Dit. Het zijn ook niet de grote uitgaven die je "de das om doen" want daar plan je op. Het zijn al die kleine extra (onvoorziene) uitgaven waar je op leegloopt. Een boormachine kapot, toch een extra accu schroefmachine, die extra doos schakeldraad omdat je die toch nog nodig had.quote:Op woensdag 1 april 2015 12:25 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Ik ben begonnen met een schatting van rond de 40 a 50k
En zit er behoorlijk netjes tussen.
Het scheelt wel heel erg veel of je alles zelf doet of moet laten doen.
Als ik mijn uren ga doorrekenen en al zou ik mezelf maar 10,- per uur betalen dan sla ik vierkant achterover.
Tevens geef je stiekem best veel "eigen geld" eventjes uit. Dingen als een pak schroeven, ff snel een koppeling, emmertje tex, dingetje hier, dingetje daar ga ik niet elke keer van het bouwdepot afhalen. En dat tikt toch snel aardig aan (maar kan evt wel van zwart geld)
Zijn jullie zo oud of hadden jullie zoveel eigen geld/de loterij gewonnen?quote:Op woensdag 1 april 2015 10:38 schreef Virus3000 het volgende:
Onze vaste kosten zijn erg laag (1 auto, huis is afbetaald dus geen hypotheek afbetalen)
Mnja, mijn situatie is vrij uniek. Wij wonen in Zweden en hier kosten de huizen niet zoveel,quote:Op woensdag 1 april 2015 15:03 schreef Dondergat het volgende:
[..]
Zijn jullie zo oud of hadden jullie zoveel eigen geld/de loterij gewonnen?
Vooral verf etc is goedkoop altijd duurkoop.quote:Op woensdag 1 april 2015 16:38 schreef hans1985 het volgende:
denk een ton vpoor 3 appartementen. buitenmuren en dak was er al. wel geheel nieuwe verdiepingsvloer.
voordeel is dat ik alles via mijn bedrijf kan inkopen en korting krijg. en al gereedschap nu wel compleet om snel en goed te kunnen werken. dat was alleen al laatste 2 jaar 20k.
zou trouwens niet alles budget nemen. muurverf van huismerk bouwmarkt is bijvoorbeeld erg slecht. paar euro meer de liter en je hebt wel goede kwaliteit.
vandaag een woning laten spacken. 5,50 per m2 en dan brander crystal erop :p
goed materiaal is duur maar verkeerde zuinigheid om daarop te besparen, maar je ziet het heel vaak gebeuren.
Gaat hem niet worden 😝quote:Op zaterdag 4 april 2015 09:15 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
Hans,
kan jij er niet en klein bouwmaterialenhandeltje naast gaan doen ?
valt mee toch?quote:Op zaterdag 4 april 2015 13:17 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
@ betyar: was dat inclusief woning ????
wat een bedrag zeg
Als je zelf op je luie gat gaat zitten en alles laat doen dan kom je daar wel op.quote:Op zaterdag 4 april 2015 16:44 schreef hans1985 het volgende:
[..]
valt mee toch?
Tel alles bij elkaar op als ruwbouw er bij moet. 140 is dan weinig voor beetje woning
Nee. Alleen verbouwing.quote:Op zaterdag 4 april 2015 13:17 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
@ betyar: was dat inclusief woning ????
wat een bedrag zeg
Ik had een aannemer, alleen waren wij ieder dag zo vroeg thuis dat we bijna alles zelf deden. Werd gewoon minder in rekening gebracht. Hij was zeg maar een soort tussen-leverancier.quote:Op zaterdag 4 april 2015 17:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
Als je zelf op je luie gat gaat zitten en alles laat doen dan kom je daar wel op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |