quote:ik eet elke dag kaas op brood,ook omdat ik dus geen boter op mijn brood heb dat is niet van wege het lijnen dat ik datniet gebruik maar gewoon weg omdat ik het vies vind,daarom toch maar een plakkie kaas
Op zondag 10 november 2002 12:14 schreef milagro het volgende:
en als je nou eens geen kaas at?ik bedoel al die lightversies van dikmakende producten zet geen zoden aan de dijk, en al helemaal geen vetrolletjes...
quote:Rookvlees, kip
Op zondag 10 november 2002 12:18 schreef Vork het volgende:[..]
Wat moet je anders op je brood doen? Tis natuurlijk niet gezond om kilo's per dag weg te werken, maar voor die paar plakjes scheelt het al een hoop.
Ik bedoel te zeggen dat als iets dikmakend is, zoals kaas dus... of zoals Cola, chips, chocola, avocado, dan kunje wel de light versie gaan nemen, maar beter is het gewoon weg te laten, lijkt me...
Ik heb een lijnende collega en het is gewoon treurig te zien hoe die zich zelf kwelt en voor de gek houdt en al jarenlang afvalt om alleen weer meer aan te komen...3 kilo er af..5 erbij....
Men houdt zich vast aan een getal vaak (ik wil 65 wegen) terwijl dat getal niets zegt over de vetpercentage of bouw.
De een is met 65 kilo dik, de ander slank (met de zelfde lengte)...
quote:Vegetariër hier, dat zal niet gaan werken.
Op zondag 10 november 2002 12:27 schreef milagro het volgende:
Rookvlees, kip
quote:Je kunt ook wel alles weglaten, maar dat krijg je al helemaal weinig binnen. Frisdrank drink ik amper meer, chocola weinig, avocado al helemaal nietmeer, chips heel soms. In vergelijking met een paar maanden geleden is dat al een vooruitgang. Maar ik kan nou eenmaal niet alles weglaten, bepaalde stoffen heb je ook gewoon nodig en als je die uit bijv. kaas kunt halen, waar vrij veel calorieën in zitten en je daarvoor in de plaats een lightvariant neem, dan scheelt dat toch. Bovendien, ik kook veel met kaas o.a. om daarmee het veels deels te vervangen, daarvoor gebruik ik al lightkaas en dat scheelt toch, alle beetjes helpen.
Ik bedoel te zeggen dat als iets dikmakend is, zoals kaas dus... of zoals Cola, chips, chocola, avocado, dan kunje wel de light versie gaan nemen, maar beter is het gewoon weg te laten, lijkt me...
quote:Sport deze collega van je ook regelmatig, drinkt ze (of hij) wel genoeg water bijvoorbeeld? Het ligt niet alleen aan het eten, ook regelmaat kwa eten, lichaamsbeweging en vooral voldoende drinken zijn belangrijke factoren. Met alleen je eetpatroon in zoverre aanpassen dat je niet de hoeveelheden. maar enkel de producten vervangt voor lightproducten schiet je inderdaad weinig op, er komt meer bij kijken.
Ik heb een lijnende collega en het is gewoon treurig te zien hoe die zich zelf kwelt en voor de gek houdt en al jarenlang afvalt om alleen weer meer aan te komen...3 kilo er af..5 erbij....Men houdt zich vast aan een getal vaak (ik wil 65 wegen) terwijl dat getal niets zegt over de vetpercentage of bouw.
De een is met 65 kilo dik, de ander slank (met de zelfde lengte)...
quote:
Op zondag 10 november 2002 11:47 schreef Vork het volgende:[..]
28+ Brie? Die is bestwel heel erg goed te doen
quote:Ik bedoelde niet dun, maar smal. Van het stuk dat ik nu heb, moet ik 4 plakjes schaven voor een boterham, met die schuine stukjes waren dat er 8! En die vielen er vaak af natuurlijk.
Op zondag 10 november 2002 11:48 schreef Qarinx het volgende:[..]
Ow dunne plakjes vind ik altijd heerlijk.. ik moet ook altijd een blok nemen, zodat ik het zelf kan doen.. want die voorgesneden plakken zijn zo ontzettend dik... brr
-edit-
o ja, Fling bij ons in de supermarkt is die kaas meestal op, dus ik ben al blij als ze hem hebben.
Kip of kalkoen neem ik soms ook op brood. Geen lekkere dingen als pasta of pindakaas of hagelslag meer. Ook geen boter, scheelt ook weer wat.
De komende weken ga ik vast heel gezond doen, want er zijn weer lekkere mandarijntjes te koop!
Vrijdag 5 mandarijntjes op tijdens het werken. mmmmm
quote:te koop bij de edah weet niet of dieook in jou woonplaats is maar anders misschien bij de appie
Op zondag 10 november 2002 12:34 schreef YPPY het volgende:[..]
Die ga ik ook een zoeken geloof ik.
quote:Ze fittnessed...maar blijft dus ook chocola eten etc. nie veel maar als " beloning" in het weekend, zo ook als ijs etc.
Op zondag 10 november 2002 12:33 schreef Vork het volgende:[..]
Vegetariër hier, dat zal niet gaan werken.
[..]Je kunt ook wel alles weglaten, maar dat krijg je al helemaal weinig binnen. Frisdrank drink ik amper meer, chocola weinig, avocado al helemaal nietmeer, chips heel soms. In vergelijking met een paar maanden geleden is dat al een vooruitgang. Maar ik kan nou eenmaal niet alles weglaten, bepaalde stoffen heb je ook gewoon nodig en als je die uit bijv. kaas kunt halen, waar vrij veel calorieën in zitten en je daarvoor in de plaats een lightvariant neem, dan scheelt dat toch. Bovendien, ik kook veel met kaas o.a. om daarmee het veels deels te vervangen, daarvoor gebruik ik al lightkaas en dat scheelt toch, alle beetjes helpen.
[..]Sport deze collega van je ook regelmatig, drinkt ze (of hij) wel genoeg water bijvoorbeeld? Het ligt niet alleen aan het eten, ook regelmaat kwa eten, lichaamsbeweging en vooral voldoende drinken zijn belangrijke factoren. Met alleen je eetpatroon in zoverre aanpassen dat je niet de hoeveelheden. maar enkel de producten vervangt voor lightproducten schiet je inderdaad weinig op, er komt meer bij kijken.
Ik blijf er bij als je wilt afvallen, moet je in het begin dingen als chips, chocola en frisdrank én kaas
eenvoudig weg laten staan.
Een stevig ontbijt, een lunch en een avondeten vóór acht uur 's avonds.
Veel drinken, geen frisdrank, geen snoep, geen alcohol, en veel bewegen.
Als je dan eenmaal op je streef gewicht bent, kun je bepaalde dingen weer met mate nemen, aklz al het vaakz o zijn dat je er niet eens meer na taalt.
Je moet zeker niet hongeren, want dan slaat je lichaam juist ieder ding dat je binnen krijgt op als reserve.
De taktiek ook voor mensen die te dun zijn, eerst "lijnen"en dan weer gewoon eten..je valt 5 kilo af en komt er 7 bij ![]()
Maar goed, ik heb makkelijk praten wellicht...
Ik ben slank, of dun volgens sommigen ![]()
Krijg vaak te horen "als ik jouw figuur had (slank) zou ik echt eten wat ik wilde, lekker vaak patat, taart, etc.... dan zou ik dus niet aankomen, heerlijk lijkt me dat"...
Maar ik doe dat dus helemaal niet, ik eet me niet ongans aan zoete en vette dingen. Ik eet veel, maar snoep weinig, taart is niet aan mij besteed etc.
Waarschijnlijk zou ook ik veel dikker zijn dan ik nu ben als ik wel al dat soort dingen dagelijks zou nemen.
Ik denk ook dat veel mensen veel meer eten dan ze denken, dan weer eens dit, dan weer dat (tussendoortjes) en zichzelf, onbewust, een beetje voor de gek houden. Niemand wordt dik van lucht en water alleen, enkele uitzonderingen daargelaten (medicijnen, bepaalde aandoeningen).
En dan zijn er nog die zich vastpinnen op een "ideaal" gewicht, terwijl ik denk dat het niet aankomt op een getal, maar op hoe je eruit ziet.
Als ik er voor mijn gevoel en smaak goed uitzie met 50, 60 of 70 kilo, dan kan een tabelletje me aan mijn reet roesten, toch?
quote:Niet super nee, ze hebben echt wel kennis hoor, maar ja die had ik ook al
Op zaterdag 9 november 2002 20:00 schreef Swatkat het volgende:
[..]
hmm tiz idd een dietiste van de thuiszorg,.. jij had er dus niet positieve ervaringen mee?
quote:Ach, baat 't niet, dan schaadt 't niet
* Swatkat baalt nu een beetje,..Nou ja,. ik zie het maandag wel
quote:70 is wel erg weinig hoor, maar aan de andere kant: dat hangt ook van je bouw af natuurlijk.
Op zondag 10 november 2002 11:02 schreef Fling het volgende:
Maar de reden dat ik nooit meer terug ben gegaan was dat we een aardige discussie kregen over wat mijn streefgewicht zou moeten zijn. Ik ben 1m82 en volgens haar was 88 kilo dan een reeel streefgewicht. Huh? Dat is een BMI van 26,5. Ik gaf dus aan dat ik 70 in mijn hoofd had (BMI 21) maar volgens haar moest ik er niet op rekenen dat ik dat ooit zou halen. Ik kon me daar absoluut niet bij neerleggen en daarmee hield de samenwerking eigenlijk op.
Ik weeg nu trouwens 77 en ben hard op weg naar die felbegeerde 70.
Ze doen 't vooral in kleine stappen, het gaat er ook niet om of je daarna een ontzettend goed figuur hebt, maar dat je een gezond - als in: BMI onder 25, maar nog wel boven de 20 - gewicht hebt. Voor figuurverandering zijn er sportscholen en dergelijke
(waar ik zelf trouwens niet heen ga, maar goed, da's algemene luiheid
)
Maaruh: al op 77
quote:[blondmodus]He tomaten! Die zitten ook op pizza's, samen met uien[/blondmodus]
Op zondag 10 november 2002 13:20 schreef Babybuikje het volgende:
Whoeiii, ik heb een hele handige link gevonden over dingen die vochtafdrijvend zijn!
erghandig
't is ook alweer bijna spruitentijd, tijd voor lekkere roerbakschotel met spruiten (erm, en walnoten en spekjes... eerst maar ff de magere spekjes uitbakken). Wel enorm lekker, alleen waar heb ik dat recept nou weer gelaten. * LEiPiE ruimt alles altijd erg goed op ![]()
* LEiPiE hoopt snel weer terug te zijn, ga nu dit systeem opnieuw installeren
quote:Mannen dragen gewicht toch anders dan vrouwen, vind ik. Ik ken mannen die wegen best veel maar je ziet het niet eens zitten. Ter verduidelijking; * Fling is dus een vrouw
Op zondag 10 november 2002 16:25 schreef LEiPiE het volgende:70 is wel erg weinig hoor, maar aan de andere kant: dat hangt ook van je bouw af natuurlijk.
* LEiPiE is 1m83 en gaat voor 85 (kom van 107), maar moet er wel bij zeggen dat ie big-boned is
quote:Dat zou inderdaad een ander verhaal zijn geweest, als 88 de eerste stap was onderweg naar het eindpunt maar dat was het niet. Ze was erg stellig dat 88 het hoogst (laagst?) haalbare was...
Ze doen 't vooral in kleine stappen, het gaat er ook niet om of je daarna een ontzettend goed figuur hebt, maar dat je een gezond - als in: BMI onder 25, maar nog wel boven de 20 - gewicht hebt. Voor figuurverandering zijn er sportscholen en dergelijke
(waar ik zelf trouwens niet heen ga, maar goed, da's algemene luiheid)
quote:Dank je!
Maaruh: al op 77![]()
quote:Al eens tartex geprobeerd? Is een smeerbare pate-achtige op basis van sojabonen en verkrijgbaar in een boel smaken. bovendien smaakt het spul zo pittig dat je met een superdun laagje al echt genoeg hebt.
Op zondag 10 november 2002 12:33 schreef Vork het volgende:[..]
Vegetariër hier, dat zal niet gaan werken.
[..]
Chrisie:
Wat enorm goed gedaan!
Ala Big Diet zeg maar.
Wat ik nu doe is foto's maken van m'n fitnessresultaten elke week. Het geeft echt een steuntje in de rug en je kan niet wachten tot de volgende foto.(beetje sociale controle kan ook niet kwaad)
Het is maar een idee
quote:Hmmmmm..... bij mijn weten is dat spul supervet. Bevat bijna zoveel vet per 100 gram als gewone smeerkaas. Of ik moet me vergissen met vegetarische sandwich creme van Zonnatura, die lijkt d'r ontzettend op (de naturel uitvoering) en is gewoon te koop bij de AH en zo.
Op maandag 11 november 2002 08:50 schreef Nyame het volgende:[..]
Al eens tartex geprobeerd? Is een smeerbare pate-achtige op basis van sojabonen en verkrijgbaar in een boel smaken. bovendien smaakt het spul zo pittig dat je met een superdun laagje al echt genoeg hebt.
quote:Dat viel mij dus ook op bij Tivall-producten. Ik ben geen vegetariër maar wilde dit weekend eens een vleesvervanger proberen i.p.v. de gebruikelijke magere vleesproducten (kip, tartaar etc) maar ik schrok me helemaal gek van het vetgehalte. Toen toch maar een stukje vis gepakt...
Op maandag 11 november 2002 09:10 schreef De_Schaduw het volgende:Valt me trouwens op dat een hoop reformproducten een berg calorieën bevatten. Vroeger at ik altijd Tahin, maar nu ik erop let wat daar in zit schrik ik me écht rot.
quote:Ik denk dat dit topic juist zo goed loopt omdat het toch vrij anoniem is en het niet uitmaakt hoe je eruit ziet of hoe zwaar je bent...
Op maandag 11 november 2002 09:03 schreef xman het volgende:
Ik vroeg me af..zou het niet leuk zijn om elke week een foto van jezelf te plaatsen op fok! Dieetclub ( of een aparte Fok! Foto Dieetclub ernaast) en dan heb je ook een soort 'beloning' naast de weegschaal en zie je 4 topics later hoe je er toen uitzag en hoe slank je nu wel bent geworden..
Overigens is er hier op fok altijd wel een mafkees die het commentaar niet voor zich kan houden als er foto's geplaatst zijn.. niet echt bevorderlijk lijkt mij...
Als mensen het graag willen en er motivatie uithalen moeten ze het lekker doen, maar ik zal er niet aan mee doen iig.
quote:Ja, daar is het erg
Op maandag 11 november 2002 09:15 schreef Fling het volgende:[..]
Dat viel mij dus ook op bij Tivall-producten. Ik ben geen vegetariër maar wilde dit weekend eens een vleesvervanger proberen i.p.v. de gebruikelijke magere vleesproducten (kip, tartaar etc) maar ik schrok me helemaal gek van het vetgehalte. Toen toch maar een stukje vis gepakt...
En het is behoorlijk lekker! Wel prijzig, maar ik heb het over voor een goede vleesvervanger waarvan ik bovendien niet aankom. Het lekkerst vind ik de Italiaanse stukjes, gevolgd door op dde 2e plaats nasi/bami stukjes.
Ze hebben ook Quornstukjes in heerlijke saus. Daar kan je dan rijst of (roerbak)groenten bij nemen.
Het is volgens mij in aardig wat supermarkten te koop, iig in de AH en bij Bas van der Heijden.
Edit: van de Quorn site:
Bijdrage aan gewichtscontrole
Twee onderzoeken laten zien dat door de consumptie van het plantaardige eiwit in Quorn (schimmeleiwit) een langdurig voldaan gevoel ontstaat waardoor het hongergevoel wordt uitgesteld. Dit speelt vooral een grote rol bij de gewichtscontrole.
De beide onderzoeken werden gepubliceerd onder: Burley et al. 1993 en Turnball et al. 1993.
73,6 kilo
2 Ons erbij door al 4e dag griep en voorhoofdsholteontsteking. Daarvoor sterfgeval en werk waardoor al een week niks van zwemmen, wandelen of fietsen komt. En de laatste dagen gym ik geeneens want dat doet zeer aan mijn hoofd.
Bovendien had ik vorig weekeinde dat dubbelcalorierijke etendje bij Oma. Sindsdien heb ik elke dag wel 40 tot 100 kal te veel gehad. Al gaat het vet perfect: minstens 10 gram minder dan toegestaan.
Zal eens alleen griep hebben: ben ook nog ongesteld, dus heb van de week in het totaal wel 6 bekers (!) warme magere chokolademelk gemaakt. Naast 6 borrels en 26 dropjes is dat dus precies wat ik deze week niet had mogen doen van overgewicht.nl
Maar zoals ik mij voel wil ik elke dag 6 dropjes, een warme chokolademelk en een borrel. O ja en de afgelopen 3 dagen elke dag een glas vruchtensap. Kan moeilijk de hele dag in bed liggen met water, water, water en verder niks. Als ik afentoe een paar uur wakker ben wil ik wel eens wat anders dan dat koude water. Ik weet het: die cokolademelk, die borrel en dat sap zou ik door thee moeten vervangen. Dat probeer ik dan vandaag wel want normalerwijze zou ik door ziekte juist extra af moeten vallen.
ril ril bibber
Ben alweer te lang uit bed en ga er weer in. Zit alleen al 2 ons snot in mn hoofd auw auw...
quote:Lurky, wees niet zo streng voor jezelf! Het kost je lichaam ontzettend veel energie om te vechten tegen en te herstellen van griep, je hebt dus echt wat meer eten nodig dan je normale patroon! En tuurlijk kan je die calorieën aan gezonde dingen besteden (zoals vruchtensap, goede keuze want vitamientjes) maar als je ziek en zielig bent mag je jezelf ook wel op wat lekkers trakteren hoor!
Op maandag 11 november 2002 10:29 schreef Lurky het volgende:
Hatchoeee Auw!73,6 kilo
2 Ons erbij door al 4e dag griep en voorhoofdsholteontsteking. Daarvoor sterfgeval en werk waardoor al een week niks van zwemmen, wandelen of fietsen komt. En de laatste dagen gym ik geeneens want dat doet zeer aan mijn hoofd.
Bovendien had ik vorig weekeinde dat dubbelcalorierijke etendje bij Oma. Sindsdien heb ik elke dag wel 40 tot 100 kal te veel gehad. Al gaat het vet perfect: minstens 10 gram minder dan toegestaan.
Zal eens alleen griep hebben: ben ook nog ongesteld, dus heb van de week in het totaal wel 6 bekers (!) warme magere chokolademelk gemaakt. Naast 6 borrels en 26 dropjes is dat dus precies wat ik deze week niet had mogen doen van overgewicht.nl
Maar zoals ik mij voel wil ik elke dag 6 dropjes, een warme chokolademelk en een borrel. O ja en de afgelopen 3 dagen elke dag een glas vruchtensap. Kan moeilijk de hele dag in bed liggen met water, water, water en verder niks. Als ik afentoe een paar uur wakker ben wil ik wel eens wat anders dan dat koude water. Ik weet het: die cokolademelk, die borrel en dat sap zou ik door thee moeten vervangen. Dat probeer ik dan vandaag wel want normalerwijze zou ik door ziekte juist extra af moeten vallen.ril ril bibber
Ben alweer te lang uit bed en ga er weer in. Zit alleen al 2 ons snot in mn hoofd auw auw...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |