Wat ik gister gegeten heb is een beetje veel, maar ik had een snoepdagje ingelast:
smorgens
1 glas fruitontbijt
smiddags
1/4 bruin stookbroodje met kaas (30+)
3 fruitsli reepjes
savonds
Rode kool
Aardappeltjes
Vegetarische rijstschijf (een watte ja een rijstschijf
)
Heel veel sla (maar dan ook echt veel, zeg........burp........)
5 chocolade muis/kikkers (van die sinterklaas dingen)
10 toastjes met boursin
1/4 chocolade letter
Oeh dat was het weer en ik heb echt een heeeeerlijk avond gehad en genoten
Vandaag fiets ik op de hometrainer gewoon wat langer en wat sneller.
Swatkat, fijn voor je dat je fietsie het doet zeg!!!!
Hier is ook wat absurd geconsumeerd gisteren:
ontbijt:
2 volkorensnee met lineraboter theelepel ketchup en 1 plak slankiekas 20+
namiddag:
1 AH diepvries steenoven pizza salami
avond:
1 handje pinda's
8 glazen rode wijn (ofzo)
Daar is mijn calorienweger op overgewicht.nl niet blij mee.Voor mijn dagelijks rantsoen had ik die pizza moeten overslaan of die wijn. Verstandiger was beiden over te slaan en flink salade te bunkeren en te feesten met Spa. Het is kwa gezondheid zo ongeveer het stomste wat ik kon doen maar het beviel mij wel weer eens. Een paar keer per jaar wil ik een avond en nacht doorzakken en van feest naar feest gaan.
Wel heb ik gisteren 2 x 40 minuten knoerthard gefietst door de stad, savonds en snachts een stuk gelopen, tussendoor nog heen en weer gefietst om iets op te halen en daarnet mijn thuisgym gedaan.
Ik zie morgen het resultaat wel.
VRAAG bestaan er ook diepvries 'light' pizza's? Soms is het t enige wat ik zo in de middag tussen het optutten en verdere voorbereidingen door kan eten om een avond en nacht op door te kunnen gaan.
Swatkat gelukkig doet ie het dus. Maar zou een ander hem misschien geruild hebben omdat hij niet 'lekker' loopt en dat er daarom nog schroeven in de fiets zaten?
Semtex, foto's van mezelf van een paar jaar terug toen ik nog slank was en de bijbehorende kleding zijn mijn motivatie het vol te houden. Ik wil best wel ouder worden maar dat appelvrouwtje, dat tonnetje in hobbezakken die de laatste jaren steeds meer mijn foto's verpest is ook een goede rede om vol te houden.
Alles wat ik ervoor laat staan zijn vetten en suikers, teveel granen en extra bord eten of tussendoortjes. Geen punt als ik mij bedenk dat ik best een mooie vrouw was en nu een big fat mamma ben: ik hoef niet persee zo mooi als toen te zijn maar ik wil niet voortijdig dood.
Een goede aanleiding voor het dieeten is een documentaireserie van de BBC vorig seizoen geweest. Het ging over De Maakbare Mens, ofzo: hoe techniek en stoffen de mens anders, jonger, mooier, langer of gezonder kunnen laten leven. Voor het 'altijd jong blijven' waren injecties waarvan de gebruikers wisten dat ze er vroegtijdig aan zouden sterven maar die werden liever maar 50 zonder tekenen van ouderdom dan 80 en rimpelig. Er waren totaal verrimpelde 80 jarigen die extreem fit waren dankzij voedingssupplementen, er waren mensen die zich met hormonen lieten inspuiten om van gender te veranderen... Je kon t zo gek niet bedenken of het was haalbaar dankzij toevoegingen van de wetenschap.
Lang niet alle oplossingen waren op de lange duur gezond maar de resultaten waren verbluffend.Er werd heel wat geopereerd, geintecteerd, geslikt en getrained.
Een voor veel mensen heel haalbaar doe-het-zelf gedeelte was echtj interessant: het ging over hoe fit en oud te worden. Gezond heel lang leven. Om dat te bereiken moest om te beginnen de persoon geen overgewicht hebben. In het vet slaan slechte stoffen op, het vet belast de organen en gewrichten en het belemmerd de beweging. Verkeerde voeding verziekt de organen. In veel voeding zitten 'vrije radicalen' die celweefsel aantasten. Hierdoor sterven de cellen af: ouderdom is het gevolg. Tumorgroei etc: het was echt eng.
Het beste is het geen vlees te eten en wel heel veel vers fruit en groente. En heel veel water te drinken.
Het meest gruwelijke in die docu was een pataloog anatoom die een persoon met overgewicht ontleede: de dikke gele vetlappen zaten niet alleen aan de buitenkant maar het vet groeide ook binnenin tussen de organen!!! * kan exacte link op BBC niet vinden helaas
Het is een beetje simplistich uitgelegd maar komt er dus op neer dat ik oud wil worden en geen griezelige gele blubber tussen mijn organen en onder mijn vel. Dat lijkt mij de meest zinnige motivatie. Een doelstelling die kan opgaan voor ieder mens.
Misschien is daarna het beeld van die Tell-Sell man met een gele bonk in zijn hand die een paar kilo vet moet voorstellen ook wel motiverend.
Ik zie nu er 8 kilo af zijn graag 32 pakjes boter voor mij en die boterberg die ik voor mij zie wil ik zien groeien!
Dus wat motiveert:
-verloren vet in pakjes boter visualiseren
-vet en voortijdige dood vrezen en voorkomen
-foto's van voorheen zowel mooi als lelijk
-kleren van voorheen die weer gaan passen
[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 17-11-2002 13:05]
Ook ik ben dus op dieet, al zo'n 5 maanden en ben nu 13,5 kilo afgevallen (onder begeleiding van een dietiste).
Omdat ik al een flink "dieetverleden" heb ging het allemaal niet zo gemakkelijk maar ben nu zover dat ik er niet eer zoveel bij na (hoef te ) denk(en) en het meer een levensstijl aan het worden is....
Bij deze, bedankt voor jullie tips en grappige anekdotes en veel succes!!
Maar vet zien schrikt me niet zo heel erg af (helaas). Heb bij anatomie wel veel vet moeten afschrapen van mensenhuid en rond hart, nieren etc. moeten verwijderen. Erg zwarte longen van het roken maakte meer indruk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |