Behoorlijk kort door de bocht. Zo creëer je labiele en afhankelijke ruggengraatloze kinderen die bij het minste geringste om mammie of pappie roepen.quote:Beckers: ,,Als het kind huilt, moet je het volgens Jo Frost negeren. Terwijl het zijn ouders dan juist hard nodig heeft.
Die corrigerende tik is bij wet verboden.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 10:12 schreef longinus het volgende:
Het probleenm is dat kinderen te lief worden opgevoed en dus veranderen in zeikerige doordrammende hun zin willen krijgende ettertjes die niet tegen NEE kunnen.
En dan komen ze in de maatschappij waar bazen het vaak niet leuk vinden dat ze staan te appen i.p.v. te werken.
En dan geven die verwende misbaksels ook nog een grote bek.
Laten we vooral knuffelen
Gelukkig zijn er ouders die het wel goed doen en een korrigerende tik uitdelen.
Ik heb het over een tik, jij over slaan.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 10:16 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Die corrigerende tik is bij wet verboden.
Bovendien is slaan een gebrek aan woorden. Er zijn nettere manieren om een kind te corrigeren. Alhoewel ik ook geen fan ben van een strafkleedje of op de gang zetten, zoals Jo Frost doet.
He ja, laten we kinderen vooral leren dat als je de grootste bent, het prima is om je macht te laten gelden met wapperende handjes. Daar krijgen we een fijne maatschappij vanquote:Op zaterdag 7 maart 2015 10:12 schreef longinus het volgende:
Het probleenm is dat kinderen te lief worden opgevoed en dus veranderen in zeikerige doordrammende hun zin willen krijgende ettertjes die niet tegen NEE kunnen.
En dan komen ze in de maatschappij waar bazen het vaak niet leuk vinden dat ze staan te appen i.p.v. te werken.
Leuk dat je deze mening hebt hoor, geniet ervan! Maar volgens mij gaat het hier over het wel of niet toepassen van de merhode van Jo Frost. Dat je het over je persoonlijke frustraties over opvoeden in het algemeen wil hebben, is prima maar moet je dat nou per se hier doen? Corrigerende tikken zijn helemaal niet in Frage.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 10:12 schreef longinus het volgende:
quote:Op zaterdag 7 maart 2015 10:20 schreef longinus het volgende:
[..]
Ik heb het over een tik, jij over slaan.
en nee, het is geen gebrek aan woorden, het is om ze te laten luisteren naar je woorden.
Een kind in elkaar slaan is natuurlijk not done, ze hebben pas verweer als ze sterker zijn dan jou.
Sommige ouders hebben echt geen opvoedtalent he? Dan is het wel handig om er iemand bij te halen die weet wat kan werken.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 10:29 schreef 10minuteman het volgende:
'Opvoedeskundigen'
Hou toch op zeg. Jankballen.
quote:Op zaterdag 7 maart 2015 10:32 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Een tik is niet slaan? Hou toch op. Een tik, slag, mep of 'draai om de oren' valt allemaal onder onnodig geweld. En een kind luistert na een tik juist helemaal niet meer. Die huilt dan en is totaal onbereikbaar.
Pardon?quote:
ik sla niet, nu 13,15 en 19quote:Op zaterdag 7 maart 2015 10:38 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Pardon?
Omdat ik mijn kind niet sla? Omdat ik snap wanneer hij wel en niet bereikbaar is? Omdat mijn kind zich in het openbaar gedraagt?
Hoe oud ben jij en hoeveel kinderen heb je?
Jouw 'nettere' manieren leveren kinderen af die niet weten wat het is om gecorrigeerd te worden.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 10:16 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Die corrigerende tik is bij wet verboden.
Bovendien is slaan een gebrek aan woorden. Er zijn nettere manieren om een kind te corrigeren. Alhoewel ik ook geen fan ben van een strafkleedje of op de gang zetten, zoals Jo Frost doet.
Voor zover ik weet leven we nu middenin een maatschappij met mensen die zijn opgegroeid met ouders en 'wapperende handjes'. Volgens mij valt het dus wel mee met je opvattingen.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 10:20 schreef L0t.. het volgende:
[..]
He ja, laten we kinderen vooral leren dat als je de grootste bent, het prima is om je macht te laten gelden met wapperende handjes. Daar krijgen we een fijne maatschappij van.
Ha ha ha. Sloan Pa. Dat dit nog bestaat.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 10:20 schreef longinus het volgende:
[..]
Ik heb het over een tik, jij over slaan.
en nee, het is geen gebrek aan woorden, het is om ze te laten luisteren naar je woorden.
Een kind in elkaar slaan is natuurlijk not done, ze hebben pas verweer als ze sterker zijn dan jou.
Een bepaalde bevolkingsgroep idd. Die is opgegroeid met huiselijk geweld. Zie op straat en in de criminaliteit wat daar van terecht is gekomen. Die beschouwen dat als normaal, en deinsen nergens meer voor terug. De meeste mensen die met liefde en normale aandacht, plus opvoeding volwassen zijn geworden, zijn goed terecht gekomen.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 10:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Voor zover ik weet leven we nu middenin een maatschappij met mensen die zijn opgegroeid met ouders en 'wapperende handjes'. Volgens mij valt het dus wel mee met je opvattingen.
Wat ik weet is dat de geschiedenis zich herhaalt. Ouders die hun kinderen tikken geven gaan later zelf ook hun kinderen tikken geven. Nu heeft mijn zus een dochter van 4 en een vriendin van haar ook.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 10:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Voor zover ik weet leven we nu middenin een maatschappij met mensen die zijn opgegroeid met ouders en 'wapperende handjes'. Volgens mij valt het dus wel mee met je opvattingen.
Ja. o.a. Boeiende discussie in het juiste forum. Dit lijkt me allemaal ontopic gezien de OP.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 11:03 schreef timmmmm het volgende:
Gaan we het nu werkelijk over je kinderen wel of niet slaan hebben ipv waar het over gaat, de manieren van Jo Frost?
Ik dacht altijd dat haar manieren door iedere professioneel helemaal goedgekeurd waren. Maar na het lezen van dit topic begin ik hier toch aan te twijfelen. Ik denk dat je sommige van deze manieren kan toepassen als trucje maar het moet niet de manier van opvoeden worden. Als ouder weetj je denk ik precies of je kind huilt om aandacht of om iets anders. Daarbij denk ik dat een gesprek met het kind altijd tien keer beter werkt dan klakkesloos straf geven. Mensen onderschatten vaak wat kinderen allemaal begrijpen. Maar als je een gesprek voert met een kind van drie en gewoon uitlegt wat het probleem is, begrijpen ze dat vaak beter dan dat je ze een mep geeft.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 11:03 schreef timmmmm het volgende:
Gaan we het nu werkelijk over je kinderen wel of niet slaan hebben ipv waar het over gaat, de manieren van Jo Frost?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |