quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:15 schreef gianni61 het volgende:
als je je over zoveel dingen druk kunt maken ben je niet ziek genoeg en kun je gaan werken
ik maak er 100% van.quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:14 schreef GGMM het volgende:
95% van de vragen in de OP zijn echt oerdom.
Ziek is ziekquote:Op donderdag 5 maart 2015 15:12 schreef Plukdester het volgende:
Ik vind dat altijd zo moeilijk. Ik maak me al druk voordat ik het nummer heb ingetoetst op mn telefoon.
De vragen die in me opkomen zijn dan:
Vinden ze me geen aansteller en moet ik gewoon komen?
Zo ziek als je je voeltquote:Moet ik heel ziek overkomen?
Zo ziek als je je voelt.quote:Moet ik ziek gaan klinken?
Gaat ze niks aan.quote:Wat ga ik zeggen als ze vragen wat ik heb? IK voel me gewoon beroerd klaar.
Niet jouw probleemquote:Worden ze boos?
Nee. Bij de arboarts misschien wel.quote:WIllen ze dat ik een keuring laat doen bij de huisarts?
Kan.quote:Gaan ze denken dat ik niet ziek ben, maar gewoon een kater heb?
? 't Is geen sollicitatiegesprek.quote:Willen ze refferenties?
Kanquote:Gaan ze mn facebook checken dat ik gistermiddag nog gewoon op n terras zat? ( want dan kan je natuurlijk niet opeens ziek geworden zijn)
Alleen als je je zo voelt.quote:Moet ik kreunen en steunen?
Alleen als de tv je niet stoort tijdens het gesprek.quote:Moet ik mn tv uitzetten zodat ze niet denken dat ik daar wel tijd voor heb en niet voor werk?
Nee.quote:MOet ik met nummerherkenning bellen?
Je eigenquote:Welke leidinggevende moet ik vragen ( dan vraag ik me af welke ik mn verhaal moet doen omdat sommige heel star en naief doen)
Zodra je bete bent weer gaan werkenquote:Moet ik als ik vrij krijg, me meteen beter melden als ik weer beter ben?
Nee.quote:OF gewoon nog even 3 dagen wachten zodat ze denken dat ik wel echt ziek was?
Tuurlijk wel. Tenzij je je vingers gebroken hebt.quote:Kan ik nog wel facebooken nu?
Neequote:Komen ze op huisbezoek?
Damnquote:Op donderdag 5 maart 2015 15:19 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ziek is ziek
[..]
Zo ziek als je je voelt
[..]
Zo ziek als je je voelt.
[..]
Gaat ze niks aan.
[..]
Niet jouw probleem
[..]
Nee. Bij de arboarts misschien wel.
[..]
Kan.
[..]
? 't Is geen sollicitatiegesprek.
[..]
Kan
[..]
Alleen als je je zo voelt.
[..]
Alleen als de tv je niet stoort tijdens het gesprek.
[..]
Nee.
[..]
Je eigen
[..]
Zodra je bete bent weer gaan werken
[..]
Nee.
[..]
Tuurlijk wel. Tenzij je je vingers gebroken hebt.
[..]
Nee
Bij alle antwoorden ga ik ervan uit dat je echt ziek genoeg bent om niet aan het werk te gaan.
wat?quote:
Beste uiteenzetting.quote:
Paar zinnetjes maar.quote:
Dat ook. voel ik me schuldig dat ze een ander moeten zoeken nuquote:Op donderdag 5 maart 2015 15:21 schreef VanderWoodsen het volgende:
Terechte klacht wel. Ik voel me altijd schuldig als ik me ziek meld, ook al voel ik me echt heel beroerd.
quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:19 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ziek is ziek
[..]
Zo ziek als je je voelt
[..]
Zo ziek als je je voelt.
[..]
Gaat ze niks aan.
[..]
Niet jouw probleem
[..]
Nee. Bij de arboarts misschien wel.
[..]
Kan.
[..]
? 't Is geen sollicitatiegesprek.
[..]
Kan
[..]
Alleen als je je zo voelt.
[..]
Alleen als de tv je niet stoort tijdens het gesprek.
[..]
Nee.
[..]
Je eigen
[..]
Zodra je bete bent weer gaan werken
[..]
Nee.
[..]
Tuurlijk wel. Tenzij je je vingers gebroken hebt.
[..]
Nee
Bij alle antwoorden ga ik ervan uit dat je echt ziek genoeg bent om niet aan het werk te gaan.
dat als refferenties schrijvenquote:Op donderdag 5 maart 2015 15:24 schreef Plukdester het volgende:
[..]
Ja, dat ze nummers van vrienden willen hebben zodat ze kunnen checken of ik ziek ben ofzo
Daar hebben ze een arboarts voor.quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:24 schreef Plukdester het volgende:
Ja, dat ze nummers van vrienden willen hebben zodat ze kunnen checken of ik ziek ben ofzo
Dat werkt uiteraard alleen als je een besmettelijke ziekte hebt.quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:27 schreef DeBranderMan het volgende:
Het gaat er ook om dat wanneer je ziek bent dat je thuis blijft zodat je andere collega's niet ziek maakt.
Houd je vast aan die gedachte en bedenk dus dat je de baas een dienst bewijst door je ziek te melden.
Griep is besmettelijk.quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:29 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat werkt uiteraard alleen als je een besmettelijke ziekte hebt.
Klopt.quote:
Relax. Probeer het gewoon zo te zien: je bent ziek. Je kan daardoor niet naar behoren functioneren.quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:12 schreef Plukdester het volgende:
Ik vind dat altijd zo moeilijk. Ik maak me al druk voordat ik het nummer heb ingetoetst op mn telefoon.
De vragen die in me opkomen zijn dan:
Vinden ze me geen aansteller en moet ik gewoon komen?
Moet ik heel ziek overkomen?
Moet ik ziek gaan klinken?
Wat ga ik zeggen als ze vragen wat ik heb? IK voel me gewoon beroerd klaar.
Worden ze boos?
WIllen ze dat ik een keuring laat doen bij de huisarts?
Gaan ze denken dat ik niet ziek ben, maar gewoon een kater heb?
Willen ze refferenties?
Gaan ze mn facebook checken dat ik gistermiddag nog gewoon op n terras zat? ( want dan kan je natuurlijk niet opeens ziek geworden zijn)
Moet ik kreunen en steunen?
Moet ik mn tv uitzetten zodat ze niet denken dat ik daar wel tijd voor heb en niet voor werk?
MOet ik met nummerherkenning bellen?
Welke leidinggevende moet ik vragen ( dan vraag ik me af welke ik mn verhaal moet doen omdat sommige heel star en naief doen)
Moet ik als ik vrij krijg, me meteen beter melden als ik weer beter ben? OF gewoon nog even 3 dagen wachten zodat ze denken dat ik wel echt ziek was?
Kan ik nog wel facebooken nu?
Komen ze op huisbezoek?
En dan heb ik nog niet eens gebeld![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon van mn fiets geflikkerd. Mn gezicht zit onder de schaamwonden en n gekneusde ribquote:Op donderdag 5 maart 2015 15:31 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Klopt.
Ik zie nergens staan dat TS griep heeft.
Kan ook een migraine-aanval zijn bv.
Expres of per ongeluk?quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:33 schreef Plukdester het volgende:
Gewoon van mn fiets geflikkerd. Mn gezicht zit onder de schaamwonden en n gekneusde rib
niks aan de hand dusquote:Op donderdag 5 maart 2015 15:33 schreef Plukdester het volgende:
[..]
Gewoon van mn fiets geflikkerd. Mn gezicht zit onder de schaamwonden en n gekneusde rib
Dat is niet ziek dus.quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:33 schreef Plukdester het volgende:
[..]
Schaam je je zo voor die wonden in je gezicht?quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:33 schreef Plukdester het volgende:
[..]
Schaamwonden??quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:33 schreef Plukdester het volgende:
[..]
zijn aardige plekkenquote:Op donderdag 5 maart 2015 15:37 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Schaam je je zo voor die wonden in je gezicht?
Wat voor werk doe je?quote:
quote:Op donderdag 5 maart 2015 15:24 schreef Plukdester het volgende:
[..]
Zie haar FB pagina.quote:
wist niet dat je het zo zwaar had op de sociale werkplaats?quote:Op donderdag 5 maart 2015 17:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Daar hoef je je bij ons geen zorgen over te maken. Daar denken collegae en leidinggevende sowieso dat je niet ziek bent.![]()
Standaard commentaren na een ziekmelding:
"Die zal wel teveel gezopen hebben van het weekend. Had zaterdag een feestje zie ie..."
"Gisteren was er nog niks aan de hand! Raar hoor..."
"Die poste gisteravond nog vrolijk op facebook, die is niet ziek hoor!"
"Alweer? Die is ook altijd ziek..." Dat zinnetje is al van toepassing als je je gemiddeld eens in de anderhalf jaar ziek meldt![]()
"Jaaaaa, kei ongezond leven, dan ziek worden en wij maar werken!"
"Ik snap het niet hoor, IK ben nóóit ziek!", "Ehm, was jij afgelopen november niet ziek?", "Jaaa, dat was maar 3 dagen!! Ik bedoel écht ziek!".![]()
![]()
Over het verloop van de ziekte:
"Ik zag haar online op facebook, dat doe je toch niet als je ziek bent?!?"
"Heeft maar 1 dag thuis gezeten, dan zal het mee gevallen zijn met ziek zijn."
"Zit al 4 dagen thuis! Zo lang duurt dat toch niet?!?"
"Weer helemaal beter? *slijm*", "Mwoh, ben nog wel wat slapjes.", "Waarom komt ie dan werken?!?"
etc etc
Daar waan ik mezelf wel eens met zo veel domheid ja...quote:Op donderdag 5 maart 2015 18:01 schreef Evertjan het volgende:
[..]
wist niet dat je het zo zwaar had op de sociale werkplaats?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |