspellingen dus maar even vrij genomen om rondje te maken. Alleen was het vanmorgen wel erg mistig, toch vertrokken en na 2 uur fietsen kwam eindelijk de zon tevoorschijn en warmde het wat op. Ronde gereden via Rhenen en Schoonhoven. https://www.strava.com/activities/266549482 | |
Fretwork | woensdag 11 maart 2015 @ 18:56 |
Stiekem ben je een beetje gek? Of niet? Flinke afstand en goede snelheid weer ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 11 maart 2015 @ 19:50 |
![]() | |
Gripper | woensdag 11 maart 2015 @ 20:26 |
Patroon en ik hadden het net tijdens het vreetbuffet eten over je rit ddx. Hoewel belachelijk, en lang, en ver etc, kan jij zulkehele lange ritten goed verteren, vaak achter elkaar, en met een lage hartslag. Je zal straks op Mallorca in 2 dagen wel net zoveel gaan rijden als wij nu in een hele week doen, zou me niks verrassen ![]() Dus als je nou 10 of 15 jaar geleden voordat je een stilzittende IT-er met een buikje werd had bedacht dat wielrennen je ding was, dan had je een hele goeie ronderenner kunnen worden. Zonde dat je het fietsen pas zo laat ontdekt hebt dus. | |
cafca | woensdag 11 maart 2015 @ 20:30 |
Mooie rit man! Best jaloers ook. | |
MarcoD | woensdag 11 maart 2015 @ 20:55 |
Hoe is het eten daar? Hebben ze er ook pasta? | |
Gripper | woensdag 11 maart 2015 @ 21:03 |
Ja pasta is er ook, vaak wel wat soorten, met carbonarasaus of bolognese. Heb ook al een keer een best redelijke koude pastasalade gehad. Maar de lekkerste pasta hadden we toch gisteren toen we in een dorpje zaten te lunchen, daar kan geen buffet tegenop ![]() Best wel gevarieerd nog hoor, gelukkig krijg je niet elke dag hetzelfde. Er is van alles: saladebuffet / broodjes /kazen / elke dag wel een paar andere vleessoorten, vis natuurlijk ook. Vandaag hadden ze weer een schelpdieren buffet, paëlla, En er is zo'n bakplaat waar ze wat kip of kalfslapjes grillen. Weinig groente helaas en wat er is, is kapot gekookt, maar dat lossen we wel op met wat meer salade en fruit. t is allemaal niet bepaald van sterrenniveau, en ik erger me suf aan de typische all-in gasten, al die ouwe vellen met dikke vetpenzen die 4 borden per avond opscheppen. Maar zoals het autistische sporters betaamt zitten we in trainingspak met 10 man stilletjes aan tafel, drinken alleen maar water en geen wijn, en lepelen met 1 elleboog op tafel ons bord leeg om daarna snel weer op bed te gaan liggen. Ontbijt is trouwens ook allemaal prima. Lekkere pannekoekjes, en dan een goeie bak yoghurt met muesli, wat brood met jam, paar glaasjes sju en koffie, en dan kan je er zo een hele dag tegenaan (en zeker als je wat cakejes in een servet gewikkeld meesmokkelt als variatie op repen en gels) | |
Patroon | woensdag 11 maart 2015 @ 21:09 |
Jij bent de enige die elke avond wijn erbij neemt.. | |
kanovinnie | woensdag 11 maart 2015 @ 21:14 |
Krijg je nou op je kop van je trainer Gripper ![]() | |
Patroon | woensdag 11 maart 2015 @ 21:16 |
Nee, hij mag dat doen..dan kan ik hem tenminste nog een beetje bijhouden ![]() | |
ultra_ivo | woensdag 11 maart 2015 @ 21:31 |
Je begint de goede afstanden te krijgen ![]() Moet ik zaterdag maar wat gaan rijden om de 1e plek in het Fok Gran Fondo klassement terug te krijgen ![]() | |
Levitas | woensdag 11 maart 2015 @ 22:33 |
Nondeju ddx, das een eind voor een doordeweekse dag! Patty en Gripper, toffe verhalen mannen!! | |
#ANONIEM | donderdag 12 maart 2015 @ 03:35 |
Nicely done. | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 12 maart 2015 @ 07:34 |
![]() | |
very | donderdag 12 maart 2015 @ 09:24 |
Heb ze losser gedaan, maar zonder veel effect. Ik heb voor mijn tenen nog wel iets ruimte, maar mijn grote teennagel zit wel tegen het plafond aan zegmaar. Wel vreemd dat ik er alleen rechts last van krijg ![]() | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 12 maart 2015 @ 09:28 |
Kan ook aan de positionering van je schoenplaatjes liggen. Dat was het bij mij iig. | |
very | donderdag 12 maart 2015 @ 09:30 |
Daar zat ik ook aan te denken. Ze zijn wel beide gelijk aan elkaar maar dat hoeft niets te zeggen natuurlijk. Is dit gewoon trial and error? | |
kanovinnie | donderdag 12 maart 2015 @ 09:37 |
Misschien is je ene schoen ietsjes groter dan de ander. | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 12 maart 2015 @ 09:39 |
Voor mij wel, maar je kan er ook door een prof naar laten kijken of voor een tientje een soort mal kopen ![]() | |
cafca | donderdag 12 maart 2015 @ 09:55 |
Denk eerder je ene voet. | |
very | donderdag 12 maart 2015 @ 09:57 |
wie weet ![]() Plaatje doet het niet ![]() | |
kanovinnie | donderdag 12 maart 2015 @ 09:58 |
Ja, dat dus ![]() | |
CyclingGirl | donderdag 12 maart 2015 @ 10:01 |
Ja gek he dat er nog meer mensen op de weg rijden. Juist om die reden heb ik geen Strava. Nederland is daar te druk voor. | |
CyclingGirl | donderdag 12 maart 2015 @ 10:03 |
Of je ene voet groter.... | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 12 maart 2015 @ 10:07 |
Wat een onzin zeg ![]() | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 12 maart 2015 @ 10:08 |
http://www.chainreactionc(...)at-tool/rp-prod37987 | |
MarcoD | donderdag 12 maart 2015 @ 10:08 |
Daar heb je dan weer gezond verstand voor. Zit net hetzelfde te typen, dit dus. | |
muzas | donderdag 12 maart 2015 @ 10:09 |
Mss moet je ze nog ff inrijden. ![]() | |
very | donderdag 12 maart 2015 @ 10:23 |
![]() ![]() | |
cafca | donderdag 12 maart 2015 @ 10:37 |
Inderdaad. Er staan inderdaad een hoop totaal onzinnige segmenten in Strava, op plekken waar je met gezond verstand gewoon niet hard kunt. Maar die kun je gewoon negeren. Ik ga sowieso niet harder rijden omdat ergens een segment ligt, maar wel op plekken waar de rest ook even aanzet (viaductjes, plaatsnaamborden, mooie lange rechte stukken...) Vaak ligt daar dan ook wel een segment, dat maakt het dan nog net iets leuker. | |
kanovinnie | donderdag 12 maart 2015 @ 10:40 |
Jammer wel dat kaas geen maandstatistieken meer post ![]() | |
cafca | donderdag 12 maart 2015 @ 10:43 |
Wel een superweertje vandaag ![]() Ga vanmiddag ff een stukje in regio 020 fietsen. | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 12 maart 2015 @ 10:57 |
Even snel een update gemaakt, misschien mis ik er een paar maar weet niet iedereen zn niet-foknaam DDX 3250 Kano 2898 Kaas 2830 MarcoD 2788 Patroon 2775 Tommeke 1997 Knut 1976 Gripper 1519 JspBCN 1272 viertwee 1169 Dop 1101 muzas 1089 luc.sken 844 Oksel 736 Very 453 Nodisch 445 eentwee 239 Leonos 196 Keesfietst 187 Kolonel 173 Als ik je mis dm je gegevens [ Bericht 2% gewijzigd door KnutdeIJsbeer op 12-03-2015 11:34:26 ] | |
CyclingGirl | donderdag 12 maart 2015 @ 10:58 |
Jah je weet toch dat je als je dat soort segmenten goed wil voltooien dat er altijd wel iets op je pad komt. Of oudjes die breed blijven rijden, hardlopers, tractoren, etc. dan moet je ook niet klagen. Van de week ook een groepje van die gasten op superlichte fietsjes met een buik van heb ik jou daar tegen elkaar opsprinten op een smal dijkje en gaan schreeuwen naar een paar oudjes omdat hun snelheid omlaag ging. Nou dikke ![]() | |
Tommeke | donderdag 12 maart 2015 @ 11:00 |
Ik fiets echt weinig dit jaar ![]() @Very; je schoen is te klein. | |
very | donderdag 12 maart 2015 @ 11:06 |
Waarom weet je dat zeker? En als dat echt zo is is het mooi kut, want kan niet meer ruilen natuurlijk ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 12 maart 2015 @ 11:07 |
Niet meer laatste ![]() | |
luc.sken | donderdag 12 maart 2015 @ 11:27 |
844 km nog maar. Helaas dit jaar begonnen met een ontsteking in een rugspier en irritatie aan de knie.. | |
cafca | donderdag 12 maart 2015 @ 11:31 |
Of je voet te groot | |
forty-two | donderdag 12 maart 2015 @ 11:42 |
viertwee ![]() Vorig jaar zat ik op 1913 ![]() 2x ziek is niet leuk ![]() Bovendien is m'n conditie helemaal naar de neuk ![]() | |
RealBizkit666 | donderdag 12 maart 2015 @ 11:44 |
Kan ik je misschien bijhouden volgende week. ![]() | |
MarcoD | donderdag 12 maart 2015 @ 11:48 |
Loop ook achter op vorig jaar ![]() ![]() | |
forty-two | donderdag 12 maart 2015 @ 11:50 |
Makkelijk ![]() Vorig jaar reed Gripper zelfs met z'n tong op z'n stuur achter mij aan het laatste viaduct op, ik was toen echt super. Maar jouw conditie is wel ok op dit moment toch. | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 12 maart 2015 @ 11:55 |
Ik loop voor op vorig jaar
| |
MarcoD | donderdag 12 maart 2015 @ 12:12 |
Ja dat zeker, vorm komt er ook aan voelde ik gister, afgelopen winter wel iets consistenter doorgetraind. | |
forty-two | donderdag 12 maart 2015 @ 13:02 |
In de winter door blijven rijden maakt zo enorm veel uit (ook al zijn het korte klote stukjes). Ik hoop dat volgende week de spierpijn in m'n bovenbenen verdwenen is, dat zou al veel schelen. | |
eentwee | donderdag 12 maart 2015 @ 13:03 |
1. zijn ze wit? 2. zitten ze als een pantoffel (mooi strak zonder ergens te knellen, ook evt met andere sokken)? 3. is de zool stijf genoeg (gewoon in lengterichting proberen te buigen, geeft al een indicatie) 4. kun je ze makkelijk strakker of losser zetten op de fiets? 5. zijn ze wit? | |
Levitas | donderdag 12 maart 2015 @ 13:58 |
Garmin Edge 810 is binnen ![]() | |
Tommeke | donderdag 12 maart 2015 @ 14:07 |
Als je tenen ergens tegenaan komen zijn je schoenen te klein of te krap voorin. | |
kanovinnie | donderdag 12 maart 2015 @ 14:25 |
Ik merk ook dat ik weer goed in vorm ben. Zondag reed ik nog redelijk lekker naar huis ondanks dat ik die dag al 120 km gefietst had ![]() | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 12 maart 2015 @ 14:30 |
Ik zit nu ook al op mn zomergewicht. Genot. | |
kanovinnie | donderdag 12 maart 2015 @ 14:30 |
Ik ben nog nooit eerder zo vroeg in het jaar zo licht geweest. Schommel nu tussen de 80 en 82. | |
ratatat | donderdag 12 maart 2015 @ 14:35 |
Vorig jaar in de winter niet gefietst en een soort van Betancur geworden. Deze winter wel doorgefiets, nu al bijna beter met fietsen dan ooit en 13 kg lichter dan vorig jaar ![]() | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 12 maart 2015 @ 14:37 |
![]() Dat was echt lachen vorig jaar. Hele snelle afdaler. | |
MarcoD | donderdag 12 maart 2015 @ 14:50 |
alcoholroes? HAHAHA | |
kanovinnie | donderdag 12 maart 2015 @ 15:19 |
Ik ga me de 22ste helemaal volgieten. Dan zijn ipv de eerste 50 meter vol kracht, de eerste 50 km weer volle bak ![]() | |
kaasplankje | donderdag 12 maart 2015 @ 15:19 |
was je jarig? | |
MarcoD | donderdag 12 maart 2015 @ 15:25 |
Nee kano had verjaardag in Haarlem | |
MarcoD | donderdag 12 maart 2015 @ 15:26 |
Ik ga graag achter de kanotrein aan dan. | |
kanovinnie | donderdag 12 maart 2015 @ 15:47 |
Een keer de wagon ipv locomotief zijn is wel leuk voor de verandering. Denk ik. | |
baw-pen-nyang | donderdag 12 maart 2015 @ 16:31 |
Afgelopen 4 dagen heb ik samen met 16 andere een zeer mooie tocht gefietst hier even een verslagje ervan. Dag 1 Vientiane – Thahua De eerste dag was voornamelijk vlak en over verharde wegen. De eerste 100 km hebben we nog mooi als een groep kunnen rijden, maar daarna kwamen de eerste hellingen inzicht en ging iedereen op zijn eigen tempo rijden. Bijna iedereen kon deze dag goed verdragen op één iemand na. Die kreeg de ergste kramen die ik ooit heb gezien. Waarschijnlijk door te weinig te dringen met te weinig zouten. Omdat we de support truck pas halverwege de tweede dag zouden zien is hij de laaste 10km naar het resort geduwd. Hij kon namelijk zijn beide benen niet meer bewegen en ook zijn armen nauwelijks. Deze dag uiteindelijk 163 km gereden waarvan ongeveer 30 km op onverharde wegen met 1182 hoogte meters. Tol brug over de Nam Lik rivier: ![]() https://www.strava.com/activities/264098095 Dag 2 Thahua – Saisoumboun Deze tweede dag bestond uit twee delen het eerste deel ging van Tha hua naar de veerpont en bestond voor een klein deel uit verharde weg, maar daarna werd het al snel onverhard en hoe dichter we bij de veerpont kwamen hoe slechter de weg werd. Met de veerpont voerden we over het Nam Ngun 2 reservoir. Vroeger liep hier een weg, maar door de bouw van de dam is deze onder water komen te staan en moet je een veerpont nemen. Met deze veerpont kunnen geen auto’s mee en dus konden we op de eerste 1,5 dag geen gebruik maken van de support truck. Na een oversteek van nog geen 2 uur waren we aan de overkant en konden we onze weg vervolgen door de voormalige special zone in de richting van Saisoumboun gesteund door de jongens in de support truck die was gevuld met energie repen, belgische chocola en water. Het eerste deel was onverhard, maar toen we dichter bij de Phu Bia mijn kwamen werd de weg beter. Na de lunch stop begonnen we aan een lange klim die ons omhoog leidde naar Saisoumboun. Dit was een behoorlijk zware klim niet zo zeer van wege de lengte en de steilte (het zwaarste deel was ongeveer 4 km lang a 10.5% en de volledige klim is bijna 10km a 6%), maar voornamelijk vanwege de hitte op een aantal plekken was het asfalt aan het smelten en moest je dus goed uitkijken waar je reed. Eenmaal op de top was het een stuk relatief vlak door een schitterend gebied op weg naar het guesthouse waar we die avond zouden slapen. Tot de veerpont was het 33 km met 707 hoogte meters. https://www.strava.com/activities/264686135 Na de veerpont was het nog 45 km met 1961 hoogte meters. https://www.strava.com/activities/264686579 Veerpont over Nam Ngun 2 reservoir: ![]() Prachtige weg richting Saisoumboun: ![]() Dag 3 Saisoumboun – Longsan Dag 3 zou in het teken staan van de grootte afdaling, maar voor het zover was moest er eerst nog geklommen worden. De klim naar het hoogste punt op de route was hoewel deze niet verhard was goed te doen. Na het hoogste punt volgde een mooie afdaling en een rit door een schitterend dal. In een dorp werd verteld dat de support truck niet de weg kon nemen die wij gepland hadden. Gelukkig hadden we een uitstekende chauffeur die het advies van de locals negeerde en toch ons zou volgen op de route. Er volgde een hele steile klim met stukken boven de 20% met veel rotsten hier moest iedereen op een persoon na lopen. En alles wat omhoog gaat komt meestal ook weer naar beneden en ook dit ging met een steile afdaling met veel rotsen. Onder getekende ging hier dan ook onder uit. Ik heb dit opgenomen met een GoPro en jullie houden de beelden hiervan nog te goed. Het laatste deel was op asfalt of iets wat er voor door moest gaan. Van een afstandje leek het op goede kwaliteit, maar schijn bedriegt. Het was voornamelijk een laag zwart grind die je zoveel afremde dat je in de afdalingen moest bijtrappen om niet tot stilstand te komen. In totaal 89 km afgelegd met 3145 hoogte meters. https://www.strava.com/activities/265419467 Lange weg naar de top: ![]() Schitterende vallei: ![]() Weg door de jungle: ![]() Lopen geblazen op de steilste stukken: ![]() Dag 4 Longsan – Vientiane. De laatste dag voerde ons terug naar het start punt. En begon met de klim door het Phou Khao Khouay nationale park. Dit is een mooie brede gravel weg alleen de rede waarom deze weg zo breed is is minder mooi dat komt namelijk door de Phu Bia mijn vrachtwagens die meestal in kolonnes van 3 over de weg rijden en het nodige stof doen opwaaien. Na de klim en de afdaling kwamen we weer terecht op de verharde vlakke weg waar we weer als een groep terug naar Vientiane reden. Tussendoor hebben we weinig met de hele groep kunnen rijden, omdat het geen meter vlak was en er een redelijk verschil in kracht was binnen de groep. Deze dag hebben we 145 km afgelegd waarvan ongeveer 90 op het vlakke asfalt en we hebben in totaal 1168 meter hoogte overwonnen. https://www.strava.com/activities/265848124 Brede gravel weg door het Phou Khao Khouay nationale park: ![]() In totaal hebben we ongeveer 475 km gereden en 8162 meter geklommen. . Dit was een tocht met een groep genaamd team dai en met deze tocht proberen we geld in te zamelen voor de Peuan Mitt stichting. Deze stichting haalt straatkinderen van de straat en biedt ze onderdak en een opleiding te bieden. Mochten jullie na kopen van een nieuw setje zomer kleding nog wat geld over hebben dan nodig ik jullie van harte uit om wat bij te dragen via de volgende link: http://www.gofundme.com/teamdai2015 Als je hier geen behoeft aan hebt kun je dit gewoon lekker vergeten. | |
very | donderdag 12 maart 2015 @ 16:37 |
![]() | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 12 maart 2015 @ 16:40 |
Gaaf hoor baw. | |
Levitas | donderdag 12 maart 2015 @ 16:53 |
Man, wat vet!! ![]() ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 12 maart 2015 @ 17:03 |
Jezus, dacht dat very een held was. Maar dit! ![]() ![]() | |
MarcoD | donderdag 12 maart 2015 @ 17:39 |
Dat denk ik ook! | |
ultra_ivo | donderdag 12 maart 2015 @ 18:09 |
Ik heb wel Strava maar trek me niks aan van de segmenten. Het enige klassement dat me intereseert is dat van de Gran Fondo 150. | |
very | donderdag 12 maart 2015 @ 18:49 |
Ik heb net gefietst nadat ik de zolen uit mijn schoenen heb gehaald en dat ging wel wat beter ![]() | |
poiuytr | donderdag 12 maart 2015 @ 19:05 |
Nice, ga je denk ik geen spijt van hebben. | |
faston | donderdag 12 maart 2015 @ 20:05 |
Zit er ook aan te denken om een garmin te bestellen. Alleen ookal een gabba jersey gehaald. Misschien eerst even sparen. 1.204,6 km, 51u 39m dit jaar trouwens. Aan het begin van het jaar wat ziek geweest had meer kunnen wezen. | |
Tommeke | donderdag 12 maart 2015 @ 20:16 |
Same here. Vandaag een trainingskoersje gereden en twee uur voorgetraind. Heb wel alleen in de wielen gehangen, maar ik ben totaal niet moe. | |
Carb | donderdag 12 maart 2015 @ 20:18 |
Ik ben van plan om zaterdag bij Sloten te fietsen. Wie nog meer? | |
kanovinnie | donderdag 12 maart 2015 @ 20:19 |
Ik niet. Volgende week misschien. #seizoenopener | |
Patroon | donderdag 12 maart 2015 @ 21:01 |
Vandaag met Gripper en nog 4 anderen een hele mooie rit van 160km en 6 uren naar Sa Calobra met 2700hm. Geweldig mooie klim en mooie omgeving. Grappige van die klim is dat je hem eerst moet afdalen naar een baai, dan omkeren en weer omhoog. Ten opzichte van 2 jaar terug (in het seizoen van Trois Ballons en La Marmotte) verteer ik de klimmen icm de lange afstanden nu veel beter. Ik rij niet alleen iets harder omhoog, maar zelfs na 120km produceer ik op de laatste klim nog even veel (zelfs nog meer) power dan de eerste klimmen. Het verval is dus veel minder. Dit was 2 jaar terug wel anders, dan stond ik na 100km geparkeerd. ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Patroon op 12-03-2015 23:58:09 ] | |
Z | donderdag 12 maart 2015 @ 21:08 |
Ziet er fantastisch uit. Ik moet m'n eerste berg nog op. Die zijn er niet hier in de buurt. | |
Levitas | donderdag 12 maart 2015 @ 21:26 |
Wow, dat ziet er echt waanzinnig uit ![]() | |
kanovinnie | donderdag 12 maart 2015 @ 21:28 |
Jullie hebben het maar mooi daar. | |
Levitas | donderdag 12 maart 2015 @ 21:31 |
Wat is de Garmin een gaaf ding zeg! Simpel en duidelijk. Leuk om ook (achteraf) cadans te kunnen zien. Gemiddeld op 89 gereden, voor wat het waard is =) | |
kanovinnie | donderdag 12 maart 2015 @ 21:35 |
Je zou ietsjes lichter kunnen trappen. [ Bericht 1% gewijzigd door kanovinnie op 12-03-2015 21:49:04 ] | |
muzas | donderdag 12 maart 2015 @ 21:36 |
Onzin rond de 90 gemiddeld is prima. | |
Levitas | donderdag 12 maart 2015 @ 21:56 |
De routeplanner van de fietsbond een gpx laten uitspugen en deze direct importeren in je Garmin om er vervolgens op te navigeren kan dus wel... | |
ddx | donderdag 12 maart 2015 @ 21:58 |
Vandaag even kort recovery rondje gefietst. Rust hartslag is prima in orde na lange rit van gisteren : ![]() | |
kanovinnie | donderdag 12 maart 2015 @ 21:59 |
![]() | |
ddx | donderdag 12 maart 2015 @ 22:12 |
Verbaasde me er net ook over dat ik hem nog zo laag kreeg na lange rit van gisteren, normaal is hij dag erna toch echt wat hoger. Heb hem wel eens richting 40 zien gaan als ik echt goed uitgerust was. (en 55 tijdens afdaling toen ik fiets lekker liet uitrollen en geen bochtjes had) | |
Levitas | donderdag 12 maart 2015 @ 22:20 |
47 is ook mijn rust HR, maar niet na zo'n lange rit. Damn! | |
poiuytr | donderdag 12 maart 2015 @ 22:29 |
Garmin hoeft de wereld niet meer te kosten nu heb je drie goede opties (800,810 en 1000). Denk dat t wel mogelijk is om 2e hands een 800 voor 160-190 te kunnen kopen. Zorg wel voor een bon en dat ie niet heel oud is. | |
Andyy | donderdag 12 maart 2015 @ 23:23 |
Heb ook rond de 50 als rusthartslag. Maar hoe doen jullie zoveel kilometers joh ![]() Ik heb wel veel meer dan vorig jaar, maar toen had ik nog geen fiets :p | |
kaasplankje | vrijdag 13 maart 2015 @ 06:29 |
Ik wilde as zaterdag 1e trainingskoersje gaan rijden maar heb nogal last van mijn keel. Misschien is thuisblijven beter maar dat zie ik morgen wel efkes. | |
Levitas | vrijdag 13 maart 2015 @ 07:01 |
Zaterdag én zondag fink wat km maken en doordeweeks het ritje werk -> huis uitbreiden.", denk ik | |
kanovinnie | vrijdag 13 maart 2015 @ 07:11 |
Mijn daggemiddelde zit op 41. ~5 keer per week 30 km woon-werk. En in het weekend inderdaad wat meer km's. Als het mooi weer is rij ik van werk met een omweg naar huis. | |
forty-two | vrijdag 13 maart 2015 @ 08:29 |
![]() | |
ddx | vrijdag 13 maart 2015 @ 08:32 |
Gewoon wat verder van je werk gaan wonen/via omweg naar/van je werk fietsen ![]() | |
kanovinnie | vrijdag 13 maart 2015 @ 08:36 |
Goeie, ik ga wel weer verhuizen | |
Captain_Fabulous | vrijdag 13 maart 2015 @ 08:37 |
Nieuwe ketting besteld voor race en vakantiefiets. Mijn racert kraakt als de ziekte op het moment ergens vanuit et midden/crankas, ook als ik de benen stil houd, dus een nieuwe ketting zal wel niet alles oplossen, maar het werd tijd. Maar wat het kraken betreft, wat kan dat allemaal zijn? Ik heb vorig jaar de voorbladen al eens losgehaald en de bladboutjes met wat ver teruggedraaid enzo, maar het heeft weinig geholpen. | |
Questular | vrijdag 13 maart 2015 @ 08:45 |
Weer een stapje dichterbij gesoigneerde viesdik toerder, mn b-twin helm ingewissield voor een Giro helm, en ik heb zelfs wielrensokjes gehaald. | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 13 maart 2015 @ 08:46 |
Ja dat zei ik ![]() | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 13 maart 2015 @ 08:50 |
Opzet of niet? | |
Levitas | vrijdag 13 maart 2015 @ 08:52 |
oh ik dacht dat je zei dat je de route dan na moest tekenen in Garmin Connect. Excuus! Wat betreft woon-werk. Zou dan ruim 40km heen en 40km terug moeten fietsen. Dat lijkt me leuk voor 1 keer per week, maar denk dat me dat elke dag flink tegen zou gaan staan. Als het korte broeken weer wordt wil ik wel een aantal keer de fiets mee in de trein nemen sochtends om dan een 40km (of meer) trainingsrondje naar huis te doen. | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 13 maart 2015 @ 08:55 |
Mijn woon werk is 42 km. Doe hem inderdaad niet elke dag, dat is vooral geestelijk nogal zwaar. Wel altijd heen en terug, meestal 2 x per week. Het is goed te doen hoor. | |
kanovinnie | vrijdag 13 maart 2015 @ 08:55 |
Op dag 1 fiets heen, trein terug Op dag 2 trein heen, fiets terug Knut rijd 2/3 keer per week die 43 km naar z'n werk. Marco ook zoiets maar dan ietsjes korter (al rijd die wel vaak om naar huis) | |
tweemeter | vrijdag 13 maart 2015 @ 08:57 |
Ik wil binnenkort (volgende week oid) weer gestructureerd beginnen met fietsen. Mijn conditie is sinds vorig jaar weer gekelderd en ik wil toch in juli en augustus flinke stukken gaan fietsen. Is het handig als ik nu een sport test ga doen om te kijken wat mijn maximale hartslag is etc. of kan ik beter wachten en het over een paar weken doen als ik al weer wat meer heb gefietst? | |
luc.sken | vrijdag 13 maart 2015 @ 08:57 |
Vanaf nu ga ik rijden met Supra Carbon RC38 wielen en gele carbon schoenen. ![]() .. en langs de FM om mijn triple te vervangen voor een double. | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 13 maart 2015 @ 09:01 |
De rondjes-maker van fietsrouteplanner is ook echt leuk. Beste op stand racefiets, natuur of makkelijk doorfietsen. | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 13 maart 2015 @ 09:02 |
Waarom? | |
tweemeter | vrijdag 13 maart 2015 @ 09:10 |
Oh dat is wel tof ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 13 maart 2015 @ 09:10 |
http://fietsrouteplanner.nl/ ? Woon je in Twente? ![]() | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 13 maart 2015 @ 09:11 |
Deze: http://routeplanner.fietsersbond.nl/ | |
Coppi | vrijdag 13 maart 2015 @ 09:12 |
Die sporttest is een beetje overbodig, tenzij je een serieus risico loopt op hartklachten of zeer extreme tochten wilt gaan fietsen. Of je hem nu doet of over een paar weken hangt af van wat je wilt weten. Wil je weten wat je basis is zonder training of wil je weten wat je kan wanneer je een beetje getraind bent. Zo'n test blijft natuurlijk een momentopname. Veel succes bij het oppakken van de leukste hobby die er is! | |
Coppi | vrijdag 13 maart 2015 @ 09:15 |
Het lijkt opzet. Die hand maakt wel een hele vreemde beweziging. Die eigenaar van de hand heeft zich ook niet gemeld, dus het zal wel opzet zijn. | |
tweemeter | vrijdag 13 maart 2015 @ 09:15 |
Het is gewoon dat ik vorig jaar bijvoorbeeld naar de 160 toe heb gewerkt met een simpel schema, maar nu kom ik steeds meer schema's tegen waarbij ook interval trainingen staan met hartslag percentages etc. Of moet ik me gewoon een keer helemaal kapot rijden met mijn hartslagmeter om en dat maar gewoon als max nemen? | |
luc.sken | vrijdag 13 maart 2015 @ 09:16 |
Kan niet met een triple in het peloton verschijnen hé. ![]() Nee, ik gebruik toch niet alles van de triple, dus waarom steeds meedragen? Aangezien ik toch bijna alles vervang kan ik meteen dat ook maar veranderen. | |
Carb | vrijdag 13 maart 2015 @ 09:16 |
Wat heb je aan je max hartslag? Die hartslag percentages zijn gebaseerd op je omslagpunt. | |
MarcoD | vrijdag 13 maart 2015 @ 09:18 |
Ga eerst maar een paar maanden lekker fietsen.. | |
Coppi | vrijdag 13 maart 2015 @ 09:21 |
Als je HFmax het belangrijkste is dan kan je dat in principe ook zelf doen. Volgens mij zit de HFmax ook niet standaard inbegrepen in alle sporttesten, dus wanneer je hem doet let dan op of hij erbij zit. Je HF max kan je ook zelf bepalen door eerst goed in te fietsen, naar zo'n 5 min op een zwaarder niveau en vervolgens te sprinten. Zelf bepaal ik hem liever hardlopend omdat ik dan makkelijker aan hogere hartslagwaarden kom. Oh ja, je kan voordat je hem bepaald hebt ook nog voorlopig rekenen met 220- je leeftijd voor een benadering. | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 13 maart 2015 @ 09:22 |
Dit. | |
Coppi | vrijdag 13 maart 2015 @ 09:23 |
Nee dat is niet waar bij alle trainingsschema's. Aangezien het omslagpunt moeilijker te bepalen valt dan HF max worden veel schema's voor recreanten op basis van HFmax geschreven. | |
tweemeter | vrijdag 13 maart 2015 @ 09:23 |
Dank je lievelingen ![]() | |
Coppi | vrijdag 13 maart 2015 @ 09:24 |
Oh ja verder wat Knut en Marco zeggen ![]() | |
kanovinnie | vrijdag 13 maart 2015 @ 09:26 |
Dat zou ik doen. Je kan bijvoorbeeld een kilometer of 5 op flink tempo gaan rijden en daarna een sprint heuvel/viaduct/berg op tot je niet meer kan. | |
Fretwork | vrijdag 13 maart 2015 @ 09:27 |
Gisteren en eergisteren in een Italiaanse fabriek geweest, denk niet dat ik het ooit aan ga durven een Italiaanse fiets te kopen, doe dan maar Duits... Geen Wilier ![]() | |
forty-two | vrijdag 13 maart 2015 @ 09:29 |
Want die Italianen zaten allemaal te maffen achter de lopende band, een grote puinzooi, spullen vielen al uit elkaar voordat ze de fabriek uit kwamen??? ![]() | |
tweemeter | vrijdag 13 maart 2015 @ 09:30 |
Garmin Edge 500 ![]() | |
tweemeter | vrijdag 13 maart 2015 @ 09:30 |
Gewoon Posbank op en af ![]() | |
Fretwork | vrijdag 13 maart 2015 @ 09:33 |
Nee, dat natuurlijk niet. Maar het is wel anders dan in Nederland of in Duitsland. Kan natuurlijk dat het bij fietsen weer anders is hoor. Maar duurdere producten zijn niet gelijk verzekerd van betere productie, zie Fyra.. | |
kanovinnie | vrijdag 13 maart 2015 @ 09:36 |
Details willen we. | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 13 maart 2015 @ 09:39 |
95% van de italiaanse fietsen komen sowieso niet uit Italie. Enkel nog wat topmodellen (en zelfs dan vaak alleen montage) + wat kleinere merken. | |
Fretwork | vrijdag 13 maart 2015 @ 09:42 |
Nope ![]() | |
Carb | vrijdag 13 maart 2015 @ 09:44 |
In zo'n schema zou ik niet veel vertrouwen hebben. Dan zou ik twee keer zou oud zijn. ![]() | |
Fretwork | vrijdag 13 maart 2015 @ 09:46 |
Ik zat op mijn 16e op 224 na een 400m sprint, was ook niet echt mogelijk met die formule.. | |
Fretwork | vrijdag 13 maart 2015 @ 09:46 |
![]() ![]() | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 13 maart 2015 @ 09:50 |
Ventieldopjes ![]() | |
Fretwork | vrijdag 13 maart 2015 @ 09:52 |
Daar naar kijken ![]() | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 13 maart 2015 @ 09:54 |
Is niet mijn ding dit. | |
Fretwork | vrijdag 13 maart 2015 @ 09:54 |
Wat dan wel? een De Rosa? | |
Coppi | vrijdag 13 maart 2015 @ 09:57 |
Tja, de meeste recreanten trainen nu eenmaal met zo'n schema en niet zo gek. Ook veel betere atleten trainen met schema's en in zone's gebaseerd op HFmax. Zie bijvoorbeeld de Zoladz methode http://nl.wikipedia.org/wiki/Zoladz-methode. Ik train zelf ook aan de hand van die zone's. 220-je leeftijd is voor de meeste mensen heel realistisch. Voor mij persoonlijk komt hij precies uit zelfs. Ik vermoed dat jou HF max niet secuur bepaald is. Stel je bent 25 en je beweerd dat voor jou geld dat je twee keer zo oud bent, dan is je HF max 220-50 = 170. Dat is echt heel laag voor een maximale hartslag. Misschien klopt het wel, voor jou, maar voor de meesten onder ons is 220-leeftijd een aardige benadering. | |
Coppi | vrijdag 13 maart 2015 @ 09:58 |
Barbaar! Feyenoordhooligan! Wilier is top. ![]() | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 13 maart 2015 @ 10:00 |
Nee. Heb sowieso weinig met Italiaanse fietsen. 13 in een dozijn malletje uit china opgeleukt met wat italiaanse stickertjes en kleurtjes. Geweldig hoor. Ik vind donhou of zo ongeveer iedere handgebouwde amerikaanse/engelse fiets dan stukken spannender. Australie ook goed bezig. En realistisch gezien een Canyon Aeroad ofzo. |